Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Pelle

Pelle

20-12-2010 om 13:31

De triple a van max en lex

http://www.ad.nl/ad/nl/2825/nieuws/photoalbum/detail/556139/70515/14/Willem-Alexander-en-Maxima-genieten-van-de-lente.dhtml

Tsjee zeg hebben ze die eerste op het kopieerapparaat gelegd ofzo?

Mijn vraag is eigenlijk: lijken jullie kinderen ook zo op elkaar of juist helemaal niet en geloven buitenstaanders niet dat het broers of zussen zijn?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
neteret mut

neteret mut

20-12-2010 om 14:12

Verschillend

Nooit commentaar gehad dat er zoveel verschillen zijn, behalve over de tweeling. De oudste daarvan heeft bijna zwart haar, dik en stevig en heel donkere ogen. De andere is blond met vlassig haar en groenige ogen, bovendien wat langer en slanker. De andere kinderen vertonen die verschillen ook of zitten er tussen ( donkerblond haar met donkere ogen, donkerblond met groenige ogen)

Hier niet

Ik verbaas me ook altijd over de gelijkenis tussen de drie prinsessen. Trouwens ook bij kinderen die als twee druppels water op een van hun ouders lijken.
Ik heb drie kinderen, 2 zoons en 1 dochter. De oudste lijkt sprekend op zijn vader toen die kind was, maar heeft heel veel van mijn karakter. De middelste is uiterlijk en innerlijk typisch een kind van zijn vader, maar lijkt weinig op zijn broer. En hun zusje is uiterlijk een combinatie van beide broers, en ook qua karakter een mengelmoesje. Het blijft toch wonderlijk hoe uit dezelfde ouders drie zulke verschillende kinderen kunnen komen!

vlinder72

vlinder72

20-12-2010 om 14:21

Hier wel

Mijn vier kinderen lijken sprekend op elkaar. De oudste twee jongens lijken het meest op elkaar. Zo erg dat ze soms gezien worden als een tweeling. Geen idee waarom want er zit bijna twee jaar tussen. Ik vind zelf niet dat ze op elkaar lijken maar ik hoor zo vaak de verkeerde naam zeggen dat voor buitenstaanders het blijkbaar minder duidelijk is. Daarna komt een meisje. Ze lijkt op de twee jongens maar omdat ze een meisje is met langer jaar is het verschil duidelijker.

De drie A's van Maxima en Willem Alexander lijken natuurlijk op elkaar omdat zij hetzelfde kapsel en dezelfde kleding dragen. Mijn jongens zijn totaal verschillend gekleed en de ene heeft kort haar en nummer twee iets langer en iets lichter van kleur. En dan nog worden ze door elkaar gehaald.

Triple a, ik vind ze niet op elkaar lijken

het zijn juist 3 totaal verschillende gezichtjes !

Mijn dochters zijn duidelijk zusjes maar ze zien er wel anders uit. Qua karakter ook al echt verschillend.

Mijn jongste is lang, dun en heeft lichtbruin haar. De oudste was op die leeftijd klein, rond met zwartbruin haar. De oudste is nu bijna 8, klein, dun met donkerbruin haar. Dus ik denk dat mijn jongste later lang, dun en donkerblond (!) haar krijgt.

Mensen vinden de kinderen op mij lijken maar dat vind ik helemaal niet.

Op elkaar lijken?

nee,( triple A)ze hebben alledrie een ander koppie vind ik
maar met allemaal dezelfde kleertjes en dezelfde haarkleur wordt het vanzelf een eenheid.
Mijn kinderen lijken ook niet op elkaar,het grappige is dat *vreemde* mensen weleens zeggen tegen mijn (stief)dochter,o wat lijk jij op je moeder.
terwijl ik niet haar moeder ben

Tihama

Tihama

20-12-2010 om 16:24

Yep

Ik ben blij dat er op de kraamfoto's een datum aan de achterkant staat, want anders heb ik de grootste moeite zoon en dochter uit elkaar te houden. Nou ja, dochter had een iets smaller koppie, maar verder?

Ik ben ook blij dat ik thuis bevallen ben, want anders had ik een moederschapstest moeten doen: de kinderen lijken namelijk sprekend op hun vader.

Met het verstrijken van de jaren worden de overeenkomsten iets minder, maar nog steeds twijfelt niemand of het broer en zus zijn. En de overeenkomst met papa blijft groot. Ze hebben ook zijn schitterende ogen....dat vind ik wel heel erg leuk

Tihama

Ja, ze lijken veel op elkaar

De kinderen van Maxima en WA lijken op elkaar, maar die van mij ook. Ik zat laatst op een camera die ik weinig gebruik foto's te bekijken van mijn jongste. Dacht ik. Het bleek zijn vier jaar oudere broer te zijn toen hij even oud was als jongste nu. Ik zag het aan de omgeving (vorige huis).

Ik krijg dus heel vaak opmerkingen dat ze erg op elkaar lijken, maar ook op mijn man. Zelf zie ik in oudste af en toe heel erg mijn vader.

Gek iets, die genen.

Chris

margje van dijk

margje van dijk

20-12-2010 om 16:41

In the eye of the beholder

Volgens mij ligt het meer aan de 'observant' dan aan de kinderen zelf, of je vindt dat ze op elkaar lijken of niet.

In mijn geval vind ik dat onze kinderen totaal niet op elkaar lijken, geen vergissing mogelijk. Maar de oudste twee zijn bijna even groot en allebei blond, en dat is al voldoende voor sommigen om ze niet uit elkaar te houden.

Ook hebben wij laatst babyfilmpjes en foto's terug zitten kijken, en mijn man heeft werkelijk geen idee wie nou wie is, terwijl ik geen seconde twijfel omdat ze totáál niet op elkaar lijken/leken. Zoons zelf gokken trouwens ook regelmatig fout, dan denken ze dat ze het zelf zijn of juist niet, dat jongetje op de foto.

O ja, nou weet ik het weer, dat was bij mijn moeder. Die heeft van de oudste twee kleinkinderen (mijn kinderen) braaf fotoalbumpjes aangelegd, maar vanaf de derde is ze daar niet meer aan toegekomen. Mijn jongste (die derde dus) zat fijn de albums van zijn broers te kijken, en zag zichzelf daar regelmatig op, terwijl hij toen nog niet geboren was.

Ik heb het maar zo gelaten

Margje
PS en qua prinsessen: juist als kinderen dezelfde kleren aan hebben ga je de verschillen in de gezichten beter zien, vind ik.

Minet

Minet

20-12-2010 om 17:23

Eehhh

JA, mijn kinderen lijken erg veel op elkaar, het is dan ook een tweeling. Toch heb ik wel eens opmerkingen gehad: goh, zijn het broertjes? , gut, de ene lijkt wel veel meer op jou dan de andere!
Deze opmerkingen zijn echt zeldzaam, gewoon omdat ze nou eenmaal erg veel op elkaar lijken, maar geen een-eiïge tweeling zijn. Het zijn dus gewoon broers.

Tweeling

Ja, wat een onnozele reacties soms. Toen oudste zoon bijna 3 was en zijn broertje ruim 1,5 waren we op vakantie in Turkije waar ons weet ik hoe vaak werd gevraagd of het een tweeling was. Op die leeftijd is 16 maanden leeftijdsverschil toch echt heel veel hoor! Bovendien lijken ze niet echt heel veel op elkaar. Oudste en jonste zoon lijken het meest op elkaar, middelste is in alle opzichten een buitenbeentje en heeft het meest qua karakter en uiterlijk van echtgenoot.

Tink

Tink

20-12-2010 om 17:47

Silone, hier net zo

Nummer 2 is in alle opzichten anders dan de rest, hij lijkt op zijn vader en de andere 3 op mij. Maar weer niet op elkaar.
Nummer 3 heeft dan weer een enorme krullenbos, vaak krijgen we de vraag waar we díe gevonden hebben .
En toch is er iets in alle 4 de gezichten waardoor je meteen ziet: ja, die horen bij elkaar!

Dat vind ik van het drietal van Max en Lex ook. Op deze foto lijken ze erg op elkaar, maar er zijn er ook plenty te vinden waarop je duidelijk verschillen ziet. Vooral de jongste vind ik echt anders dan de oudste 2 (die inderdaad erg op elkaar lijken).
Leuk trouwens om te zien dat ze erg op hun vader lijken, maar ze hebben ook allemaal dat sprankelende van Maxima
Willem-Alexander en zijn broers leken als kleine kinderen trouwens ook sprekend op elkaar! En nu kun je dat echt niet meer zeggen vind ik.

Fraz

Fraz

20-12-2010 om 18:21

Ook erg verschillend

zoon met donker en dik haar en normaal slank postuur en dochter met lang blond sluik haar en erg slank postuur. Ze zijn inderdaad toch echt allebei van dezelfde ouders.

Hier dezelfde ingrediënten, maar

echt zo verschillend als het maar kan....oudste is blond, stseil haar, stevig postuur. Jongste is donker, slag in het haar, en een dunne lange spriet. Ze schelen drie jaar, maar zijn bijna even lang. Schelen één schoenmaat.

En dan nog presteren er mensen om te zeggen dat ze spréékend twee broers zijn....

We herkennen trouwens in beide veel van onze families.

De foto van de A'tjes heb ik even bekeken....ik vind hun ogen op elkaar lijken. En dan hebben ze ook nog dezelfde kleren aan en dezelfde haardracht....ik vind het drie kopietjes van elkaar.

groetjes van Purk

Guinevere

Guinevere

20-12-2010 om 20:47

Hier een 2-ling met 5 jaar ertussen

Mijn heren lijken zó op elkaar, dat ik op straat een keer het volgende gesprek tussen 2 meisjes opving: "Hé, ik ken die jongen." "He, ik ken 'm ook. Maar er klopt iets niet...hij is veel kleiner. Ik snap het, het moet zijn broertje zijn!".
Toen broertje net geboren was, had ik zelf al steeds het idee dat ik zijn grote broer in mijn armen had, maar dat kon niet want die stond naast het bed en was al bijna 5. Uiterlijk zijn ze, vooral voor anderen, als 2 druppels water. Innerlijk zijn ze totaal verschillend. Heb ik gelukkig niet 2 precies dezelfde kinderen gekregen.
Ze kunnen zichzelf trouwens ook niet uit elkaar houden op foto's. Ja, alleen die waarop oudste zoon ouder is dan 3, want we hebben natuurlijk nog geen foto's van jongste op die leeftijd.

Maylise

Maylise

20-12-2010 om 20:48

Gelijkenissen

Mijn tweeling lijkt heel erg op elkaar ondanks dat ze een jongen/meisje zijn. Niet alleen hebben ze dezelfde haar kleur en ogen maar ze hebben ook dezelfde neus, jukbeenderen en vorm van het gezicht en ze zijn ook bijna even lang. Mijn zoon is iets langer dan mijn dochter maar het scheelt niet veel. Voor een man heeft hij hele fijne trekken en is ook niet zo lang. Op baby foto's kan ik ze soms zelf niet uit elkaar houden. Er zijn foto's waar ik echt geen idee heb wie er op staat. Dat is vooral van de eerste maanden. Daarna zie ik het wel. Toen ze groter werden was dat geen probleem meer natuurlijk maar nog steeds zie je zo aan ze dat ze familie zijn. Iedereen zegt overigens dat ze op mij lijken maar ik zie ook vrij veel van hun vader er in.

Mijn jongere kinderen hebben een andere vader en die hebben ook echt een heel ander uiterlijk. Onderling lijken zij ook wel weer op elkaar. Als ik foto's zien van mijn zoon van nu 20 toen hij 10 was zie ik enorm veel overeenkomsten met mijn jongste zoon die nu 10 is. Zelfde haarkleur, ogen, oog opslag, lichaamsbouw en huidskleur. Wel hebben ze een ander soort haar. Dat van de 20 jarige is stugge en krulliger terwijl dat van de 10 jarige juist vrij glad en stijl is. Hun broer van 16 is lichter, van haar en huid maar heeft weer donkere ogen. Hij lijkt het meest op zijn oudere half broer en zus van de jongste kinderen. Mijn twee jongste dochters vind ik niet erg op elkaar lijken. Ze hebben dezelfde ogen (die van hun vader) maar ze hebben een hele andere lichaamsbouw en vorm van gezicht en soort haar. De een is ook wat lichter dan de ander van huidskleur.

Overigens vind ik de Triple A ook niet zo heel erg op elkaar lijken. De oudste vind ik erg op haar vader en oma Beatrix lijken terwijl ik nummer 2 en 3 meer van Maxima weg vind hebben. Je ziet wel dat het zusjes zijn maar echt sprekend lijken ze niet op elkaar.

Nasha 1st

Nasha 1st

20-12-2010 om 20:50

Wel

zichtbare gelijkenissen, je kan wel zien dat het broers en zus zijn. Oudste en andere zoon lijken nog het meest op elkaar...

En ja, de tweelingopmerkingen....ooit 1 vrouw in opperste verbazing achter gelaten in een omkleedcabine van een zwemparadijs. Ook de vraag, daar zit ook niet veel tijd tussen, op zo'n veelzeggende manier....Klopt, antwoordde ik, en nog minder dan u denkt.....1 minuut namelijk....Klont, daar lag haar kin op de grond....

Nasha 1st

Nasha 1st

20-12-2010 om 20:51

Overigens

vind ik de triple A niet echt hetzelfde, maar je ziet ook daar wel dat het zusjes zijn...

Kiki

Kiki

20-12-2010 om 20:57

Ik lijk enorm op mijn oudste broer

hij is echt een mannelijke versie van mij. Hij gedraagt zich ook hetzelfde, we zitten hetzelfde, we praten hetzelfde, we lopen hetzelfde. Het lollige is dat hij dan verder de bouw van mijn moeder (klein) heeft en ik de bouw van mijn vader (groot) dus we zijn ook nog eens even lang.

De drie jongsten met een andere vader zijn heel verschillend en lijken totaal niet op mijn oudste broer en mij. Maar toch, zelfde genenpotje. Mijn moeder is destijds hertrouwd met de broer van mijn vader. Maar het verschil is heel groot.

Mijn kinderen lijken sprekend op mijn man. Mijn jongste iets minder, maar mijn oudste is een carbon-copy van mijn man. Ik kan zo het album baby-foto's van mijn man mee naar huis nemen en zeggen dat het mijn kind is.

Ze lijken verder niet echt op mij. (jongste dan wel iets meer)
Ze lijken dan ook weer erg op elkaar, dat wordt steeds meer naarmate de jongste ouder wordt.

Hier ook vaak de vraag of het een tweeling is, er zit toch echt 18 maanden tussen Het zal de duo-wagen zijn, waarin ik ze vervoer

Wisselt

De buitenwacht wil nog wel eens roepen dat onze kinderen op elkaar lijken, zelf vinden we eigenlijk van niet. Maar laatst zagen we toevallig weer eens foto's van oudste als dreumes, en toen vonden we zusje er toch wel weer op lijken.
Van een aantal vriendinnen hoor ik dan weer dat dochter op mij lijkt, terwijl ik toch echt vooral trekjes van mijn schoonfamilie bij haar zie. Er zijn foto's waarop ze sterk lijkt op kinderfoto's van mijn zwager bijvoorbeeld.
Helaas heeft ze wel mijn haar, het arme wicht. Dat was nou net weer niet de bedoeling.

Groeten,

Temet

Rembrand

Rembrand

21-12-2010 om 09:26

Dezelfde ingrediënten..............

kan toch wel een zelfde soort broodje opleveren
Wij hebben drie jongens. Alle drie absoluut een ander gezicht en kenmerken. Ze hebben echter alle drie ( net als hun moeder ) rood haar, een blanke huid en sproeten.
Dus wij krijgen altijd te horen dat ze zo op mij lijken.
De twee jongsten hebben overigens ook wel dezelfde vorm gezicht als ik ( bolle wangen) dus ik kan me voorstellen dat men het zegt.
M.

Triple a

Neuh, ik vind ze niet zo lijken op elkaar. De oudste en de jongste wel maar de middelste niet.

Wat betreft mijn beide koters. Ik heb bruine ogen maar geen van beide kregen mijn kleur. Beide prachtige blauwe ogen en hoewel oudste donkerblond is en jongste echt blond was hadden ze beide krullen. Ik vond ze niet lijken op elkaar maar de meeste mensen vinden dat weer wel.

Oudste is echt een mengelmoes van mij en mijn man. Hoe jongste er nu oud zou zijn is een gevalletje gokken!

Huh

Hoe jongste er nu oud zou zijn is een gevalletje gokken!

Dit moet natuurlijk zijn: Hoe jongste er nu uit zou zien is een gevalletje gokken!

liora

liora

21-12-2010 om 11:33

Bij mij

Hoi,

Bij mij is het helemaal leuk want mensen kunnen de puzzel niet afmaken omdat ze de vader van de kinderen niet kennen. Ik ben dik, heb donker haar en bruin/groene ogen, en mijn oudste is heel licht, dun, en heeft bruin haar en grote blauw-grijze ogen.
Dus toen dacht iedereen dat de vader wel licht zou zijn en blauwe ogen zou hebben.

Maar de jongste is veel donkerder. Heeft enorme donkerbruine ogen, heel donker haar, dus tja.. nu weet niemand het meer.

Ik vind ze overigens wel erg op elkaar luiken, vooral als ze huilen. Ik zie ook de grote verschillen maar vind ze toch echt 'twee augurken uit dezelfde pot', zo noem ik het meestal. (ondanks dat ik geen pot ben, ongelukkige uitdrukking eigenlijk)

Liora

Polly Shearman

Polly Shearman

21-12-2010 om 13:31

Hier een triple shearman

Zijn alle 3 heel erg verschillend, 1 en 2 zijn echt heel anders, en 3 zit daar een beetje tussen in. Lijkt soms heel erg op 1 en dan later weer op 2, maar die is pas 4 en die moet nog opdrogen.

typisch is wel dat nr 2 en 3 begonnen zijn met mijn blauwe ogen, en na 3 jaar spontaan groene ogen kregen.

groet, pol

Hanne.

Hanne.

21-12-2010 om 15:01

Kopieerapparaat kinderen

Ik heb echt 'kopieerapparaat kinderen'. Toen de middelste geboren werd dacht ik "ik heb een kloon gebaard" (heb het net niet gezegd).

Bij de jongstge leek het mee te valen, maar die is inmiddels helemaal bijgetrokken. Van de week vroeg mijn collega hoe mijn jongste er uit zag. Met een korte vingerwijzing naar de foto van de middelste kon ik zeggen 'zoals zij'.

Echt, soms vraag ik me af of ik toch niet stiekem een drieling heb.

Overigens zijn ze qua karakter helemaal verschillend. Toch geen drieling dus.

Zus

Zus

21-12-2010 om 16:55

Hier ook

Twee dochters, schelen 21 maanden en hebben hetzelfde haar qua kleur en lengte. Ongeveer dezelfde kleur ogen, bijna even groot (schelen 1 kledingmaat), zelfde kleur huid. Je ziet wel duidelijk dat ze verschillend eruit zien als je ze samen ziet, maar zie je er eentje zonder de ander, vergis je je makkelijk. Wat op school dan ook aan de lopende bang gebeurt door de leerkrachten
Overigens zagen ze er als baby wel erg verschillend uit: oudste kaal, kort en dik, jongste fijntjes gebouwd met haar.

mijk

mijk

21-12-2010 om 17:52

Totaal verschillend...

oudste is een blondrossige jongen met groene ogen en een spoeterige bleke huid. Dochter heeft bruinhaar bruine ogen en meer olijfkleurige huid.

Mijn broer heeft dat ook. en ik ben bleek en blond. Opo school heeft een docent me eens verteld dat we geen broer en zus zijn. Maar het klopt. Ik lijk op mijn moeder met de kleur van mijn vader en mijn broer is precies mijn vader met mijn moeders tinten...

MIJK

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-12-2010 om 21:42

Heel verschillend

Onze jongens zijn erg verschillend, zowel qua karakter als uiterlijk. Inmiddels hebben we zowaar wat overeenkomsten gevonden (ze zijn beiden lang en slim), maar dan heb je het zo ongeveer wel gehad.
Onze oudste lijkt op mijn tweelingzus (en zal dus ook wel op mij lijken, maar dat zie ik zelf niet). De jongste lijkt veel meer op mijn man. Maar door zijn rossige haar, denken mensen juist dat hij van mijn zwager (de man van mijn zus) is. Als onze jongens daar zijn, is het dus net een echt gezinnetje, ha ha.

Kaaskopje

Kaaskopje

21-12-2010 om 23:16

Wat margje zegt

een ander ziet vaak meer overeenkomsten dan de ouders zelf. Bij mijn dochters zijn de reacties ook 'oh, je ziet gelijk dat het zusjes zijn!' Dat zal vast wel, maar ik vind ze echt heel anders. De een heeft een bredere kaak dan de ander, de ander heeft krullen die de ene niet heeft. Andere oogopslag, ander karakter.... Alleen hun stem verwar ik nog wel eens over de telefoon. Heel gek, dat zou me zonder telefoon namelijk nooit gebeuren.

Hibiscus

Hibiscus

22-12-2010 om 09:18

Vraag me nog iets anders af

Afgezien van die suffe broek van WA, waarom accepteren die meisjes dat ze altijd hetzelfde aanmoeten. Mijn jongste is net zo oud als Amalia en die zou echt haar eigen outfits willen uitzoeken. Je kinderen kunnen uiterlijk op elkaar lijken, maar zouden ze ook qua karakter op elkaar lijken. Zou Amalia niet eigenlijk liever alleen roze dragen, en Alexia altijd een slobberbroek en die jongste, hoe heet ze ook alweer, alleen een jurk. Of heeft Maxima zo'n overwicht dat iedereen zich door haar laat kleden en hebben ze helemaal niets in te brengen? Stopt ze WA expres in een Wibra spijkerbroek zodat ze er zelf nog stijlvoller uitziet? En dan heb ik het nog niet eens over het feit dt als ik met mijn twee zo'n wandeling zou maken, die broekjes echt niet meer zo mooi wit zouden zijn als we bij de gouverneur zouden zijn aangekomen.

Zouden jullie kinderen dat accepteren?

On topic: hier twee kinderen, jongen en meisje. Je kunt zien dat ze uit dezelfde oven komen, maar toch erg verschillend, zeker qua karakter.

Hibiscus

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.