Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

31-08-2021 om 21:03

A12345 schreef op 31-08-2021 om 20:53:

[..]

Ben bang dat hij dat oppakt als wegsturen. Ergens hoop ik wel dat hij dat zelf voorstelt. Het zou wel het beste zijn. Komen we in elk geval allebei wat tot rust.

Op scherp… tsja…. Grootste deel van de dag is hij weg.

Nou ja gezien jouw uitspraken over zijn kinderen en hij je verder negeert kan ik mij indenken dat dat niet bevorderlijk is voor de sfeer bij jullie thuis. Waarom stel jij het anders niet gewoon voor? Ik denk dat de relatie al wel klaar is dus wegsturen is dan niet meer aan de orde. Maar gewoon om de boel niet verder te laten escaleren.

dan

dan

31-08-2021 om 21:14

A12345 schreef op 31-08-2021 om 20:53:

[..]

Ben bang dat hij dat oppakt als wegsturen. Ergens hoop ik wel dat hij dat zelf voorstelt. Het zou wel het beste zijn. Komen we in elk geval allebei wat tot rust.

Op scherp… tsja…. Grootste deel van de dag is hij weg.

Ik denk ook wel dat hij dat op dit moment zou ervaren als wegsturen. Het was beter geweest om dit in het begin te adviseren maar dan met de intentie dat zijn kinderen hun vader dan voor zichzelf hadden na al die maanden zonder hem. En dan de keer erna wel deels met z'n allen in een huis. Maar ja, daar hebben ze nu niks meer aan.

dan

dan

31-08-2021 om 21:16

en anders toch nog voor een week of midweek een plaatsje zoeken in een park in de buurt met je eigen kinderen. Nu zijn in veel regio's de scholen weer begonnen dus er vast wel ergens plaats. 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-08-2021 om 21:17

A12345 schreef op 31-08-2021 om 20:49:

[..]

Wilde het vooral ook niet erger maken. Hij zou dat waarschijnlijk oppakken als hen nu al wegsturen. Maar achteraf was het beter geweest ja.

Het is nu zoals iemand zei op de tanden bijten en het uitzingen. En dan daarna erover in gesprek gaan.

Maar hoe zie je dat gesprek dan voor je? Wat je nu hier al hebt laten blijken wil je zijn kinderen niet nogmaals weken achter elkaar in huis hebben terwijl ze zeer waarschijnlijk nog meer vakanties in NL gaan doorbrengen. En gaan latten is voor jou ook geen optie. Wat zou jij dan willen voorstellen als "oplossing"? En dan de ex en haar familie erbuiten latend.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

31-08-2021 om 21:21

Tickel schreef op 31-08-2021 om 21:17:

[..]

Maar hoe zie je dat gesprek dan voor je? Wat je nu hier al hebt laten blijken wil je zijn kinderen niet nogmaals weken achter elkaar in huis hebben terwijl ze zeer waarschijnlijk nog meer vakanties in NL gaan doorbrengen. En gaan latten is voor jou ook geen optie. Wat zou jij dan willen voorstellen als "oplossing"? En dan de ex en haar familie erbuiten latend.

Als hij überhaupt nog zin heeft om in gesprek te gaan. 

A12345

A12345

31-08-2021 om 21:36 Topicstarter

dan schreef op 31-08-2021 om 21:14:

[..]

Ik denk ook wel dat hij dat op dit moment zou ervaren als wegsturen. Het was beter geweest om dit in het begin te adviseren maar dan met de intentie dat zijn kinderen hun vader dan voor zichzelf hadden na al die maanden zonder hem. En dan de keer erna wel deels met z'n allen in een huis. Maar ja, daar hebben ze nu niks meer aan.

Dat denk ik ook. Zoiets had gemoeten voor het teveel werd zeg maar. Dan kun je er een positieve draai aan geven. Nu niet. 

A12345

A12345

31-08-2021 om 21:37 Topicstarter

Tickel schreef op 31-08-2021 om 21:17:

[..]

Maar hoe zie je dat gesprek dan voor je? Wat je nu hier al hebt laten blijken wil je zijn kinderen niet nogmaals weken achter elkaar in huis hebben terwijl ze zeer waarschijnlijk nog meer vakanties in NL gaan doorbrengen. En gaan latten is voor jou ook geen optie. Wat zou jij dan willen voorstellen als "oplossing"? En dan de ex en haar familie erbuiten latend.

Heb nog even om daar goed over na te denken. Ik zou nu niet weten hoe zo’n gesprek aan te vliegen. 

A12345

A12345

31-08-2021 om 21:43 Topicstarter

dan schreef op 31-08-2021 om 21:16:

en anders toch nog voor een week of midweek een plaatsje zoeken in een park in de buurt met je eigen kinderen. Nu zijn in veel regio's de scholen weer begonnen dus er vast wel ergens plaats.

Plaats is er vast wel. Maar heel praktisch is dat niet met werk en met school. En goedkoop is zo’n park ook niet. Voor mij althans niet. 

A12345 schreef op 31-08-2021 om 21:43:

[..]

Plaats is er vast wel. Maar heel praktisch is dat niet met werk en met school. En goedkoop is zo’n park ook niet. Voor mij althans niet.

Als je je relatie wil redden moet je dat onpraktische maar voor lief nemen. Nu doe je niets, daar red je je relatie sowieso niet mee.

A12345

A12345

31-08-2021 om 21:53 Topicstarter

Poezie schreef op 31-08-2021 om 21:49:

[..]

Als je je relatie wil redden moet je dat onpraktische maar voor lief nemen. Nu doe je niets, daar red je je relatie sowieso niet mee.

Het zal gauw als wegsturen klinken. En voorstellen zelf weg te gaan zal hij misschien oppakken als een soort van hint dat hij weg moet. Straks maar beginnen met denken of ik een goede, andere insteek kan vinden. 

A12345 schreef op 31-08-2021 om 21:53:

[..]

Het zal gauw als wegsturen klinken. En voorstellen zelf weg te gaan zal hij misschien oppakken als een soort van hint dat hij weg moet. Straks maar beginnen met denken of ik een goede, andere insteek kan vinden.

Nee, je stuurt hem dan niet weg, maar je geeft hem en zijn kinderen ruimte. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

31-08-2021 om 22:04

A12345 schreef op 31-08-2021 om 21:53:

[..]

Het zal gauw als wegsturen klinken. En voorstellen zelf weg te gaan zal hij misschien oppakken als een soort van hint dat hij weg moet. Straks maar beginnen met denken of ik een goede, andere insteek kan vinden.

Maar wat wil je nog van hem dan? 

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-08-2021 om 22:24

A12345 schreef op 31-08-2021 om 21:53:

[..]

Het zal gauw als wegsturen klinken. En voorstellen zelf weg te gaan zal hij misschien oppakken als een soort van hint dat hij weg moet. Straks maar beginnen met denken of ik een goede, andere insteek kan vinden.

Maar wat wíl je nou eigenlijk? Stel dat zijn kinderen iedere vakantie komen, hoe zie jij dat dan voor je?

A12345 schreef op 31-08-2021 om 21:53:

[..]

Het zal gauw als wegsturen klinken. En voorstellen zelf weg te gaan zal hij misschien oppakken als een soort van hint dat hij weg moet. Straks maar beginnen met denken of ik een goede, andere insteek kan vinden.

En als je het doorgestreepte weglaat? 

En dat vervangt door.. wat zullen we nu doen? Wat denk je dat ons beide nu goed doet of waardoor we wat tot rust komen? 

Joh ik merk aan mijzelf maar ook aan jou dat het zo niet goed loopt. Wat zullen we doen. Zal ik een weekje weggaan of ga jij met je kinderen een weekje ergens heen? 

zo geef je toch aan dat er even actie ondernomen moet worden, of juist in ieder geval wat rust voor jullie individueel, en laat je de ruimte voor opties waar hij dan miss zelf mee komt? Is dat een idee?

ik snap dat het moeilijk is hoor , en de spanning.. hoe een gesprek te beginnen.
Maar een gesprek is echt nodig, vooral hoe zijn mood nu is.. anders vult hij het straks zelf in.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.