Tineke
07-01-2009 om 12:32
Aangerand door buurman
Zoals de titel al aangeeft, aangerand door de buurman, bij wijze van troost...
wat nu? Hoe ga je vervolgens om met iemand die zo dichtbij woont? Wat kan ik nog meer doen dan voortaan altijd deur op slot?
MRI
07-01-2009 om 12:37
Iets meer info
Kaatje,
Ik begrijp dat er iets heel naars is voorgevallen. Maar iets meer info zou handig zijn. Gaat het om jou, of een van de kinderen, kan je zo´n beetje vertellen wat er gebeurde
sterke hoor, MariaRosa
Tineke
07-01-2009 om 12:43
Iets meer info
Buurman kwam binnen en meende mij hartstochtelijk te moeten troosten als nieuwjaarsgroet. Tongen wist ik gelukkig te voorkomen.
Als buurvrouw naar de soos is, meent hij zich te moeten vergrijpen aan mij. Het is al vaker bedreigend geweest, maar dit is de eerste keer dat het echt mis (te ver) ging.
Het voelt alsof ik niet meer alleen thuis kan zijn als zijn vrouw weg is. Niet langer veilig.
Marith
07-01-2009 om 12:48
He get kaatje
Wat een ontzettende schoft die vent! Allereerst lijkt me dat je deur overdag niet open laat staan. Aan de hand van je beschrijving lijkt het als of de buurman zo naar binnen kan wandelen. Punt 2, ga het melden bij de politie! Is die vent nou helemaal betoeterd! Sterkte!!
Minet
07-01-2009 om 12:56
Aangifte doen
Is hij nou helemaal ^&$*($^#)$#)$#)*$#*(^
Waar haalt hij het lef vandaan?
Telefoon pakken, en politie in ieder geval informeren.
Liefs, Minet
amk
07-01-2009 om 13:02
Aangifte
de enige weg is aangifte doen, en hem dit ook meedelen, bij voorkeur in bij zijn van zijn vrouw.
Angela
Terpi
07-01-2009 om 13:07
Oh gatver
Wat een ontzettende shitervaring moet dat zijn geweest. Wat wil je zelf dat er gebeurt? Wil je dat hij gestraft wordt, of wil je dat hij op afstand blijft, of wil je er vooral gewoon over kunnen praten? De stap naar de politie is een goede, zij kunnen zowel je verklaring opnemen en mogelijk een aangifte voor je opnemen als je dat wil. Ook kunnen zij, afhankelijk van wat jij wil, samen met je kijken hoe je het voor elkaar kan krijgen.
Zorg goed maar voor jezelf!
Groet Terpi
Minka
07-01-2009 om 13:11
En dan
En dan, na de aangifte, is het zaak om te zorgen dat jij je weer veilig kunt voelen. Zéker in je eigen huis hoor je te allen tijde veilig te zijn. Ga na waar je die veiligheid kunt krijgen, hóe je die kunt krijgen. Geef jezelf ook de tijd om dit te verwerken. Heb je hulp, iemand met wie je kunt praten? Het lijkt me belangrijk dat je juist nu voor jezelf opkomt, en aangifte doen is maar 1 manier om jezelf serieus te nemen. Er zijn nog meer mogelijkheden.
Liefs, Minka
Genista
07-01-2009 om 13:12
Naar de politie
Wat een schoft. Wees zo duidelijk mogelijk dat jij dit NIET wilt en stap inderdaad naar de politie. Verklaring, aangifte, ik denk dat de politie daar wel ik kan adviseren.
Wat een #$%-ervaring, meisje toch.
Minka
07-01-2009 om 13:13
En ook nog
Bah, ik word er zelf naar van. Vandaar dat ik in delen reageer.
Maar wat ik nog wil zeggen: GOED van je dat je verzet hebt!!!!!
Minka
Jade
07-01-2009 om 13:18
Poeh!
Wat een geluk dat je je zo danig hebt kunnen verweren dat hij weg is gegaan.
*BAH* wat een akelig figuur
Ik zou zeker de politie bellen.......
Sterkte!
Jet Burg
07-01-2009 om 13:34
Zeker aangift doen!
Laat hem maar eens op duidelijke manier weten dat dit NU moet stoppen.
Gatver, ben zowat in staat om die man eventjes een bezoekje te brengen, de vuile laffe smeerlap.
Sterkte Kaatje!
purk
07-01-2009 om 13:42
Excuse me!
Ohhh...ik merk dat ik echt woest achter mijn pc zit nu. Ben in staat om nu richting je woonplaats te rijden en het heerschap fijntjes uit te leggen dat dit niet netjes is (understatement!).
Goed dat je duidelijk hebt gemaakt dat je niet van dit soort escapades gedient bent. Maar goed, blijkbaar ben je voorheen niet duidelijk genoeg geweest voor hem (let op, ik zeg niet dat je het eesrt maar zo gelaten hebt, maar blijkbaar heeft hij een nog duidelijker signaal nodig).
Zelf heb ik de indruk, maar ik kan het mis hebben, dat meneer niet gevoelig is voor bellen naar de politie. Tja, als je gebeld hebt komt hij natuurlijk met het verhaal dat het niet zo is, dat je je niet echt verzette en meer van dat soort prietpraat. Ik denk echter dat hij het niet fijn vindt als zijn vrouw hier vanaf weet. LAat hem duidelijk weten b.v. per brief dat je niet gediend bent van dit gedrag. Dat je het nu hier bij laat, maar dat je bij een volgende keer linea recta zijn vrouw en de politie inlicht. Bewaar een kopie van het briefje. Heb je altijd nog enigszins 'bewijs' voor echtgenote van het heerschap...mocht ze het allemaal niet geloven.
Ander idee zou kunnen zijn om een bekende manspersoon van jullie beiden in vertrouwen te nemen. Hij kan dan wellicht van man tot man hem duidelijk maken dat dit gedrag meer dan ongepast is.
GRRRRR...ik merk dat ik echt ontzettend boos hier om kan worden. Dit soort gesodemieter zit je toch niet op te wachten nu niet en sowieso niet.
Groetjes van Purk
albana
07-01-2009 om 13:46
Bah
kaatje, zet 'm op, laat niet over je heen lopen!
veel liefs en steun toegewenst
albana
Mayte*
07-01-2009 om 13:53
Oud en seniel?
Daar dacht ik aan omdat je het over zijn vrouw hebt die naar een soos gaat. Dat is toch meestal iets voor oudere mensen. Is de man in kwestie wel helemaal goed? Ik vind het zoiets absurds. Mij lijkt me stap 1 om er met hem en vooral ook met zijn vrouw over praten. Komt dat niet over, dan zou ik ook aangifte doen. En sowieso alle maatregelen treffen die nodig zijn om hem buiten de deur te houden. Brrrr...wat akelig!
Mamba
07-01-2009 om 14:16
Nu aangifte doen
Kaatje, wat denkt die vent potverdrie wel niet?! Aangifte (dus geen melding) doen én zijn vrouw inlichten. Niet een volgende keer, hij is nu al ruim over jouw grens heen gegaan. Bazuin maar rond in de buurt dat hij zijn handen niet thuis kan houden.
Heel veel sterkte, liefs Mamba
MRI
07-01-2009 om 14:23
Stappenplan
bah heel vervelend dat soort heerschappen. Wat ik zou doen is een brief schrijven waarin je
a. precies beschrijft wat er volgens jou gebeurd is, een feitelijk verslag dus, waarbij je niet schuwt, dus ook ´uw hand lag op mijn bil´ of wat dan ook. Of ´U zei dat u mij wilde troosten` Komt dat woord troosten van hem, trouwens? Het is ook goed om zijn woorden letterlijk weer te geven, dat zal zijn vrouw ws wel herkennnen
b. daarna duidelijk maakt dat je dit niet wil, heel onaangenaam vindt, een overschrijding van jouw grenzen vindt, dat je dit absoluut geen manier van troosten vindt en dat je ervan walgt en er boos om bent. En dat je van enig verder contact in welke vorm dan ook verstoken wilt blijven.
c. Dat er sowieso een cc/tje van deze brief naar de politie gaat bij wijze van melding van aanranding en dat je nog met de politie bespreekt of je aangifte gaat doen.
Vervolgens zou ik de brief in de bus doen, of laten doen op een moment dat je zeker weet dat zijn vrouw thuis is. Of de brief kopièren en een aan hem en ook een cc/tje aan haar sturen.
Ik denk dat je voor jezelf mss nog helder moet krijgen wat je nog met haar wilt. Je moet de vrouwen de kost geven die zulk gedrag van hun man vergoeilijken. Maar voor hetzelfde geld vindt zij het ook walgelijk en zij heeft niks gedaan natuurlijk. Maar goed, daar hoef je nu nog niet over na te denken, misschien. Als je nu al haar okay vindt, zou je dat ook in de brief kunnen zetten. Maar goed, Eerst je kwaadheid maar eens in ferme stappen omzetten.
Sterkte, MariaRosa
MRI
07-01-2009 om 14:30
Aangifte- melding
Veel mensen hebben het hier over aangifte doen. Op zich ben ik het daar wel mee eens ware het niet dat mijn ervaring, met een vrijwel zelfde soort gebeurtenis, is dat de politie wel eens badinerend kan doen, als niet de kleren van je lijf zijn gescheurd, je blauwe plekken hebt opgelopen, je geen getuigen hebt, je niet gepenetreerd bent etc etc.
Neemt niet weg dat je aangifte zou moeten kunnen doen maar je loopt de kans dat er gezegd wordt `acht mevrouwtje het is uw woord tegen het zijne en wat is er nu helemaal gebeurd´. Het is 25 jaar geleden dat mij dit gebeurde dus misschien is de politie veranderd. Maar ik zou dus met het verhaal en bovenstaande brief naar de kit gaan en met hen bespreken dat je aangifte wilt doen. Het is erg maar je moet ze soms een beetje voor je ´winnen´ om ze mee te krijgen.
Nogmaals mss is het nu anders maar ik zou niet graag zien dat je daar ook nog eens de kous op de kop krijgt, dan plof je helemaal natuurlijk
sterkte, MR
Temet
07-01-2009 om 14:51
Wil je wel aangifte doen?
Kaatje, wil je wel aangifte doen? Misschien wel, en in dat geval: doen, en veel succes. Misschien sta je niet zo te springen. Wat wil je bereiken? Dat hij op het matje wordt geroepen door Oom agent, en wordt vervolgd (als het al zover komt)? Dan aangifte doen. Ben je bang dat hij gewelddadig wordt, dan zou ik ook aangifte doen.
Vind je het gewoon een vieze vent en wil je dat die onzin ophoudt, dan zou ik doen wat iemand anders al aanraadde 'buurman, ik ben hier niet van gediend, ik wil niet dat u nog aan me zit en als u me nog een keer zo'n streek levert ga ik eerst naar uw vrouw en vervolgens naar de politie'.
Bij een volgend incident direct een ferme schop op een naar plaatsje is overigens ook nog een optie, maar als je daarvoor in was had je dat waarschijnlijk al gedaan.
Het zit je toch verd... ook niet mee. Veel sterkte gewenst.
Temet
Genista
07-01-2009 om 15:04
Allereerste stap
Hij liep bij je binnen, zei je, zoals wel vaker. Zorgen dat dat niet meer kan lijkt me de aller-aller-eerste stap.
Tinus_p
07-01-2009 om 15:07
Lastige kant
Het grootste gevaar is, dat buurman zich verdedigt met het argument dat het 'allemaal een misverstand' is. Als je dan al te hard inzet, ben je plots 'dat takkewijf dat van een mug een olifant maakt'. Ik kan absoluut niet inschatten hoe dat hier is, maar het _kan_ zo gaan.
De cobi-aanpak, hoe ongeemancipeerd verder ook, kan iig juist dat voorkomen.
Tineke
07-01-2009 om 15:12
Geen aangifte
Eerst dacht ik ook, onmiddellijk aangifte doen. Maar na een uurtje praten met hulpverlener (wat fijn dat ik die nu heb!) weet ik dat dat me niets oplevert.
Het buurtje waar ik woon is te kneuterig voor dit soort gedoe. En wat kan de politie doen? Oud Meneertje in kwestie zal ongetwijfeld reageren met: "ik troostte dat arme meisje" En dat deed hij ook, want tijdens z'n gezoen en betasten prevelde hij zachtjes in mijn oor "moed houden hoor".
Het beste is een normaal slot op de deur zetten, onze valt niet in het slot, dus iedereen kan altijd binnenlopen. Verder weet ik het nog niet, ik moet nog de gedachten vinden om hiermee om te kunnen gaan.
Tirza G.
07-01-2009 om 15:36
Melding
Mijn dochter heeft eens zoiets aan de hand gehad (met leeftijdgenoot, ietsje ouder). Zij heeft geen aangifte gedaan, maar is wezen praten op het politiebureau (melding). Vervolgens kwam de politie bij ons thuis om ons eens te peilen (denk ik toch......) en toen heb ik uitgelegd dat ik twee opties had: óf politie óf dochters' pappa op het jongetje afsturen (de Cobi-oplossing, zeg maar). Dat tweede leek me geen goed idee en hen ook niet. Zij hebben ernstig en indringend met jongetje gepraat, met zijn ouders erbij. Het heeft geholpen, meer dan geholpen, het is over en klaar, hij doet nu normaal (ook tegen andere meisjes). Grenzen moesten hem duidelijk even verteld worden. Hij weet overigens niet wíe de melding gedaan heeft. Ik was erg onder de indruk van de werkwijze van de politie, vooral ook de manier waarop ze met mijn dochter omgingen.
Deze (wat oudere?) man haalt wat dingen door elkaar. Voor hem ben je een lekker jong ding en tja, die hebben nou eenmaal behoeftes - dat heeft-ie geleerd van de Viva. Maar die behoeftes mogen niet geuit worden, dat is sletterig en dus moet je als Man het initiatief nemen - om jouw diepste verlangens te doen ontluiken (ofzoiets). Jouw lichamelijke nabijheid doet de rest in zijn verhitte hersentjes.
Ik zou melding maken bij de politie, raad vragen. En inderdaad: dan zullen ze wel zeggen dat je moet zorgen dat hij niet zo makkelijk binnen kan komen. En dat ís denk ik ook zo, hoe erg je dat ook niet wilt. Want je wílt geen slot op de deur voor een eikel van een buurman. En soms moet dat toch. Weer een droom aan duigen meid.
Tirza
Inge M
07-01-2009 om 15:38
Met buurvrouw praten
Vertel buurvrouw dat je gemerkt hebt dat er in de buurt gepraat wordt over de bezoekjes van buurman aan jou als zij weg is.
Dat vind je natuurlijk heel vervelend. Je zou niet willen dat buurvrouw hier verkeerd over zou denken. Het is daarom beter als buurman niet meer zonder buurvrouw over de vloer komt.
Misschien wil zij dat met hem bespreken. Je vindt het een te moeilijk onderwerp om dat zelf te doen.
Als buurvrouw te oud is hiervoor, dan dezelfde aanpak via dochter/zoon van buurman of andere bekende.
Tineke
07-01-2009 om 15:45
Jep
Tinus: "Kan die hulpverlener niet een cobi-actie doen? "
Dat vind ik een goeie. Ik zal het hem voorleggen.
MLN
07-01-2009 om 16:00
Cobi-actie
Ik zit hier alleen maar sprakeloos te wezen. En hoe verder ik alle berichtjes lees hoe bozer ik word. Wat een vies, vervelend, akelig enz. enz. mannetje is jouw buurman. Waar haalt ie het vandaan? Zeer respectloos dit en ook zeer shockerend om mee te moeten maken na alles wat er al gebeurd is. Ook ik neig naar een cobi-actie toe, eerder dat dan aangifte doen. Sterkte er mee meid. Enne...misschien, ondanks alles, nog 1 licht- cq. lachpuntje: we hebben er een nieuw woord bij in de nederlandse taal:een cobi-actie!!!!!
Tinus_p
07-01-2009 om 16:03
Inge-actie
Ook de Inge-actie kan verbijsterend effectief zijn, lijkt me....
Minka
07-01-2009 om 16:50
Niet zo'n fan
Nee, ik ben niet zo'n fan van een Inge-actie. Ik vind dat je dan iets aan het verzwijgen bent wat juist té vaak met de mantel der liefde bedekt wordt. sterker nog, dat je een actieve bijdrage aan een cover-up levert en er bovendien anderen bij betrekt (de "buurtjes" die over de bezoekjes praten) die er helemaal geen rol in spelen. Dat kan ook nog eens verkeerd vallen als de buurvrouw in de buurt gaat navragen wie dergelijke opmerkingen gemaakt heeft over haar man.
De cobi-actie, dat is een duidelijk signaal.
Minka
liora
07-01-2009 om 16:56
Naar
Hoi Kaatje,
Vreselijk dat dit is gebeurd! ik vind de Coni-actie een hele goede.
Verder wil de directe aanpak ook nog weleens helpen. dus volgende keer dat je buurman ziet iets zeggen als 'Je hebt me vorige keer aangerand. Als je me nog 1 keer aanraakt, ga ik naar de Politie'.
Veel sterkte Kaatje!
Liora