Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


dan

dan

04-09-2021 om 20:38

A12345 schreef op 04-09-2021 om 20:24:

[..]

Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Voor zo ver ik begreep mag hij daar alleen een transit doen ivm Corona regels en moet ie dus vrijwel meteen weer weg, maar geen idee.

Na gisterenavond een ruzie achtige sfeer (nadat de kinderen sliepen), is het vandaag goed gegaan. Kinderen hebben zich ook redelijk gedragen. Normaal maakt hij ruzie meteen goed, nu zette ie met de EarPods op een podcast aan en is ie gaan slapen.

Dan zal hij inderdaad wel gelijk terug naar Nederland komen, ik hou het niet zo bij wb de corona regels in het buitenland. 

A12345

A12345

04-09-2021 om 21:40 Topicstarter

dan schreef op 04-09-2021 om 20:38:

[..]

Dan zal hij inderdaad wel gelijk terug naar Nederland komen, ik hou het niet zo bij wb de corona regels in het buitenland.

Alternatief is twee weken quarantaine daar. Dus geen idee. Steek mijn hand nergens voor in het vuur.

A12345 schreef op 04-09-2021 om 21:40:

[..]

Alternatief is twee weken quarantaine daar. Dus geen idee.

Hij mag daar alleen dus een transit doen en anders moet hij 14 dagen in quarantiane. Maar waarom hoeven de kinderen dan niet in quarantaine als hij ze terug brengt? Of laat hij ze dan gewoon de eerste 2 weken school missen? Hij had ze dan al 2 weken voordat vakantie eindigt terug moeten brengen.

A12345

A12345

04-09-2021 om 21:51 Topicstarter

noemmijmaarsuus schreef op 04-09-2021 om 18:44:

[..]

Oh ja, bijna vergeten, misschien geen kermis, weekendjes weg en bioscoopjes meer.

Jammer voor de kinderen van TO.

Vermoeiend dat steeds het financiële aspect erbij wordt gehaald. 

Alleen red ik het financieel ook wel hoor.

A12345

A12345

04-09-2021 om 21:54 Topicstarter

Mamajome schreef op 04-09-2021 om 21:50:

[..]

Hij mag daar alleen dus een transit doen en anders moet hij 14 dagen in quarantiane. Maar waarom hoeven de kinderen dan niet in quarantaine als hij ze terug brengt? Of laat hij ze dan gewoon de eerste 2 weken school missen? Hij had ze dan al 2 weken voordat vakantie eindigt terug moeten brengen.

Omdat kleine kinderen niet in quarantaine hoeven. Geen idee waarom, maar dat zijn de regels. Kinderen mogen soms wat meer. Hoefden in Nederland bijvoorbeeld ook geen mondkapje op terwijl volwassenen dat wel moesten. Hij moet volgens mij binnen 24 uur daar weer de grens over, anders quarantaine. Maar goed, zegt niks. In het verleden wist hij ook vrijstelling te krijgen bij de douane ivm werk, dus zegt niet veel.

Verder had zijn ex gevraagd of hij ze langer hier kon houden en hij vond dat prima. Dus het is niet zo dat hij ze pas op het laatste moment terug wil brengen. Hij vroeg zelfs nog of ze niet wat meer tijd nodig hebben om uit te rusten van de reis voor ze naar school gaan maar dat was niet nodig.

Vind het ook apart, maar goed… als ik zou zeggen van breng ze een week eerder terug zodat ze daar nog wat uit kunnen rusten, dan is het waarschijnlijk ook weer ruzie. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

05-09-2021 om 06:18

en wanneer komen ze weer? 

A12345

A12345

05-09-2021 om 09:05 Topicstarter

BlueHeart schreef op 05-09-2021 om 06:18:

en wanneer komen ze weer?

Geen idee wat hij van plan is. 

Wat verwacht je dat er gaat gebeuren als hij terugkomt? 

A12345

A12345

05-09-2021 om 09:21 Topicstarter

Poezel_en_Wip schreef op 05-09-2021 om 09:06:

Wat verwacht je dat er gaat gebeuren als hij terugkomt?

Vind ik lastig te zeggen. Ook nu met Corona. Denk dat hij met regelmaat daar naar toe wil en ze met de kerstvakantie hier wil hebben. Korte vakantie tussendoor is een week en dat lijkt me kort voor op en neer rijden met kinderen.

De kinderen gaan het ook niet leuk vinden dat ze terug moeten. Bij de moeder merk ik enige berusting dat ze liever bij hun vader zijn. Ze hebben volgens mij ook het idee dat ze hier blijven. Wat dat betreft is de periode hier ook erg lang.

Dat terugbrengen en dan weer terug wordt in elk geval een helse trip. Heen met twee kinderen die niet terugwillen en terug (ga ik maar even vanuit dan) bekaf van het rijden, weinig slapen en dan nog het emotionele deel.

dan

dan

05-09-2021 om 09:33

A12345 schreef op 04-09-2021 om 21:54:

[..]

Omdat kleine kinderen niet in quarantaine hoeven. Geen idee waarom, maar dat zijn de regels. Kinderen mogen soms wat meer. Hoefden in Nederland bijvoorbeeld ook geen mondkapje op terwijl volwassenen dat wel moesten. Hij moet volgens mij binnen 24 uur daar weer de grens over, anders quarantaine. Maar goed, zegt niks. In het verleden wist hij ook vrijstelling te krijgen bij de douane ivm werk, dus zegt niet veel.

Verder had zijn ex gevraagd of hij ze langer hier kon houden en hij vond dat prima. Dus het is niet zo dat hij ze pas op het laatste moment terug wil brengen. Hij vroeg zelfs nog of ze niet wat meer tijd nodig hebben om uit te rusten van de reis voor ze naar school gaan maar dat was niet nodig.

Vind het ook apart, maar goed… als ik zou zeggen van breng ze een week eerder terug zodat ze daar nog wat uit kunnen rusten, dan is het waarschijnlijk ook weer ruzie.


Ja, het is inderdaad beter dat je dit soort dingen tussen hen beiden laat, ongeacht wat je ervan vindt. 

dan

dan

05-09-2021 om 09:37

A12345 schreef op 05-09-2021 om 09:21:

[..]

Vind ik lastig te zeggen. Ook nu met Corona. Denk dat hij met regelmaat daar naar toe wil en ze met de kerstvakantie hier wil hebben. Korte vakantie tussendoor is een week en dat lijkt me kort voor op en neer rijden met kinderen.

De kinderen gaan het ook niet leuk vinden dat ze terug moeten. Bij de moeder merk ik enige berusting dat ze liever bij hun vader zijn. Ze hebben volgens mij ook het idee dat ze hier blijven. Wat dat betreft is de periode hier ook erg lang.

Dat terugbrengen en dan weer terug wordt in elk geval een helse trip. Heen met twee kinderen die niet terugwillen en terug (ga ik maar even vanuit dan) bekaf van het rijden, weinig slapen en dan nog het emotionele deel.


De vakanties daar zijn misschien ook nog anders verdeeld dan hier? De kortere vakanties dus? Voor een weekje de kinderen hierheen halen zal inderdaad wat kort zijn ivm het reizen, ook voor hemzelf. Maar wel fijn dat hij ze tussendoor vaker zal zien, dat er niet weer 4 maanden tussen zitten. Dat vind ik al erg lang bij onze zoon en die is de 20 al gepasseerd en woont ook in Nederland.

A12345

A12345

05-09-2021 om 09:44 Topicstarter

dan schreef op 05-09-2021 om 09:37:

[..]

De vakanties daar zijn misschien ook nog anders verdeeld dan hier? De kortere vakanties dus? Voor een weekje de kinderen hierheen halen zal inderdaad wat kort zijn ivm het reizen, ook voor hemzelf. Maar wel fijn dat hij ze tussendoor vaker zal zien, dat er niet weer 4 maanden tussen zitten. Dat vind ik al erg lang bij onze zoon en die is de 20 al gepasseerd en woont ook in Nederland.

Nee, langer. Herfst een week, maar lente en kerst drie weken. Zomer bijna drie maanden zelfs. 

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

05-09-2021 om 10:03

A12345 schreef op 05-09-2021 om 09:21:

[..]

Vind ik lastig te zeggen. Ook nu met Corona. Denk dat hij met regelmaat daar naar toe wil en ze met de kerstvakantie hier wil hebben. Korte vakantie tussendoor is een week en dat lijkt me kort voor op en neer rijden met kinderen.

De kinderen gaan het ook niet leuk vinden dat ze terug moeten. Bij de moeder merk ik enige berusting dat ze liever bij hun vader zijn. Ze hebben volgens mij ook het idee dat ze hier blijven. Wat dat betreft is de periode hier ook erg lang.

Dat terugbrengen en dan weer terug wordt in elk geval een helse trip. Heen met twee kinderen die niet terugwillen en terug (ga ik maar even vanuit dan) bekaf van het rijden, weinig slapen en dan nog het emotionele deel.

Hoe weet je dat van die moeder? Heeft zij dat tegen jou gezegd? Ik vind dat luistervinken eerlijk gezegd niet zo netjes.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

05-09-2021 om 10:21

Houd je nog wel van je vriend, ben je nog graag bij hem? Zo niet, zou ik stoppen met de relatie, vrijgezel blijven of een partner zoeken die geen kinderen heeft.

A12345

A12345

05-09-2021 om 10:25 Topicstarter

Caramelzeezoutchocola schreef op 05-09-2021 om 10:21:

Houd je nog wel van je vriend, ben je nog graag bij hem? Zo niet, zou ik stoppen met de relatie, vrijgezel blijven of een partner zoeken die geen kinderen heeft.

Ja hoor, 100% zeker. Anders zou ik er al wel mee gestopt zijn. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.