Op deze leuke gezinscamping kan je kind eindeloos spelen en jij écht ontspannen - lees hier meer
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Psuedoniem

Psuedoniem

23-09-2010 om 10:12

Ben ik ouderwets?

Ik wil graag even jullie mening peilen. Als mijn vrouw en ik op vakantie zijn wil zij onze dochter van 17 toestemming geven om met haar vriend (die zij 3 weken kent) gebruik te maken van onze slaapkamer.
Gevoelsmatig heb ik daar iets tegen. Onze slaapkamer is ons plekje en eigenlijk de enige plek in huis waar je als ouders nog een stukje privacy hebt.
Van huis uit hebben mijn ouders ook altijd hun slaapkamer als 'verboden terrein' voor de kinderen verklaard.
De ouders van mijn vrouw hadden er echter eggen problemen mee indien hun slaapkamer door de kinderen werden gebruikt.

Ben ik nu gewoon erg ouderwets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Nee

Wat dochter van 17 doet met vriend moet zij zelf weten. Ik neem aan dat dochter enige vorm van seksuele opvoeding heeft gehad, waarmee ik bedoel niet verder gaan dan je zelf wil, de ander respecteren, en voorbehoedsmiddelen gebruiken. Maar in jullie bed: nee, dat zou ik in jouw positie niet goed vinden. En ik vind dat jij daar je veto over mag uitspreken; het is niet zo dat jullie dochter nu enorm tekort gedaan wordt als je niet jullie bed mag gebruiken. Wat ze wil doen doet ze maar lekker in haar eigen kamer.
Maar ja, da's mijn mening.

krin

krin

23-09-2010 om 10:42

Ik vind van niet

Ik vind het ook geen kwestie van ouderwets, trouwens. Zo te lezen mag je dochter wel in jullie huis met haar vriend overnachten, dus zo streng en ouderwets kun je niet zijn.
Van mij zou het ook niet mogen. Mijn bed is van mij. Misschien moet je het haar eens laten omdraaien. Vraag haar eens hoe zij het zou vinden als haar broer (als ze die heeft), een week met zijn nieuwe vriendin in haar slaapkamer zou bivakkeren. Of - nog erger - voorstellen dat jij en je vrouw voortaan als zij er niet is haar bed gaan gebruiken, omdat jullie bed zo kraakt bij de seks. Ik denk dat ze dan beter begrijpt waarom je ertegen bent.

Naantje

Naantje

23-09-2010 om 10:45

Nou, wat een toeval

Op het Viva Forum een paar dagen geleden precies hetzelfde onderwerp, met dezelfde titel, maar dan met een hoger soapgehalte (man en vrouw reageerden beide op het topic en relatie is inmiddels ten einde). Leuk dat-ie hier ook langskomt. Hoop dat-ie net zo smeuïg wordt, inclusief borderline en beschuldigingen van seksueel misbruik.
http://forum.viva.nl/forum/Relaties/Ouderwets/list_messages/91881

Guinevere

Guinevere

23-09-2010 om 10:49

Nee

Nee, je bent niet ouderwets. Jouw bed is van jou en niet van je dochter en haar vriendje! Wat een onprettig idee zeg, dat er iemand in je bed gaat liggen rollebollen als je niet thuis bent.

Nee

ik hoef niet in andermanssappen te liggen.

Zonneschijn

Zonneschijn

23-09-2010 om 11:05

Geen problemen mee

Ik zou er geen probleem mee hebben maar dat heeft niks met ouderwets te maken vind ik. Ik zou het persoonlijk niet erg vinden. Ik neem aan het ze het bed gewoon verschonen daarna.

Ik deel dus de mening van je vrouw in deze maar nogmaals, heeft niks met ouderwets te maken.

koentje

koentje

23-09-2010 om 11:14

Getver

dan ben ik ook ouderwets, misschien, maar nee, dat vind ik niet goed!
Lijkt vanuit je vrouw op een overdreven manier van je kind alle vrijheid gunnen. Daar kun je ook te ver ingaan.

dc

dc

23-09-2010 om 11:24

Gevoel

Het gaat er niet om of het ouderwets is of niet, als jij je er niet goed bij voelt, dan lijkt het me gewoon geen goed idee.

Bovendien vind ik persoonlijk 3 weken veel te kort om samen slapen al zo hard te promoten (of je nu 17 of 30 bent). Je kunt het op den duur niet tegen houden, maar je kind leren dat wachten geen kwaad kan, lijkt me een goed idee.

Twee zaken

spelen hier: ten eerste of ze met haar vriend in 1 bed mag slapen en ten tweede of dat jullie bed mag zijn.
Maar volgens mij gaat het om het tweede, hier mogen kinderen met partners in ons bed als wij er niet zijn, uiteraard gewoon het bed verschonen na de logeerpartij.
Denk je erin een hotelbed ook over na, wat daar zich allemaal aan feestjes hebben afgespeeld ?

krin

krin

23-09-2010 om 12:08

Shonagh

"Denk je erin een hotelbed ook over na, wat daar zich allemaal aan feestjes hebben afgespeeld?"
Soms wel, ja. Maar daar weet je dat je in een onpersoonlijk bed ligt. Ik zou er niet van gruwen als mijn kinderen in mijn bed hadden liggen rollebollen, ik zou er niet vies van zijn of zo. Ik vind het alleen niet vanzelfsprekend dat mijn bed en mijn slaapkamer gebruikt worden als het ook in haar eigen kamer kan. Blijkbaar heb ik daar niet echt een rationele verklaring voor, maar het zou gewoon niet prettig aanvoelen.
Ik weet wel dat ik het als jongvolwassene een keer geprobeerd heb toen mijn ouders op vakantie waren, en dat het andersom ook niet ontspannen voelde.
Daarbij helpt het vast ook niet dat ik mijn ex, toen die noodgedwongen nog bij mij in huis woonde, er echt van overtuigd moest worden dat hij niet met zijn nieuwe liefde bij mijn bed in de buurt moest komen.
Mijn bed is van mij. Een hotelbed is van iedereen.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2010 om 12:27

Hotelbed

Shonagh, eerlijk gezegd sta ik er wel eens bij stil inderdaad wat zich daar allemaal afspeelt en dan hoop ik maar dat het een hotel is die hygiëne hoog in het vaandel heeft

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2010 om 12:28

Pseudoniem

Ik zou het ook niet willen. Ik ben nogal een pietlut met mijn bed. Hij is van mij. Okee, ik deel hem met mijn man, maar dat is dan ook het uiterste.

Sancy

Sancy

23-09-2010 om 13:18

Met het risico

dat het hier om een serieuze vraag gaat (in welk geval ik mijn excuus alvast aanbied voor mijn reactie)
Heerlijk, ik heb Naantjes link zojuist gelezen en zag een trollendraad.
Vivaforum reageert ok, maar dit moeten wij toch beter kunnen

Welnee

Totaal niet ouderwets.

Wat zou je dochter ervan vinden als jij haar (ruime, ga ik voor het gemak van uit) bed gaat gebruiken als liefdesnestje.

Je eigen bed is privé. Je huis is geen hotel.

Dochter kan als zij tijd van leven heeft met deze jongen nog jáááren vadertje en moedertje spelen

Tirza G.

Tirza G.

23-09-2010 om 16:48

Wanneer is die vakantie?

Als dat pas met de kerst is of volgend jaar zomer, is die verkering wellicht al weer uit.

Tirza (die nu het vivaforum gaat lezen)

Stiekem

Ik zou hier ook niets over afspreken. Als jullie het oke vinden dat ze met vriendje van 3 weken in jullie huis slaapt, lekker in haar eigen bed. En als zij het liever in jullie bed doen, doen ze het lekker stiekem. ik zou het niet hoeven weten, niet willen weten ))

Tja

Ik doe dus niet zo moeilijk over mijn bed :o). Onze kinderen hebben allemaal een kleine slaapkamer met een 1- persoons bed, dat kan prima met zijn tweeen ( weet ik nog van "vroeger"), maar als wij er niet zijn, mogen zij best wat comfort. Ook visite ( ouders/ oudere vrienden) mogen gebruik maken van onze slaapkamer met aparte badkamer. Wij gaan dan wel in de studeer/ computer/ strijk/ troep - kamer voor een paar nachten ( wonen in het buitenland, dus wel vaak visite voor een paar nachten).

Zoek de verschillen..

Bij Viva heeft mevrouw dochter opnieuw toestemming gegeven voor een tweede keer bed gebruik, terwijl manlief duidelijk was geweest dat hij het niet wilde. Toen was ie erg boos en dat vond mevrouw maar apart...
Heeft dus niet eens alleen met dat bed te maken maar ook met het feit dat mevrouw in tweede situatie geen rekening met manlief hield. Erg apart... ))

krin

krin

24-09-2010 om 17:56

Nou, nee dus

op Cobi's kernvraag. Net als Berber voelde het niet lekker als ik met jongen in het ouderlijk bed lag (stiekem), en ik zou het ook niet prettig vinden als mijn kinderen er automatisch van uit zouden gaan dat ze wel in mijn bed konden duiken. Doe maar niet.
Overigens heb ik sinds ik zelf groot ben wel regelmatig mijn ouders en schoonouders in ons bed te slapen gelegd, daar heb ik dan weer geen moeite mee. Hmmm.
Het gaat echt om het vozen, blijkbaar. En blijkbaar ga ik ervan uit dat mijn (schoon)ouders dat niet in mijn bed doen. Hmmm.

Waarom

Heeft die dochter niet gewoon een eigen 2persoonsbed. Bij Ikea voor weinig aan te schaffen.

Tirza G.

Tirza G.

24-09-2010 om 23:36

Nou mashumi - en de kernvraag

Op de kamer van mijn dochter zou dat niet passen. Daar begint het al mee Op haar studentenkamer heeft ze het wél, maar ja, da's anders.
Antwoord op de kernvraag: ik ben altijd thuis.

Tirza

Bastet

Bastet

25-09-2010 om 09:35

Welnee tops

Heb je nooit van Marktplaats gehoord?)
Bastet

Bastet

Bastet

25-09-2010 om 11:07

Tops

Nee,maar een ledikant kun je zo spotgoedkoop op de kop tikken,en beddengoed heb ik toch wel.Matras had ik voor 50 euro.Mijn zoon was rond zijn 16e toe aan een nieuw bed,we hebben hem ons bed gegeven,een extra tweede nieuw matras en klaar.

Tirza G.

Tirza G.

25-09-2010 om 14:06

Tops

Jij slaapt vast nooit in een hotel of vakantiehuisje

Tirza

Bastet

Bastet

25-09-2010 om 15:20

Tops

Ik ook niet,dat matras van 50 euro was nieuw.
bastet

Maar dan nog...

...je wilt toch niet rauzen in hetzelfde bed als waar je ouders...jekkie, het idee al!

Sera

Sera

26-09-2010 om 02:15

Nou

Ik zou niet eens seks willen hebben in hetzelfde huis als waar mijn ouders zijn. Daar moet ik echt niet aan denken. Misschien als ze op vakantie zouden zijn maar dan nog zou ik me niet prettig voelen in het ouderlijk huis waar ik ben opgegroeid. Daar past seks gewoon niet voor mijn gevoel. Mijn kinderen mogen later (heel veel later) ook echt geen seks in ons bed. Ik moet daar ook niet aan denken. En ook niet in ons huis

Bastet

Bastet

26-09-2010 om 10:01

Waarom

Waarom niet in je huis,Sera?Stel je hebt een zoon van ruim 18,met al een jaar stevige verkering??
Bastet

reina

reina

26-09-2010 om 10:41

Sera

Stel je kinderen blijven lang thuis wonen, tot hun 25e ofzo, dan nog steeds 'geen seks in mijn huis'? Waarom niet?

Marie-Louise

Marie-Louise

26-09-2010 om 12:35

Sera

En als je kinderen nu getrouwd en wel thuis komen logeren?
Groet,
Marie-Louise

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.