Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Hoe doorstaan jullie jong-volwassenen de lockdown?


Natuurlijk kan dat eenvoudiger. Benoem sport tot essentiële sector. Voor buitensport geen beperkingen voor alle leeftijden, ook niet voor publiek mits afstand wordt gehouden. Voor binnensport en toegang tot faciliteiten eventueel met QR-code vanaf 18, daaronder zonder beperkingen.
Zo, klaar. 

Pinokkio schreef op 09-01-2022 om 13:40:

[..]

Wat me wel helder is is dat het echt de moeite waard is sterk terughoudend te zijn in het aanwijzen van eendimensionale oplossingen. 

vaccineren is niet een eendimensionale oplossing.

het is een van de eerste stappen in het gehele traject. Je ziet het zelf echt te eendimensionaal als je je zo laat tegenhouden door 1 onderdeel. Je maakt vaccineren te 'groot'. En waarom?

gr Angela

Pinokkio schreef op 09-01-2022 om 13:40:

[..]

Ik weet het niet Thomass. Als het helemaal helder zou zijn was het misschien een ander verhaal. Het is me niet helemaal helder. Net zoals het me niet helemaal helder is in hoeverre mensen met obesitas precies de bedden bezetten.

Wat me wel helder is is dat het echt de moeite waard is sterk terughoudend te zijn in het aanwijzen van eendimensionale oplossingen. Het geeft weer hele nieuwe, andere problemen. Waarvan je in feite ook een risico analyse moet doen.
Dat laatste gebeurt uiteraard ook wel, ik had toch liever gezien dat dat gebeurd zou zijn voordat groepen mensen weggezet zijn.

Interessant mening Pinokkio hoe denkt jouw jongvolwassen kind hier over. We zitten hier in de jongvolwassen pijler en niet in de corona pijler dus hoe voelt jou kind zich onder deze maatregel. 

Mijn dochter heeft hier een hele duidelijke mening over. De scholen en universiteiten moesten dicht om dat de ziekenhuis ic 's vol liggen met ongevaccineerde zelf is ze wel gevaccineerd en ze vindt het onbegrijpelijk dat zij geen normaal onderwijs meer heeft doordat deze mensen niet hun verantwoordelijkheid nemen. Zij heeft in haar omgeving ook enkele mensen waarvan de zorg is uitgesteld en daar is ze ook ongerust over.

Ze spreekt nog wel af met kleine groepjes vrienden en doet vaak een sneltest zeker als ze een weekend naar huis komt.

Pinokkio schreef op 09-01-2022 om 13:40:

[..]

Ik weet het niet Thomass. Als het helemaal helder zou zijn was het misschien een ander verhaal. Het is me niet helemaal helder. Net zoals het me niet helemaal helder is in hoeverre mensen met obesitas precies de bedden bezetten.

Wat me wel helder is is dat het echt de moeite waard is sterk terughoudend te zijn in het aanwijzen van eendimensionale oplossingen. Het geeft weer hele nieuwe, andere problemen. Waarvan je in feite ook een risico analyse moet doen.
Dat laatste gebeurt uiteraard ook wel, ik had toch liever gezien dat dat gebeurd zou zijn voordat groepen mensen weggezet zijn.

Ben je wel of geen voorstander van 2G? Toegang in winkels, mbohbouni, horeca, theater etc als je gevaccineerd of genezen bent? 

skik schreef op 09-01-2022 om 13:29:

[..]

 Scholieren en studenten hebben geen 40 uur per week les, tussendoor naar de sportschool of je training volgen die je altijd al kon volgen qua programma zou moeten lukken. 

Dat viel best tegen voor de sportverenigingen. Mijn kinderen (allebei onderbouw middelbare school) hebben 34 lesuren. Op de enige dag dat ze iets eerder uit waren, was er toevallig geen vervroegde training mogelijk. Op de dag dat er wel een vervroegde training voor kind 1 was, had hij tot 15.50 les. Voordat hij dan omgekleed bij de training is, is het 16.15 en om 16.45 moesten ze stoppen zodat de accommodatie om 17.00 leeg was. Dus eerst dat, en toen ging de accommodatie helemaal dicht, want binnen. Hun club zit  al op de 6e week van weinig naar niks qua training. Niet alle ouders regelen een alternatief in het buitenland voor hun kind.

Valeria schreef op 09-01-2022 om 15:20:

[..]

Dat viel best tegen voor de sportverenigingen. Mijn kinderen (allebei onderbouw middelbare school) hebben 34 lesuren. Op de enige dag dat ze iets eerder uit waren, was er toevallig geen vervroegde training mogelijk. Op de dag dat er wel een vervroegde training voor kind 1 was, had hij tot 15.50 les. Voordat hij dan omgekleed bij de training is, is het 16.15 en om 16.45 moesten ze stoppen zodat de accommodatie om 17.00 leeg was. Dus eerst dat, en toen ging de accommodatie helemaal dicht, want binnen. Hun club zit al op de 6e week van weinig naar niks qua training. Niet alle ouders regelen een alternatief in het buitenland voor hun kind.

Dit inderdaad. Zeker bij binnensporten als zwemmen, turnen, handbal, volley, judo etc. huren verenigingen de accommodatie op bepaalde tijdsloten. Dat betekent dat je niet zomaar met uren kunt schuiven omdat er dan andere verenigingen of activiteiten zijn.

Het zwembad waar dochter zwemles heeft daar zwemt ook een zwemclub op enkele avonden. Maar na schooltijd zijn er zwemlessen, overdag zijn er activiteiten als meer bewegen voor ouderen, begeleid zwemmen voor gehandicapten etc. De sporthal waar dochter turnt wordt ook gehuurd door de plaatselijke middelbare school die daar deels hun gymlessen geeft. Ook de beschikbaarheid van trainers is een probleem want dat zijn veelal mensen die werken of studeren en soms zelf ook met kinderen zitten die van school gehaald moeten worden etc.
Daarnaast is steeds wisselen van tijd en dag erg irritant want mensen kiezen voor een bepaalde sport op een bepaalde dag en tijd en weten dan dat ze kunnen. Het geeft veel onrust binnen een vereniging bij zowel kinderen, ouders, trainers. Steeds geregel en zo.

Nu het tot 20.00 uur mag hebben we bij de atletiek wel geschoven met de tijden en trainingen iets ingekort zodat de oudere groepen ook nog kunnen trainen.

Wat ook krom is, is dat binnen sporten niet mag maar gymles, doorgaans met grotere groepen in dezelfde omgeving, wel mogen.

maar het gaat er toch niet om, dat ze in zoverre het sporten afkeuren, maar het ging erom dat er niet grote bewegingen waren en dat zou je hebben als al het sporten door zou gaan. Met daarbij mensen niet op afstand, fysiek contact enz. En dan na het sporten toch nog even met elkaar in de kantine even nazitten, of anders buiten. 

Thomass schreef op 09-01-2022 om 15:15:

[..]

Ben je wel of geen voorstander van 2G? Toegang in winkels, mbohbouni, horeca, theater etc als je gevaccineerd of genezen bent?

Ik ben op dit moment absoluut tegenstander van 2G. Ik ben zeker niet overtuigd van de grote noodzaak van 2G tov 3G. 
En ook 3G moet ontzettend goed onderbouwd mi, ik heb mijn twijfels daarover. 

Met eendimensionaal bedoel ik het wegzetten van ongevaccineerden als grote oorzaak van de problemen. 

Friezinnetje schreef op 09-01-2022 om 16:32:

maar het gaat er toch niet om, dat ze in zoverre het sporten afkeuren, 

Nee, daarom kreeg je dus vervroegde trainingen, want dat mocht.

Met trainingen valt het wel mee met die reisbewegingen. Alleen wedstrijden stilleggen was misschien een handigere maatregel geweest, als je lichamelijke en geestelijke  fitheid afweegt tegen misschien een paar besmettingen binnen een trainingsbubbel. Veel sporters gaan helemaal nooit aan de zuip na een training, dat lijkt me toch meer iets voor heren 7-teams en zo. Zeker jongeren gaan gewoon naar huis...

Dat begrijp ik wel, maar sport wordt nu gezien als deel van het probleem ipv deel van de oplossing. Kantines kun je voorlopig toch gewoon dichtlaten dan? En geen publiek/ouders. Gewoon alleen sporten, niet meer en niet minder.

Wat ook zo raar is, is dat ze vrijdag gaan beslissen over wat er zaterdag weer mag. Dat is toch geen doen? Organisatorisch gezien is het handiger om daar meer tijd voor te geven. Niet zo ad hoc steeds.

Pinokkio schreef op 09-01-2022 om 16:47:

[..]

Ik ben op dit moment absoluut tegenstander van 2G. Ik ben zeker niet overtuigd van de grote noodzaak van 2G tov 3G.
En ook 3G moet ontzettend goed onderbouwd mi, ik heb mijn twijfels daarover.

Met eendimensionaal bedoel ik het wegzetten van ongevaccineerden als grote oorzaak van de problemen.

Jullie zijn wel erg off topic kunnen jullie deze discussie op de corona pijler voeren . Dit is de JONGVOLWASSENEN pijler.

Hoe zit het bijv met de aanbiedingen van privéklinieken om uitgestelde zorg aan te pakken? Ik hoor daar niks meer over. 
Zo zijn er een hoop opties. En natuurlijk moet je als politiek keuzes maken. Maar dit extreem polariseren kan nooit goed zijn voor onze samenleving. 
We moeten dit samen doen, ook met de andersdenkenden. 

MamaE schreef op 09-01-2022 om 16:49:

Dat begrijp ik wel, maar sport wordt nu gezien als deel van het probleem ipv deel van de oplossing. Kantines kun je voorlopig toch gewoon dichtlaten dan? En geen publiek/ouders. Gewoon alleen sporten, niet meer en niet minder.

Wat ook zo raar is, is dat ze vrijdag gaan beslissen over wat er zaterdag weer mag. Dat is toch geen doen? Organisatorisch gezien is het handiger om daar meer tijd voor te geven. Niet zo ad hoc steeds.

Dat wordt vast alweer gelekt voordat er een persco is. Dat is ook al bijna 2 jaar meer regel dan uitzondering.

Prima Tuinfluiter. Je legt zelf een een-op-een relatie tussen de problemen van je kind en de groep ongevaccineerden. Dan vraag je toch ook om discussie. 

Pinokkio schreef op 09-01-2022 om 16:55:

Prima Tuinfluiter. Je legt zelf een een-op-een relatie tussen de problemen van je kind en de groep ongevaccineerden. Dan vraag je toch ook om discussie.

Ik wil sparren met andere ouders op een topic over kinderen op een jongvolwassen pijler. Ik heb meerdere reacties gegeven waarin het over de doelgroep ging. Ik heb jou het nergens  over kinderen zien hebben. Ik wil best met je discussiëren over de topic titel. Dus hoe gaat het met jouw kind tijdens de Lock down.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.