Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


A12345

A12345

03-08-2021 om 13:20 Topicstarter

coolpack2 schreef op 03-08-2021 om 13:15:

[..]

Ik kan hier echt niet bij. Ten eerste natuurlijk dat hij al dan niet overwogen de keuze maakt om zijn kinderen achter te laten, maar ook dat je dat als partner en zelf nota bene ouder oké vindt. Met daarbij nog eens de door jou beschreven historie dat hij tot die tijd vooral de zorg op zich nam. Onbegrijpelijk.

Misschien dat hij die keuze heeft gemaakt zonder echt goed over de gevolgen na te denken. Ik heb dat zelf ook onderschat. Teveel gedacht dat het wel goed zou komen. Teveel gekeken naar mijn situatie destijds. Waarbij zijn ex dan nog eens veel meer middelen heeft dan ik had. En natuurlijk slecht gereageerd op zijn verdriet en de momenten dat hij niks erover los liet verkeerd ingeschat.

Imi

Imi

03-08-2021 om 13:23

A12345 schreef op 03-08-2021 om 13:12:

[..]

En voor een narcist ligt de schuld, oorzaak en oplossing van problemen steevast ergens anders, maar niet bij zichzelf. Bij jou ook.

Lees ook nog eens iets over verborgen narcisme.

Voor een deel leg ik de schuld bij mezelf. Onder andere bij mijn reacties op dingen. Dat heeft hem geen goed gedaan.

Maar in alle eerlijkheid is het probleem an sich ook grotendeels ontstaan door anderen. Zijn ex die er vandoor gaat, hij besloot om daar veel weg te zijn en daarna helemaal weg te gaan. Dat zijn geen dingen die door mij komen.



Your honour, I rest my case.

Ik word hier heel, heel droevig van.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-08-2021 om 13:26

A12345 schreef op 03-08-2021 om 13:20:

[..]

Misschien dat hij die keuze heeft gemaakt zonder echt goed over de gevolgen na te denken. Ik heb dat zelf ook onderschat. Teveel gedacht dat het wel goed zou komen. Teveel gekeken naar mijn situatie destijds. Waarbij zijn ex dan nog eens veel meer middelen heeft dan ik had. En natuurlijk slecht gereageerd op zijn verdriet en de momenten dat hij niks erover los liet verkeerd ingeschat.

Dus zijn financiële ruimte, die met jou gedeeld wordt, is wél een heel belangrijk detail. 

to, zou je erbij kunnen zijn en het kunnen verdragen dat de kinderen centraal staan?

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-08-2021 om 13:29

Wasmachine schreef op 03-08-2021 om 13:27:

to, zou je erbij kunnen zijn en het kunnen verdragen dat de kinderen centraal staan?

Zelfs al zou ze dat kunnen, ik vind het een heeeeeeeeeeeel slecht idee om de eerste keer/keren mee te gaan. Vader heeft de kinderen al sinds Pasen niet gezien. Die man moet echt even 1 op 1 tijd krijgen en nemen met z'n kinderen. 

A12345

A12345

03-08-2021 om 13:29 Topicstarter

Tickel schreef op 03-08-2021 om 13:26:

[..]

Dus zijn financiële ruimte, die met jou gedeeld wordt, is wél een heel belangrijk detail.

Née. Ik schreef dat om aan te geven dat zij niet de alleenstaande moeder is die de eindjes aan elkaar moet knopen. 

De titel van dit topic zou niet “ de kinderen van mijn vriend”  moeten zijn. Maar “ door de gevolgen van een trauma, ben ik verandert in een jaloerse en claimerige vrouw” .

A12345

A12345

03-08-2021 om 13:30 Topicstarter

Wasmachine schreef op 03-08-2021 om 13:27:

to, zou je erbij kunnen zijn en het kunnen verdragen dat de kinderen centraal staan?

Ja. We gaan daar heen zodat hij en zijn kinderen elkaar zien. Niet om vakantie te vieren.

Tickel schreef op 03-08-2021 om 13:29:

[..]

Zelfs al zou ze dat kunnen, ik vind het een heeeeeeeeeeeel slecht idee om de eerste keer/keren mee te gaan. Vader heeft de kinderen al sinds Pasen niet gezien. Die man moet echt even 1 op 1 tijd krijgen en nemen met z'n kinderen.

Dat ben ik volledig met je eens, die hummeltjes hebben zsm alle aandacht van hun vader nodig. 

A12345

A12345

03-08-2021 om 13:31 Topicstarter

Linnepinnie schreef op 03-08-2021 om 13:29:

De titel van dit topic zou niet “ de kinderen van mijn vriend” moeten zijn. Maar “ door de gevolgen van een trauma, ben ik verandert in een jaloerse en claimerige vrouw” .

Misschien wel ja. Ik erken dat in elk geval van mezelf. Narcisme gaat me wél veel te ver.

Imi

Imi

03-08-2021 om 13:34

A12345 schreef op 03-08-2021 om 13:30:

[..]

Ja. We gaan daar heen zodat hij en zijn kinderen elkaar zien. Niet om vakantie te vieren.

Nee. Hij gaat daarheen om zijn kinderen te zien. Jij hebt daar niets te zoeken. Gun hem een week 1-op-1-tijd met zijn kinderen. Ze hebben het alledrie zo hard nodig.

Het is voor die kinderen al pijnlijk genoeg dat pa liever bij jou woont dan bij hun. Snap je nu echt niet dat jij daarom de laatste bent die erbij moet zijn??

Narcisme gaat misschien wat ver maar ik schrik ook wel van het gebrek aan empathie. Ik heb zelf ook een rotjeugd gehad maar gun dat niemand toe. Zulke jonge kinderen al helemaal niet. Ik hoef die kinderen niet te kennen om ze een vader te gunnen. Ik mis denk ik de wens van jouw kant om een situatie te creëren waar ook het welzijn van jouw vriend en zijn kinderen ertoe doen. 

Volgens mij voel jij jezelf zoveel tekort gedaan dat je anderen tekort doet. Je bent teveel doorgeslagen. 

Imi

Imi

03-08-2021 om 13:38

Imi schreef op 03-08-2021 om 13:34:

[..]

Nee. Hij gaat daarheen om zijn kinderen te zien. Jij hebt daar niets te zoeken. Gun hem een week 1-op-1-tijd met zijn kinderen. Ze hebben het alledrie zo hard nodig.

Het is voor die kinderen al pijnlijk genoeg dat pa liever bij jou woont dan bij hun. Snap je nu echt niet dat jij daarom de laatste bent die erbij moet zijn??

Zijn kinderen leren kennen is pas voor veel, veel later. Eerst moeten ze de vertrouwensband met hun vader herstellen en dat gaat heel wat bezoekjes kosten.

A12345 schreef op 03-08-2021 om 13:31:

[..]

Misschien wel ja. Ik erken dat in elk geval van mezelf. Narcisme gaat me wél veel te ver.

Daarboven op heeft niemand hier het recht om een zogenaamde diagnose te stellen dus voel je aub niet aangesproken door zulke dingen. Mensen zetten graag al snel een stempel op iets of iemand.

Ik ben echt onder de indruk van het doorzettingsvermogen van jullie . Zolang TO niet bereid is om aan haar trauma te werken zal ze dit patroon blijven herhalen totdat het lampje uitgaat. 

Ik doe de aanname dat voor TO het leven niet door de wind ging/gaat en bij anderen wel en dat voelt, vooral als je getraumatiseerd bent, zeer oneerlijk aan. TO wil haar ''geluk/portie'' dus nu afdwingen en dat doet ze op deze manier. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.