Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Uit huis

Zoonlief heeft eindelijk iets voor zichzelf gevonden! Hij blijft in ons dorp gelukkig.
Maar wat heeft hij allemaal nodig? Hij heeft straks best wel de ruimte.
Ik kom niet verder dan stofzuiger, strijkplank, strijkijzer


Lali schreef op 14-10-2022 om 21:10:

[..]

Ha nee hoor, ik ben helemaal niet huishoudelijk aangelegd. Mijn man gelukkig wel en door zijn werk heeft hij daar regelmatig ook veel meer tijd voor.

Misschien weet je man wat je zoon nodig heeft. Maar goed als je zoon op zichzelf gaat, dan weet hij toch ook zelf wat hij nodig heeft. 

Gereedschap

Een abonnement bij de kunstuitleen.

Zorgen voor voldoende opbergruimte, b.v. een kast of rek. Oh, en een systeem om afval te scheiden, misschien stapelbare bakken.

Fenyw schreef op 14-10-2022 om 23:59:

[..]

Ik zou eerst eens kijken of je al die apparaten wel gaat gebruiken of echt nodig hebt. Behalve de mixer heb ik niets van deze apparaten.

Ik heb wel een hele fijne grillplaat waar ik zowel groente op kan grillen als brood kan roosteren als tosties maken.

Toch sowieso een nuttig topic dit, want ik realiseer me ineens dat ik bij gebrek aan een broodrooster mijn boterham natuurlijk ook in het tosti-ijzer kan roosteren 😅

Zo wild is het lijstje van Netherfield toch niet? Ik zou wel een onderscheid maken tussen echt nodig, decoratie en 'ga ik nooit gebruiken' maar daar loop je bij lijstjes van anderen altijd op. Plus dat het ook afhankelijk is van het appartement zelf.

Ik weet niet, ik vond een gepersonaliseerde lijst met must-haves wel handig omdat ik zo ook kon zien waar ik wat zou kopen, een budget kon berekenen en rustig zaken kon uitzoeken qua prijs/kwaliteit/duurzaamheid. Tegelijkertijd had ik ook niet het probleem van te vergeten handdoeken te kopen wat een vriendin wel had. 

Als kind er ruimte voor heeft, zou ik een airfryer aanraden. Ik heb hem eens meegenomen naar een vakantiehuisje en heb er toen twee weken iedere dag een complete eenpersoons maaltijd in gekookt.
Veel andere apparaten hoeven dan niet: geen tosti-ijzer, geen eierkoker, geen oven.

Als kind een inductieplaat heeft zou ik ook geen waterkoker doen maar een fluitketel. Gaat heel snel en weer een apparaat minder op het aanrecht. 

Ik ben toch echt van mening dat een volwassen kind hier beter zelf achter kan komen. Niet omdat je hem niet moet helpen maar omdat hij dan ziet wat hij écht nodig heeft en wat niet. Tegenwoordig hoef je geen dagen of langer te wachten voor je iets aan kan schaffen en alleen onder werktijd. Het is ook juist leuk om dat zelf uit te vinden. ''Oh een kaasschaaf heb ik écht nodig of juist niet, ik koop liever plakjes'

En serieus: een loungeset, parasol en barbeque? Echt? 

Mija schreef op 15-10-2022 om 12:44:

Als kind er ruimte voor heeft, zou ik een airfryer aanraden. Ik heb hem eens meegenomen naar een vakantiehuisje en heb er toen twee weken iedere dag een complete eenpersoons maaltijd in gekookt.
Veel andere apparaten hoeven dan niet: geen tosti-ijzer, geen eierkoker, geen oven.

Als kind een inductieplaat heeft zou ik ook geen waterkoker doen maar een fluitketel. Gaat heel snel en weer een apparaat minder op het aanrecht.

Die fluitketel staat dus de hele dag op die plaat, of op het aanrecht Dan liever een mooie kleine waterkoker. 

En dan bedacht ik later zelfs nog dingen die niet op de lijst staan, zoals theedoeken, snijplanken, messenblok en: een deurmat. 

Ginevra schreef op 14-10-2022 om 20:48:

[..]


Dat heb ik ook. Ik ben in de 50 en koop nog steeds van alles tweedehands van MP of bij de kringloop. Het is een beetje een liefhebberij inderdaad maar ook vanuit duurzaamheid gedacht. Het heeft alleen wel als bijverschijnsel dat ik wat narrig kan worden als heel jonge mensen ervan uitgaan dat alles nieuw moet zijn.

Ik realiseer me wel dat ik alleen mooie, goede, goedkope spullen bij de kringloop kan vinden omdat er veel meer mensen zijn die alles nieuw kopen en het dan niet nodig vinden er energie in te steken om hun oude, nog goede spullen te verkopen. Als iedereen was zoals ik, zouden er geen goedkope kringloopwinkels kunnen bestaan! Ik was ooit in Zuid-Afrika en daar lagen de prijzen in kringloopwinkels heel veel hoger. Daar hadden tweedehands artikelen nog echt een serieuze economische waarde. Ik vind het dus dubbel maar ik kan ook niet anders dan erkennen dat ik profijt heb van het consumptiegedrag van anderen. En als teveel mensen het willen doen zoals wij, kan het niet meer.

Aiden schreef op 15-10-2022 om 12:49:

[..]

Die fluitketel staat dus de hele dag op die plaat, of op het aanrecht Dan liever een mooie kleine waterkoker.

Want een waterkoker is mooier dan een fluitketel? Ik heb veel liever een mooie fluitketel op de kookplaat staan dan een plastic waterkoker op het aanrecht. Komt nog bij: ruimte op de kookplaat gebruik je niet zo gemakkelijk voor andere dingen. Meer ruimte op het aanrecht is altijd welkom. 

Mija schreef op 15-10-2022 om 12:58:

[..]

Want een waterkoker is mooier dan een fluitketel? Ik heb veel liever een mooie fluitketel op de kookplaat staan dan een plastic waterkoker op het aanrecht. Komt nog bij: ruimte op de kookplaat gebruik je niet zo gemakkelijk voor andere dingen. Meer ruimte op het aanrecht is altijd welkom.

Ik heb een hele mooie waterkoker...

Aiden schreef op 15-10-2022 om 12:48:

Ik ben toch echt van mening dat een volwassen kind hier beter zelf achter kan komen. Niet omdat je hem niet moet helpen maar omdat hij dan ziet wat hij écht nodig heeft en wat niet. Tegenwoordig hoef je geen dagen of langer te wachten voor je iets aan kan schaffen en alleen onder werktijd. Het is ook juist leuk om dat zelf uit te vinden. ''Oh een kaasschaaf heb ik écht nodig of juist niet, ik koop liever plakjes'

En serieus: een loungeset, parasol en barbeque? Echt?

Daar verbaasde ik me ook over ja. Die heb je het eerste half jaar niet nodig, staan dus alleen in de weg, Iets voor aan de muur, zoals iemand noemde, is ook geen noodzaak, maar iets wat je rustig moet bekijken wat je het echt waard vindt, en wat past in je huis. Om te beginnen heb je niet veel meer nodig dan wat je in vakantiehuisje of caravan hebt, en volgend jaar besef je ineens dat je toch spullen hebt verzameld die amper de kast zijn uitgekomen

Aiden schreef op 15-10-2022 om 13:02:

[..]

Ik heb een hele mooie waterkoker...

Ik ook, helemaal geen plastic ding. En ruimte op het aanrecht heb ik genoeg. Zelfs de airfryer staat er standaard  niet elke keuken heeft te weinig aanrechtblad. Ik vind iets op de kookplaat veel vervelender, want ik heb regelmatig 3 potten nodig en dan zou ik alsnog die fluitketel moeten verplaatsen. Bovendien gebruik ik meestal dezelfde put voor alles. En ik vind spullen op het fornuis ook gewoon rommelig staan. Rommeliger dan de normale spullen die bij ongeveer iedereen op het aanrecht staan (zoals de waterkoker en een koffiezetapparaat).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.