Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Pelle

Pelle

20-12-2010 om 13:31

De triple a van max en lex

http://www.ad.nl/ad/nl/2825/nieuws/photoalbum/detail/556139/70515/14/Willem-Alexander-en-Maxima-genieten-van-de-lente.dhtml

Tsjee zeg hebben ze die eerste op het kopieerapparaat gelegd ofzo?

Mijn vraag is eigenlijk: lijken jullie kinderen ook zo op elkaar of juist helemaal niet en geloven buitenstaanders niet dat het broers of zussen zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier vrij extreem

Ik vind mijn 2 oudste zoons totáál niet op elkaar lijken: waar de een een tengere sprinkhaan is, is de ander een stevig gebouwd jochie: breed in de schouders, smal in de heupen, dat werk. Gelaatstrekken totaal verschillend. Ze schelen ook nog eens ruim anderhalf jaar. En toch werd me regelmatig gevraagd of ik een tweeling had (met óók nog soms als toevoeging: wat leuk, 2 meisjes - ze hadden lang haar LOL). Dus ja, buitenstaanders zien héél andere dingen dan wij zelf. Ws. meer de algemene familietrek, die vast in elk gezichtje wel te vinden is, waar wij als ouders veel meer details zien (en dus verschillen).

Niks hetzelfde

Hier hebben we 2 meiden die in niks op elkaar lijken. Oudste is kopie van mij of mijn familie. Echt 100%, echt alles....Ze heeft mijn haar,zelfde kleur,mijn gezicht,mijn huid, mijn broers en vaders manier van lopen (hemeltje dank heb ik die niet!!),mijn lengte,mijn gezicht,mijn lichaam en lichaamshouding, mijn breedte (op de heupen)en mijn benen. Het is gewoon eng soms,zoals ze op mij lijkt. Het enige dat ze van d'r vader heeft zijn haar lange vingers en tenen en ze heeft iets steviger krullen dan ik en haar goede ogen...Niet alleen van buiten lijkt ze op mij,ook haar manier van doen en praten en uitdrukken. Hoe ze over komt zeg maar...
Het overkomt ons wekelijks dat mensen weten dat ik er ben omdat ze dochter zien en daar zijn heel vaak mensen bij die dochter nog nooit gezien hebben of die mij kennen van vroeger. Het is geen vraag dus, van gut zou dat de dochter van albana zijn? Nee,mensen zien háár en herkennen mij er zó in blijkbaar dat ze meteen wéten dat het mijn dochter is. Vorige week op school van jongste nog waren er leerkrachten (die ik van vroeger ken) die al een half jaar jongste les geven en nu oudste daar naar een voorstelling was kijken naar mij op zoek waren omdat ze meteen door hadden dat ik daar was. Dat zeggen ze ook...."ja,ik zag je dochter en wist meteen dat die van jouw was...ongelofelijk wat lijkt die op jouw.." zoiets. Of mensen die dochter kent/ontmoet of ouders van zeggen meteen bij het eerste contact: "Ben jij soms de dochter van albana? Ja,daar heb ik vroeger bij op school gezeten.." We zijn er ondertussen aan gewend,dat scheelt.
Ik was oude foto's aan het uitzoeken en vergiste me in een kleurenfoto van mijzelf(toen ik 20 was). Ik legde die op de stapel voor oudste...Oudste diep beledigd toen ze 'm eruit viste,zulke belachelijke kleren zou ze nooit aandoen,hahaha.
Het raarste is dat jongste helemaal niet op mij lijkt. Ze heeft alles van d'r vader....en ze lijkt echt in helemaal niks op d'r zus of op mij. Ze hebben alleen dezelfde vingers en tenen (lang,2 keer zo lang als de mijne) en jongste heeft mijn slechte ogen geërfd en mijn tanden. Mensen die oudste zien geloven amper dat dat ook mijn dochter is....er zijn zelfs mensen die wagen te vragen of ze wel van dezelfde vader zijn,maar dat is toch écht zo. Jongste heeft wel wat karaktertrekken van mij, ze houd van prutsen en kan zich erg goed vermaken,verveelt zich nooit is graag bezig en heeft altijd tijd te kort. Dat heb ik ook.
Maar het is wel raar om een zusje te hebben wat zo niet op je lijkt als deze 2 dames. Gelukkig kunnen ze wel goed met elkaar...maar misschien is dat juist wel omdat ze zulke tegenpolen zijn.
Ik weet ook niet hoe we ze zo gemixt hebben met z'n tweeën...zeker niet als ik die 3 van Willem-Alexander zie. Maar gelukkig zijn er meer zoals wij...oudste heeft een vriendin die ook een compleet tegengestelde zus heeft. Die moeder herkende ook meteen onze overeenkomst en de eerste keer dat ze jongste zag zei ze meteen,"o,jullie hebben ook 2 'soorten'en 2 kleuren wat leuk zeg!"
groeten albana

amk

amk

22-12-2010 om 10:06

Zelfde outfitjes

ziet er leuk uit op de foto, maar in het dagelijksleven hebben ze allemaal wat anders aan.

Maar toen ik de leeftijd van Amalia had wilde ik ook heel graag precies hetzelfde aan als mijn zusje. En mijn moeder maar klagen want die wilde dat niet.
He kan dus best van de meiden samen komen.

reina

reina

22-12-2010 om 10:20

Pfff

Maxima vindt hem goed zoals hij is, daar gaat het toch om. Ik vind het eigenlijk wel voor de man pleiten dat hij zich niet laat verleiden tot kleding die dan misschien moderner is, maar kennelijk niet bij hem past. Het maakt mij nou werkelijk niks uit wat die mensen dragen, als die kinderen het leuk vinden dezelfde jurkjes te dragen, laat hen, Mijn dochter vroeg vroeger regelmatig of ik haar jurkje of jas ook voor haar vriendinnetje wilde maken, zij liepen soms dus ook in hetzelfde, gewoon omdat zij dat leuk vonden. En misschien wil de fotograaf het graag omdat zijn plaatjes beter verkopen, dan is hij er blij mee. Ik vind het wel grappig dat ze als Hollandse prinsesjes van die oerhollandse koppies hebben.

In vorige draadjes

In een vorig draadje heb ik aangegeven dat er ook een psychologische gedachte achter kan zitten. De meisjes hebben dezelfde kleren aan, dan is er iets officieels en dan horen ze zich daarnaar te gedragen. Ik weet niet of het zo is maar mijn schoonzusje (psychologe) heeft dat eens gezegd. Daar is wel iets voor te vinden.

Hibiscus

Hibiscus

22-12-2010 om 12:38

Bintje

Daar zit wel wat in, het psychologische effect van gelijke kleren voor officiele gelegenheden. Maar dan nog, ze doen het alledrie wel en dat vind ik best bijzonder. Dat zegt waarschijnlijk meer over mijn kinderen dan over de drie Atjes. Ik lees dat anderen dit normaal vinden.

En ze zien er schattig uit hoor, Maxima zoekt het goed uit.

Hibiscus

Maylise

Maylise

22-12-2010 om 14:02

Berber

Ik denk wel degelijk dat de positie van WA een aantrekkelijke kant van hem was voor Maxima. Ze heeft zo toch een hele prestigieuze plaats kunnen verkrijgen. Niet iedereen zou dat willen maar Maxima misschien wel. Het kan best zijn dat zij de negatieve kanten op de koop toe willen nemen. Om het geld zal het haar vast niet te doen zijn want dan had ze ook met een of andere nouveau riche figuur kunnen trouwen maar klasse kan je niet kopen natuurlijk.

Overigens vind ik het helemaal niet verkeerd van haar. Ik denk dat WA meer heeft aan een vrouw die graag koningin wil zijn en de negatieve kanten van de positie er bij neemt dan aan een vrouw die wel dol verliefd op hem is maar het hele oranje gebeuren gestolen kan worden.

En dat sluit verder ook niet dat ze ook oprecht van hem kan houden maar of ze ook interesse in hem gehad zou hebben als hij de zoon van de melkboer was dat weet ik niet.

Maylise

reina

reina

22-12-2010 om 15:18

Cobi

"maar dat zo'n sprankelend typeje onze logge kroonprins alleen om z'n blauwe ogen is getrouwd wil er bij mij niet in. " Dat zegt toch niks, joh? Zo nu en dan hoor ik mensen helemaal zwijmelen over iemand en als ik diegene dan zie snap ik echt niet waarom.... . Smaken blijken vaak enorm te verschillen

Guinevere

Guinevere

22-12-2010 om 16:24

3 dezelfde jurken

Ja, da's toch logisch, met 3 dezelfde jurkjes krijg je gewoon Kwantumkorting!!!

Bennikki

Bennikki

22-12-2010 om 22:53

Nep?

Nee toch, sommige dingen kunnen toch prima echt zijn, zoals die traan, omdat papa er niet bij kon zijn..
Het is gewoon een package deal. Volgens mij is Wim-Lex best aardig, niet knap maar soit. Een leven in de schijnwerpers heeft zijn voor- en nadelen. Maxima maakt er het beste van. Door iedereen bewonderd worden, veel geld hebben, leuke gezonde dochters, een prachtig thuis, men hangt aan je lippen en je hebt nog wat te melden ook.. Natuurlijk er is veel druk maar mén wat een leven. Het zou niks voor mij zijn (introvert) maar ik snap het wel. Laatst op de BBC een programma gezien waar meisjes uit goede families naar speciale scholen gingen die ze klaarstoomden voor een leven met de erfgenaam van de vele landgoederen in Engeland- het bestaat. Maxima heeft het denk ik erg goed gedaan.
Bennikki

Jesse_1

Jesse_1

22-12-2010 om 23:01

Wie trouwt met wie?

Ooit eens gelezen (en daar geloof ik wel in): je 'trouwt' met iemand die dezelfde waarde heeft qua uiterlijk/uitstraling. Je kunt de waarde compenseren door geld of status.
Dus als een 9 met een 5 rondloopt, dan heeft de 5 dus òf een dikke bankrekening, òf status.
Bijv. als beroemde profvoetballer maakt het niet uit hoe lelijk je bent, omdat je punten extra krijgt door geld+status: je slaat dan dus toch wel een mooie meid aan de haak.
Voor de statistieken: de kinderen van Maxima en WA lijken niet echt heel erg op elkaar (zie laatste link van Pelle!). Van onze 3 jongens wordt ook gezegd dat ze veel op elkaar lijken, maar dat is inderdaad voor buitenstaanders die de overeenkomsten zien. Zelf zie ik alleen de verschillen (dus nee: ze lijken niet op elkaar, ook al halen mensen de jongste twee wel eens door elkaar .
Jesse

Triple a (ot)

is trouwens ook de naam van de geheime dienst tijdens Videla. Ik krijg dus een beetje nare bijsmaak van die naam.

Liat

Ik snapte ook al niet waarom A2 dezelfde naam kreeg als het onwettige kind van Bernhard. Beetje vreemd...

margje van dijk

margje van dijk

23-12-2010 om 11:19

Tja

Dat triple A een negatieve betekenis heeft in Argentinie neemt natuurlijk niet weg dat het gewoon een alom gebruikte kwaliteitsaanduiding / rating is. Mijn Engelse vrienden huiveren altijd bij de kleur oranje, omdat dat bij hen associaties oproept met foute Ierse nationalisten. Ik ken een jongetje dat Joran heet, een naam die tegenwoordig ook een nare bijsmaak kent.

Ik haal daar dus mijn schouders over op, hoor. Dan kun je het nooit goed doen, want of het nou in toekomst of verleden is, er kan altijd wel iets zijn wat je naam bezoedelt, en je moet toch wat?

Dat A2 genoemd is naar een buitenechtelijke dochter van Bernhard komt op mij eerder over als een erkenning van het bestaan van die dochter. Ik vond het juist uiterst charmant van hen.

Margje

liora

liora

23-12-2010 om 12:33

Margje

Ik zou het met je eens zijn als Maxima niet Argentijns was en als ze niet een foute vader had.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tirza G.

Tirza G.

23-12-2010 om 23:13

Tja

Zíj verzint het toch niet? Dat doen de media. En wij hier op het forum. En dat haar vader fout was is toch niet haar schuld?

Tirza

Tirza G.

Tirza G.

24-12-2010 om 15:04

Ik wist niet dat hij daar zelf mee gekomen was. Ik neem aan dat hij dan relateerde aan de triple-A-rating als zijnde superduper-positief. Vooral in de bankwereld, waar Maxima uit afkomstig is.

Tirza

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.