Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Communicatie bonus dochter

BritgetJones007 schreef op 25-11-2024 om 16:32:

[..]

Ja, dit lijkt mij ook vreselijk. Maar daar kan die moeder rekening mee houden, dat ze ook Tijd met dochter alleen doorbrengt

Misschien doet die moeder dat dus onvoldoende. En zet dochter zich daar nu tegen af door als moeder toch haar nieuwe partner uitnodigt deze te negeren. Niet echt chic, maar ik begrijp ook niet waarom moeder en TO het blijkbaar nodig vinden om geregeld samen te zijn als dochter moeder opzoekt.

Ik herken de situatie trouwens ook wel een beetje. Schoonouders zijn uit elkaar en daar zie je ook dat een ouder altijd direct de partner erbij uitnodigt want toch leuk om bonus grootouders te zijn. Nu hebben wij daar verder geen probleem mee. Maar ik kan mij voorstellen dat het heel vervelend kan zijn als er geen klik is.

Ik zou zeggen dat in deze situatie misschien 4-5 keer per jaar elkaar zien meer dan voldoende is. Het klinkt echter alsof TO veel vaker verwacht. Ik denk aan dagen als verjaardag moeder, kerst, verjaardag sibling. Misschien nog verjaardagen van andere familieleden. En verder vooral moeder en dochter samen dingen laten ondernemen.

Jansens

Jansens

25-11-2024 om 20:42 Topicstarter

Dank voor de reacties,zit wel iets tussen waar ik iets mee kan

Jansens schreef op 25-11-2024 om 20:42:

Dank voor de reacties,zit wel iets tussen waar ik iets mee kan

Okay, wat dan?

Toen mijn moeder na het overlijden van mijn vader een nieuwe vriend kreeg, vond ik dat heel leuk voor haar. Ik was veel ouder dan de dochter van de partner van TO. Ik gunde het mijn moeder, deed ook beleefd als hij er was (verjaardagen, sint, kerst etc) maar ik had geen zin in meer. De reden: ik griezelde van de man. Hij zat me altijd met zijn ogen uit te kleden en daarnaast heel autoritair en schreeuwerig zijn verhaal te doen en alle aandacht op te eisen. Nou ja laatste is verder best als mijn moeder blij met hem was. Maar het allerengste: hij liep met een foto van mij in zijn portemonnee. Niet van mijn moeder, niet van zijn zonen, nee van mij. Natuurlijk confonteerde ik mijn moeder daarmee en die praatte alles goed: 'nee hij vond mij gewoon een leuk type'. "maar dat is toch raar zei ik. Maar ja, zo'n vrouw als mijn moeder, meer dan honderd jaar geleden geboren, kon zich niet indenken wat daar nou raar aan was. Maar goed, misschien heeft dit niets met To en dat meisje te maken, maar ik ben dan toch benieuwd wat het meisje tegen haar moeder zegt waarom ze zo doet.  

Ze was volwassen toen je in haar leven verscheen, ze is het huis uit, jij woont niet samen met je partner, ...
Wat verwacht je dan van een volwassen kind dat je niet kent en die weinig behoefte heeft om jou te kennen? Je bent tenslotte gewoon degene die af en toe bij haar moeder in bed ligt.

Een beetje basis-beleefdheid tegenover elkaar die paar keer per jaar dat je elkaar tegenkomt kan handig zijn, maar als je een beste vriendin zoekt ben je aan 't verkeerde adres.

Als mijn ouders morgen uit elkaar gaan en elk een nieuwe partner krijgen communiceer ik overigens ook zowat alleen met mijn moeder en mijn vader. En niet met een partner die niet inwoont en waarvan ik dus niet eens weet wanneer dat hij wel of niet bij mijn moeder is. En waar ik 0 band mee heb.
Tenzij ik een verrassingsfeestje voor mijn ouders plan  . Dan zal ik eens nadenken om je eventueel te betrekken in de plannen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.