Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

...en als je nou niet van Halloween houdt?

Peiling

Pretpark zonder Halloween
115 stemmen
17%
22%
12%
35%
14%

ik vind het wel eens leuk helloween

Amerikaans Halloween vind ik gaaf! Daar is het echt voor volwassenen en slechts één avond trick or treat voor kids. In Nederland maken ze er vooral een kinderfeest van, dat zie je ook aan de slechte kwaliteit wegwerp versieringen. 
Pretparken in Halloween stijl vond ik ook geweldig. Zowel in Hongkong als in Florida meegemaakt. 

Als je niks met Halloween hebt kun je ook gewoon niet naar een pretpark gaan in deze tijd van het jaar natuurlijk.

Valdemar schreef op 25-10-2022 om 22:35:

Persoonlijk heb ik meer met Halloween dan met Allerheiligen omdat het eerste nauwer aansluit bij onze oorspronkelijke cultuur.
Waar ik dan weer niets mee heb is met trick or treat, dus hopelijk blijft die gewoonte nog ver weg.

Hier in de wijk doen ze dat al jaren.

redbulletje schreef op 25-10-2022 om 22:42:

Amerikaans Halloween vind ik gaaf! Daar is het echt voor volwassenen en slechts één avond trick or treat voor kids. In Nederland maken ze er vooral een kinderfeest van, dat zie je ook aan de slechte kwaliteit wegwerp versieringen.
Pretparken in Halloween stijl vond ik ook geweldig. Zowel in Hongkong als in Florida meegemaakt.

Dat klopt wel inderdaad. Hier is het voor veel mensen alleen die ene avond trick or treat met de kinderen waarbij de kinderen lafjes tot goed verkleed zijn en de ouders vaak niet verkleed erbij lopen. Lijkt me zo leuk als meer volwassen zich zouden verkleden.

redbulletje schreef op 25-10-2022 om 22:42:

Amerikaans Halloween vind ik gaaf! Daar is het echt voor volwassenen en slechts één avond trick or treat voor kids. In Nederland maken ze er vooral een kinderfeest van, dat zie je ook aan de slechte kwaliteit wegwerp versieringen.
Pretparken in Halloween stijl vond ik ook geweldig. Zowel in Hongkong als in Florida meegemaakt.

Wij waren jaren geleden in Las Vegas rond die tijd, geweldige kostuums gezien. 

Ik vind het heel leuk, versier ook mijn huis. En de sfeer in de pretparken vind ik fantastisch. Jammer genoeg hebben onze kinderen de leeftijd dat ze met vrienden naar een pretpark gaan en niet meer langs de deur gaan voor trick or treat. Maar we hebben hier wel jarenlang erg van genoten. Hier in de wijk worden sommige huizen echt fantastisch versierd. 

Maar volgens mij is inderdaad de Efteling Halloweenvrij. Dat is dus een optie als je er niet van houdt.

Het boeit me niet maar ik stoor me er ook niet aan.

Pretparken weet ik eigenlijk niet. Ik kan me niet herinneren ooit in een pretpark in Halloween sfeer te zijn geweest. Het wordt hier ook niet echt gevierd in de buurt. Ze lopen hier al met Sint-Maarten door de wijk en dat is al over twee weken. De school van mijn kinderen doet er ook niet aan mee. Dus het speelt hier niet echt verder.
Ik heb ook in de VS gewoond en daar leeft het natuurlijk veel meer. Daar geven inderdaad veel volwassenen ook feesten en wordt er veel moeite gedaan met kostuums. Ook restaurants en zo zijn allemaal in Halloween stijl. Veel strengere kerken zijn er op tegen en die organiseren vaak alternatieve vieringen voor kinderen met niet enge kostuums en zonder spoken en dergelijke.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-10-2022 om 07:33

Een pretpark zónder Halloween vind ik ook niks.
Maar ik zie wel weer op tegen de komende periode. De overdreven kerstsfeer, "oh wat is het toch gezellig", niet zelden alleen voor de bühne, gaat niet goed samen met mijn neiging tot winterdepressie. Ik wil in winterslaap.



'Christmas, the most wonderful time of the year' - geneuzel. Weken lang ophef over 2 saaie dagen vol gevreet en gezuip. Dan zit ik liever met vrienden op een terras in de zomer. Halloween ook lame. Ik zou deze herfstvakantie lekker naar een dierentuin gaan. 

Beerlover schreef op 26-10-2022 om 07:44:

'Christmas, the most wonderful time of the year' - geneuzel. Weken lang ophef over 2 saaie dagen vol gevreet en gezuip. Dan zit ik liever met vrienden op een terras in de zomer. Halloween ook lame. Ik zou deze herfstvakantie lekker naar een dierentuin gaan.

Precies dan kun je kijken hoe de olifanten een pompoen te lijf gaan!

Krisper2 schreef op 25-10-2022 om 22:46:

[..]

Dat klopt wel inderdaad. Hier is het voor veel mensen alleen die ene avond trick or treat met de kinderen waarbij de kinderen lafjes tot goed verkleed zijn en de ouders vaak niet verkleed erbij lopen. Lijkt me zo leuk als meer volwassen zich zouden verkleden.

Mijn zoon gaat prima verkleed, wij ook trouwens en ik denk inderdaad dat veel kinderen ons huisje best spannend vinden maar dat snoepje willen ze wel. 

Halloween vind ik ook niets aan. Zelfs in de binnenspeeltuin ontkom je niet aan de versieringen van schedeltjes. Leuk, schedels op kinderformaat Absoluut niet mijn feest.

Valdemar schreef op 25-10-2022 om 22:35:

Persoonlijk heb ik meer met Halloween dan met Allerheiligen omdat het eerste nauwer aansluit bij onze oorspronkelijke cultuur.
Waar ik dan weer niets mee heb is met trick or treat, dus hopelijk blijft die gewoonte nog ver weg.

Aansluit bij onze cultuur?

Ik heb in die jaren dat mijn kinderen klein waren nooit Halloween gezien of gehoord gelukkig. Raar gedoe.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.