Psuedoniem
23-09-2010 om 10:12
Ben ik ouderwets?
Ik wil graag even jullie mening peilen. Als mijn vrouw en ik op vakantie zijn wil zij onze dochter van 17 toestemming geven om met haar vriend (die zij 3 weken kent) gebruik te maken van onze slaapkamer.
Gevoelsmatig heb ik daar iets tegen. Onze slaapkamer is ons plekje en eigenlijk de enige plek in huis waar je als ouders nog een stukje privacy hebt.
Van huis uit hebben mijn ouders ook altijd hun slaapkamer als 'verboden terrein' voor de kinderen verklaard.
De ouders van mijn vrouw hadden er echter eggen problemen mee indien hun slaapkamer door de kinderen werden gebruikt.
Ben ik nu gewoon erg ouderwets?
Tirza G.
26-09-2010 om 12:41
Dan
houden ze zich maar een dagje in. Logeren bij je ouders als getrouwd stel betekent gewoon de seks een daggie overslaan. Moet kunnen.
Tirza
Sera
26-09-2010 om 14:50
Raar?
Misschien ben ik wel raar maar ik zou echt geen seks willen hebben in mijn ouderlijk huis, zeker niet als mijn ouders thuis zijn. We logeren bijna nooit bij mijn ouders want ze wonen niet zo ver. We logeren wel bij mijn schoonmoeder. Gelukkig heeft zij weinig ruimte dus dan delen we altijd een kamer met de kinderen. Geen seks dan natuurlijk. Het lijkt me zo raar om 's ochtends met mijn schoonmoeder te gaan ontbijten en dat we dan de nacht van te voren seks hebben gehad. Stel voor dat ze wat hoort! Ik zou me zo schamen. Nee, dat wil ik niet.
Mijn kinderen zijn nu nog klein dus dat gaat nog heel lang duren. Zoals ik er nu over denk wil ik niet dat ze hier seks hebben hoor. Dat wil ik allemaal niet weten, ook niet als ze 18 of 25 zijn of wat dan ook. Wat dat betreft woonden we beter in ons vorige dorp wat vrij zwaar christelijk was. Daar deed iedereen alles stiekem Serieus, ik heb geen idee hoe ik er over een paar jaar over denk en misschien zie ik het dan wel anders maar voor nu zou ik het echt niet willen. Ik ben gewoon vrij preuts. Ik kan me ook niet indenken dat ik ooit met mijn ouders over seks zou praten.
Onyx
26-09-2010 om 15:04
Sera
"Ik ben gewoon vrij preuts."
Welnee joh... jij bent gewoon heel erg preuts! Dat wordt nog wat als jouw kleintjes hun eigen sexualiteit gaan ontdekken. Ben erg benieuwd hoe je daar dan mee om zal gaan.
Onyx
Bastet
26-09-2010 om 15:54
Sera
Maar denk je dan dat je kinderen geen sex zullen hebben als het bij jou niet mag?Lijkt me een illusie.Dan liever in een warm bed op een veilige plek dat weet ik waar.
Bastet
26-09-2010 om 15:56
Pelle
Ik zie het probleem gewoon niet.Getrouwde mensen hebben nu eenmaal sex,normaal gesproken.En als ik bij ouders of schoonouders zou logeren,zou het kunnen voorkomen.En dan heus op een manier dat niet iedereen meegeniet,maar om het expres niet te doen vind ik ook onzin.
Bastet
Sera
26-09-2010 om 16:18
Bastet
Ja misschien zullen ze wel seks hebben als ze ouder zijn maar ik wil het gewoon niet weten eigenlijk. Ik kan me zo niet voorstellen dat ze hier thuis een vriendje/vriendinnetje zouden laten logeren en dan 's ochtends met z'n allen ontbijten of zo. Of dat je naar de badkamer loopt en de vriendin van je zoon tegenkomt die ook even naar de wc gaat. Misschien verander ik nog wel van gedachten maar op dit moment lijkt het me gewoon niks.
Ik ben het ook niet gewend van huis uit. Wij hadden het thuis ook nooit over zulke dingen en mijn ouders zijn zeer streng gelovig dus die hadden ook nooit toegestaan dat we voor het huwelijk partners te logeren zouden hebben. Ik heb toen ik nog thuis woonde ook nooit de behoefte gehad aan vriendjes mee naar huis nemen. Het kwam ook helemaal niet bij mij op.
Polly Shearman
26-09-2010 om 16:49
Confrontatie
Oudste zoon, slaapt nu op zolder, en wilde graag van kamer ruilen met jongste zoon die op onze verdieping slaapt. Ik vond dat op zich wel goed maar zei: je slaapt dan wel dichter bij ons he, dat weet je toch. Zegt hij: ja en? ik hoor jullie nu ook wel hoor.....
whahahahah en dan maar denken dat je het zachtjes genoeg doet... nou niet dus..
en ook wij zitten smorgens gewoon samen aan de ontbijt tafel, sommige dingen horen er gewoon bij.
Tijgeroog
26-09-2010 om 17:35
Maar sera
Ze doen het toch wel, echt wel. Heb je dan liever dat ze het ergens anders doen, ergens in de bosjes of de speeltuin, op de achterbank van de auto, ergens in een wc? Dat is toch ook geen fijne manier om je sexualiteit te ontdekken, oncomfortabel en elk moment betrapt kunnen worden?
Ookal kan ik me er bij m'n kinderen nu nog helemaal niets bij voorstellen, ik hoop wel dat ze het fijn gaan vinden en goede eerste ervaringen hebben. Dus dan maar liever hier thuis op hun bed (en dat mag dan best als ik een avondje weg ben
Bastet
26-09-2010 om 18:46
Ach
De vriendin van mijn zoon is hier regelmatig een nachtje.Dus ja,die zie ik in de keuken in de ochtend,of langsschuifelen richting badkamer.maar ja,mijn zoon woont in mijn huis,het is ook zijn huis,en ik vind het dus geen punt als hij zijn meisje over de vloer heeft.Ze hoort er gewoon bij,wat ons betreft.Een vorm van gastvrijheid die wij gewoon vinden.Mijn zoon,nu 18, zal nog wel een paar jaar thuis wonen ivm zijn opleiding,ik zou het raar vinden als ik hem zou verbieden om te slapen met zijn vaste vriendin.
Sera
26-09-2010 om 19:47
Tijgeroog
Ik heb er nog nooit zo over nagedacht eigenlijk want het speelt nu nog niet. Bij ons thuis speelde dat vroeger niet en bij mijn man thuis ook niet. Wij hebben geen van beide ooit een vriend/vriendin mee naar huis genomen. Ik heb het ook nooit aan mijn ouders gevraagd en ik weet ook nu zo wel wat ze geantwoord hadden. Volgens hun overtuigingen kon dat sowieso niet. Wij zijn wel minder streng op dat gebied dan onze ouders maar ik heb nog niet nagedacht over hoe we zulke dingen op gaan lossen. Ik weet niet of seks hebben in de auto/schuur/park/motel wel zo erg is. Misschien maakt dat een eerste ervaring juist specialer. Je kan tenslotte nog jaren lang braaf in een bed seks hebben je eenmaal getrouwd bent/samenwoont. Ik denk dat heel veel mensen zo hun eerste ervaringen hebben. Ik denk er liever gewoon helemaal niet over na tot dat we ooit met die situatie geconfronteerd worden. Als mijn kinderen op mij lijken zullen ze het ook nooit vragen want dat heb ik tenslotte ook nooit gedaan.
Tirza G.
26-09-2010 om 23:47
Precies
En dan lees je weer elke week verhalen in de viva over spannende buitensex.
Tirza
Wilgenkatje-
27-09-2010 om 12:03
Karel appel
zijn motto was toch 'Ik rotzooi maar wat aan'? Nou ja, als ik terugkijk op toen was ik ook zo, al waardeerde ik het toen heel anders
fladder
27-09-2010 om 12:44
Cobi!
"Nu was mijn liefdesleven toen ik een jaar of 17 was een mix van bijbelse normen ( 1 Tess 5,19 : onderzoekt alle dingen en behoudt het goede) en het motto van Karel Appel. Daar zou ik mijn huis ook niet voor open stellen, laat staan mijn slaapkamer."
Ik lag even in een stuip van het lachen om Appel en (ik geloof) Paulus Op mijn 17e was ik een stuk kuiser (geloof me, ik ben het hard aan het inhalen ) maar ik ben het verder wel met je eens.
Je houdt het nooit tegen als pubers hun hormonen willen laten spetteren, maar in ieder geval NIET in MIJN bed! En of het dan in mijn huis is? Los van de logistieke problemen (driekamerwoning, slaapkamer met broer delen) vraag ik me af of een puber zijn hormonen in bedwang houdt als je het hele huis tot puberseksvrij gebied verklaart. Ik weet niet of ik het nou wel zo'n prettig idee vind dat puberlief gaat experimenteren in een donker portiek, ergens in een bos of zo...
Ouders (moeders?) hebben toch wel een "Nimby"-houding t.o.v. experimenterende pubers. Maar echt, je houdt het niet tegen. Praten (niet tegen, maar met je puber), grenzen stellen (niet in mijn bed), en van seks niks verbodens maken (het is geen drank, drugs of tabak, het is iets heel fijns en de romantiek met "alleen met de man/vrouw van je leven" is in de praktijk ook iets dat minder haalbaar is dan wordt geïdealiseerd).
En mocht puberlief ooit aan het experimenteren slaan: ik denk dat ik het niet kan verbieden. Hopelijk heeft hij tegen die tijd zijn eigen slaapkamer, en dan hoop ik dat hij respectvol en voorzichtig met zijn geliefde omgaat. Dat vind ik eigenlijk het allerbelangrijkst: doe het veilig, en nooit tegen iemands zin. Dat het dan in mijn huis plaatsvindt heb ik liever dan in een vaag achterafportiekje.
Alleen NIET in MIJN bed, en ik merk het liever ook niet *bloos bloos, grijns grijns*.
Tirza G.
27-09-2010 om 12:53
Gatver fladder
Waarom laat je die hormonen nou weer zo plastisch spétteren? Jasses! Kunnen ze niet gewoon een beetje beschaafd joelen ofzo?
Tirza
Tirza G.
27-09-2010 om 12:54
Nieuwe hypothese
Vrouwen van zekere leeftijd danwel zekere komaf hebben zoveel ervaring met crea-seksen in schuren danwel buitenlucht, dat zij daarna de Viva-buitenseks-promotie niet meer nodig hebben.
Tirza
fladder
28-09-2010 om 07:43
Tirza
Ik heb opeens bééld van middelbare dames in vervallen schuurtjes...!
fladder
28-09-2010 om 07:52
Oh, en...
...puberhormonen die echt opspelen joelen volgens mij niet beschaafd... Daar zijn het puberhormonen voor...!
Polly Shearman
28-09-2010 om 09:51
Cobi
Bedankt voor het gebruiken van het woord Tozen, HET woord voor 2010 gaat het waarschijnlijk niet meer worden, maar het is toch fijn.
groet, polly
* ook een buiten mens, geweest in pubertijd *
ooit in een pikdonker schuurtje op een zacht donsje gaan liggen met vriendje, vervolgens 3 dagen niet kunnen gaan zitten, om dat mijn grote blote billen onder de uitslag zaten van het zachte donsje, wat later glaswol bleek te zijn waar ik giga allergisch voor ben
Sarcas
28-09-2010 om 17:22
Geen probleem
Psuedoniem schreef:
„Ik wil graag even jullie mening peilen. Als mijn vrouw en ik op vakantie zijn wil zij onze dochter van 17 toestemming geven om met haar vriend (die zij 3 weken kent) gebruik te maken van onze slaapkamer.”
Geen probleem mee. Dochterlief(vandaag 18 geworden…) heeft al sinds jaar en dag een tweepersoons bed, dus qua bedruimte is het niet nodig, maar wij hebben een lekker warm waterbed Als ze maar opruimen zal het mij een zorg zijn, ik kan er niet mee zitten.
„slaapkamer als 'verboden terrein'”
Omdat je er seks hebt? En dan de slaapkamer als verboden terrein verklaren heeft als nut…?
Maar toch, ik vind het niet ouderwets hoor, het is gewoon een andere kijk op de dingen dan ik die heb. Doe wat je goed lijkt & prettig vindt.
Hier gaan ze ook samen in bad. Vind ik leuk voor ze. Als ze alle gebruikssporen maar verwijderen
cobi schreef:
„Ben ik de enige die nav deze draad de Vieze man van Kees van Kooten op zijn netvlies krijgt?”
Eh? Ik vind het een heel normale vraag. Ik ken wel meer tieners die bij ouderlijke afwezigheid hun kans schoon zien. Okay, die hebben dan meestal zelf geen tweepersoons bed. Waarom die Vieze Man associatie? Is praten over het seksleven van je kinderen taboe?
Tops schreef:
„En verder zou iemand die kind net drie weken kent hier niet mogen blijven slapen.”
Is dat niet een beetje weinig vertrouwen in je kind hebben? Ze is al 17. En blijkbaar verantwoordelijk genoeg om alleen thuis te zijn als de ouders op vakantie zijn. Je dochter alleen thuis laten én zeggen dat vriendje niet mag blijven slapen zou ik onrealistisch vinden. Je moet dan wel een héél brave tiener hebben…
Sera schrijft:
Mijn kinderen mogen later (heel veel later) ook echt geen seks in ons bed. Ik moet daar ook niet aan denken. En ook niet in ons huis „
Waar dan? Het fietsenhok? En waarom niet? En om maar wat te provoceren, masturberen mag wel thuis?
„Serieus, ik heb geen idee hoe ik er over een paar jaar over denk en misschien zie ik het dan wel anders maar voor nu zou ik het echt niet willen. Ik ben gewoon vrij preuts. Ik kan me ook niet indenken dat ik ooit met mijn ouders over seks zou praten.”
Even serieus, probeer daar wat aan te doen voordat je met de seksualiteit van je kinderen wordt geconfronteerd. Jouw houding ten opzichte van seks beïnvloedt sterk hoe je kinderen hier later mee omgaan. Als seksualiteit voor jou een taboe is dan moet je je afvragen of je wilt dat jouw kinderen hier (later) er ook zo mee gaan. Dat betekent dat je er niet goed voor ze kunt zijn als ze hiermee vragen of problemen hebben en hun heil moeten zoeken bij anderen om antwoorden te vinden.
Polly schreef:
„Zegt hij: ja en? ik hoor jullie nu ook wel hoor.....
whahahahah en dan maar denken dat je het zachtjes genoeg doet... nou niet dus..”
*grinnik*
Ja, dat komt me bekend voor. Maar andersom ook. Voor beide partijen een kwestie van even de muziek of tv wat harder zetten
En een ontzettend goede aanleiding voor flauwe grappen aan de ontbijttafel, gna gna gna!
S.
ann
29-09-2010 om 09:07
Neen!
Je bent helemaal niet ouderwets.Je hebt het recht om je eigen kamer als je 'eigen terrein' te beschouwen.Mijn kinderen hebben hun eigen kamer en hebben dus niets te zoeken op die van mijn man en mij.Ik zou dit zeker ook niet toelaten.Trouwens,jouw dochter kent die jongen nog maar drie weken,dus...op zich vind ik dit persoonlijk toch wel zéér snel.
Rembrand
29-09-2010 om 09:38
Omdraaien.
Mijn kinderen zouden ook niet willen dat ik ga liggen sexen op hun bed.......
M.
Wilgenkatje-
29-09-2010 om 21:17
Nee
ouders moeten liefst helemaal niet sexen. Zeker niet als ze geen kinderen meer willen.
Da's iets waarbij kinderen beslist geen beeld willen hebben - seksende ouders. Griebels.