Leandra
05-12-2008 om 17:57
En, hoe was je sintfeest?
Hier is het nu al achter de rug. We zijn om 14 uur begonnen en het was heel leuk!Sintmuziek aan, pepernoten, marsepein en banket erbij. De kinderen waren heel blij met al hun cadeautjes. Mijn man was als Zwarte Piet verkleed en gooide pepernoten en bonste op de deur. Mijn jongste van 3 riep direct; papa Zwarte Piet! Nu gaan we nog even lekker van de afhaalchinees eten. Als ik de oudste bij zijn legoset weggesleurd krijg tenminste
Groetjes Leandra
Groetjes Leandra
Manda Rijn
05-12-2008 om 18:16
Moeten nog beginnen
gezellig hoor Leandra, lekker spelen met wat ze gekregen hebben !
Hier staan de kaarsjes aan op tafel, de lamp is uit, kaasfondue en hapjes is bijna klaar, kind is verkleed als pietje en stuitert al een uur door de woonkamer. Ik sluip zo tijdens het eten even weg, met een smoes en dan naar zolder om de zak onder het raam te zetten.
EsmeePF
05-12-2008 om 19:37
Groot succes
Wij hebben om een uur of 5 de tapas e.d. op tafel gezet, ondertussen nog even wat tv gekeken (over sinterklaas natuurlijk) en wat liedjes gezongen. En toen werd er ineens keihard op deur en ramen gebonst en lagen er allemaal cadeautjes en strooigoed in de gang.
Kinderen waren door het dolle heen, cadeautjes waren een groot succes en toen we klaar waren hebben de oudste 2 nog een tekening gemaakt om sint en piet te bedanken. Die hebben ze net in hun schoen voor de kachel gezet, met natuurlijk de zak erbij (want die moet sinterklaas wel terug hebben ).
En nu is manlief ze naar bed aan het brengen, want na alle spannende dingen van vandaag kunnen ze hun slaap wel gebruiken.
Nasha the first
05-12-2008 om 20:16
Wij vieren morgen pakjesochtend
met dank aan een forum lid.....ik ben benieuwd!
Asa Torell
05-12-2008 om 20:28
Ja hier geslaagd
voor het eerst een echte act uitgevoerd, papa moest op de deur bonzen. Ik had nog even een benauwd moment toen ik me bedacht dat zoon (4) natuurlijk onmiddellijk de deur open zou rukken ipv even op mij en zusje te wachten (terwijl papa zich kon verstoppen). Maar gelukkig vond zoon het eng en verstopte zich achter de bank, zodat ik lekker heel hard 'oooooo wat is diiiiit' kon roepen naar de lege gang.
Kado's waren ook een groot succes, dochter (1,5) was meteen een halfuur in de weer met de little people garage, en zoon idem met zijn playmobil jungle. (Hoera voor marktplaats!).
Maribelle
05-12-2008 om 23:26
Hier
was het grote debacle dat ik vijf avonden en een ochtend voor een schoolcadeau )"#$%&_()'Vrije School en mevrouw vond het niet mooi. grrrrr. Het laatste woord is daar )op school dus, nog niet over gezegd.
Verder, wat geweldig was was het zingen bij de accordeon, Sintverhaal voorlezen, chocodrinken met halfbrusjes en bevriend gezin. En toen stond er ineens een zwarte Piet op het balkon die via het dak van de buren was gekomen. Dit was prachtiger en fantastischer dan mijn dochter ooit had durven dromen. Ik had de Piet helemaal gebriefd over de oefeningen van de zevenjarigen om Piet te worden en ze speelde het geweldig uit! Ze is een vriendin van mij die ook mimespeler is maar het was zooooo leuk! Echt een genot om te zien. Mijn dochter heeft echt heel veel, te veel mooie cadeaus gehad, maar ze noemt dit als absolute topper! Ze leerden jongleren, acrobotiek en van alles. Echt, het was zo te gek. Ik wou dat ik dit al eerder had gedaan.
Daarna werd er keihard op de deur geklopt, toen ik net op mijn accordeon speelde ´daar wordt op de deur geklopt´, toen ging de grote meute weg en bleven mijn moeder, mijn kind en ik over en gingen uitpakken. Eigelijk was ze toen al verzadigd maar na een half uur kwam nog een zak en toen mijn moeder naar huis ging was er nog een verrassing een envelop met een zoekopdracht op rijm. Dat was eigenlijk het tweede geweldige, we moesten gaan zoeken in de donkere schuur en daar stond in een hoekje een gigantisch cadeau, de playmobil piramide.
Al met al geslaagd, hoewel het mij teveel energie gekost heeft door het schoolcadeau. Over de rest ben ik heel tevreden.
Maribelle
Kaaskopje
06-12-2008 om 00:50
Gezellig
Iedereen was tevreden volgens mij. Ik heb wel een heel bijzonder cadeau gehad. Ik verzamel Afrikaanse dingen. Beeldjes e.d. Mijn man heeft een paar jaar terug een winkel ontdekt waarvan de eigenaar persoonlijk in Afrika inkoopt en dat dus hier importeert. Zo ook de theepot die ik gekregen heb. De theepot kan wel echt gebruikt worden, maar ik ga het als kunst neerzetten. Hij is bruin, met langs de bovenrand, de binnenkant en het deksel glazuur, de 'buik' is niet geglazuurd en daar staan Afrikaanse 'mensjes' op geschilderd. Het is handwerk uit een speciaal project. Het is gemaakt door vrouwen die ongehuwd moeder zijn geworden en daardoor uit hun gemeenschap zijn verstoten. Deze vrouwen worden opgevangen en maken onder andere theepotten, bekers e.d. om zo een eigen inkomen te krijgen. Een soort van Return to Sender dus, maar dan zonder media-aandacht. Dat dat verhaal erachter zit maakt de theepot voor mij wel erg waardevol.
Sjillie
06-12-2008 om 08:31
Hier was het ook super
opa en oma kwamen eten.
na het eten ben ik naar boven gegaan om mijn slaapkamerraam dicht te doen, heb toen gelijk bij beide kids een zak op de kamer neer gezet.
dinsdag had ik zelf sinterklaas en pieten op mijn werk en had tegen mijn kinderen gezegd dat we vrijdag na het eten thuis moesten blijven.
Op een gegeven moment kreeg ik een super idee: de kids zouden vast hun pyjama aan doen en dan in pyjama weer naar beneden komen (doen we wel vaker)
kids naar boven en vonden de zakken, ze gingen (vooral de oudste) bijna door het dak heen!!! Was super goed!
Nu zijn we 's middags een handje gholpen, toen liepen er twee echt(!) zwarte pieten door de straat, heb het verhaal gemaakt dat die pieten door het raam van papa en mama naar de slaapkamers van de kids zijn gegaan (en die waren daarna niet meer boven geweest!)
gr Sjillie
sus-anne
06-12-2008 om 08:33
Een leuke avond
het was een gezellige avond,met lekkere hapjes en drankjes,met leuke pakjes waar iedereen tevreden en blij mee was.
als klapper kwam er uit de zak voor iedereen een kadootje van oudste zoon die net op wereldreis is vertrokken.had hij voor vertrek nog even geregeld met zijn zus.
toen kwamen natuurlijk (bij mij)de tranen.
hij wordt gemist!
reina
06-12-2008 om 09:18
Niet, maar
Hier geen sinterklaasavond, dochter zou eigenlijk op vakantie zijn en daarom had zoon geen vrij gevraagd (haar vakantie ging niet door, zijn werk natuurlijk wel...). Toen ik gister met knallende koppijn na een heel drukke werkweek en een gezellig, maar wel enerverend school-sinterklaasfeest thuis kwam was ik alleen maar blij niet nog iets te hoeven . Maar gisteravond bleek Sint opeens tóch iets voor me te hebben gekocht: een klein gouden hangertje in de vorm van een bloemetje (staat al lang op mijn verlanglijstje) en daar ben ik erg blij mee!
sabje
06-12-2008 om 09:21
Heel gezellig
Gistermiddag begonnen met liedjes zingen toen er ineens op de deur werd gebonsd.
Kadootjes zijn een succes. Mijn oudste wou niet eten ook omdat zijn buik vol zat met chocola en pepernoten enzo maar ook omdat hij het zoo mooi vond zijn speelgoed.
Vanmorgen uit kunnen slapen! en nog even lekker kunnen blijven liggen. De kinderen waren heel lief beneden aan het spelen met hun nieuwe speelgoed.
Dus het was helemaal geslaagd!
Bastet
06-12-2008 om 09:43
Top!
Mijn jongste gelooft niet meer,dus voor het eerst dit jaar:surprises!Met een klein budget voor het kadootje,vijf euro.Ik was aangenaam verrast door het dichttalent van de één,het knutseltalent voor de ander,en het feit dat je hele leuke dingen kunt kopen voor vijf euro,erg leuke pakjes dus.Daarbij nog wat pakjes van mijn vader,wat lekkers bij de koffie,kaarsjes aan,de perfecte sinterklaasavond,en veel,veel leuker dan veel pakjes openen in een half uur,zoals voorheen.
Groetjes,Bastet
Manda Rijn
06-12-2008 om 11:33
Heel leuk
het vinden van de zak met kadootjes was echt een hele happening, zo grappig, helemaal hyper, gillen, rondrennen, springen, haha
Dochtertje was met elk kadootje heel erg blij, ook onze kadotjes waren leuk (haha shampoo, ijskrabber, een paar gedichtjes). Heerlijk, vriend en dochter zijn al een uur bezig de lego vuilniswagen in elkaar te zetten, lekkere troep is het hier.
Heidi
06-12-2008 om 13:08
En hier
had de buurjongen op het raam gebonst, we zaten lekker tv te kijken met hapjes erbij en ze vlogen overeind, wij door de voordeur naar buiten, en ja hoor daar lag een brief in de brievenbus, toen we omhoog keken stond boven het raam van de badkamer wagenwijd open, dus stoven ze alle 3 als gekken naar boven en daar stond de zak met cadeaus, ook wij hebben dmv een dobbelspel de kadootjes opengemaakt...Was erg leuk en ze waren erg blij met hun cadeaus.
En Susanne, wat lief van je zoon zeg dat hij dat nog met z'n zus geregeld heeft. Kan me helemaal voorstellen dat ie gemist wordt !!! Hoe lang is hij nu al weg ???
Gr Heidi
Nasha the first
06-12-2008 om 14:29
Succes die pakjesochtend!
Kinderen zijn al bijna de hele dag zoet met hun nieuwe spullen.....wel weer veel te snel klaar met uitpakken, dus daar gaan we volgend jaar iets aan doen, verder vond ik het een uitkomst!!!!
martine
06-12-2008 om 17:22
Ziek
Mijn oudste werd gisterochtend ziek. Eerst dacht ik nog aan sinterklaasstress, maar hij werd snel zieker en heeft het hele sint-feest op school gemist. Koorts, overgeven. 's Avonds toen de pepernoten de kamer in gegooid werden zei hij alleen "oh.... ik hoef niet"
Daarna heeft hij geprobéérd 1 pakje uit te pakken, maar het ging niet : hij had er de kracht niet voor. "Ik doe het morgen wel" zei hij zwakjes en viel koortsig in slaap. Zijn zusje heeft al haar kadootjes wél uitgepakt - maar heeft vannacht ook alles ondergekotst.....
Maar vandaag heeft oudste alsnog zijn kadootjes uitgepakt en jongste ook nog wat gespeeld, en verder is het een rustig hangdagje gebleven. Fietsen met de nieuwe eenwieler van de jongste wordt niets, maar de lego-monsters van de oudste kunnen gelukkig wel rustig gebouwd worden.
Arme kids, wat een timing !
Martine
ff niet
06-12-2008 om 21:16
Vreselijk
Dit was echt de meest vreselijke SInt ooit. Wetend dat we gaan scheiden, schoonmoeder weet het ook en zag ik voor het eerst sinds man verteld heeft dat we gaan scheiden, en ondertussen maar de schijn ophouden voor de kinderen.
Blij dat het voorbij is. 1 feestdag gehad, nog 3 te gaan.
Tango
06-12-2008 om 22:23
Tja
Zo vreselijk als bij mijn voorgangster (ff niet) was het bij ons niet, maar ik vond het toch minder dan voorgaande jaren. Voor het eerst was mijn schoonmoeder er niet bij (is begin dit jaar overleden), dus je mist dan toch iemand. Verder kregen de kinderen gewoon teveel kadoos. Op een gegeven moment wilden ze gewoon niet meer uitpakken. Mijn moeder had er ook commentaar op, terwijl zij naar mijn idee ook gewoon teveel gekocht had.
Het enige leuke was dat mijn man geheel onverwacht een digitaal fotolijstje voor mij had gekocht. Wat een verrassing! Met zelfs al foto's van de afgelopen zomervakantie erop. Leuk om uit te leggen aan de kinderen hoe Sint eraan komt. (We hebben er een verhaal over een hacker-piet van gemaakt).
Gelukkig waren de kinderen achteraf wel blij met de kadoos die ze hebben gekregen, maar het was gewoon allemaal een beetje teveel. Volgend jaar doen we dat anders!!!!!
rodebeuk
06-12-2008 om 22:34
Ff niet
Wat naar voor je. Zo te horen zit je nog zo vooraan in het proces dat er nog een hoop eerste keren en moeilijke momenten zullen volgen. Heel veel sterkte.
Misschien kun je nu meer kracht en vertrouwen putten uit een gelukte maandagmorgen dan uit een doorstane feestdag. Terwijl het normaal altijd andersom zou zijn.. Dat normale ben je nu even kwijt, dat zul je opnieuw moeten opbouwen.
wil40
06-12-2008 om 22:51
Heel gezellig!
Een eenvoudige Sint met ons kleine gezinnetje. Inderdaad, wat rustiger en minder cadeautjes. Lekker gegeten,daarna koffie met Sint gebak en toen uitpakken. Als ze klein zijn gaat het vaak om veel en groot en veel kinderen bij elkaar.
Zoon is 10 en genoot van de gedichten en grapjes.
Hij had geen idee wat hij moest vragen aan de Sint, dus was enorm blij dat Sint wel wist wat hij leuk vond.
Ik kreeg zowaar ook een onverwacht cadeautje. Ik maar denken dat man er weer totaal niet mee bezig was. Maar tijdens "druk,druk,druk" had hij toch iets liefs voor mij uitgezocht. Ik heb genoten van de gezellige sfeer die hier heerste. Man en ik noemen onszelf dan "de waltons" van het kleine huis op de prairie.
Sorry, sentimenteel gedoe....
Temet
06-12-2008 om 23:02
Leuk
De eerste echte pakjesavond van peuterzoon (3). Of eigenlijk pakjesmiddag. Mijn ouders kwamen, rond 5 uur moest ik 'even een brief posten' en tijdens mijn afwezigheid heeft Piet heel hard op de deur gebonst en een grote zak vol cadeautjes achtergelaten. Zoon dook er bovenop en riep meteen 'ik ga kijken welke van mij zijn' (hij kan zijn eigen naam lezen) maar vond het gelukkig ook leuk om cadeautjes aan opa en oma te geven en te kijken hoe zij gingen uitpakken. Opa en oma hadden het nodige bijgedragen aan een lekker volle zak, vooral doordat ze beiden een dikke badhanddoek kregen/gaven die ze toch nodig hadden.
Het was wel snel voorbij, maar erg leuk en peuter was erg gelukkig met de cadeaus, variërend van een mooi prentenboek tot een spotgoedkoop caleidoscoopje. Het echte mooie dure speelgoed heeft hij met zijn verjaardag gehad, dus nu hielden we het bescheiden, al had hij geloof ik toch nog 8 pakjes.
Daarna aan de lasagne. Behalve peuter, die wilde niet (want moe), en hij is uiteindelijk met een boterham voor een dvd gezet.
Groeten,
Temet
Fem
07-12-2008 om 08:16
1e ronde was super leuk, maar de 2e bij voorbaat al verziekt
Wij hebben met zijn allen een hele fijne pakjesavond gehad vrijdag. Met de ouders van mijn vriend, mijn ouders en mijn zus en haar vriend, die zelf nog geen kids hebben.
Echt super. Alleen reageren mijn jongens zoooo ontzettend heftig op alle Sint-stress. En dat het vrijdagavond pakjesavond zou zijn, dat konden we niet voor ze achterhouden. Daar werden ze natuurlijk bijv. op school al gek mee gemaakt.
Dus wat waren we blij dat we in elk geval nog even voor ons konden houden dat er, vandaag dus ook nog de traditionele Sint-viering bij mijn opa zou zijn. Daar hebben we het vrijdagavond nog uitgebreid in t midden van iedereen over gehad, dat het zo makkelijk was dat ze dat niet wisten. Een heleboel stress minder. En ook een heleboel teleurstelling minder als het niet door zou kunnen gaan. Die kans zat er namelijk ook in, omdat ik 31 weken zwanger ben en een behoorlijk zware zwangerschap heb.
Mijn oudste wilde zelfs vrijdagavond niet eens gaan slapen, zo gespannen en gestresst was ie. Dat zou oma (mijn moeder) wel even oplossen. Daar waren we al niet blij mee omdat ze, hoewel goedbedoeld, daarmee weer straal tegen onze manier van aanpakken inging. Dat blijkt maar weer... want om oudste te laten slapen heeft ze dus toch verteld wat er op stapel stond.
Niet dat dat hielp, want hij ging helemaal niet slapen. En wij ook niet. En vannacht ook niet. Want de kids hadden weer last van Sint-stress en waren om de haverklap wakker. Wij zitten er dus zwaar doorheen inmiddels, niks gezelligs meer aan. En toen we vanmorgen om half zeven gewekt werden door 2 hyperactieve, ruzieende kids kwam er dan ook even een duiveltje naar boven.
Ik heb de kids de telefoon laten pakken om mijn moeder wakker te bellen. Dat ze ze wat beloofd had en dat ze zaten te wachten tot zij ze zou komen halen.
Daarna heb ik haar zelf aan de telefoon gehad, want ze snapte niet waarom ze zo vroeg uit haar bed werd gebeld door die 2 opgewonden standjes. Dat heb ik haar dus even uitgebreid verteld. En mijn boosheid kon ik daarbij helaas niet onderdrukken. Ik heb haar even laten ervaren hoe het ook alweer is om 's morgens op een dergelijke manier gewekt te worden.
En nu voel ik me weer schuldig omdat ik zo heb gereageerd. Maar ik had t gewoon echt even helemaal gehad. Hormonen of geen hormonen. Ik vond het helemaal niet leuk dat ze (zoals veel vaker) weer totaal over onze gevoelens was gewalst. Dat ze er geen rekening mee houdt dat wij er maar weer mooi mee zitten te kijken.
We zijn hier nu allemaal moe, sjacherijnig en ik heb ook weer gigantische last van harde buiken.
Die gezellige dag vandaag wordt dus helemaal zo gezellig weer niet. Want oma komt de kids natuurlijk niet halen. Die rit mogen we zelf weer gaan maken.
Ik baal er enorm van.
Fem
sus-anne
07-12-2008 om 09:23
Fem
""We zijn hier nu allemaal moe, sjacherijnig ,Wij zitten er dus zwaar doorheen inmiddels, niks gezelligs meer aan.""
Nou ,Fem,als ik jouw verhaal rondom Sinterklaas lees,dan is er geen lol aan bij jullie,dan is het zwaar afzien.Gaat dat elk jaar zo bij jullie ?of speelt er veel meer dan Sint stress alleen?
Sint moet leuk zijn,een beetje spannend ,maar vooral,ontspannen genieten van je kinderen en elkaar in deze tijd.
tip voor volgend jaar: beperk de vele Sint uitjes,geef duidelijk van te voren aan bij je ouders dat jullie alleen pakjesavond vieren bij jullie thuis,omdat je kinderen anders hyper worden.
en laat je kinderen het alleen op school vieren en thuis.je kan er zelf een hoop aan doen om stress voor jezelf en de kinderen te voorkomen.
Chantelle
07-12-2008 om 10:50
Buikgriep
Hier hebben we het gistermiddag gevierd. De oudste begon met buikpijn (niet van de stress of teveel pepernoten) en had steeds een emmer bij zich. Toen Sint en drie pieten binnenkwamen was er even niets meer aan de hand, gelukkig. De kadootjes heeft hij ook nog zonder problemen uitgepakt. Hij heeft nog een grote toren gebouwd van de Kapla. En toen... werd hij doodziek! Hij heeft in de auto naar huis alles er uit gespuugd. Ze hebben mooie cadeaus gekregen. Veel te gek eigenlijk: een Wii, Kapla (van oma en opa), Vier op 'n Rij, Dokter Bibber, skibril, een mooi boek van Arend van Dam (aanrader!) en wat kleiner spul (Mama, gelpennen!!!). Vandaag is de oudste weer opgeknapt en zijn we (half tien 's morgens) aan het Wii-en en staat er al een enorme Kaplatoren).
Chantelle
07-12-2008 om 10:57
Stopverf
Ik heb uit het berichtje van Fem, dat de moeder van Fem het wél wist
"Daar hebben we het vrijdagavond nog uitgebreid in t midden van iedereen over gehad, dat het zo makkelijk was dat ze dat niet wisten."
Ik zou alleen haar moeder niet naar boven laten gaan als je weet dat dat niets (of zelfs erger) oplevert. Al snap ik best dat je een beetje lef nodig hebt om (schoon)moeders tegen te houden...
Fem
07-12-2008 om 10:57
Sus-anne
Bedankt voor je tips. Maar de sint-uitjes tot een minimum beperken doen we al. Het is hier thuis en bij mijn opa (kunnen we echt niet onderuit en dat wil ik ook niet, het is normaal gesproken meer een gezellige familie-happening dan dat het echt om de pakjes gaat ofzo)
En elk jaar zulke stress? Nee gelukkig niet nee. Ze weten altijd van pakjes-avond en dat gaat dan nog best goed. En dat er ook bij mijn opa nog wat gebeurd lijken ze gelukkig telkens weer vergeten te zijn. Want zo gauw ze weten dat Sint wel eens zou kunnen komen/geweest kan zijn schieten ze die dag in de stress. En 1 x vind ik niet erg. Ik bereid me daar op voor. Daarom was ik ook zo blij dat ze niks zouden weten vandaag. Maar daar bleek mijn moeder anders over te denken.
En dat vind ik jammer (en meer dan dat). Vooral omdat ze weet dat ik mijn rust erg kan gebruiken nu. (heb een paar weken terug al in het zkh gelegen met voortijdige weeen en mijn zwangerschap is door een bindweefselafwijking zowieso erg zwaar)
Wat wij trouwens ook doen is de kids maar een beperkt aantal keren de schoen laten zetten. En ze weten ook heel duidelijk dat alleen dan de mogelijkheid bestaat dat ze er wat in vinden. Dat werkt heel goed.
Over t algemeen vinden we Sinterklaas met zijn allen dus een heel leuk feest. Maar op een of andere manier is het dit jaar een compleet rampweekend. Voor ons dan.. die kids vinden het nog steeds geweldig. Die hebben zelf niet in de gaten hoe druk ze zijn.
Groetjes Fem
Fem
07-12-2008 om 11:06
Stopverf
Mijn moeder wist inderdaad weldegelijk dat we het niet hadden verteld en waarom. Maar daar heeft ze schijt aan. Zij pakt altijd alles op haar eigen manier aan. En vaak komt ze er pas later achter dat het op die manier niet werkt en ze aan ons straal voorbij loopt. Of niet.. als we het haar niet vertellen.
Dit was geen kwestie van afreageren. Dit was een kwestie van duidelijk maken wat ze veroorzaakt. En dan had zij alleen nog maar gezellig 2 kleinkids om half zeven aan de lijn.
Wij zaten met de rest. En ja dat heb ik haar ook nog verteld. Maar niet binnen het gehoor van de kids. Het is goed hoor.. ze doet maar.. maar de consequenties zijn telkens voor ons.
Fem
07-12-2008 om 11:16
Stopverf
Dat mijn kinderen hier niets aan kunnen doen wil ik even voorop stellen. Wat mijn moeder betreft ligt dat heel anders. Maar daar kun jij zo vanachter je scherm geen goed oordeel over geven lijkt me zo.
Natuurlijk gaat dit veel verder dan alleen kids die toevallig wat vroeg wakker zijn met deze dagen. Dat is iets wat ik heel normaal vind. Dat ik daar op dit moment zo ontzettend van baal heeft een hele andere achterliggende oorzaak.
Ja we zijn ontzettend moe en dat breekt op. Daar kunnen de kids niets aan doen, terwijl het natuurlijk ook zijn weerslag op ze heeft. En dat vind ik ontzettend vervelend. Ik doe er dus graag alles aan omdat enigszins te voorkomen. En ik had het erg fijn gevonden als mijn moeder, met dat in haar achterhoofd daar een beetje aan mee had willen werken.
Maar rekening houden met ons is voor mijn moeder regelmatig een beetje te veel gevraagd. Ze houdt vooral graag heel veel rekening met zichzelf. En nee ze is niet egoistisch, maar egocentrisch vaak wel. En dat kan ik gewoon af en toe met moeite accepteren. En soms zelfs even helemaal niet..
Groetjes Fem
Fem
07-12-2008 om 11:51
En stopverf, even over je laatste posting
Tuurlijk, zijn mijn kinderen. Heb je gelijk in. Maar zoveel kortzichtigheid in één zin ga ik toch bijna knap vinden.
peach
07-12-2008 om 11:55
Fem
Ik snap je hoor. Wij hadden hier ook twee feesten. Pakjesavond met schoonouders, en de dag erna nog feest bij mijn ouders, met ooms en tantes enzo. Ik vond het ook zo druk en zo veel dat ik het tweede feest maar even verzwegen heb. Op pakjesavond nog even schoonmoeder apart genomen en uitgelegd dat ze niet tegen kindlief moest gaan zeggen "en morgen nog een feest! leuk he!" en dat snapte ze meteen. "Dan wordt het teveel he?" zei ze. En dat is fijn. Ik had dat jou ook gegund, zeker omdat je al zo'n stresserige tijd hebt en ook nog zwanger bent.
Ik hoop dat je het toch naast je neer kunt leggen nu (je kunt er toch niets aan veranderen) en kunt genieten van je blije kinderen. Sterkte met de rest van de zwangerschap!