Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Uit huis

Zoonlief heeft eindelijk iets voor zichzelf gevonden! Hij blijft in ons dorp gelukkig.
Maar wat heeft hij allemaal nodig? Hij heeft straks best wel de ruimte.
Ik kom niet verder dan stofzuiger, strijkplank, strijkijzer


Oh, en het is geen ramp om niet alles meteen te hebben. Als hij nog iets mist, is dat zo gekocht.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

14-10-2022 om 23:28

Bolmieke schreef op 14-10-2022 om 19:19:

Kan hij zelf niet verzinnen wat hij nodig heeft/zal hebben? Wat erg is dat toch met die mannen. Triest!!!!!

Ik vind het triest dat je hier zo’n zure denigrerende reactie op geeft op een doodnormale vraag van TO.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

14-10-2022 om 23:39

Lali schreef op 14-10-2022 om 21:10:

[..]

Ha nee hoor, ik ben helemaal niet huishoudelijk aangelegd. Mijn man gelukkig wel en door zijn werk heeft hij daar regelmatig ook veel meer tijd voor.

Je hoeft je niet te verantwoorden hoor to, sommigen hebben er lol in om gelijk op iemand in te hakken. Ik vind het heel lief van je dat je met je zoon mee wilt denken en laat men maar kletsen die aankomen met “ en mama regelt het wel weer”. Heb er respect voor dat je zo vriendelijk en beleefd blijft😉.

Succes!

Slaapkamer:
Bed
Dekbed
Kussen
Beddegoed
Nachtkastje
Kledingkast
Ladekast voor ondergoed
Lamp
Bedlampje
Stoel
Poster of schilderij voor aan de muur
Gordijnen

toilet:
Lamp
Wcrolhouder
Toiletborstel
Verjaardagskalender
Luchtverfrisser
Wceend
Poster oid

badkamer:
Badmat
Douchegordijn
Handdoeken
Washandjes
Verzorgingsproducten

hal:
Kapstok
Schoenenrek
Kastje voor handschoenen enzo
Plant voor op kastje

woonkamer:
Bank
Stoel
Tv kast
Tv
Radio
Dressoir oid (voor papieren enzo)
Salontafel
Eettafel
Eetstoelen
Planten
Lamp 
Schemerlampen
Bijzettafeltje
Planten
Onderzetters
Kussentjes voor op de bank
Iets leuks voor op dressoir en vensterbank

keuken:
Borden
Kopjes
Mokken
Glazen
Ontbijtbordjes
Gebaksschoteltjes
Schaaltjes voor soep/toetje
Fruitschaal
Saladeschaal
Chipsbak
Messen vorken lepels
Opscheplepels
Pollepels
Soeplepel
Ovenwanten
Pizzasnijder
Maatbeker
(Nou ja, alles wat in je eigen keukenkastjes staat)
Waterkoker
Koffieapparaat
Pannenonderzetters
Kruiden
Lamp

vaatdoekjes
Emmer
Dweil
Plumeau
Spons
Allesreiniger
Dasty
Stofzuiger

redbulletje schreef op 14-10-2022 om 23:20:

Pannenset, borden, bestek,glazen,mokken
Broodrooster,eierkoker, frituurpan,tostimaker,mixer
Tv, bank,tafel
Bed,kledingkast,nachtkastjes
Wasmachine/droger

Ik zou eerst eens kijken of je al die apparaten wel gaat gebruiken of echt nodig hebt. Behalve de mixer heb ik niets van deze apparaten.

Ik heb wel een hele fijne grillplaat waar ik zowel groente op kan grillen als brood kan roosteren als tosties maken.

Een doos boodschappen: suiker, rijst koffie/thee blikgroentes jam hagelslag soep peper zout. dat soort dingen

Netherfield schreef op 14-10-2022 om 23:56:

Slaapkamer:
Bed
Dekbed
Kussen
Beddegoed
Nachtkastje
Kledingkast
Ladekast voor ondergoed
Lamp
Bedlampje
Stoel
Poster of schilderij voor aan de muur
Gordijnen

toilet:
Lamp
Wcrolhouder
Toiletborstel
Verjaardagskalender
Luchtverfrisser
Wceend
Poster oid

badkamer:
Badmat
Douchegordijn
Handdoeken
Washandjes
Verzorgingsproducten

hal:
Kapstok
Schoenenrek
Kastje voor handschoenen enzo
Plant voor op kastje

woonkamer:
Bank
Stoel
Tv kast
Tv
Radio
Dressoir oid (voor papieren enzo)
Salontafel
Eettafel
Eetstoelen
Planten
Lamp
Schemerlampen
Bijzettafeltje
Planten
Onderzetters
Kussentjes voor op de bank
Iets leuks voor op dressoir en vensterbank

keuken:
Borden
Kopjes
Mokken
Glazen
Ontbijtbordjes
Gebaksschoteltjes
Schaaltjes voor soep/toetje
Fruitschaal
Saladeschaal
Chipsbak
Messen vorken lepels
Opscheplepels
Pollepels
Soeplepel
Ovenwanten
Pizzasnijder
Maatbeker
(Nou ja, alles wat in je eigen keukenkastjes staat)
Waterkoker
Koffieapparaat
Pannenonderzetters
Kruiden
Lamp

vaatdoekjes
Emmer
Dweil
Plumeau
Spons
Allesreiniger
Dasty
Stofzuiger

Ik heb hier eigenlijk wel moeite mee. 
Ik  heb zelf ook véél spullen. Maar worden we nu echt niet wijzer met z’n allen? We hebben allemaal heel veel meer dan we nodig hebben en dan goed voor ons is. Wie dat nog niet weet heeft toch wel wat gemist. 
Waarom blijven we onze kinderen opjutten zoveel te consumeren? Als zelfs jongeren al met een complete lijst het huis moeten verlaten, poeh, dan heeft onze jeugd toch 0,0 toekomst meer? 

Ik zou zeggen: zo weinig mogelijk. Je merkt vanzelf wel wat je ‘mist’ en echt wilt hebben. 
Op een paar zeer praktische dingen na waar jongeren misschien niet aan denken:  idd een brandmelder, een ehbo doosje etc. 

Pinokkio schreef op 15-10-2022 om 02:47:

[..]

Ik heb hier eigenlijk wel moeite mee.
Ik heb zelf ook véél spullen. Maar worden we nu echt niet wijzer met z’n allen? We hebben allemaal heel veel meer dan we nodig hebben en dan goed voor ons is. Wie dat nog niet weet heeft toch wel wat gemist.
Waarom blijven we onze kinderen opjutten zoveel te consumeren? Als zelfs jongeren al met een complete lijst het huis moeten verlaten, poeh, dan heeft onze jeugd toch 0,0 toekomst meer?

Ik zou zeggen: zo weinig mogelijk. Je merkt vanzelf wel wat je ‘mist’ en echt wilt hebben.
Op een paar zeer praktische dingen na waar jongeren misschien niet aan denken: idd een brandmelder, een ehbo doosje etc.

Ehm het is een optioneel lijstje. Zelf heb jij wel veel spullen maar een ander mag dat niet hebben ofzo. Veel van wat op de lijstje staat zijn allemaal van die dingen die je soms gebruikt. Zo heb ik een fondue set, hopeloos ding, ligt in het pad, want grote doos. Maar 1 keer in de 3-4 jaar wordt het gebruikt.

Ohw enne voor al die andere die reageerden. Zonder mijn ouders had ik huis 1, huis 2 en huis 3 niet kunnen kopen. Niet vanwege geld, maar gewoon om een handtekening te zetten bij de notaris. Zo ging het ook niet helemaal, maar echt dat je ouders meedoen met je verhuizing, hoe leuk is dat. Laatste verhuizing, mijn vader moest weer tekenen (ik zat op zee) en het verhuisbedrijf kwam en mijn moeder hoefde alleen maar met het haar vingertje te wijzen.

Een plumeau? Ik ga stuk 🤣. Ok, ieder z'n ding, haha.
Maar even serieus. Als je dat allemaal in een keer moet aanschaffen ben je een kapitaal kwijt. De meeste mensen hebben dat niet (meer) zomaar even. Het is helemaal niet raar om eerst eens bij de kringloop te kijken voor wat basisdingen en gaandeweg te zien wat je verder nodig hebt. Voor veel mensen is de tijd van met je vingers knippen en dat alles dan maar klaarstaat en geleverd is echt wel voorbij. 

En niet te vergeten een grote pot (500g) zout. Had mijn schoonmoeder gekocht voor mijn man toen hij 21 jaar geleden op zichzelf ging wonen. We hebben hem nog steeds niet op. En zo waren er wel meer dingen waarvan ik dacht waarom heb je die? 

wil40 schreef op 14-10-2022 om 22:56:

https://www.ladylemonade.nl/uitzetlijst-uit-huis-spullen-nodig/

Onderaan kan je de lijst downloaden en/of uitprinten.

Dit.

Plus regel-dingen zoals verzekeringen, internetaansluiting, adreswijzigingen voor Gemeente, artsen, etc. 

Starters-kookboek?(en verder is alles genoemd)

Madeliefjees schreef op 14-10-2022 om 23:10:

Toen ik 30 jaar geleden op mezelf ging, heb ik gewoon alles nieuw gekocht, ook de meubels. Had er hard voor gespaard. Dus datbis heus geen schande of verwend.

Ik had mijn halve uitzet al bij elkaar in die tijd. Vanaf dat ik een jaar of 17/18 was ben ik al dingen gaan aanschaffen die ik ooit nodig ging hebben. Als het dan ergens in de aanbieding was, nam ik het mee. Ik werkte destijds ook bij v&d, dus had al handdoeken, theedoeken, keukengerei, glazen, servies, bestek, pannen, pannenlappen, waterkoker, broodrooster, koffiezetapparaat, schaaltjes, bekers, voorraadpotten, badmat, mixer, toiletborstel, wcrolhouder, onderzetters, gourmetstel, noem maar op. Al dat kleine spul had ik allemaal al toen ik op mijn 21e uit huis ging. We hebben toen alleen nog witgoed moeten kopen en meubels. Dat heb ik toen samen met mijn man gedaan was ook voor gespaard door mijn ouders, dus ik kreeg een leuk bedrag mee waarvoor we toen alles gekocht hebben. Man precies hetzelfde, die kreeg ook een leuk bedrag mee hiervoor. 

Inmiddels is het meeste al genoemd. Vergeet ook niet iets voor aan de muur en eventueel wat planten en potten. Geeft het huis wat gezelligheid vind ik. Eventueel een kleed voor bij de bank. Maar goed, wandel inderdaad de Ikea door en kijk wat ze daar hebben staan en wat je er van nodig hebt.

Zeefietser schreef op 15-10-2022 om 05:02:

[..]

Ehm het is een optioneel lijstje. Zelf heb jij wel veel spullen maar een ander mag dat niet hebben ofzo. Veel van wat op de lijstje staat zijn allemaal van die dingen die je soms gebruikt. Zo heb ik een fondue set, hopeloos ding, ligt in het pad, want grote doos. Maar 1 keer in de 3-4 jaar wordt het gebruikt.

Ohw enne voor al die andere die reageerden. Zonder mijn ouders had ik huis 1, huis 2 en huis 3 niet kunnen kopen. Niet vanwege geld, maar gewoon om een handtekening te zetten bij de notaris. Zo ging het ook niet helemaal, maar echt dat je ouders meedoen met je verhuizing, hoe leuk is dat. Laatste verhuizing, mijn vader moest weer tekenen (ik zat op zee) en het verhuisbedrijf kwam en mijn moeder hoefde alleen maar met het haar vingertje te wijzen.

Vind ik ook. Wat is er nou leuker dan dit soort dingen met je ouders doen. Mijn ouders waren ook altijd erg betrokken als ik ging verhuizen, en toen ik op mijzelf ging hielpen ze ook met het uitzoeken van inboedel. Ik ben daar echt niet minder zelfstandig of juist erg materialistisch van geworden. 

Ik heb ooit bij spaaracties nieuw bestek en borden bij elkaar gespaard en de oude in een doos gedaan voor als zoon op kamers ging. Daar kwam een kink in de kabel waardoor zoon niet op kamers ging. Nu, een paar jaar later, zit ik me af te vragen waar ik die doos heen gestommeld heb voor als zoon wel kan verhuizen.
Een kapstok heeft hij dan vast niet nodig, we hebben kapstokken bij zowel de voordeur als achterdeur, maar zijn jas hangt hij altijd op de trapleuning of z'n stoel.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.