Algemeen Ouderschap Algemeen Ouderschap

Algemeen Ouderschap

Lees ook op

achternaam

Matollo

Vergeet het maar. De Nederlandse regels over namen en burgerlijke stand zijn zo soepel als een heiblok en daar valt op geen enkele manier beweging in te krijgen, of het moet zijn met een beroep op mensenrechtenverdragen oid. Maar daarvoor moet er dan wel vaak eerst geprocedeerd worden.

Gelukkig komt het voor jou nu in orde, dat is wel fijn.

Groeten,

Temet

wauw

..ik dacht dat dat soort dingen alleen in ontwikkelingslanden voorkwamen.... zo ken ik wel iemand wiens voornaam verkeerd is gespeld en zodoende met een vreemde spelwijze door het leven gaat (bwvs "Jaaps"). En iemand anders die officieel geboren is op 31 juni Kunnen ze ook niet veranderen, geeft altijd een hoop gedoe, want de computer kent geen 31-06 natuurlijk....

lotm®

lotm®

22-11-2013 om 18:58

twee nationaliteiten

Goed nieuws, dat de fout nu wordt rechtgezet.

Het is overigens ook mogelijk om een eerste nationaliteit te behouden bij naturalisatie wanneer er een huwelijk/geregistreerd partnerschap met een Nederlander bestaat.

'Als u getrouwd bent met een Nederlander, mag u uw eigen nationaliteit houden. Dit geldt ook bij een geregistreerd partnerschap'

bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/nederlandse-nationaliteit/dubbele-nationaliteit

Mijn Britse partner krijgt binnenkort de Nederlandse nationaliteit en behoudt zijn Britse nationaliteit. De wet van het land van herkomst moet natuurlijk wel meewerken....

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.