Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Bewust alleenstaande moeder worden?


impala schreef op 02-08-2023 om 20:12:

[..]

Had ik daar net niet iets over gezegd, over dit argument ?

Ja, je hebt ook bedenkingen bij goede vriend of vriendin als back-up. En deze uitspraak "Chapeau. Dachten meer vrouwen er maar zo over na. Maar nee, egoïsme viert hoogtij. Ik wil moeder worden, no matter what.", op het bericht van MamaE die al vroeg heeft besloten nooit in haar uppie moeder te worden.

En dat vrouwen er maar helemaal niet aan moeten beginnen als er geen back-up is. Alsof een partner hebben garantie geeft....




Bijtje82

Bijtje82

02-08-2023 om 20:23

impala schreef op 02-08-2023 om 19:31:

[..]

Ik vind dit zo'n slecht argument. Ja, er kunnen nare situaties ontstaan. Wil niet zeggen dat je ervoor moet kiezen om maar vast in zo'n situatie te beginnen..

Het scheelt alvast een hoop gezeik met ex partner, voogdij, alimentatie, nieuwe relaties, co-ouderschap en weet ik niet wat nog meer. 

Denk dat zo'n bewust alleenstaande ouderschap in een hoop gevallen zelfs veel beter zou zijn voor de emotionele ontwikkeling van een kind.

Bijtje82

Bijtje82

02-08-2023 om 20:27

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-08-2023 om 20:21:

[..]

Ja, je hebt ook bedenkingen bij goede vriend of vriendin als back-up. En deze uitspraak "Chapeau. Dachten meer vrouwen er maar zo over na. Maar nee, egoïsme viert hoogtij. Ik wil moeder worden, no matter what.", op het bericht van MamaE die al vroeg heeft besloten nooit in haar uppie moeder te worden.

En dat vrouwen er maar helemaal niet aan moeten beginnen als er geen back-up is. Alsof een partner hebben garantie geeft....




Ik hoop niet dat je in deze post uithaalt naar MamaE, want dat zou niet fair zijn. Of anders begrijp ik je post misschien verkeerd. 

Zij (ver)oordeelt BAM iig niet. Ze zou er alleen zelf niet voor kiezen en dat is haar goed recht. 

Edit: Laat maar..

Zie dat je gewoon een rommeltje hebt gemaakt van je quote..

impala schreef op 02-08-2023 om 19:31:

[..]

Ik vind dit zo'n slecht argument. Ja, er kunnen nare situaties ontstaan. Wil niet zeggen dat je ervoor moet kiezen om maar vast in zo'n situatie te beginnen..

Hoezo slecht argument, vind het aardig realistisch namelijk.

Of ben jij ook zo tegen het afsluiten van bijv een samenlevingscontract, want tja, als je al zo begint met samenwonen en alles moet beschrijven voor ‘wat als’…..?

Bijtje82 schreef op 02-08-2023 om 20:27:

[..]

Ik hoop niet dat je in deze post uithaalt naar MamaE, want dat zou niet fair zijn. Of anders begrijp ik je post misschien verkeerd.

Zij (ver)oordeelt BAM iig niet. Ze zou er alleen zelf niet voor kiezen en dat is haar goed recht.

Edit: Laat maar..

Zie dat je gewoon een rommeltje hebt gemaakt van je quote..

Je begrijpt het verkeerd.

Bijtje82

Bijtje82

02-08-2023 om 20:56

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-08-2023 om 20:48:

[..]

Je begrijpt het verkeerd.

Dat had ik door ja

Bijtje82 schreef op 02-08-2023 om 20:56:

[..]

Dat had ik door ja

Maar heel kort door de bocht;

Wat Impala betreft mogen vrouwen die geen ouders, broers of zussen hebben of partner, geen kinderen krijgen. 

impala schreef op 02-08-2023 om 18:10:

[..]

Chapeau. Dachten meer vrouwen er maar zo over na. Maar nee, egoïsme viert hoogtij. Ik wil moeder worden, no matter what.

Overigens heb ik ook bedenkingen bij een goede vriend of vriendin als backup. Ik vind het te veel gevraagd, en je weet nooit hoe een vriendschap zich ontwikkelt in de loop der tijd.

Wat een nare post zeg. Waarom zou een vrouw egoïstisch zijn als ze besluit alleen een kind op de wereld te zetten?

Het hebben van een kind als alleenstaande moeder (BAM) is wat mij betreft op geen enkele manier minder of meer risicovol voor geluk of problemen dan op welke andere manier ook. In mijn ervaring denken vrouwen die hieraan beginnen er heel goed overna, moet ook wel, want je moet er meer voor doen, en wordt dit doorgaans goed voorbereid.

Volgens mij lopen er twee dingen door elkaar. Alleenstaand ouderschap en het krijgen van een kind via een donor. Die twee dingen kunnen samengaan maar dat hoeft niet.

Ik lees het zo dat bepaalde posters hun bedenkingen hebben over wat het betekent voor een kind om van een donor te zijn en andere posters hebben het over het niet hebben van achtervang/netwerk. En natuurlijk ook posters die het wel over de combinatie hebben.

Bijtje82

Bijtje82

02-08-2023 om 21:22

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-08-2023 om 21:01:

[..]

Maar heel kort door de bocht;

Wat Impala betreft mogen vrouwen die geen ouders, broers of zussen hebben of partner, geen kinderen krijgen.

Ik ken heel wat ander soort mensen die beter geen kinderen kunnen krijgen..

Bijtje82 schreef op 02-08-2023 om 21:22:

[..]

Ik ken heel wat ander soort mensen die beter geen kinderen kunnen krijgen..

Ik ook. En allemaal gekregen met een partner. Als kind lijkt het me fijner om heel erg gewenst te zijn door je alleenstaande moeder dan afgewezen door je vader 😉

Bijtje82

Bijtje82

02-08-2023 om 21:30

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-08-2023 om 21:24:

[..]

Ik ook. En allemaal gekregen met een partner. Als kind lijkt het me fijner om heel erg gewenst te zijn door je alleenstaande moeder dan afgewezen door je vader 😉

Vergeet de moeders niet hé. Niet alle moeders zijn heilig. 

Bijtje82 schreef op 02-08-2023 om 21:30:

[..]

Vergeet de moeders niet hé. Niet alle moeders zijn heilig.

Absoluut. Maar nu ging het even over alleenstaande moeders. 

Het is niet aan ons om te oordelen of Bam moeders er mogen zijn of niet. Als ze de juiste weg bewandeld wordt ze getoetst en hopelijk voor haar goed gekeurd. 
Maar laat ze eens kijken in groepen voor bammers op facebook, of Insta. Daar krijg ze meer antwoorden dan wij kunnen geven.

Dat gezegd hebbende, zou het ook iets zijn om samen met een geweldig homo stel een kind te krijgen? Je deelt de zorgen, backup is dan geregeld. Er zijn meer manieren dan helemaal alleen hè.

Je weet nooit hoe het leven loopt. Mijn partner keuze bleek hoogst ongelukkig te wezen en ik heb vaak gewenst dat ik bam moeder was. Geen medewerking, maar in ieder geval ook geen tegenwerking, het lijkt me heerlijk. De kinderen hebben nu een vader, maar daar is ook alles mee gezegd.
Als je je zaken op orde hebt en er klaar voor bent, zou ik denken waarom niet. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.