Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Stiefzoons van 25 en 23 gaan nog steeds mee met vakantie


Solecito schreef op 08-07-2022 om 16:08:

[..]

Ja is dat voor jou zo'n ding? Ik zou het echt niet erg vinden om voor mijn kinderen te betalen als ze 23 en 25 zijn... als ze verder een beetje normaal zijn en niet alleen maar van me profiteren.

Ja dat schrijf ik ook. Ik zou er moeite mee hebben om voor 5 andere volwassenen te betalen, waar ik geen financieel huishouden mee deel. (Aanname van mij, omdat ze niet samenwonen).

Evelien74 schreef op 08-07-2022 om 17:13:

we betalen alles samen en het is gemeenschappelijk geld (we zijn getrouwd en delen ons geks). Dat is voor mij op zich geen enkel probleem (het gaat niet om het geld maar meer om de vanzelfsprekendheid).

Oké, verkeerde aanname van mij. Dan zit t m toch meer op ruimte voor jezelf vragen. Hoe ziet jouw ideale vakantie er uit?

Vindt niemand het dan gewoon leuk als volwassen kinderen meegaan op vakantie? Ik vind er tamelijk weinig aan dat volgend jaar waarschijnlijk het laatste jaar is dat er nog een kind mee gaat. En dat is nog niet zeker ook, het plan is er, de bestemming ook, maar in een jaar kan ze nog van gedachten veranderen. Als mijn oudste nog mee zou willen, zou dat gewoon mogen en hoeft ze ook niet te betalen.

Het lijkt mij best wel een beetje ongemakkelijk twee volwassen mannen extra mee op vakantie. Brrr.

MMcGonagall schreef op 08-07-2022 om 19:00:

Vindt niemand het dan gewoon leuk als volwassen kinderen meegaan op vakantie? Ik vind er tamelijk weinig aan dat volgend jaar waarschijnlijk het laatste jaar is dat er nog een kind mee gaat. En dat is nog niet zeker ook, het plan is er, de bestemming ook, maar in een jaar kan ze nog van gedachten veranderen. Als mijn oudste nog mee zou willen, zou dat gewoon mogen en hoeft ze ook niet te betalen.

Mij lijkt met volwassen kinderen op vakantie eigenlijk veel leuker dan met kleine kinderen op vakantie. Je kan gewoon gezamenlijk overleggen, af en toe je eigen gang gaan, je hoeft niet constant te zorgen en te regelen... Lijkt me eigenlijk erg leuk!

Ik vind het nu met mijn oudste kinderen (middelbare school) al veel relaxter dan met de jongsten (kleuters)

Ik vind het ook leuk als mijn volwassen kinderen een keer meegaan op vakantie, tuurlijk. Maar twee volwassen kerels die niet in jou huishouden zijn opgegroeid, nou nee.

MMcGonagall schreef op 08-07-2022 om 19:00:

Vindt niemand het dan gewoon leuk als volwassen kinderen meegaan op vakantie? Ik vind er tamelijk weinig aan dat volgend jaar waarschijnlijk het laatste jaar is dat er nog een kind mee gaat. En dat is nog niet zeker ook, het plan is er, de bestemming ook, maar in een jaar kan ze nog van gedachten veranderen. Als mijn oudste nog mee zou willen, zou dat gewoon mogen en hoeft ze ook niet te betalen.

Mijn oudste kind is 5 jaar ouder dan de jongste en hij ging nog regelmatig een week mee en dat vonden wij erg gezellig maar ik had er ook plezier in als hij een vakantie met vrienden voorbereiden en de leuke verhalen achter af. We gaan deze zomer een week met de jongste oppad erg gezellig juist omdat het van beide kanten een vrije keuze is.
Wij nodigen uit en betalen dan ook.

QuizzicalOpossum53

QuizzicalOpossum53

08-07-2022 om 19:29

MMcGonagall schreef op 08-07-2022 om 19:00:

Vindt niemand het dan gewoon leuk als volwassen kinderen meegaan op vakantie? Ik vind er tamelijk weinig aan dat volgend jaar waarschijnlijk het laatste jaar is dat er nog een kind mee gaat. En dat is nog niet zeker ook, het plan is er, de bestemming ook, maar in een jaar kan ze nog van gedachten veranderen. Als mijn oudste nog mee zou willen, zou dat gewoon mogen en hoeft ze ook niet te betalen.

Ja hoor ik vind dat ook heel leuk. Beide kinderen gaan hier nog mee. Eentje van bijna 20 en eentje van 17. Ze gaan allebei ook alleen met vrienden en vriendin kamperen. Ik denk erover om ook later jaarlijks een gezamenlijke trip te maken ergens in Nederland. Op voorwaarde dat iedereen dat leuk vindt. En dan betalen wij. 

Ik zou ze op die leeftijd toch echt lekker zelf op vakantie laten gaan, met hun vriendinnen. En dan jij man en jongste zoon zelf op vakantie. Echt niet dat die allemaal meegingen en ik ervoor betaalde. 

MMcGonagall schreef op 08-07-2022 om 19:00:

Vindt niemand het dan gewoon leuk als volwassen kinderen meegaan op vakantie? Ik vind er tamelijk weinig aan dat volgend jaar waarschijnlijk het laatste jaar is dat er nog een kind mee gaat. En dat is nog niet zeker ook, het plan is er, de bestemming ook, maar in een jaar kan ze nog van gedachten veranderen. Als mijn oudste nog mee zou willen, zou dat gewoon mogen en hoeft ze ook niet te betalen.

Ik vind het heerlijk als ze meegaan. Maar wij zijn geen samengesteld gezin, ik kan me voorstellen dat het dan anders ligt. 

Evelien74

Evelien74

08-07-2022 om 20:34 Topicstarter

Kyana schreef op 08-07-2022 om 19:10:

[..]

Mij lijkt met volwassen kinderen op vakantie eigenlijk veel leuker dan met kleine kinderen op vakantie. Je kan gewoon gezamenlijk overleggen, af en toe je eigen gang gaan, je hoeft niet constant te zorgen en te regelen... Lijkt me eigenlijk erg leuk!

Ik vind het nu met mijn oudste kinderen (middelbare school) al veel relaxter dan met de jongsten (kleuters)

Hahaha leuk dat we zo verschillen! Hier zit ook iets in….✨👍😉

Evelien74

Evelien74

08-07-2022 om 20:36 Topicstarter

AlisonH schreef op 08-07-2022 om 20:11:

[..]

Ik vind het heerlijk als ze meegaan. Maar wij zijn geen samengesteld gezin, ik kan me voorstellen dat het dan anders ligt.

Dat denk ik ook. Deze jongens (mannen) ken ik vanaf hun puberteit. En zijn - hoewel natuurlijk ook lief en gewoon zichzelf - niet mijn eigen kind. Ze hebben ook een eigen geschiedenis en dat is niet goed of fout. Maar het is er wel. 

Onze kinderen zijn 20 en 18. Ze gaan met vrienden op vakantie (betalen ze zelf) en dit jaar ga ik met ze en verre reis maken. We hebben samen een paar jaar gespaard (vanwege corona werd dit langer als gepland) en ze betalen zelf ook mee. Mijn man wilde liever alleen met mij op vakantie, hij zag onze verre reis plannen niet zitten, dus dat doen we daarna. Gewoon in de buurt. Ik heb in alle twee de vakanties veel zin. Ik vind het heel bijzonder om ook alleen met de kinderen weg te gaan. Ook in de voorbereidingen zijn ze heel actief.
Ik kan me voorstellen dat we best nog wel eens met zijn vieren zullen gaan, maar ik vind het inderdaad ook heel fijn voor ze dat ze met vrienden gaan. Ik heb dat vroeger ook vaker gedaan en ik heb daar goede herinneringen aan. Gelukkig zijn er veel mogelijkheden. En ik kan me voorstellen dat het anders is als het niet je eigen kinderen zijn.

Evelien74

Evelien74

08-07-2022 om 20:38 Topicstarter

Drietje schreef op 08-07-2022 om 19:29:

[..]

Ja hoor ik vind dat ook heel leuk. Beide kinderen gaan hier nog mee. Eentje van bijna 20 en eentje van 17. Ze gaan allebei ook alleen met vrienden en vriendin kamperen. Ik denk erover om ook later jaarlijks een gezamenlijke trip te maken ergens in Nederland. Op voorwaarde dat iedereen dat leuk vindt. En dan betalen wij.

Klinkt super! 19 en 17 wel echt anders dan bijna 26 en nooit een eigen vakantie behalve met zijn ouders….

Als ze over paar jaar weer meegaan met aanhang en eventueeL kinderen, vind ik dat ook leuk. Maar dan hebben ze wél ook een eigen leven (en dat mis ik dus nu…). Ik vind ze dus veel te onzelfstandig en baal ervan dat mijn man dit niet zo ziet😉

Evelien74

Evelien74

08-07-2022 om 21:20 Topicstarter

passiebloe schreef op 08-07-2022 om 20:37:

Onze kinderen zijn 20 en 18. Ze gaan met vrienden op vakantie (betalen ze zelf) en dit jaar ga ik met ze en verre reis maken. We hebben samen een paar jaar gespaard (vanwege corona werd dit langer als gepland) en ze betalen zelf ook mee. Mijn man wilde liever alleen met mij op vakantie, hij zag onze verre reis plannen niet zitten, dus dat doen we daarna. Gewoon in de buurt. Ik heb in alle twee de vakanties veel zin. Ik vind het heel bijzonder om ook alleen met de kinderen weg te gaan. Ook in de voorbereidingen zijn ze heel actief.
Ik kan me voorstellen dat we best nog wel eens met zijn vieren zullen gaan, maar ik vind het inderdaad ook heel fijn voor ze dat ze met vrienden gaan. Ik heb dat vroeger ook vaker gedaan en ik heb daar goede herinneringen aan. Gelukkig zijn er veel mogelijkheden. En ik kan me voorstellen dat het anders is als het niet je eigen kinderen zijn.

Ik vind dit heel leuk klinken en ook alsof jullie kinderen heel zelfstandig zijn! Geniet ervan. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.