Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op
Rosa-

Rosa-

10-11-2009 om 12:07

Allemaal aan de fietshelm?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
100%mama

100%mama

12-11-2009 om 19:10

Hoezo nadeel dan?

"Het nadeel van de fietshelm zag ik vanmiddag nog op een druk fietstpad: een kleuter met zo\'n ueberverantwoorde fietshelm met een moeder ernaast. Diep verzonken in een vast uitermate boeiend en heel urgent telefoongesprek en verder totaal geen acht slaand op het verkeer of haar spruit. Vond het zo typisch, dat totale gebrek aan aandacht, zowel voor het verkeer als voor haar kind."

Sorry dat ik hem even kwijt ben, maar ik heb geen idee hoe je erbij komt dat dit het nadeel is van een fietshelm en dat dit dan zo typisch is.

Helm prietpraat (ot)

15 jaar geleden kwamen de kinderen van een Amerikaanse familie bij onze kinderen op school. Zoon ( 3 jaar) zag het jongste zoontje van deze familie bij zijn moeder achterop de fiets zitten en zei: "Kijk mama, een jongetje met een motormuts".

Angie

Angie

13-11-2009 om 02:24

Pelle, hangt er van af

Het hangt er van af waar ik fiets. Bij mij in het buurtje zijn het rustige straten zoals in Nederland. Soms zijn die straten ook wat drukker. Er is vrij veel fietspad en fietsstrook hier, daar rijden we meestal op. Op wat langere stukken en grotere wegen is er een fietsstrook. Dat lijkt wat snelheid en hoeveelheid banen meer op de provinciale weg, maar dan met fietsstrook dus. En in ieder geval fiets ik altijd heuvel af op de heenweg en heuvel op op de terugweg (zweten!).

Nu ben ik erg benieuwd wat het uiterlijk van de straat te maken heeft met het dragen van een fietshelm.....

Angie

Angie

Angie

13-11-2009 om 02:32

Hilde

Hoe doen bromfietser dat met hun haren en helmen?

Nu ik er over denk: ik zie ze op school (jawel, gewoon naar school fietsen in het buitenland, het kan) met stekeltjes lopen en toch behelmd op de fiets aan komen rijden. Hmmm, toch eens vragen aan zo'n puber.

Mijn eigen puber heeft gewoon een erg weerbarstige bol haar, die na het afzetten van de helm direct op springt.

Wij hebben de luxe geen winterkleren te hoeven aanschaffen en kennen het wielermuts verschijnsel niet. Wel kale bolletjes en zweet, maar daar heb je bandana's voor die je onder je helm draagt.

Angie

100%mama

100%mama

13-11-2009 om 14:22

Cobi

Sorry, maar ik vind het wat ver gaan om te zeggen dat ouders die hun kinderen MET helm laten fietsen dus maar nonchalant zijn, zelf niet meer opletten en vervolgens ook nog gaan bellen. Nee, de meeste ouders (en natuurlijk uitzonderingen daar gelaten) laten hun kinderen met helm fietsen uit extra veiligheid buiten de veiligheid die zij zelf bieden om de kans dat ALS het dan tot een val of ongeluk komt (blijvend) hersen beschadiging te verminderen dan wel te voorkomen. DAT is de reden van fietsen met helm. Ik verwar helemaal niets hoor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.