Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-02-2015 om 11:55
Voor onze jongste dochter van 6 (groep 3) hebben wij om dat wij beiden werken en vroeg moeten beginnen een nanny die haar vanuit ons huis in de ochtend naar school brengt. De oudste van 12 (groep 8) gaat zelfstandig met de fiets. De nanny gaat met de jongste per bus (5 minuten) en daarna 10 minuten lopend naar school.
Nu is het geval dat de nanny een baan als oproepkracht heeft aangenomen en het zo kan zijn dat zij in de ochtend ons laat weten niet de onze jongste naar school kan brengen. Zou je onze 12 jarige dochter de verantwoordelijkheid mogen geven om in voorkomende gevallen per bus en lopend de reis naar school met zijn tweeën te maken? Mijn man en ik verschillen van mening. Hij denkt dat dit moet kunnen, ik denk een keer ruzie onderweg en er wordt niet goed opgelet bij oversteken...er gebeurd iets; dan zou mijn 12 jarige dochter daar voor verantwoordelijk zijn? Ze is nog een kind. Graag visie/ ervaring van andere ouders.
08-02-2015 om 20:01
ik zou
inderdaad zoveel mogelijk rondvragen want ik neem aan dat 12 jarige na de vakantie naar het VO gaat en dan zul je toch een oplossing voor jongste moeten hebben. Als jongste zo pittig is dan zou ik t niet doen denk ik,samen met oudste.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.