Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-08-2021 om 15:18

A12345 schreef op 31-08-2021 om 14:46:

[..]

Ja, heb meer tijd. Maar elk jaar op deze manier en dan mogelijk nog een stuk langer dat zie ik niet zitten.

Mijn vriend zegt dat hij als hij met ze alleen op stap is, ze zich ok gedragen. Hij lijkt dus te willen zeggen dat het aan mij ligt.

Kan me er ook weinig bij voorstellen.

Hij denkt ook dat ik tot rust ben gekomen als ze een middag weg zijn geweest.

Ik voel me een kapotte grammafoon: wat ga jij doen? (Dus niet je partner, niet de kinderen, niet hun moeder - daar heb jij geen invloed op, dus zul je moeten accepteren als een feit).

A12345

A12345

31-08-2021 om 15:23 Topicstarter

Coreopsis schreef op 31-08-2021 om 15:18:

[..]

Ik voel me een kapotte grammafoon: wat ga jij doen? (Dus niet je partner, niet de kinderen, niet hun moeder - daar heb jij geen invloed op, dus zul je moeten accepteren als een feit).

Heb hem voorgesteld dat hij de tijd met de kinderen voortaan ergens anders spendeert. Totdat ze zich iets beter gedragen. 

Ze hoeven niet de hele dag stil en rechtop te zitten, maar wel beter dan nu. Dat ze niet de hele dag door om alles ruzie met elkaar hebben. Dat ze ook even rustig kunnen spelen, eten, etc. 

Nou, einde relatie dan maar....? 
Of verwacht je dat je vriend zijn kinderen niet meer naar hier gaat halen? 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-08-2021 om 15:28

A12345 schreef op 31-08-2021 om 15:23:

[..]

Heb hem voorgesteld dat hij de tijd met de kinderen voortaan ergens anders spendeert. Totdat ze zich iets beter gedragen.

Ze hoeven niet de hele dag stil en rechtop te zitten, maar wel beter dan nu. Dat ze niet de hele dag door om alles ruzie met elkaar hebben. Dat ze ook even rustig kunnen spelen, eten, etc.

Wil hij dat ook?

En hoe vind jij het als hij in de vakanties elders verblijft met zijn kinderen? Of zelfs veel meer dan alleen vakanties als ze weer naar Nederland zouden komen? Dan zie je hem dus aanzienlijk minder dan voorheen en krijgen jullie een soort LAT relatie. Hoeft geen probleem te zijn, maar ik meen me te herinneren dat je dat geen acceptabele relatievorm vond.

A12345

A12345

31-08-2021 om 15:31 Topicstarter

Justagirly schreef op 31-08-2021 om 15:24:

Nou, einde relatie dan maar....?
Of verwacht je dat je vriend zijn kinderen niet meer naar hier gaat halen?

Hij lijkt daar een soort principe punt van te maken. En ook zijn ex lijkt het opeens prima te vinden dat de kinderen veel tijd in Nederland doorbrengen terwijl dat eerst uit den boze was.

DownrightSpoonbill69

DownrightSpoonbill69

31-08-2021 om 15:34

To waarom stop je er niet mee? Hoe verdrietig ook. Ik bedoel mijn vraag niet rot hoor maar soms kun je een boek beter sluiten. 

A12345

A12345

31-08-2021 om 15:35 Topicstarter

Coreopsis schreef op 31-08-2021 om 15:28:

[..]

Wil hij dat ook?

En hoe vind jij het als hij in de vakanties elders verblijft met zijn kinderen? Of zelfs veel meer dan alleen vakanties als ze weer naar Nederland zouden komen? Dan zie je hem dus aanzienlijk minder dan voorheen en krijgen jullie een soort LAT relatie. Hoeft geen probleem te zijn, maar ik meen me te herinneren dat je dat geen acceptabele relatievorm vond.

Lijkt een principe kwestie te zijn dat zijn kinderen bij mij welkom moeten zijn. Los van dat principe vraag ik het me af of er grote bezwaren zijn. Nu is hij ook meestal overdag met zijn kinderen op pad. 

Dat ligt aan de periode. Als dat een paar weken is is dat een ander verhaal dan de hele zomer vakantie.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-08-2021 om 15:52

A12345 schreef op 31-08-2021 om 15:35:

[..]

Lijkt een principe kwestie te zijn dat zijn kinderen bij mij welkom moeten zijn. Los van dat principe vraag ik het me af of er grote bezwaren zijn. Nu is hij ook meestal overdag met zijn kinderen op pad.

Dat ligt aan de periode. Als dat een paar weken is is dat een ander verhaal dan de hele zomer vakantie.

Maar dat is toch helemaal niet zo gek? Hij woont daar ook. En eigenlijk is het best raar dat zijn kinderen dan niet welkom zijn in zijn "eigen" thuis.

A12345 schreef op 31-08-2021 om 15:35:

[..]

Lijkt een principe kwestie te zijn dat zijn kinderen bij mij welkom moeten zijn. Los van dat principe vraag ik het me af of er grote bezwaren zijn. Nu is hij ook meestal overdag met zijn kinderen op pad.

Dat ligt aan de periode. Als dat een paar weken is is dat een ander verhaal dan de hele zomer vakantie.

Als goede ouder wil je dat jouw thuis ook de thuis is van jouw kinderen. Ik vind het logisch dat hij hier principieel in is. Ik snap niet dat jij dat niet snapt.

A12345

A12345

31-08-2021 om 15:56 Topicstarter

Tickel schreef op 31-08-2021 om 15:52:

[..]

Maar dat is toch helemaal niet zo gek? Hij woont daar ook. En eigenlijk is het best raar dat zijn kinderen dan niet welkom zijn in zijn "eigen" thuis.

Dat is ook best raar, maar dat heeft te maken met hun gedrag. Het is geen moment rustig. Behalve als ze slapen, maar dan ben ik al even bekaf.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-08-2021 om 15:57

Tickel schreef op 31-08-2021 om 15:52:

[..]

Maar dat is toch helemaal niet zo gek? Hij woont daar ook. En eigenlijk is het best raar dat zijn kinderen dan niet welkom zijn in zijn "eigen" thuis.

Precies. TO, het is toch logisch dat kinderen bij hun ouders welkom zijn? Dus gewoon in het huis waar die ouder woont. En altijd. Niet alleen op momenten dat de nieuwe partner van ouder dat goed vindt.

A12345 schreef op 31-08-2021 om 15:56:

[..]

Dat is ook best raar, maar dat heeft te maken met hun gedrag. Het is geen moment rustig. Behalve als ze slapen, maar dan ben ik al even bekaf.

Dan is het toch eerder logisch dat jij een klein appartementje huurt voor de vakantie periode, ook al is het 'jouw' huis. Het is ook zijn thuis, met zijn kinderen. 

Heel bijzonder dat die man dit allemaal pikt......

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

31-08-2021 om 15:59

A12345 schreef op 31-08-2021 om 15:56:

[..]

Dat is ook best raar, maar dat heeft te maken met hun gedrag. Het is geen moment rustig. Behalve als ze slapen, maar dan ben ik al even bekaf.

Ik snap best dat je moe wordt van hun gedrag. Maar het is echt, echt, echt niet acceptabel dat jij hun wil verbieden hun vader in zijn eigen huis te zien, zolang hun gedrag niet aan jouw eisen voldoet.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

31-08-2021 om 16:00

A12345 schreef op 31-08-2021 om 15:56:

[..]

Dat is ook best raar, maar dat heeft te maken met hun gedrag. Het is geen moment rustig. Behalve als ze slapen, maar dan ben ik al even bekaf.

Dan moet JIJ een keuze maken. Ik vind het echt heel raar als een vader tegen zijn kinderen moet zeggen dat ze niet bij hem thuis welkom zijn vanwege hun gedrag. Je hebt gekozen voor een man met kinderen en krijgt dus het hele pakket. En die kinderen zijn heus niet achterlijk als ze alle vakanties meegenomen worden naar een huisje en niet naar vaders eigen thuis. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.