Anoniem
04-09-2013 om 22:58
De laatste uren
Afscheid van het oude forum. Snif. De laatste uren tikken weg.
Tsjor
tsjor
06-09-2013 om 11:40
speuren
Even kijken of het werkt. En ja, het doet het. Mooie kleuren. Wel jammer dat er niet twee frames (heet dat zo?) naast elkaar staan, nu moet je mer scrollen om te wisselen van rubriek. We speuren nog even verder naar de mogelijkheden.
Tsjor
neteret mut
06-09-2013 om 11:59
idd veel scrollen
vond het "vroeger" ook makkelijker om naar een andere rubriek te springen. En mis ook de optie van alleen maar 0 of weinig dagen reacties te zien.
Over profiel: ik logde in en mijn profiel stond er al, incl. juiste postcode in het buitenland ( dus geen 0000). Nog geen idee wat er bedoelt wordt met bibliotheek
krin
06-09-2013 om 12:01
valt mee
Inloggen met mijn oude gebruikersnaam en wachtwoord, en nergens de roep om een postcode gezien.
Niet hoeven klikken om berichten te openen (overslaan door verderscrollen vind ik als dwangmatig lezer moeilijk, maar hé, wat is het leven zonder uitdagingen?)
Erg rood. Dat wel. Ik word agressief van rood. Wees gewaarschuwd.
Ik mis de sidebar om naar een andere rubriek te gaan.
Dat waren mijn eerste impressies. Kon slechter.
Forumredactie OO
06-09-2013 om 12:10
Zelf je profiel wijzigen
Je kunt in je profiel nu zelf van alles wijzigen, he? Doe dat gerust.
Je bent overigens met alleen cijfers van je postcode nog heel anoniem. Het gaat erom dat als je dat wilt, informatie uit je eigen regio kunt krijgen. Van adverteerders bijv. of andere organisaties die met ouders willen communiceren, zoals de gemeente waar je woont, of de cjg.
Andere sites doen dat door heel je surfgeschiedenis op te slaan en bewaren. Facebook bijv. en allerlei grote sites hier in NL weten precies wie je bent op basis van wat je online doet. Zover willen wij niet gaan: daarom alleen die postcode-cijfers.
Privacy en anonimiteit zijn voor ons heel belangrijk. Tegelijkertijd moeten we wel mee met 21e eeuwse bewegingen: mogelijkheden waar door anderen om gevraagd wordt. Anders halen wij 2014 niet meer
Ik ga overigens over een paar dagen, als het hele forum goed overgezet is (moet nog van alles gebeuren) een aparte Forumrubriek maken voor jullie reacties op de site.
Dank!
Justine
Genista
06-09-2013 om 12:10
krin
Die postcode staat in je profiel. En het is een verplicht veld.
En ik had ook heel graag de optie gehad om alleen de draden te zien waarin de laatste x dagen reacties zijn geplaatst. Een apart archief vond ik juist zo overzichtelijk en dat is helaas ook geen apart hoekje meer. Naar een andere rubriek springen vind ik niet echt ingewikkeld, maar de twee frames mis ik momenteel nog wel. Zoveel gescroll, daar word ik wat ibbel van.
krin
06-09-2013 om 12:21
Genista
Net mijn profiel bekeken. Ik heb 0 kinderen en woon in Nederland, heet zoals ik heet en heb mijn jaren oude nick. Meer staat er niet. Het klopt niet allemaal, maar ik zie echt nergens een postcode. Misschien als je je als nieuwe gebruiker aanmeldt?
neteret mut
06-09-2013 om 12:22
landsnaam heb ik veranderd, ook mijn geboortedatum. maar een vakje met leeftijden van de kinderen ? Ik had er iets ingevuld en dat zie ik dan niet terug. Verder kon ik niet echt info vinden ( ben slecht in het zoeken en vinden op computers) wat ik moet/ mag met bibliotheek ?
krin
06-09-2013 om 12:31
Correctie, Genista
Ik zie bij Personalia wel het vakje voor postcode staan, maar dat is niet ingevuld. Zonder merkbare gevolgen.
Forumredactie OO
06-09-2013 om 12:40
Nieuwe discussie gestart met 'opmerkingen over de site/forum'
Zullen we de opmerkingen over de site/forum, vragen, tips, suggesties en kritiek in een nieuwe draad zetten? Ik heb er net een aangemaakt.
Thanx!
Justine
Genista
06-09-2013 om 12:48
krin (en de rest zal ik in de nieuwe draad zetten)
Bij het tabblad Locatie was ik alleen benieuwd wat er stond. Daar staat een verplicht veld waar je je postcode moet invullen. Nou, daar baal ik dus van. Als iemand graag gerichte reclame wil hebben, prima, die mag van mij best de mogelijkheid krijgen. Maar ik wil niet verplicht worden zulke info te verstrekken.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.