Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

Bemoeien met opvoeding


Echt zonder kinderen afspreken! Voor iedereen beter en gezelliger. 
Iets zeggen over hoe een ander opvoedt is heel gevoelig, dus vermijdt het onderwerp en spreek lekker alleen af met je vriendin, net als vroeger. 

"Zouden jullie het gebrek aan reacties bespreken? Of vinden jullie dit een gevalletje "bemoei je niet met met de opvoeding van een ander"?"

Als ik erbij ben en zie dingen gebeuren ondertitel ik ze gewoon als mijn kind thuis in de speeltuin of bij familie speelt. Dat doe ik nu ook constant bij mijn zoon. "Hee ik hoor wat gerinkel, is er iets gevallen? Is dat een vaas op de grond? Oei. Dat moeten we even opruimen. Dat is gevaarlijk allemaal scherven." "Oei ik hoor ik hoor een bonk, is daar een kindje gevallen. Heb je je pijn gedaan? Wat vervelend, dat doet zeer, botsten jullie tegen elkaar op? Doe maar wat rustiger lopen"
Zo hoef je toch ook geen kritiek te geven op iemand en krijg je zelf er ook geen raar gevoel over. Wie weet neemt ze het wel over. En zo doe je ook niks fout lijkt me.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.