Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:38:

[..]

Ik ook niet. Mijn kinderen hebben hun vader als persoon niet gemist, wel een vader als figuur. Maar als persoon hadden ze op een gegeven moment wel door dat hij nooit komt, belt, vraagt hoe het met ze is.

Maar zijn kinderen lijken aan hun vader gehecht te zijn zoals ze normaal aan een moeder zijn gehecht.

Dus in tegenstelling tot jouw kinderen, hadden zijn kinderen tot voor kort wel een gezonde band met hun vader. Dat is normaal hoor. Mijn kinderen zijn net zo gek op hun vader als op mij. Ik ben in niks belangrijker dan hun vader.

Maar goed bij jouw vriend is dat ten einde gekomen omdat hij verliefd werd en de domme keuze maakte om te verhuizen. En zowel de kinderen als hun vader vinden dat achteraf gezien helemaal geen leuke situatie. Ik geloof ook geen seconde dat exvrouw de kinderen manipuleert. Mijn kinderen zeuren al om hun vader als we een weekendje bij familie aan het logeren zijn. 

Die kinderen horen bij hun vader. Net zo hard als jouw kinderen bij jou hoorde toen ze klein waren. En als ze dan naar een speelgoed winkel gaan vanuit positiviteit, dan levert dat ook weer frustratie op. Waardoor het voor hun in de huidige situatie ook weer minder veilig voelt. Ik heb medelijden met de arme kinderen.

Oh man, wat heb ik het te doen met de kinderen van die man. 

dan

dan

01-08-2021 om 21:55

mijn man en ik hebben een zoon die vanwege zijn studie uit huis woont, die hebben we vorig jaar ook maandenlang niet gezien, mede door de coronacrisis. We misten hem wel maar door regelmatig contact te hebben via whatsapp en bellen, was het toch wel te doen. Het is niet meer als vroeger, dat je weken op een brief moest wachten. Dus een paar weken zonder je vriend, zal jij ook wel overleven dan. Zeker als het hem en zijn kinderen blij maakt. 

JenBarber schreef op 01-08-2021 om 21:51:

[..]

En als ze dan naar een speelgoed winkel gaan vanuit positiviteit, dan levert dat ook weer frustratie op. 

Daar waren de kinderen niet eens bij.

Vader wilde cadeautjes kopen. Hij heeft zijn dochtertjes al sinds Pasen niet meer gezien.

To vond het veel te lang duren en werd pissed

Jeetje, wat een enorm verstikkende relatie lees ik hier!
Als ik in de schoenen van die man zou staan zou ik me een gevangene voelen. Hij heeft natuurlijk zelf voor deze relatie gekozen,  maar hij lijkt er niet meer uit te kunnen stappen. 

A12345 schreef op 01-08-2021 om 21:38:

[..]

Ik ook niet. Mijn kinderen hebben hun vader als persoon niet gemist, wel een vader als figuur. Maar als persoon hadden ze op een gegeven moment wel door dat hij nooit komt, belt, vraagt hoe het met ze is.

Maar zijn kinderen lijken aan hun vader gehecht te zijn zoals ze normaal aan een moeder zijn gehecht.

Voor jouw kinderen was hun vader de grote afwezige, een onbekende. Maar zijn kinderen kennen hun vader en merken dat hij leuke dingen doet met andere kinderen. Dat hij leuke dingen met ze doet, ze helpt, een vader(figuur) voor ze is. Dat moet toch vreselijk veel pijn doen? Een kind van 7 gaat zich dan toch afvragen wat hij of zij fout gedaan heeft? Waarom papa het niet leuk genoeg vond om bij het kind te blijven? Waarom hij nauwelijks langskomt? Niet komt er als iets op school georganiseerd wordt, niet langs het veld staat bij een sportwedstrijd, er niet is als ze een gat in hun knie vallen op de schommel? Je doet net alsof zijn kinderen heel vreemd zijn, en alsof het normaal is dat de vader een soort 'bijfiguur' is waar je eventueel wel zonder kan, zolang er maar een ander mannelijk rolmodel is. Ben je zelf misschien ook zo opgegroeid?

Waar is de ruggengraat van je partner. Ik zou in ieder geval maar niet samen aan kinderen beginnen. Als het mis gaat en zijn nieuwe partner wil niet dat hij kinderen regelmatig ziet gebeurt het niet.

Dit is toch een gruwelijke afknapper. Zowel vanuit jouw perspectief dat zijn kinderen achter zijn partner staan moet je niet willen. Andersom zou ik passen voor partner die zichzelf boven mijn kinderen plaatst

Jij en je kinderen gaan deze man en stiefvader helemaal kwijt raken als je hem niet heel vaak naar zijn kinderen laat gaan. Je begrijpt toch wel dat je hem op deze manier dwingt te kiezen? En dat hij voor zijn kinderen zal kiezen? 

Granny71 schreef op 01-08-2021 om 21:56:

[..]

Daar waren de kinderen niet eens bij.

Vader wilde cadeautjes kopen. Hij heeft zijn dochtertjes al sinds Pasen niet meer gezien.

To vond het veel te lang duren en werd pissed

Oh tjonge.. wat triest

"Het  contact tussen hem en mijn kinderen is goed. Hij gaat met de kinderen sporten, helpt ze met hun huiswerk, brengt en haalt ze naar school, vriendjes, vriendinnetjes, etc als dat nodig is. Voorheen kon ik me financieel weinig veroorloven, maar nu gaan we ook regelmatig naar de bioscoop, kermis, weekendje weg, etc."

En dit is dus wat zijn biologische kinderen moeten missen.  Hoe egoïstisch en hard moet je wel niet zijn om kinderen van nog maar 6 en 7 jaar oud dit te onthouden, alleen omdat je een  "trauma" hebt opgelopen waar je niets aan doet/wil doen.

dan

dan

01-08-2021 om 22:08

hij heeft er destijds voor gekozen om te verhuizen waardoor hij zijn kinderen veel minder ziet. Dat heeft niet goed uitgepakt maar hij moet wel de gelegenheid krijgen om hen geregeld op te zoeken zodat ze voelen dat ze nog steeds een belangrijke plaats innemen bij hun vader. Als TO dan ook eens zou aangeven dat hij vooral naar zijn kinderen moet gaan als hij daar behoefte aan heeft, zou ze het voor haar vriend een stuk makkelijker maken. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

01-08-2021 om 22:09

Goh, het is nog steeds bezig en nog steeds nul zelfreflectie...

Het probleem van TO gaat zich vanzelf oplossen want deze man gaat heul snel de benen nemen. En terecht.

Hetvrijewoord schreef op 01-08-2021 om 22:09:

Goh, het is nog steeds bezig en nog steeds nul zelfreflectie...

Het probleem van TO gaat zich vanzelf oplossen want deze man gaat heul snel de benen nemen. En terecht.

Betwijfel ik. Zover ik lees heeft hij weinig ruggengraat. 

WickedCurlew89

WickedCurlew89

01-08-2021 om 22:10

Due-scimmie schreef op 01-08-2021 om 22:09:

[..]

Betwijfel ik. Zover ik lees heeft hij weinig ruggengraat.

De wal keert het schip.

Hetvrijewoord schreef op 01-08-2021 om 22:09:

Goh, het is nog steeds bezig en nog steeds nul zelfreflectie...

Het probleem van TO gaat zich vanzelf oplossen want deze man gaat heul snel de benen nemen. En terecht.

Als hij dat kan.

Ergens doet dit verhaal me ook wel een beetje denken aan het boek "Misery " van Stephen King.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.