Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Stiefzoons van 25 en 23 gaan nog steeds mee met vakantie


Evelien74 schreef op 08-07-2022 om 11:53:

[..]

Mooie vraag. Hij heeft een heel ingewikkelde scheiding achter de rug. En is zelf ook zo opgevoed (dus los van de scheiding zouden de kinderen nog lang thuis wonen en lang meegaan. Mijn man kent dit zo).

Hij kan toch de vakantie met zijn kinderen los doen van de vakantie met jou? En jij idem. Ook jij kan apart met je kind op vakantie, wat moeder/zoon tijd met z'n twee ipv dat ie wordt opgescheept met je partner en zijn kinderen inclusief aanhang. Geen wonder dat hij al uitkijkt naar niet meer mee hoeven. Als je zelf met je zoon op citytrip naar NY gaat of waar zijn interesse dan ook naar uit mag gaan, dan zal ie 't vast leuker blijven vinden om met jou iets te ondernemen ipv reikhalzend uit te kijken naar de tijd dat het verplichte nummertje komt te vervallen. 

Jullie wonen niet samen als samengesteld gezin schrijf je, betekend dat dat jullie altijd gelat hebben? 
Ik zou denk ik niet meegaan op vakantie met vader en zijn volwassen zonen, wat moet je ermee. Kan hij geen week vrij krijgen om samen met jou weg te gaan?

dan

dan

08-07-2022 om 12:49

Joanjett schreef op 08-07-2022 om 00:57:

Ik snap niet dat die zonen niet zelf met vrienden op vakantie willen. Op die leeftijd wil je toch niet met je vader op vakantie? Ik vind t raar dat iedereen t hier zo gewoon vindt. Is er iets mis met die kinderen (niet lullig bedoeld) ?

Onze zoon gaat met vrienden op vakantie maar wil ook gerust nog eens een week of aantal dagen met ons weg, het ene sluit het andere niet uit. Hij is overigens wel uitwonend.

SuzyQFive schreef op 08-07-2022 om 11:38:

Als dat jullie enige vakantie is dan snap ik wel dat je het minder leuk vindt.
Ik zou voorstellen om ook eens met jullie tweeën op vakantie te gaan. Dat je echt even tijd samen hebt.
Mijn vriend en ik gaan ook bijna altijd met de kinderen (eerst vijf van mij en drie van hem, nu drie om drie - allen nog minderjarig) op vakantie èn samen nog iig een paar dagen. Lijkt me niet dat zijn jongens daar moeilijk over zouden doen.
Persoonlijk vond ik jongens die op de leeftijd nog thuis woonden behoorlijk onaantrekkelijk 😅.
Maar waar komt jouw man zijn schuldgevoel vandaan? Hebben ze geen moeder meer?

Dat was vroeger, waar moet je tegenwoordig heen? Geen huis te vinden, op een kamertje gaan zitten als je niet meer studeert? Mijn kinderen kunnen pas het huis uit áls ze een relatie vinden met wie ze samen een huis kunnen kopen. Ik neem aan dat al die beoogde partners ook nog thuis zitten  

Evelien74 schreef op 08-07-2022 om 11:52:

[..]

Misschien lees je te snel of typte ik te snel: we hebben ieder eigen kinderen! Dus mijn man (2) en ik (1). Dus dat we ieder iets met ons eigen ‘gezin’ op pad gaan (we wonen ook niet bij elkaar).

Mijn excuses, dan heb ik je verkeerd begrepen.

Ooooh maar als jullie ook niet samenwonen dan snap ik het nog beter Dan is samen op vakantie (met initiatiefloze volwassenen) hartstikke intensief. Ik zou hem lekker met z'n zonen laten gaan, zonder jullie. Als hij het leuk vindt om ook bij jou en jouw zoon aan te sluiten, helemaal goed. Gevalletje leven en laten leven. 

Ik ben verbaasd dat niemand valt over de stiefzonen die niks mee betalen. 
De zomervakantie komt er weer aan, waarin we gaan kamperen. Het is voor mij compleet logisch dat ik betaal voor 3 personen (mezelf en mijn 2 kinderen) en mijn man voor zijn deel. 

Dus to, ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Betaalt jouw man voor zichzelf, zijn kinderen en de vriendinnen van zijn zoons? Anders zou dat voor mij een behoorlijke ergernis zijn.

Martje80 schreef op 08-07-2022 om 15:52:

Ik ben verbaasd dat niemand valt over de stiefzonen die niks mee betalen.


Dan lees je niet goed. Er zijn minstens drie mensen die daar iets over gezegd hebben.

UnrulyGnu46

UnrulyGnu46

08-07-2022 om 16:08

Martje80 schreef op 08-07-2022 om 15:52:

Ik ben verbaasd dat niemand valt over de stiefzonen die niks mee betalen.
De zomervakantie komt er weer aan, waarin we gaan kamperen. Het is voor mij compleet logisch dat ik betaal voor 3 personen (mezelf en mijn 2 kinderen) en mijn man voor zijn deel.

Dus to, ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Betaalt jouw man voor zichzelf, zijn kinderen en de vriendinnen van zijn zoons? Anders zou dat voor mij een behoorlijke ergernis zijn.

Ja is dat voor jou zo'n ding? Ik zou het echt niet erg vinden om voor mijn kinderen te betalen als ze 23 en 25 zijn... als ze verder een beetje normaal zijn en niet alleen maar van me profiteren. 

Martje80 schreef op 08-07-2022 om 15:52:

Ik ben verbaasd dat niemand valt over de stiefzonen die niks mee betalen.
De zomervakantie komt er weer aan, waarin we gaan kamperen. Het is voor mij compleet logisch dat ik betaal voor 3 personen (mezelf en mijn 2 kinderen) en mijn man voor zijn deel.

Dus to, ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat. Betaalt jouw man voor zichzelf, zijn kinderen en de vriendinnen van zijn zoons? Anders zou dat voor mij een behoorlijke ergernis zijn.

Ik neem aan dat TO niet meebetaalt aan zijn zonen. Als hij zijn zonen vrij wil houden is dat uiteraard aan hem. Net als zijn kinderen een belastingvrije gift geven. 

Evelien74

Evelien74

08-07-2022 om 17:13 Topicstarter

we betalen alles samen en het is gemeenschappelijk geld (we zijn getrouwd en delen ons geks). Dat is voor mij op zich geen enkel probleem (het gaat niet om het geld maar meer om de vanzelfsprekendheid). 

Evelien74

Evelien74

08-07-2022 om 17:14 Topicstarter

geld 

Evelien74

Evelien74

08-07-2022 om 17:14 Topicstarter

niet geks ….

Ik snap je wel hoor, ik zou me er ook aan ergeren als het allemaal maar vanzelf sprekend is voor hen.  De jonge mannen zouden ook kunnen zeggen, leuk dat we mee mogen, wij willen ook financieel bij dragen in de kosten en we gaan ook zelf wat ondernemen.

Ik zou de komende vakantie gebruiken om al regelmatig wat alleen met je man en eventueel jouw zoon te ondernemen. Dus niet steeds alles met de hele groep. Volwassen mannen van 23 en 25 moeten zich zelf kunnen vermaken. 
Voor volgend jaar moet je toch weer met je man om tafel hij is gelukkig met de bestaande situatie maar jij niet dat zou voor hem toch ook belangrijk moeten zijn. Jullie moeten tot een compromis komen waar jullie beide tevreden mee zijn.
Dat jouw 14 jarige zoon wel mee gaat vind ik heel anders op die leeftijd is dat nog normaal je kunt een kind van die leeftijd niet alleen thuis laten en mannen van 23 en 25 wel.

Mijn kinderen zijn na het einde van hun middelbare school periode (18 jaar) ook nog wel eens met ons mee op vakantie geweest maar per jaar bekeken we dat en we nodigden ze dan uit het was geen vanzelfsprekendheid meer. Meestal ook maar één week heel gezellig maar voor ons echt genoeg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.