Tineke
07-01-2009 om 12:32
Aangerand door buurman
Zoals de titel al aangeeft, aangerand door de buurman, bij wijze van troost...
wat nu? Hoe ga je vervolgens om met iemand die zo dichtbij woont? Wat kan ik nog meer doen dan voortaan altijd deur op slot?
reina
07-01-2009 om 17:46
Jeetje
Hoe durft die klojo! Je hebt al veel reacties gehad, veel kan ik er niet aan toevoegen, maar een goed gesprek met een hulpverlener erbij ( en de vrouw van de buurman) zou ik wel heel verstandig vinden. Ik zit me toch boos te maken!!
Sterkte!!
Bastet
07-01-2009 om 18:40
Lieve kaat
Ik pleit voor een cobi-actie,duidelijker kan niet,denk ik.Sterkte meis!
Liefs,Bastet
Rafelkap
07-01-2009 om 19:24
Snel
lieve Kaatje
Probeer die cobi-actie maar snel te laten plaatsvinden, liefst binnen een paar dagen. Liefst ook als de ega van die man thuis is, zodat ze alles kan horen. En gauw nieuwe sloten, of een haakje (wel weer vervelend voor de kinderen)Heel naar dit, zeker nu, voel je je extra alleen.
sterkte, liefs van rafelkap
branca2
07-01-2009 om 20:36
Is toe nou helemaal betoeterd!
wat dacht je van een ool actie
gewoon allemaal die viespeuk opbellen en zeggen dat hij met zijn handen van "onze"kaat af moet blijven of met een groep van het forum gewoon ff hem aanranden of in ieder geval hem aanraken (niet zachtzinnig) waar hij het het hardste voelt viespeuk!!!!
Sorry voor mijn boze en agresieve reactie zelf ervaring met een vieze ouwe man waar mijn paard ooit stond na een paar keer was ik het zo zat dat ik hem een hard knietje en een knal in zijn gezicht gaf en ik heb gedreigd het zijn vrouw te vertellen als hij het ooit nog in zijn bote kop zou halen !nooit meer last gehad!
Sorry hier heb je niks aan maar als je hulp nodig hebt roep of allemaal ff naar hem opbellen en even vertellen hoe of wat is misschien ook een goed ideesterkte meid!
Guinevere
07-01-2009 om 20:46
Zelfverdediging
God, denk je dat je alles gehad hebt en dan krijg je nog zo'n walgelijke actie van je buurman.
Ik zou er ook een sterke vriend op afsturen, liefst een met een kaal hoofd en een paar tatouages. "Zo, ik heb gehoord dat jij Kaatje lastigvalt! Wat denk je dat er gebeurt als je dat nóg een keer probeert?"
En verder: pak hem zelf aan. Een knietje inderdaad, of een mep met een honkbalknuppel. Een blik met capucijners in een plastic tasje schijnt ook erg pijnlijk te zijn als je er een klap van krijgt.
Starry Night
07-01-2009 om 20:47
Hoi kaatje
Walgelijk dat je dit moet overkomen. Wat ik me afvraag: heb je hem luid en duidelijk en ondubbelzinnig te kennen gegeven dat je er niet van gediend bent? Of is het daar te bedreigend voor?
Wat ik zo glibberig vind is dat hij het in een troost-jasje giet, maar hij weet zelf drommels goed dat hij over de schreef gaat natuurlijk. Als hij dus zou gaan ontkennen, dan zou ik daar helemaal niet op ingaan. Misschien helpt het al als je enkel dreigt eens met zijn vrouw te gaan praten?
Ik weet niet hoe ver dit gevorderd is al. Als je naar de politie gaat dan komt je misschien wel in een molen terecht waar je helemaal niet in wilt. Als dit nog in het eerste stadium zit, dan zou ik geloof ik toch beginnen met dat dreigen. Dan hoef je er nog niet de wereld mee in.
Sterkte!
Tinus_p
07-01-2009 om 20:49
Vertellen aan de vrouw-van
Rafelkap:
"Probeer die cobi-actie maar snel te laten plaatsvinden, liefst binnen een paar dagen. Liefst ook als de ega van die man thuis is, zodat ze alles kan horen."
Er is een enorme behoefte om de vrouw van die man het hele verhaal te vertellen -ik vraag me af of dat wijs is, ook al voldoet dat ons gevoel van rechtvaardigheid.
Juist door het die vrouw openlijk te vertellen, zal die man zich willen gaan verdedigen. En dat verdedigen gaat heel goed door Kathelijne zwart te maken. En daar heeft niemand iets aan.
Faith
07-01-2009 om 20:56
Duidelijk zijn
@#$%^&%& wat denkt zo'n kerel nou toch!!
Maar als je het wat laat bezinken dan kun je volgens mij een paar dingen doen, alles is wel zo'n beetje genoemd. Heb je hem echt heel duidelijk gezegd dat je er geen zin in hebt, het niet wilt, nu niet nooit niet, dat hij van je af moet blijven en nog het liefst helemaal niet komt in je huis??
SOms moet je mannen iets heel erg duidelijk maken. Hij zal een enkele opmerking niet opvatten, net zomin als een onhandig onderuit proberen te komen. Ook duwen of een knietje zal hij nog kunnen uitleggen als een beetje tegenstribbelen. Hij probeert het telkens weer. Ik zou hem heel erg duidelijk maken hoe ik erover dacht, helpt dit niet dan nogmaals met een knietje oid. Jemig, hoe onveilig is dit voor jou?? Liefs, Faith
Starry Night
07-01-2009 om 21:40
Tinus
Maar ermee dreigen kan wonderen doen. Dit soort mannen wil wel graag vozen, maar nimmer daadwerkelijk hun veilige thuisstekkie opgeven.
wendelien
07-01-2009 om 22:20
Is de buurman
misschien in de war? Ik kreeg de indruk dat hij al op leeftijd is en soms wil dat wel eens wat van dit soort oprispingen met zich mee brengen. Ik wil zeker niet bagatelliseren wat er gebeurd is, maar de wetenschap dat hij niet geheel bij de tijd is, maakt het misschien beter hanteerbaar. Hoe het ook zij: laat je niet van de leg brengen, doe wel iets aan de deur en ga desnoods over tot methode-Cobi. Zet 'm op!
margje van dijk
08-01-2009 om 00:19
Jeetje kaatje
Geen nieuwe tips, zelfs geen mening, maar ik wil je een hart onder de riem steken. Wat een rot-ervaring! Net nu.
Sterkte.
Margje
Kaaskopje
08-01-2009 om 01:25
Wat een idioot
Ik kan me voorstellen dat je je hier heel erg ongemakkelijk door voelt. Iets dergelijks is mij ook gebeurt, lang geleden alweer, en ik heb de man in kwestie toen wel in duidelijke taal verteld dat hij meteen kon vertrekken omdat ik hier niet van gediend was.
Als je je echt bedreigd voelt zou ik inderdaad toch maar eens naar de politie gaan voor advies. Waar ik toch ook aan denk is dat een buurman die op het matje geroepen wordt een buurman kan worden die zich nog akeliger gaat gedragen. Zoiets moet dus wel verstandig aangepakt worden.
Sterkte
mirreke
08-01-2009 om 03:04
Nou ja zeg...!
Wat een belachelijke actie van die buurman, oh, ik zit er gewoon van te walgen. En wat naar dat dit dus al blijkbaar een poosje duurt, dat lijkt me erg bedreigend en onprettig. Moet je je ineens met dit soort laag-bij-de-grondse zaken bezighouden.
Misschien kan je het ook zelf zeggen, Cobi-actie (sorry Cobi, dit bekt veel lekkerder) maar dan net even anders, met iemand achter de hand. Ik zou iemand meenemen (hulpverlener?) zodat buurman weet dat je je niet schaamt en niet schroomt het naar buiten te brengen, maar dat je dus anders echt naar de politie gaat.
Dit gaat tussen jou en hem, ik zou zijn vrouw er (vooralsnog) buiten laten. Ik vermoed, als je heel duidelijk bent en er staat naast/achter je een zwijgende grote man, dat het daarna over is.
En zelf actie is goed voor je ego, anders blijft het misschien een nare ervaring waar je passief bij bent gebleven, iets waar je niets tegen kon doen. En dat is die buurman niet waard!
Tja je hebt al zoveel tips gehad, nu maar eens laten bezinken en kijken wat hopelijk het meest effectief is en ook goed bij jou en de situatie past. Zorg maar snel voor een afsluitbare deur.
Wat rot meid, dat dit nu net moet gebeuren...
wendelien
08-01-2009 om 07:02
Tarzan
Wat me ook nog te binnenschoot: het weduwschap roept nogal eens tamelijk primitieve reacties op bij de heren. Zeker onder de oudere, zo heb ik in mijn omgeving gezien. Ze denken dan werkelijk een kans te maken en overschatten zichzelf daarbij gruwelijk.
EsmeePF
08-01-2009 om 09:25
In de aanbieding
als ik hem weer terug krijg tenminste mag je mijn vent wel even lenen hoor. Groot, breed, zo goed als kaal én met tatoeages
Wat een eikel die buurman! Aangifte doen werkt misschien niet, zoals Tinus al aangeeft krijg je daar misschien meer ellende mee dan dat het je wat oplevert, maar ik zou zeker iets doen. Wat denkt zo'n man wel niet.... Bah!
spuugzat
08-01-2009 om 09:59
Herkenbaarheid
Walgelijk dat die buurman zich al langere tijd aan je op dringt.Je zult hem al wel duidelijk gemaakt hebben dat je er niet van gediend bent. Ik zou melding maken bij de politie en dit je buurman vertellen. Dan is het bekend en bij een eventueel volgende keer (die er ongetwijfeld komen gaat) doe je aangifte. Misschien dat hem dit afschrikt.
Wat ik overigens wel lastig vind bij dit draadje is je herkenbaarheid...en die van je buurman. Je bent hier een bekende persoonlijkheid en heel geliefd. Mensen springen(gelukkig) voor je op de bres. Maar veel mensen weten wie je bent en waar je woont. Lijkt mij niet zo moeilijk dat er snel bekend is wie de buurman is. Er is hier zelfs al geopperd om hem te bellen, een grote man aan je uit te lenen. Dit zou uit bescherming van jou wel eens tot andere intimidatie kunnen leiden. En dat is net zo walgelijk als wat jou overkomen is. Ik denk ook dat je hierom uit moet kijken als je je herkenbare nick gebruikt.
Sterkte gewenst,
Spuugzat
Petra-
08-01-2009 om 10:13
De hulpverlener
lijkt me de aangewezen persoon om je hierbij te ondersteunen. En inderdaad het hang en sluitwerk vervangen, zodat niemand 'zomaar' naar binnen kan lopen.
Wat denkt die man wel, aaaaarggggghhhhhhh!
Voor jou sterkte!
branca2
08-01-2009 om 12:06
Ach
Petra ik denk niet dat iemand dat echt zou doen zonder dat Kaat daarom gevraagd heeft hoor!
Het zijn vooral reaktie's uit ongeloof en woede.
Tineke
08-01-2009 om 18:19
Dank jullie wel
Wat een golf van verontwaardiging en woede! Echt fijn!
Qua herkenbaarheid, ik woon op een punt met heel veel buurmannen, niet alleen links of rechts, maar ook voor en achter en alles wat daar tussen zit. Maar ik zou graag willen dat hij meelas! Met herkenbaarheid heb ik wel rekening gehouden, maar ik vind dat vooral vette pech voor buurman.
Ik ga een melding doen bij de politie (ik kende het verschil tussen aangifte en melding niet), een nieuw slot en verder weet ik het nog niet. Negeren en op afstand houden, zoiets. Over een gesprek van man tot man denk ik nog even na. Ik ben inmiddels over de schrik heen.
Misschien opnieuw een cursus karate..
Dank voor zoveel reacties.
rodebeuk
08-01-2009 om 20:25
Kaatje
Het ligt niet aan jou. Natuurlijk zul je nu eerder de deur op slot doen maar dat zou niet moeten hoeven. Anderen mogen niet bepalen hoe jij je gaat gedragen.
Vond ik even belangrijk om te benadrukken. Je krijgt zo vaak 'blaming the victim' in dit soort gevallen, het Opsporing-Verzocht-effect noem ik het ook wel. Dat mensen dingen in jouw gedrag gaan zoeken die anders moeten. Terwijl jij niets gedaan hebt.
Veel sterkte ermee, ik reageer niet vaak maar ik lees wel mee.
mirrek
08-01-2009 om 20:31
Ja, jaaa!
KarateKaatje
fijn dat je over de schrik heen bent. Hij is het niet waard namelijk, hij is het stof van je voeten nog niet waard... ahum....
Gesprek, tja, ik zou het heel eng vinden maar het denk ik wel (zelf) doen. Duidelijkheid is geboden bij dit soort buurmannen, duidelijkheid. En hij kickt dus blijkbaar op de gedachte aan jou als klein, zielig, verdrietig eenzaam vrouwtje dat hij wel eventjes zal troosten, dus laat hem effe zien dat je een leeuwin in vermomming bent. Is het gelijk over, zul je zien, hoef je niet druk bezig te zijn met negeren (kan, ook al weer, heel veel energie kosten weet ik uit ervaring met ook een nare buurman) maar loop jij normaal over straat en weet hij niet waar hij moet kijken.
En anders gewoon toch lekker karate!
mirreke
08-01-2009 om 20:37
Deurslot
Nou, vanuit het standpunt van blaming the victim kijk ik in ieder geval niet, zo zie ik het totaal niet. Ik denk eerder dat het vanuit kaatje bekeken bedreigend en onrustig kan zijn als je telkens in je achterhoofd moet houden dat er ongewenst bezoek binnen kan stappen. Daar zou ik mezelf tegen willen beschermen. Kost veel te veel energie.
Daarom ook denk ik dat het het beste werkt als je zelf in al je kracht en glorie actief naar zo iemand toestapt. Ik denk dat'ie dan in zijn schulp kruipt en verschrompelt. Dag buurman...
Maar het is ook persoonlijk natuurlijk, je moet gewoon doen wat voor jou het beste voelt Kaatje.
mirreke
08-01-2009 om 20:49
En even heel ot.
Ik zag en hoorde gisteren bij Pauw en Witteman iemand die zo prachtig harp kon spelen! Ik moest direct heel erg aan je denken. Ik kende haar helemaal niet maar ze schijnt in haar vak en genre een wereldster te zijn.
IngridT
09-01-2009 om 11:29
Kaatje!
Ben een beetje weinig aanwezig hier de laatste weken, maar wat lees ik nou!!!! Wat een *&%$#@#*&% verhaal!!
Ik ben niet zo breed en imposant qua postuur, en ook van het verkeerde geslacht, anders stond ik morgen bij je op de stoep voor de cobi-actie. Moet sowieso nodig weer eens even langswippen. Ik mail je!
Ingrid
Manda Rijn
09-01-2009 om 18:20
Ervaring
ben een paar keer in mijn leven aangerand. Ik ben 1 keer daarna door het lint gegaan en heb de jongen in kwestie een keer of 10 hard in zijn gezicht geslagen en hem compleet verrot gescholden, eerst wist ik niet wat mij overkwam en daarna werd ik zo verrekte kwaad.
Ik hoop dat jij dat ook wordt, mocht hij nog een keer alleen maar aanstalten maken. Helemaal door het lint gaan, schoppen, slaan, en met name schreeuwen 'blijf met je poten van mij, smeerlap, blijf van mij af'. En dan zal het kwartje bij hem wel vallen, sommige lieden hebben heel voelbare taal en klappen nodig om nee te accepteren.
Sterkte ! En een cursus zelfverdediging of een minicursus op de plaatselijke kickbox school is misschien echt wel wat voor je.
Genista
13-01-2009 om 09:45
Kaatje
Hoe is het met je? Zitten die nieuwe sloten erop? Hoe is het de afgelopen gegaan tussen jouw en die buurman? Heeft hij het begrepen?
Tineke
13-01-2009 om 11:59
Tsja
Ik heb buurman gelukkig niet meer gezien. Feitelijk is er nog niets 'afgelopen', maar ik ben meer op mijn hoede dan eerst. Ook gaat de deur nu overdag ook op slot, dat is even wennen.
Genista
13-01-2009 om 13:05
Tikfoutje
Met "Hoe is het de afgelopen gegaan" bedoelde ik natuurlijk "Hoe is het de afgelopen DAGEN gegaan". Maar je gaf het antwoord al: je hebt hem niet gezien.
Sterkte meissie.
Anneja
13-01-2009 om 15:50
Volgens mij weet ik welke buurman
en ik kan me enigszins voorstellen dat hij het oprecht als troosten bedoeld heeft en het niet meer zal doen als je hem heel. duidelijk. vertelt dat jij dat niet als zodanig ervaart.
Maar misschien is het wel een andere buurman. (oh gawd, ik zie nu in al jouw buurmannen hitsige bejaarden )
anne