Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


dan

dan

26-08-2021 om 12:31

Doornroosje75 schreef op 26-08-2021 om 12:16:

Ik probeer het nog eens: het gedrag van die kinderen is niet relevant. Het zijn de kinderen van jouw partner. Daar houdt hij van. Daar draagt hij verantwoordelijkheid voor. Die wil en moet hij in zijn leven hebben. Zo werkt dat met ouders en kinderen. Of die kinderen nu draken zijn of niet. Totaal irrelevant.
Jij bent als partner optioneel. Op basis van jouw gedrag kan hij jou wel of niet in zijn leven kiezen.

De kans dat hij ervoor kiest om haar niet meer in zijn leven te willen, acht ik wel groot. 

Ma_Flodder schreef op 26-08-2021 om 12:08:

[..]

Ja maar de kinderen moeten zich wel beeldig gedragen, dat is hoe TO het voor ogen heeft en daarmee basta! Anders ziet ze het niet zitten.

Ze ziet het sowieso niet zitten want ze wilde het al niet voor ze de kinderen uberhaupt ontmoet had. Dat ze zich in haar ogen misdragen is alleen maar bewijs voor haar dat ze gelijk had.

De basis van het probleem is dat to de kinderen überhaupt niet in hun leven wil. Ze vond in ieder geval aan het begin dat de moeder gewoon voor haar kinderen moet zorgen en ze wil alle aandacht van vriend voor zichzelf en haar kinderen. Ze grijpt van alles aan als excuus om de kinderen af te kunnen wijzen. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

26-08-2021 om 13:15

A12345 schreef op 26-08-2021 om 10:34:

[..]

Dat is bij ons eigenlijk helemaal geen punt. Ooit zouden we ook wel iets gaan kopen. Maar dat doe je niet meteen in het begin. Je kunt er 'n heel punt van maken van wie de huur betaalt, wiens huis het is, van wie de meubels zijn, etc, maar dat hebben we nooit gedaan. Ook nu niet overigens.

Nee en precies dat maakt het lastig voor me. Ik krijg met iets te maken, maar heb er zelf amper invloed op. En dat misschien elke vakantie weer.

Ik denk niet dat hij dat gaat doen. Ook toen hij in hotels zat weleens gevraagd of het niet handiger was om iets te huren, maar dat vond hij niet.

Omgekeerd is het voor mij nu ook geen thuis. Thuis voel je je thuis, kom je tot rust, etc. Dat lukt me nu allemaal niet.

Het belang van kinderen is uiteindelijk ook dat ze opgevoed worden en zich gaan gedragen. Waarom voeden we anders kinderen op? Dan zou je net zo goed opvoeding achterwege kunnen laten en je alleen maar richten op ze het op korte termijn naar de zin te maken.

Ik vind het zo wonderlijk dat je de belangrijkste dingen gewoon niet leest, of wil lezen, en een alleen maar een ding aanhaalt wat JIJ wil. Je gaat namelijk wéér voorbij aan de relatie van de kinderen met hun vader en geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is. 

Ik zeg namelijk nergens dat die kinderen geen opvoeding nodig hebben. Ik zeg wel dat jij niet de aangewezen persoon bent om die kinderen op te voeden zoals jij denkt dat goed is. De opvoeding komt van de ouders en jij wordt erbij betrokken en bent niet leidend in deze.

A12345

A12345

26-08-2021 om 17:10 Topicstarter

Tickel schreef op 26-08-2021 om 13:15:

[..]

Ik vind het zo wonderlijk dat je de belangrijkste dingen gewoon niet leest, of wil lezen, en een alleen maar een ding aanhaalt wat JIJ wil. Je gaat namelijk wéér voorbij aan de relatie van de kinderen met hun vader en geeft antwoord op een vraag die niet gesteld is.

Ik zeg namelijk nergens dat die kinderen geen opvoeding nodig hebben. Ik zeg wel dat jij niet de aangewezen persoon bent om die kinderen op te voeden zoals jij denkt dat goed is. De opvoeding komt van de ouders en jij wordt erbij betrokken en bent niet leidend in deze.

Nee, ik ben niet leidend, maar heb er wel mee te maken natuurlijk. Ja, het zijn zijn kinderen en ja, het ze zijn er vaker niet dan wel. Maar met dit gedrag en zijn veranderde manier van doen is meer dan 'n maand al lang, laat staan 2 of 3 maanden.

A12345

A12345

26-08-2021 om 17:11 Topicstarter

Granny71 schreef op 26-08-2021 om 12:33:

[..]

Ze ziet het sowieso niet zitten want ze wilde het al niet voor ze de kinderen uberhaupt ontmoet had. Dat ze zich in haar ogen misdragen is alleen maar bewijs voor haar dat ze gelijk had.

Dat is inderdaad een bevestiging. Als ze er niet zijn, dan is mijn vriend zichzelf niet, maar als ze er wel zijn blijkbaar ook niet. 

A12345 schreef op 26-08-2021 om 17:11:

[..]

Dat is inderdaad een bevestiging. Als ze er niet zijn, dan is mijn vriend zichzelf niet, maar als ze er wel zijn blijkbaar ook niet.

Weet je eigenlijk zelf wel wie hij is?

wanneer verbreek je de relatie to? Je weet nl. dat het niet werkt. Nu niet en nooit niet. Waar wacht je op?

A12345

A12345

26-08-2021 om 19:50 Topicstarter

Granny71 schreef op 26-08-2021 om 17:57:

[..]

Weet je eigenlijk zelf wel wie hij is?

Dat is een goede vraag.

dan

dan

26-08-2021 om 19:55

A12345 schreef op 26-08-2021 om 19:50:

[..]

Dat is een goede vraag.

Jullie zijn ook best redelijk snel gaan samenwonen en dan nu dit allemaal erbij. Je kunt je afvragen of je dit echt wel wil want je zult altijd met de kinderen te maken hebben, ongeacht of ze hier zijn of in het buitenland. 

Wasmachine schreef op 26-08-2021 om 13:06:

De basis van het probleem is dat to de kinderen überhaupt niet in hun leven wil. Ze vond in ieder geval aan het begin dat de moeder gewoon voor haar kinderen moet zorgen en ze wil alle aandacht van vriend voor zichzelf en haar kinderen. Ze grijpt van alles aan als excuus om de kinderen af te kunnen wijzen.

Nou, dat is het huidige probleem. Hieronder ligt een dieper probleem,  en wat de uitkomst ook gaat zijn in deze situatie,  ik hoop dat to in therapie gaat om dat probleem bij de wortel aan te pakken, anders vrees ik een herhaling in een andere vorm.

To, ik weet dat het eerder gevraagd is maar er staat me geen antwoord bij. Wat voor vader had jij als ki d? En verliet jij de vader van je kinderen of verliet hij jullie?

A12345

A12345

27-08-2021 om 19:43 Topicstarter

Mijn vader was vooral druk met werken. Ik ben bij de vader van mijn kinderen weggegaan na het zoveelste huiselijke geweld. Waar mijn kinderen ook getuige van zijn geweest.

A12345

A12345

27-08-2021 om 20:09 Topicstarter

dan schreef op 26-08-2021 om 19:55:

[..]

Jullie zijn ook best redelijk snel gaan samenwonen en dan nu dit allemaal erbij. Je kunt je afvragen of je dit echt wel wil want je zult altijd met de kinderen te maken hebben, ongeacht of ze hier zijn of in het buitenland.

Dat blijkt wel. En het heeft veel effect op zijn gedrag. Of ze er nu wel of niet zijn. 

Wel erg zonde want los van de discussie over zijn kinderen ging het allemaal erg goed!

A12345

A12345

27-08-2021 om 20:12 Topicstarter

Diyer schreef op 26-08-2021 om 19:11:

wanneer verbreek je de relatie to? Je weet nl. dat het niet werkt. Nu niet en nooit niet. Waar wacht je op?

Eerst deze vakantie maar door komen en dan het er over hebben. Nu toch niet het moment om dit soort dingen te bespreken. Hij lijkt ook helemaal geen zin te hebben om er nu over te praten.

ik denk dat hij heel veel begraven heeft aan emoties en niet in staat is geweest om echt de consequenties zelf onder ogen te zien en het haalbaar te maken. Hij is wellicht in jullie relatie gestapt met de overtuiging dat hij het 'goed genoeg' voor elkaar had maar werd langzamerhand ingehaald door emoties. Het is ook niet niets je kinderen zo weinig zien en alle plannen die je met je vrouw had, niet meer door te zien gaan. Natuurlijk was hij daar zelf bij, maar dat hij een route heeft gekozen die niet goed was, is nu wel duidelijk. Dus ik snap niet zo goed dat jij niet meer 'medelijden' met hem hebt - hij is vooral degene die het meest lijdt onder het missen van zijn kinderen. En dat jij dat niet zag is logisch want hij zag het zelf ook niet. Maar nu je het ziet, kun je toch niet terugblijven grijpen naar het beginpunt? en zeggen dat hij het maar beter/anders had moeten regelen en blijven zeuren over het lawaai van zijn kinderen?
Er staat iets veel groters op het spel en als je echt van hem houdt dan help je hem - want daarna kunnen jullie kijken wat er voor jullie relatie mogelijk is. Voor jullie beiden zijn jullie kinderen het belangrijkste - help hem dan ook!
gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.