Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-03-2010 om 18:47
[ toestemming forumredactie ]
Geachte heer/mevrouw,
Momenteel zijn wij, studenten Psychologie aan de Universiteit Leiden, bezig met een onderzoek naar de combinatie van werk en gezin. Sommige ouders vinden deze combinatie prima te doen en genieten van de verschillende rollen die ze kunnen vervullen. Andere ouders vinden het moeilijk de juiste balans te vinden tussen werk en gezin. Wat zijn uw ervaringen met het combineren van werk en gezin?
Onderaan dit bericht vindt u een link naar een online vragenlijst over de combinatie van werk en gezin. Het invullen van de vragenlijst zal 20-25 minuten in beslag nemen. U zou ons enorm helpen als u deze vragenlijst zou willen invullen. Tevens zouden wij het op prijs stellen als u de link naar de online vragenlijst zou willen doorsturen naar uw collega’s / vrienden / kennissen / familie.
Uiteraard worden uw antwoorden op de vragen anoniem verwerkt. Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben over dit onderzoek, dan kunt u deze mailen naar: [email protected].
Onder alle deelnemers aan ons onderzoek verloten we zeven IRIS-cheques ter waarde van €10.
Link vragenlijst:
http://www.surveymonkey.com/s/combinerenwerkengezin
Vriendelijke groeten,
Ilona Domen
Marlies Douma
Marianne den Engelsman
Sophie IJskes
Margriet Meinsma
Wijnand Smit
Neline van de Vliert
Naomi Voskuijl
Margot van der Doef (begeleider)
29-03-2010 om 11:02
Ik irriteer me mateloos...
als er weer zo'n enquete voorbij komt over combi werk en gezin. Inderdaad zo'n uit gekauwd onderwerp.
Als student zijnde moet je juist je best doen on iets nieuws/verfrissend/spectaculairs te verzinnen. En anders weet zo'n "begeleider" toch wel dat het onderwerp al tich keer besproken is.
Ik ga hem dus zeker niet invullen. Kijk er ook niet eens naar. Maar uit bovenstaande postings blijkt dat het onderwerp toch nog bij veel mensen leeft en dat ze dat toch aanzet tot reageren!.
Groeten JOER.
29-03-2010 om 13:18
Invullen staat vrij
Je móet ´m toch ook niet invullen. Ik vul dit soort enquêtes ook niet allemaal in als ik er geen zin in heb. Maar als ik me dan heb laten verleiden neem ik ook de consequenties. Dan werk ik me door een al dan niet saaie lijst heen, vraag me halverwege af waar ik aan begonnen ben en geef eventueel kritiek in het vakje ´heeft u nog opmerkingen?'
Enquêtes houden over een en hetzelfde onderwerp blijft volgens mij zinvol. Hier kun je ook aan afmeten wat voor verschuivingen plaatsvinden in de maatschappij. Daarnaast is er steeds weer een lichting ouders die vers op de werk/gezin markt is en zo'n enquete nog nooit ingevuld hebben. De Teletubbies (ik noem maar wat) bestaan ook van herhalingen, omdat er steeds weer peuters zijn die het nog nooit gezien hebben. Ik ben ze behoorlijk zat ondertussen