Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

De kinderen van mijn vriend


EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-08-2021 om 12:48

A12345 schreef op 03-08-2021 om 12:41:

[..]

Het is een constatering van mijn situatie met mijn kinderen.

Het was jouw antwoord op een vraag. Het ging over jouw visie op zijn kinderen en de relatie met hun vader.

" jij vindt het verschrikkelijk dat jouw kinderen zonder hun vader opgroeiden.

wat maakt dat je dat zijn kinderen dan gunt? Waarom heb je liever dat hij bij jou is dan dat hij naar zijn kinderen gaat zodat ze niet hetzelfde lot ondergaan als jouw kinderen?"


" Ik ken ze amper. Dan is het misschien makkelijker praten voor mij. In mijn geval zijn de kinderen ook wel over hun vader heen.Niet over de vaderfiguur, maar wel over diegene als persoon. Klinkt hard, maar is wel de werkelijkheid".

Harteloos dus.

A12345

A12345

03-08-2021 om 12:51 Topicstarter

Niet harteloos, maar moeilijk voor te stellen voor mij. 

Het is ook niet simpel. Ik dacht dat hij een weloverwogen keuze had gemaakt in combinatie met misschien wat wishful thinking van hem en van mij. 

Maar het gaat eigenlijk steeds slechter met hem. Slaapt amper, eet amper, de hele dag op hete kolen. 

Imi

Imi

03-08-2021 om 12:53

A12345 schreef op 03-08-2021 om 12:30:

[..]

Ik ken ze amper. Dan is het misschien makkelijker praten voor mij. In mijn geval zijn de kinderen ook wel over hun vader heen. Niet over de vaderfiguur, maar wel over diegene als persoon. Klinkt hard, maar is wel de werkelijkheid.

Dus het maakt je niet uit als kinderen die je amper kent zonder vader opgroeien? 

Nogmaals mijn vraag: hoe komt het dat jouw hart zo'n ijsklomp geworden is? Je toont echt 0,0 empathie.

Weet je, ik ben gescheiden van een man met een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Jouw gedrag leunt heel sterk aan bij zijn gedrag. Misschien zou je er eens iets over kunnen lezen.

Ik hoop echt dat de ogen van jouw vriend snel open gaan en hij jou ziet voor wie je werkelijk bent. En dat hij dan resoluut voor zijn kinderen en zichzelf kiest.

Nogmaals, ogen en oren open A: door jouw houding maak je hem én zijn kinderen kapot. Als je van hem houdt, laat je hem gaan. 

Dit is geen liefde, dit is mentale kidnapping. Jij doet dat, en dan klaag je ook nog dat hij niet happy de peppy rondhuppelt. Ongelooflijk...

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

03-08-2021 om 12:53

A12345 schreef op 03-08-2021 om 12:43:

[..]

Hij woonde daar ook. Het plan was vooraf ook om met z'n allen terug te gaan. Vooral ook in het belang van de kinderen. Dat is opzij gezet door een keuze van haar. Een keuze die niet is gemaakt met als argument de kinderen. Na de scheiding heeft ze ook vrij snel ruzie gekregen met de familieleden waar ze nog geen ruzie mee had.

Natuurlijk zit hij in een heel moeilijke positie. Ergens heengegaan met het oog om daar tijdelijk te blijven en daarna terug. Daarna is alles anders gelopen. Als de kinderen wat ouder waren geweest, was het misschien ook makkelijker geweest. Ik kan me ook moeilijk voorstellen hoe het is om ergens te zitten waar je niet wilt zitten.

Daarna heeft hij alsnog besloten dat land te verlaten. 

Haal toch niet steeds die ex erbij met wat ze allemaal heeft gedaan, met wie ze ruzie heeft, dat ze geld heeft gekregen etc, etc. Allemaal loze informatie die niets met het huidige probleem te maken heeft zoals deze nu is; Hij woont in Nederland en zijn ex en kinderen niet en hoe komt jouw vriend tot een goede regeling waarbij hij zijn kinderen regelmatig ziet. En wat kun jij daar aan doen zodat je vriend zich beter voelt en op je kan rekenen bij de beslissingen die hij neemt.

A12345

A12345

03-08-2021 om 13:00 Topicstarter

Imi schreef op 03-08-2021 om 12:53:

[..]

Dus het maakt je niet uit als kinderen die je amper kent zonder vader opgroeien?

Nogmaals mijn vraag: hoe komt het dat jouw hart zo'n ijsklomp geworden is? Je toont echt 0,0 empathie.

Weet je, ik ben gescheiden van een man met een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Jouw gedrag leunt heel sterk aan bij zijn gedrag. Misschien zou je er eens iets over kunnen lezen.

Ik hoop echt dat de ogen van jouw vriend snel open gaan en hij jou ziet voor wie je werkelijk bent. En dat hij dan resoluut voor zijn kinderen en zichzelf kiest.

Nogmaals, ogen en oren open A: door jouw houding maak je hem én zijn kinderen kapot. Als je van hem houdt, laat je hem gaan.

Dit is geen liefde, dit is mentale kidnapping. Jij doet dat, en dan klaag je ook nog dat hij niet happy de peppy rondhuppelt. Ongelooflijk...

Als je ze niet goed kent, is het moeilijker om er een concrete voorstelling van te maken. 

Ik heb best wel wat meegemaakt. Geen fijne jeugd gehad, daarna een verschikkelijk huwelijk, daarna een hele slechte relatie. Eigenlijk nooit wat meegedaan, enkel steeds maar weer verder gegaan. Deels ook omdat ik er meestal alleen voor stond en het gewoon werken en huishouden was met weinig tot geen tijd voor andere dingen. 

Wat ik van narcisten weet is dat ze voor de buitenwereld altijd alles geforceerd geweldig over willen laten komen. Dat is bij mij absoluut niet het geval. Integendeel. 

Als ik de kenmerken afloop (zie: https://www.psyq.nl/persoonlijkheidsstoornis/narcistische-persoonlijkheidsstoornis), herken ik er ook maar weinig. Jaloers ben ik wel, empathie tonen is voor mij ook moeilijk. Ik vergelijk dingen snel met wat ik mee heb gemaakt en dan valt het vaak mee. Maar ik ben absoluut niet gespeeld charmant, absoluut niet verslaafd aan aandacht, heb absoluut geen groot ego. Eerder integendeel. 

De buitenwereld is voor een narcist cruciaal, voor mij helemaal niet. Het maakt me weinig uit wat anderen van mij vinden of denken. 

A12345 schreef op 03-08-2021 om 12:30:

[..]

Ik ken ze amper. Dan is het misschien makkelijker praten voor mij. In mijn geval zijn de kinderen ook wel over hun vader heen. Niet over de vaderfiguur, maar wel over diegene als persoon. Klinkt hard, maar is wel de werkelijkheid.

Ook? Hoezo ook? In jouw geval heeft vader de keuze gemaakt niet in beeld te zijn, dat lijkt me hier niet aan de orde, behalve de m.i. zeer ongelukkige keuze om (in eerste instantie) voor jou naar NL te verhuizen en zijn kinderen achter te laten.

Wat betreft erbij zijn als hij zijn kinderen er zijn, dat kan zijn voorkeur wel zijn, maar ik kan me voorstellen dat de kinderen daar niet direct op zitten te wachten. En je geeft zelf ook aan dat je partner al slechte / slecht doordachte keuzes heeft gemaakt. Ik zou dus zeggen: laat hem nou eerst maar eens alleen die kant op gaan. Als er een modus kan worden gevonden om het contact te herstellen is er nog tijd zat voor jou om er ook nu en dan bij te zijn en een band met die kinderen op te bouwen. First things first.

Of TO nu een trol is of niet, veranderen gaat ze toch niet gezien haar reactie op alle gegegeven tips en reacties. Sterker nog, ik hoop dat ze een trol is want de gedachte dat ze de kinderen van haar partner bewust dit soort dingen toewenst en aandoet vind ik vele malen erger.

Het zou geen gek idee zijn om eens met een psycholoog te praten. Jouw gebrek aan empathie is overduidelijk, voor buitenstaanders onbegrijpelijk en boosmakend, en staat het hebben van goede relaties in de weg. Niet alleen met een man, maar ook met je kinderen. Als je je hierin zou kunnen ontwikkelen zal het leven voor jou en je omgeving waarschijnlijk een stuk leuker worden.

Imi

Imi

03-08-2021 om 13:07

Jaloers ben ik wel, empathie tonen is voor mij ook moeilijk. Ik vergelijk dingen snel met wat ik mee heb gemaakt en dan valt het vaak mee.

En voor een narcist ligt de schuld, oorzaak en oplossing van problemen steevast ergens anders, maar niet bij zichzelf. Bij jou ook. 

Lees ook nog eens iets over verborgen narcisme.

A12345

A12345

03-08-2021 om 13:09 Topicstarter

coolpack2 schreef op 03-08-2021 om 13:04:

[..]

Ook? Hoezo ook? In jouw geval heeft vader de keuze gemaakt niet in beeld te zijn, dat lijkt me hier niet aan de orde, behalve de m.i. zeer ongelukkige keuze om (in eerste instantie) voor jou naar NL te verhuizen en zijn kinderen achter te laten.

Wat betreft erbij zijn als hij zijn kinderen er zijn, dat kan zijn voorkeur wel zijn, maar ik kan me voorstellen dat de kinderen daar niet direct op zitten te wachten. En je geeft zelf ook aan dat je partner al slechte / slecht doordachte keuzes heeft gemaakt. Ik zou dus zeggen: laat hem nou eerst maar eens alleen die kant op gaan. Als er een modus kan worden gevonden om het contact te herstellen is er nog tijd zat voor jou om er ook nu en dan bij te zijn en een band met die kinderen op te bouwen. First things first.

Die 'ook' staat daar ongelukkig. De vader van mijn kinderen woont op hele korte afstand. Die had qua afstand in elk geval alle mogelijkheden om contact te hebben met de kinderen. En al zou dat niet, dan had hij kunnen bellen o.i.d. Maar dat heeft hij niet gedaan. 

Ja, hij heeft slecht doordachte keuzes gemaakt. Heeft nu wel heel graag dat ik mee ga. Ik zie daar eerlijk gezegd niet zo het probleem van in. Daar zal ik me wel terughoudend op moeten stellen, daar ben ik het mee eens. Maar dat ik mee ga, is ook een steun voor hem, een kans om de kinderen iets beter te leren kennen en praktisch gezien kan ik ook een deel van de rit rijden, zodat hij kan proberen te slapen e.d. zodat hij daar uitgerust aan komt in plaats van de eerste dag met zijn kinderen al bekaf te zijn. 

A12345 schreef op 03-08-2021 om 12:33:

[..]

Ja. In het verleden was ik daar wel bang voor. Toen ook regelmatig stiekem zijn telefoon gecontroleerd en de gesprekken met haar gelezen. Maar daaruit bleek eigenlijk totaal niet dat zoiets eraan zit te komen. Zij probeert soms wel over vanalles en nog wat te praten, maar hij houdt het gespreksonderwerp tot strikt over wat over de kinderen gaat.

Met deze informatie tast je je geloofwaardigheid aan.

Succes nog met dit topic en je volgende topics 

A12345 schreef op 03-08-2021 om 12:43:

[..]

Hij woonde daar ook. Het plan was vooraf ook om met z'n allen terug te gaan. Vooral ook in het belang van de kinderen. Dat is opzij gezet door een keuze van haar. Een keuze die niet is gemaakt met als argument de kinderen. Na de scheiding heeft ze ook vrij snel ruzie gekregen met de familieleden waar ze nog geen ruzie mee had.

Natuurlijk zit hij in een heel moeilijke positie. Ergens heengegaan met het oog om daar tijdelijk te blijven en daarna terug. Daarna is alles anders gelopen. Als de kinderen wat ouder waren geweest, was het misschien ook makkelijker geweest. Ik kan me ook moeilijk voorstellen hoe het is om ergens te zitten waar je niet wilt zitten.

Tja, dat kun je nu eenmaal tegenkomen als je kinderen hebt; soms is het belang van kinderen anders dan dat van jou als ouder. Zoveel mensen die ergens naartoe verhuisd zijn als gezin, maar individueel die keuze niet gemaakt zouden hebben, maar er in het belang van de kinderen wel blijven na een scheiding. 

A12345

A12345

03-08-2021 om 13:12 Topicstarter

RosaMontana schreef op 03-08-2021 om 13:05:

Het zou geen gek idee zijn om eens met een psycholoog te praten. Jouw gebrek aan empathie is overduidelijk, voor buitenstaanders onbegrijpelijk en boosmakend, en staat het hebben van goede relaties in de weg. Niet alleen met een man, maar ook met je kinderen. Als je je hierin zou kunnen ontwikkelen zal het leven voor jou en je omgeving waarschijnlijk een stuk leuker worden.

Dat wil ik dan ook zeker doen. Aantal dingen die zijn gebeurd lijken me behoorlijk (ge/ver)vormd te hebben. Daar moet ik iets mee. Maar dat is niet 1-2-3 opgelost denk ik. 

En voor een narcist ligt de schuld, oorzaak en oplossing van problemen steevast ergens anders, maar niet bij zichzelf. Bij jou ook.

Lees ook nog eens iets over verborgen narcisme.

Voor een deel leg ik de schuld bij mezelf. Onder andere bij mijn reacties op dingen. Dat heeft hem geen goed gedaan. 

Maar in alle eerlijkheid is het probleem an sich ook grotendeels ontstaan door anderen. Zijn ex die er vandoor gaat, hij besloot om daar veel weg te zijn en daarna helemaal weg te gaan. Dat zijn geen dingen die door mij komen. 



A12345 schreef op 03-08-2021 om 12:51:

Niet harteloos, maar moeilijk voor te stellen voor mij.

Het is ook niet simpel. Ik dacht dat hij een weloverwogen keuze had gemaakt in combinatie met misschien wat wishful thinking van hem en van mij.

Maar het gaat eigenlijk steeds slechter met hem. Slaapt amper, eet amper, de hele dag op hete kolen.

Ik kan hier echt niet bij. Ten eerste natuurlijk dat hij al dan niet overwogen de keuze maakt om zijn kinderen achter te laten, maar ook dat je dat als partner en zelf nota bene ouder oké vindt. Met daarbij nog eens de door jou beschreven historie dat hij tot die tijd vooral de zorg op zich nam. Onbegrijpelijk.

Imi

Imi

03-08-2021 om 13:20

A12345 schreef op 03-08-2021 om 13:09:

[..]

Die 'ook' staat daar ongelukkig. De vader van mijn kinderen woont op hele korte afstand. Die had qua afstand in elk geval alle mogelijkheden om contact te hebben met de kinderen. En al zou dat niet, dan had hij kunnen bellen o.i.d. Maar dat heeft hij niet gedaan.

Ja, hij heeft slecht doordachte keuzes gemaakt. Heeft nu wel heel graag dat ik mee ga. Ik zie daar eerlijk gezegd niet zo het probleem van in. Daar zal ik me wel terughoudend op moeten stellen, daar ben ik het mee eens. Maar dat ik mee ga, is ook een steun voor hem, een kans om de kinderen iets beter te leren kennen en praktisch gezien kan ik ook een deel van de rit rijden, zodat hij kan proberen te slapen e.d. zodat hij daar uitgerust aan komt in plaats van de eerste dag met zijn kinderen al bekaf te zijn.

Heel slecht idee om mee te gaan! Laat hem de band met zijn kinderen alleen herstellen. Dat hebben zijn kinderen nodig. Als je dat dor je gebrek aan empathie niet aanvoelt, neem het dan gewoon van ons aan. Blijf thuis!

Ik vermoed dat hij alleen vraagt of jij meegaat om gezeik achteraf te voorkomen. Dus laat hem alleen gaan en geen gezeur achteraf.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.