Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
bertje1

bertje1

11-03-2012 om 21:17

Dwdd

mijn oudste kids kijken regelmatig naar de wereld draait door; toch vind ik dat het soms echt erg ver gaat op sex gebied; zelf heb ik al: moet dat nou, maar soms denk ik, dat hoeft hij nog helemaal niet te zien..
ben ik ouderwets of vinden jullie dat ook?
(ps hij is 12)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marjolein

Marjolein

15-03-2012 om 09:21

En bedankt! skik, ww

Proest, ik verslik me hier van het lachen in mijn koffie.
Wilma Wijdbeens, hoe kom je erop Ik hou hem (of haar?) erin....

Maylise

Maylise

15-03-2012 om 11:05

Kaaskopje

Speciale erotische zenders vind ik ook niet zo problematisch. Daar moet je extra voor betalen of als ze wel bij het pakket inzetten kan je gewoon die hele zender er af gooien. Het vervelende van die reclame's is dat ze echter op zenders komen waar overdag gewone programma's worden uitgezonden. De zender er af gooien is dan dus minder een optie als je wel gewone programma's wilt blijven zien.
Ik zou graag willen dat deze reclame's beperkt blijven tot zenders die daarvoor bedoeld zijn en niet voor zenders waar ook allerlei gewome programma's worden uitgezonden. Hier in Frankrijk is dat blijkbaar wel mogelijk (ik heb het in elk geval nog niet ontdekt) en zie ik deze reclame's niet terwijl je hier ook vast allerlei zenders hebt voor de liefhebbers.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-03-2012 om 12:33

Maylise

Maylise, als je door hebt dat op die bewuste zenders na 12 uur narigheid komt, dan sla je die toch over? Ik doe dat ook. Rond die tijd heb ik de tv meestal al op Nederland 1 staan, maar als ik toch per ongeluk nog op de commerciële zenders sta zap ik snel naar een andere zender. Niet omdat ik het schokkend vind of zo, maar die vréselijke praatjes erbij. Ik begrijp totaal niet dat er ook maar 1 mens opgewonden van raakt.
Kinderen in de leeftijd die beschermd moeten worden tegen te expliciete beelden liggen in bed.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-03-2012 om 12:43

Dirksmama

Blijkbaar moet jij nóg sneller zappen dan je nu doet. Net als Skik al zegt hoef je de zender niet eens op het scherm te halen. Voordeel van digitale tv is dat je op een 'veilige' zender kunt staan en toch door de programmateksten van alle zenders kunt lezen. Als jij kabel had, dan had je ik wéét niet hoeveel zenders tot je beschikking waar geen seks op voorkomt.
Ik vind erotische reclameprogramma's wel irritant, vanwege de vréselijke manier waarop het gebracht wordt, maar ik kan ermee leven, omdat ik een afstandbediening heb die doet wat ik wil.
Het bedrijf waar ik voor werk, biedt af en toe workshops interactieve tv aan. Ik begin te begrijpen waarom die workshops zin hebben. Tv kijken is te ingewikkeld geworden.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-03-2012 om 12:46

Skik

Ik voel een prachtig Harlequin romannetje opborrelen over een ingewikkelde relatie tussen Wilma Wijdbeens en Meester Prikkebeen.

GS

GS

15-03-2012 om 17:59

Reclames

Er wordt volgens mij geen rekening gehouden dat er bij bepaalde programma's ook kinderen meekijken. Bij Voice kids bijv, zou men rekening moeten houden dat -ondanks het latere uur- er toch veel kinderen meekijken. Ik stoor me dan mn aan de promo's voor csi of ander erg spannende series met heel wrede en angstaanjagende scenes.

Kaaskopje

Kaaskopje

15-03-2012 om 21:04

Ik vind dat je daar een punt mee hebt. Reclame moet aansluiten bij de kijkers. Dat zie je ook bij Net5 bijvoorbeeld.
Of wie weet hopen ze de pappa's met die reclames te vangen. Pappa's die niks met de Voice hebben

Eens. Wij kijken graag op vrijdag met het hele gezin Top Gear, maar daar komen ook reclames voor programma's voorbij die ik niet echt bevorderlijk vind voor de nachtrust van met name de jongsten (beiden nog geen 10). Wij gaan meestal teletekst kijken in de reclames.

Kaaskopje

Oh jakkes! ;0)

skik

Bertje1

Ik deel je mening over het hoge seks-en grofheidsgehalte van DWDD. Toevallig had ik in een draadje over kijkwijzer ook zoiets geschreven.

Eergister zat ik DWDD te kijken en het viel me echt op dat de seks en het gevloek je om de oren vloog. OhOhCherso Sterretje die even zei wat WOKNOK betekende (iets van wijdopenstaande kletsnatte kut), Heleen van Royen las voor uit eigen werk dat natuurlijk nergens anders over kon gaan dan over druipende stijve pikken, de New Kids die wat godvers over en weer lieten vliegen. Gisteren in een item over kunstenaar Jesse Faber even een sexscene en een griezelscene uit het oeuvre van zijn vader. Jakkes. Ik vind het persoonlijk geen programma voor kinderen onder de twaalf. Er zitten leuke, interessante items in die voor die leeftijdsgroep geschikt is, maar je kan elk moment iets in je gezicht geslingerd krijgen wat in mijn ogen ongeschikt is. En daarom vind ik het tijdstip van uitzendig wat te vroeg.

skik

Meekijken, bertje

en uitzetten als het je te gortig wordt. Dat is sowieso je taak als ouder.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.