Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Tanja

Tanja

03-09-2009 om 13:24

Als we het toch hebben over 13-jarigen!

Met stomheid gelezen!

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=149505216

Wat doet een 13-jarig meisje om 02.30 uur nog op straat en hoe komt ze in een uitgaansgelegenheid!?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Taboe 7

Ze zijn ook gevonden van 11 jaar.
"De tweede groep bestaat uit zeer jonge kinderen tot 14 jaar. Geschetst wordt een casus rond een jongen
van 12 jaar die in Alkmaar zwerft, maar onder toezicht staat van een gezinsvoogd uit BJZ Utrecht. De
ambulant jongerenwerkers van Kern8 hebben een knellende situatie met zeer jonge kinderen in de leeftijd
11 tot 14 jaar in de afgelopen vier jaar zo‘n 15 tot 20 keer meegemaakt."
Er worden er ook veel niet gevonden (zie eerder persbericht). Ze worden vooral ook niet graag benoemd, zie eerder persbericht.
Pluk en anders kunnen uitleggen waarom men het er niet graag over heeft en het liefst doet alsof ze niet bestaan.
Groet,
Miriam Lavell

Taboe8

anders:"Je hebt het over een jongere van 12 die in Alkmaar. Hoezo zwerft? Wie heeft dat vastgesteld? Waaruit bestond dat zwerven? Zwierf hij niet op weg naar school?"
Ik denk dat je dat dan nog even uit moet gaan leggen daar in het Kennemerland.
Voor jouw gemak vast het adres.
Onderzoekers
Dhr. Niko de Groot
Dhr. Jan Post
Eindredactie
Mevr. Danielle Schriek
PRIMO nh
Emmakade 4
1441 ET Purmerend
Groet,
Miriam Lavell

Taboe 9

Misschien wil Pluk je wel helpen.
Ik neem je niet meer serieus.
Groet,
Miriam Lavell

Pluk53

Pluk53

04-09-2009 om 15:24

Onderbouwen4

"Die waterscheiding ligt tussen 11 en 12." Ik weet dat je geen voorstander bent van "doorkleuteren, maar de meeste kinderen zijn (bijna)12 als ze naar de middelbare school gaan.
De "past/copy" actie in T6 had je kunnen laten. 12-jarigen worden daarin niet vermeld.
En in T6 is sprake van één casus van een 12 jarige. ( het lijkt wel homeopathie). Maar hiermee is het punt bewezen: er is (of tenminste was) een 12 jarige zwerfjongere. Of de overige "knellende situaties" waarnaar gerefereerd wordt voor de 11-14 jarigen allemaal met 'zwerven" te maken hebben is onduidelijk.
En ik kan niet uitleggen waarom "men" het liefste doet of jonge zwervers niet bestaan. Persoonlijk vind ik het heel treurig, en zou willen dat er alles aan gedaan wordt om dit op te lossen ( en om dit te voorkomen!)

Taboe 10

Pluk:"De "past/copy" actie in T6 had je kunnen laten. 12-jarigen worden daarin niet vermeld."
Wel de reden waarom die cijfers er niet zijn.
Pluk:"En in T6 is sprake van één casus van een 12 jarige. ( het lijkt wel homeopathie). Maar hiermee is het punt bewezen: er is (of tenminste was) een 12 jarige zwerfjongere. Of de overige "knellende situaties" waarnaar gerefereerd wordt voor de 11-14 jarigen allemaal met \'zwerven" te maken hebben is onduidelijk."
Deze reactie is te kinderachtig voor woorden.
Pluk:"En ik kan niet uitleggen waarom "men" het liefste doet of jonge zwervers niet bestaan."
Kun je wel uitleggen waarom _jij_ het liefste doet alsof ze niet bestaan?
Groet,
Miriam Lavell

Pluk53

Pluk53

04-09-2009 om 15:43

Onderbouwen5

"Wel de reden waarom die cijfers er niet zijn." Je kunt geen conclusies trekken uit cijfers die er niet zijn. Als er geen cijfers zijn over de kabouterpopulatie op Groenland, kan ik daaruit niet concluderen dat er op Groenland kabouters leven.
"Deze reactie is te kinderachtig voor woorden" feiten zijn feiten, en interpretatie is geen feit.
"Kun je wel uitleggen waarom _jij_ het liefste doet alsof ze niet bestaan? " Je leest mijn postings slecht.

Pluk53

Pluk53

04-09-2009 om 15:52

(ot) atlas van het onderwijs

ik zocht naar de gemiddelde leeftijd waarop leerlingen naar de middelbare school gaan, en struikelde toen over de "atlas van het onderwijs", vol leuke weetjes: http://www.ebook.wolters.nl/wolters/aa/9702avho/2008/download/magazine.pdf De leeftijd staat er trouwens niet in ).

Pluk53

Pluk53

04-09-2009 om 17:16

"soos"

het was blijkbaar een "soos" avond, een mega school party. Het was een avond specifiek voor de nog vakantie vierende, schoolgaande jeugd.

Pluk53

Pluk53

04-09-2009 om 17:36

14 jaar

en het onderwerp van de draad is mogelijk 14, niet 13:
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/maasland/article5464433.ece

Monique D*

Monique D*

05-09-2009 om 13:40

Eigenlijk heeft pluk53 de vraag van de starter beantwoord..

Het slachtoffer van 13/14 was dus geen zwerfjongere, maar een van de leerlingen van die school die de schoolparty organiseerde.
Dus geen disco, kroeg of een-of-andere-duistere-tent waar alleen 13-jarige zwerfjongeren zich onder de oudere jeugd kunnen vertonen.

Starry Night

Starry Night

05-09-2009 om 18:50

En de vraag was...

...Wat doet een 13-jarig meisje om 02.30 uur nog op straat en hoe komt ze in een uitgaansgelegenheid!?

(En wat heeft in hemelsnaam de Duitse grens ermee te maken? Word jeugd daar zwerverig van?)

En dan nu, lijkt me, met als uitgangspunt: het kind WOONT kennelijk in Gennep en ging uit in Boxmeer.

yelle

yelle

08-09-2009 om 08:14

Niet alleen zwerfjongeren...

De dag van vandaag hoef je nergens nog van op te kijken.
Waarschijnlijk zijn er inderdaad gewoon 13-jarigen die 's nachts de bloemetjes buiten zetten.En dat hoeven dan echt niet altijd zwerfjongeren te zijn.
Trek maar eens de stad in tijdens een kermis,dan zie je meer dan genoeg.Vaak piepjonge meisjes én jongens die na middernacht nog vrolijk rondhuppelen.Of het echt normaal is dat ouders dit toelaten,weet ik niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.