Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Stiefzoons van 25 en 23 gaan nog steeds mee met vakantie


Ik snap jou wel. Het zijn volwassene kerels inmiddels. Zou mij daar persoonlijk ook niet echt prettig bij voelen of heel gezellig vinden om met ze altijd op vakanties de gehele dag te doorbrengen op momenten in mijn bikini aan het strand. Vind dat ze dan ook hen eigen weg kunnen gaan en je de vrijheid en privacy af en toe moeten geven en dan bijvoorbeeld samen eten maar niet de gehele dag aan je plakken als kleine kinderen zou ik me ook behoorlijk aan ergeren hoor.

Evelien74

Evelien74

08-07-2022 om 23:09 Topicstarter

LieverDanJeDenktx schreef op 08-07-2022 om 22:49:

Ik snap jou wel. Het zijn volwassene kerels inmiddels. Zou mij daar persoonlijk ook niet echt prettig bij voelen of heel gezellig vinden om met ze altijd op vakanties de gehele dag te doorbrengen op momenten in mijn bikini aan het strand. Vind dat ze dan ook hen eigen weg kunnen gaan en je de vrijheid en privacy af en toe moeten geven en dan bijvoorbeeld samen eten maar niet de gehele dag aan je plakken als kleine kinderen zou ik me ook behoorlijk aan ergeren hoor.

Juist😉👍….!!

ik vraag me af wat hun kant van het verhaal is.. wij gingen altijd met onze vader op vakantie maar nu moet zijn nieuwe vrouw ook altijd mee. En haar kind ook nog! Ze zijn best aardig, maar het is niet meer zoals vroeger?

Joszy schreef op 09-07-2022 om 08:30:

ik vraag me af wat hun kant van het verhaal is.. wij gingen altijd met onze vader op vakantie maar nu moet zijn nieuwe vrouw ook altijd mee. En haar kind ook nog! Ze zijn best aardig, maar het is niet meer zoals vroeger?

Die kans zit er ook nog in. Snap uberhaupt niet dat je met hen mee op vakantie bent gaan gaan als samengesteld gezin. Dat is voor niemand echt leuk lijkt me, maar vooral een moetje. 

redbulletje schreef op 09-07-2022 om 08:54:

[..]

Die kans zit er ook nog in. Snap uberhaupt niet dat je met hen mee op vakantie bent gaan gaan als samengesteld gezin. Dat is voor niemand echt leuk lijkt me, maar vooral een moetje.

Het is misschien wel echt een traditie in hun gezin. Zou vreemd zijn dat ze dat moeten aanpassen omdat vriendin van pa van mening is dat het niet echt normaal is. 

De een gaat vanaf zn 16e niet meer mee en gaat liever zelf op pad en bij andere gezinnen gaan ze tot  ver in de volwassenheid samen. Met beide niks mis, het is maar net wat je gewend bent.

Evelien74

Evelien74

09-07-2022 om 12:27 Topicstarter

Joszy schreef op 09-07-2022 om 08:30:

ik vraag me af wat hun kant van het verhaal is.. wij gingen altijd met onze vader op vakantie maar nu moet zijn nieuwe vrouw ook altijd mee. En haar kind ook nog! Ze zijn best aardig, maar het is niet meer zoals vroeger?

Goed om de vraag eens om te draaien: hoe is het voor mijn stiefzoons dat ik er ben en meega? Ik ga daar eens over denken / praten. Ze waren niet gewend met hun vader met vakantie te gaan en doen ook dingen nu nog alleen met hem. Ze kunnen het goed vinden met mijn zoon en toch is het niet hun broer. Dank voor je input.

Heb alleen de OP gelezen. Mijn reactie is: dan gaat vader maar gezellig met zoons op vakantie en zou ik nog apart ergens heengaan met partner, zonder zoons.

Wat je ook kan doen. 1x per jaar op vakantie met de gehele gezin. 1x op vakantie per jaar met alleen je partner en dan zouden in principe ook je stiefkinderen met je kind samen thuis kunnen blijven. Zou dat geen optie kunnen zijn? 
Of de reactie hierboven ieder met zijn gezin dan ook 1x per jaar dan heb je 3 verschillende vakanties. Dan heb je quality time met je partner, zoon en een vakantie met stiefkinderen. 
Ik heb trouwens niet alle reacties gelezen maar ik wil er nog wel wat van zeggen dat als de stiefkinderen op jullie teren. Betaald je man daarin alles en is hij welvarend genoeg? Dat maakt ook een verschil. Is het gewoon jan modaal inkomen dan vind ik het echt not done dat ze van hem profiteren maar daar ken je hem niet echt erop aanspreken denk ik. 

MMcGonagall schreef op 08-07-2022 om 19:00:

Vindt niemand het dan gewoon leuk als volwassen kinderen meegaan op vakantie? Ik vind er tamelijk weinig aan dat volgend jaar waarschijnlijk het laatste jaar is dat er nog een kind mee gaat. En dat is nog niet zeker ook, het plan is er, de bestemming ook, maar in een jaar kan ze nog van gedachten veranderen. Als mijn oudste nog mee zou willen, zou dat gewoon mogen en hoeft ze ook niet te betalen.

Ik vind het juist heerlijk, mits er ook een familievakantie in zit, om met mijn man alleen te gaan. Laatst nog ruim een week weg geweest. Ik denk dan wel eens dat ik een ontaarde moeder ben of zo, dat ik er totaal geen moeite mee heb om ze thuis te laten. Ze zijn basisschoolleeftijd. Opa en oma passen op. Voor hun alle vier is dat hartstikke leuk, ook goed qua herinneringen. En man en ik hebben alle tijd voor elkaar, genieten van het landschap, doen wat we willen. Heerlijk!

Hier net 3 weken op vakantie geweest met zoon en vriendin. Was ons idee, het was heerlijk en tegelijk flink hard werken. Wij hebben alles betaald, omdat het ons voorstel was en ze zelf zoiets nooit zouden kunnen betalen. We waren tot elkaar ‘veroordeeld’ omdat we rondtrokken en we maar 1 huurauto hadden (was al vreselijk duur, tegenwoordig niet meer te betalen!). Het was dus een heel intensieve vakantie, dat zou ik niet snel nog eens doen. Maar het was fijn en we hebben mooie herinneringen gemaakt.


In het geval van TO zou ik het gewoon eens bespreken. Wat zijn ieders behoeften, wensen en verwachtingen. Past deze manier van vakantievieren daar (nog) bij of doen we het volgend jaar anders? Met de tips en variaties uit dit topic kan ze wat mogelijkheden voorleggen. En dan komt er vast iets uit waar iedereen blij mee is.
Alvast fijne vakantie volgend jaar

Evelien74

Evelien74

09-07-2022 om 14:21 Topicstarter

Jonagold schreef op 09-07-2022 om 14:13:

Hier net 3 weken op vakantie geweest met zoon en vriendin. Was ons idee, het was heerlijk en tegelijk flink hard werken. Wij hebben alles betaald, omdat het ons voorstel was en ze zelf zoiets nooit zouden kunnen betalen. We waren tot elkaar ‘veroordeeld’ omdat we rondtrokken en we maar 1 huurauto hadden (was al vreselijk duur, tegenwoordig niet meer te betalen!). Het was dus een heel intensieve vakantie, dat zou ik niet snel nog eens doen. Maar het was fijn en we hebben mooie herinneringen gemaakt.


In het geval van TO zou ik het gewoon eens bespreken. Wat zijn ieders behoeften, wensen en verwachtingen. Past deze manier van vakantievieren daar (nog) bij of doen we het volgend jaar anders? Met de tips en variaties uit dit topic kan ze wat mogelijkheden voorleggen. En dan komt er vast iets uit waar iedereen blij mee is.
Alvast fijne vakantie volgend jaar

Dank! Vanavond gaan mijn man en ik uit eten en eens praten over de invulling van de vakantie. Jullie tips neem ik mee!

Evelien74 schreef op 09-07-2022 om 14:21:

[..]

Dank! Vanavond gaan mijn man en ik uit eten en eens praten over de invullmooig van de vakantie. Jullie tips neem ik mee!

Veel plezier vast en hopelijk komen jullie samen tot een mooie oplossing

Als wij met zijn allen op vakantie gaan, dan betaald iedereen naar ratio. 

LieverDanJeDenktx schreef op 09-07-2022 om 12:53:

Wat je ook kan doen. 1x per jaar op vakantie met de gehele gezin. 1x op vakantie per jaar met alleen je partner en dan zouden in principe ook je stiefkinderen met je kind samen thuis kunnen blijven. Zou dat geen optie kunnen zijn?
Of de reactie hierboven ieder met zijn gezin dan ook 1x per jaar dan heb je 3 verschillende vakanties. Dan heb je quality time met je partner, zoon en een vakantie met stiefkinderen.
Ik heb trouwens niet alle reacties gelezen maar ik wil er nog wel wat van zeggen dat als de stiefkinderen op jullie teren. Betaald je man daarin alles en is hij welvarend genoeg? Dat maakt ook een verschil. Is het gewoon jan modaal inkomen dan vind ik het echt not done dat ze van hem profiteren maar daar ken je hem niet echt erop aanspreken denk ik.

Wat ik ervan begreep is dat ze latten, maar wel de vakantie delen, fifty-fifty. Ik kan het mis hebben, maar als dit wel zo is, zou TO dus voor luie stiefzonen betalen en dan is TO  de benadeelde hierin. 

Vrijevlinder schreef op 09-07-2022 om 16:36:

[..]

Wat ik ervan begreep is dat ze latten, maar wel de vakantie delen, fifty-fifty. Ik kan het mis hebben, maar als dit wel zo is, zou TO dus voor luie stiefzonen betalen en dan is TO de benadeelde hierin.

Ik vind het onredelijk als TO voor 50% moet meebetalen aan de vakantie. Daar zou ik nooit mee akkoord zijn gegaan. Ieder betaalt voor z'n eigen kind(eren) en dan staat het de vader vrij zijn eigen zonen te trakteren. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.