Leah
27-02-2014 om 22:30
BJZ
Ik heb wegens persoonlijke redenen mijn vorige topic laten verwijderen. Ik wil jullie (tsjor, annej, temet, emine etc) ontzettend bedanken voor jullie goede adviezen en raad.
Ik wil bjz zeker helpen te voorzien van info maar ik zal geen toestemming geven om zoals eerder aangegeven door een lid (sorry weet niet meer welk lid dit zei) ongelimiteerd gegevens inzien van mijn kinderen.
Voor degene die mijn verhaal hebben gelezen zijn welkom om nog te reageren of adviseren of zelf je verhaal te doen als je cemkt daarmee andere te kunnen helpen. Ik zal mijn verhaal niet meer plaatsen maar zal nog wel posten maar hou het wat algemener.
Leen13
01-03-2014 om 12:46
waarschuwing
Het is ook een waarschuwing aan andere ouders. Soms moet je hulp vragen. Doe dat ook als het niet anders kan. Maar doe dat bij voorkeur via de huisarts bij een vrijgevestigd iemand. En mijdt instanties als BJZ, het CJG, de opvoedpoli (meldPLICHT zijn ze voor, kunnen ze je bij onvoldoende resultaat of ze zijn ontevreden over jou inzet zo'n AMKroute bezorgen), en natuurlijk de sociale wijkteams. Mijden als de pest. Ze willen zooooo graag helpen maar kunnen jou en je gezin ook in een handomdraai in de sores storten. En natuurlijk zijn ze dan zelf van mening dat ze het geweldig goed doen allemaal maar ze vergeten om naar henzelf te kijken en wat hun aandeel en belang is en bovendien realiseert niemand zich wat je mensen aandoet met zo'n melding. Dat is geen hulp dat is justitie. Net zo makkelijk.
Het is een asociale praktijk. En onnodig. Mensen willen heus wel geholpen worden, maar ook op hun voorwaarden.
Leen13
01-03-2014 om 12:47
dwang
En niet onder dwang. Dat zou een ultimum remedium moeten zijn. Maar het is helaas staande praktijk.
Katniss
01-03-2014 om 13:26
AnneJ
Je zegt 'hulp inroepen maar mijd BJZ en consorten'. Als je in elkaar getrimd wordt door je partner bel je, lijkt mij, de politie en niet je huisarts of een maatschappelijk werker. Dat dan vervolgens een heel circus wordt opgetuigd is heel vervelend, en dat zou je niet verwachten, maar ik denk niet dat je voor een normale echtelijke ruzie met wat gemopper en een dichtslaande deur de politie belt.
Wat zou je anders voorstellen in zo'n geval?
Leen13
01-03-2014 om 13:37
de politie
Leah heeft haar eigen reden gehad om de politie in te schakelen. Je kunt niet via een omweg proberen te besluiten of ze daar goed aan gedaan heeft of niet. Ze heeft zich alleen niet gerealiseerd dat we daar tegenwoordig de consequentie aan verbinden dat BJZ langskomt.
Ik ben ook nog opgevoed met de politie is je beste vriend en het zijn vaak ook sociale probleemoplossers en er kan een goede reden zijn om ze daarvoor in te zetten.
Familie en vrienden is ook niet ideaal want die zijn vaak niet onpartijdig. Maar dat lijkt me je alternatief. Ik belde ook altijd als eerste mijn vader. Die kon ook door zijn kalme aanwezigheid ex tot rede brengen.
Leen13
01-03-2014 om 13:43
eigen kracht
Ik denk dat we nu te snel de regie afpakken van mensen. Mensen in hun kracht zetten is vooral de regie laten waar die hoort, tenzij er aantoonbaar doden vallen. Je kunt niet de hele wereld redden, maar je kunt wel je wereld een kil en onherbergzaam oord maken met bedreigen en 'ingrijpen'. Hoe goed bedoeld ook.
Een vraag om hulp zou niet moeten betekenen dat je bedreigd wordt.
Leah
01-03-2014 om 13:58
Katniss
Of jij het je wel of niet kunt voorstellen is niet interessant.
Ik jullie reacties gelezen vluchtig, vanavond neem ik hier de tijd voor als de kinderen op bed liggen.
Mag ik jullie advies over het volgende: doe ik er verstandig aan om inzage in een aparte mail aan te vragen (zal de 2e keer worden) of 1 mail met alle vragen en het verzoek om het dossier in te zien
Ik onderhou geen telefonisch contact enkel per mail. Een week bedenktijd gekregen om toe te stemmen anders gaat er een melding naar rvdk.
Ik zal vanavond anders morgen reageren op jullie reacties, bedankt.
Leen13
01-03-2014 om 14:11
apart
Het is een goed idee om aparte zaken apart te mailen. Je kunt in het onderwerpvenster al aangeven wat je van degene verwacht.
Bijvoorbeeld: graag toezenden alle informatie dossier familie Jansen
Houd het vooral ook vriendelijk en beleefd zonder omstandig uit te leggen.
Reageer niet te snel. Het is handig om een mail te maken en er dan een dagje over na te denken of je de tekst nog kunt of wenst bij te schaven.
Neem je tijd, je bent er voorlopig niet klaar mee, stel je in op een loopgravenoorlog. Zorg dat de rest van je leven goed op orde is. Huur een werkster in. Zorg dat jezelf of iemand anders je financien op orde houdt en vraag of je kinderen een paar dagen kunnen logeren zodat je zelf even tot rust kunt komen.
Leah
01-03-2014 om 14:12
Verhaal
Had graag mijn verhaal met een aantal van jullie willen delen, degene die mij vanaf mijn eerste reactie adviseerde.
Leen13
01-03-2014 om 14:38
de raad
Het voordeel van de Raad voor de Kinderbescherming kan zijn dat je eerder bij de kinderrechter bent. En niet nog eens doorgeschoven word nadat je al door de mangel bent gehaald bij BJZ.
tsjor
01-03-2014 om 16:36
Eventueel
Mocht je mij ook bedoelen: tsjor van ool aan elkaar, en dan gmail.com. Geef wel even aan of je een maltje gestuurd hebt, want ik lees dat emailadres niet vaak.
Tsjor
marybell
01-03-2014 om 21:11
Leah
ik verzoek je zeer dringend contact met mij op te nemen voor je verdere stappen onderneemt!! [email protected]
Emine
01-03-2014 om 23:23
Leah
Ik wilde even toelichten waarom ik mijn mailgegevens niet geef. Dit heeft er niets mee te maken dat ik je verhaal niet wil horen. Integendeel. Maar ik heb thuis de afspraak gemaakt niet prive te gaan. Wat hier precies de reden voor is kan ik niet zeggen, maar ik hou me aan de afspraak met mijn thuisfront. Neem alsjeblieft contact op met het akj of de organisatie die in jouw regio de werkgever is van de clientvertrouwenspersoon. Iedere client van de jeugdzorg heeft er recht op, het is zelfs verankerd in de wet op de jeugdzorg. Verder vind ik de voorbeeldbrief van tsjor weer heel goed. Die zou ik durven insturen. IN mijn ogen, hoe dreigend ze ook doen, toestemming geven betekent dat ze alles mogen inzien. Alles. Niet voor niets zijn die gegevens beschermd. En als jeugdzorg buiten haar bevoegdheden wil opereren (door in gegevens te neuzen die beschermd zijn), dan moet daar een goede reden voor zijn. En daar mag jij gewoon naar vragen en kijken of er minder ingrijpende middelen mogelijk zijn.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.