Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-01-2025 om 09:17
Onze zoon van 21 woont sinds kort samen met zijn vriendin van 26. Als zij jarig is geven wij haar voor een even groot bedrag een cadeau als aan onze zoon. Ook met bv kerst krijgt zij evenveel als onze eigen kinderen. Als we voor onze verjaardagen o.i.d uit eten gaan betalen wij de rekening. Maar haar ouders geven haar bv een cadeau van 100 euro en mijn zoon een cadeau van 20 voor zijn verjaardag. Als ze uit eten gaan verwachten ze dat hij zelf betaalt. ( hij studeert nog) maar ze verlangen wel dat hij meegaat. Van de zomer gingen ze met elkaar naar een festival, ze kochten wel voor hun eigen kinderen een ticket maar niet voor hem. Het zou echt niet in mijn hoofd opkomen om dit zo te doen. Als ik het geld niet heb, dan krijgen ze allemaal iets minder. Of we gaan niet uiteten maar dan kook ik gewoon. Hij probeert zich er niet aan te ergeren hoor maar ben ik de enige die dit een rare houding vindt? Of is dit heel normaal?
Ik kan er niets mee hoor maar ben gewoon erg nieuwsgierig hoe jullie dit zien...
26-01-2025 om 19:35
mana_sutiyuq schreef op 26-01-2025 om 19:11:
[..]
En als je man jouw achternaam aanneemt moet hij dan ook gaan betalen?
Als man zijn familie-achternaam verloochent moet hij UITERAARD zelf betalen!! Dat hoort toch helemaal niet
26-01-2025 om 19:40
Volwassen (schoon)kinderen krijgen een cadeau van ongeveer hetzelfde bedrag, is niet elk jaar gelijk en hangt ook samen met de cadeauwensen. Uit eten - dan betalen we voor iedereen.
Of we tellen alles op en delen door het aantal personen.
Met Kerst geef ik soms een boek cadeau, aan de hand van een wensenlijstje; dan kan het bedrag verschillen. Nadrukkelijk onderscheid maken, dat wil ik niet.
26-01-2025 om 20:30
TineWinkel schreef op 26-01-2025 om 19:35:
[..]
Als man zijn familie-achternaam verloochent moet hij UITERAARD zelf betalen!! Dat hoort toch helemaal niet
Dit ja! Maar nee ik denk dat hij gelijk geen uitnodiging meer zou krijgen. Gelukkig is mijn man zo totaal niet en schaamt zich vaak kapot en betaalde ook altijd mijn kosten voor me .