Jongvolwassen Jongvolwassen

Jongvolwassen

Lees ook op

Gelijk geld besteden

zou het niet gewoon zo zijn dat die schoonouders deze relatie nog niet zo serieus nemen? Hij is 21. Da's best jong.
Ik weet heus wel dat er stelletjes zijn die vanaf hun 16e al samen zijn, maar als mijn jongvolwasse dik is met haar verkering zie ik die persoon ook niet direct als een schoonkind. 
Natuurlijk wel voor betalen als je diegene uitnodigd, groot cadeau weet ik ook niet zo.

Herfstappeltaart schreef op 25-01-2025 om 14:27:

[..]

Nee dat begrijp ik wel. Dat is ook eigenlijk niet echt een verjaardagscadeau maar dat komt zo uit omdat het rond dezelfde tijd is).

Niet te vergelijken nee ,een verjaardagscadeau zie ik als een plantje / bosje bloemen , leuke trui ,  geldschenkingen vind ik van een hele catagorie , mijn man krijgt van zijn oma  net als alle andere kleinkinderen en achterkleinkinderen regelmatig een mooi bedrag er wordt geen onderscheid gemaakt in wie het meest bezoekt , meerdere kleinkinderen woonachtig in het buitenland, geen enkel iemand van aanhang voelt zich daardoor uitgesloten voor zover ik weet en als ze dat wel zo zouden vinden ligt dat echt aan hunzelf , wel is het zo dat alle hele kleintjes 2 euro krijgen voor een snoepje/hun spaarpot bij elk bezoek en zelfs dat kan mensen/ouders in het verkeerde keelgat schieten  want oneerlijk ..zucht

yasmijn27 schreef op 25-01-2025 om 14:59:

zou het niet gewoon zo zijn dat die schoonouders deze relatie nog niet zo serieus nemen? Hij is 21. Da's best jong.
Ik weet heus wel dat er stelletjes zijn die vanaf hun 16e al samen zijn, maar als mijn jongvolwasse dik is met haar verkering zie ik die persoon ook niet direct als een schoonkind.
Natuurlijk wel voor betalen als je diegene uitnodigd, groot cadeau weet ik ook niet zo.

Maakt niet uit. Uitnodigen is betalen.  Volgens mij zijn we het daar al over eens!

Pippeltje schreef op 25-01-2025 om 15:24:

[..]

Maakt niet uit. Uitnodigen is betalen. Volgens mij zijn we het daar al over eens!

Ik wel 100%  ,ik lees ook meerdere reacties over het feit dat zoon van to het echt goed aanpakt zoals hij het nu doet, ook mee eens en uitjes die zelf betaald moeten worden ook om die reden afgezegd mogen worden door zoon , ook mee eens , en to je klinkt als een lieve schoonmoeder

Bakblik schreef op 25-01-2025 om 14:58:

[..]

Tot op zekere hoogte mee eens. Maar als de kosten voor een festival zelf dragen betekent dat dat hij het studieboek voor de nieuwe periode niet kan betalen is nee zeggen en niet mee gaan ook een optie. Dat is dan jammer voor de vriendin maar het kan dan even niet financieel.

Dat is ook weer waar, het moet wel kunnen.

Moxxie schreef op 25-01-2025 om 15:35:

[..]

Dat is ook weer waar, het moet wel kunnen.

Een zelfs als het allebei net zou kunnen, festival en boek,  vind ik nog dat hij niet mee hoeft te gaan als hij dan niet met het team in de derde helft een biertje kan drinken of zoiets.

Regeren is vooruit zien en met een lege bankrekening is het lastig om onverwachte kosten op te vangen. En gestolen fiets, een kapotte telefoon of iets anders dat acuut betaald moet worden. 

Niemand beschikt vrijelijk over de tijd en de  portemonnee van een ander. Ook als “schoonouders” wel voor iedereen betaalden (en zo hoort het, wie uitnodigt betaalt vind ik net als iedereen) mogen mensen andere plannen hebben voor bepaalde data. 

De eerste 10 jaar kreeg ik voor mijn verjaardag 20 euro van schoonouders. Man zelf 100 euro (geloof ik). Toen we na 10 jaar relatie trouwden kreeg ik 50 euro. En sinds we een kind hebben krijg ik evenveel.
Man kreeg van mijn ouders vanaf het begin evenveel.

Schoonouders betaalden bij een familie uitje alleen voor de eigen kinderen en kleinkinderen. Schoonkinderen werden geacht zelf te betalen.
Ik kan er wel wat van vinden, maar dit is hoe ze het doen.
Familievakanties zijn we nooit aan begonnen. Daar offer ik geen vakantiedagen voor op.

Geen gelijke cadeaus kan ik nog best volgen. Zeker als kind 21 is.

Mensen semi-verplicht meeslepen naar ergens maar dan wel zelf laten betalen snap ik niet. Dan gaan ze maar zonder mij op resto.

Ik zou kind ook gewoon voorleven dat hij gewoon nee mag zeggen op bepaalde zogezegde verplichtingen die hem alleen maar geld kosten.

Iedereen moet doen waar hij zich goed bij voelt. Hier krijgen schoonkinderen met de verjaardag vanaf samenwonen een even groot bedrag als eigen kind. Daarvoor ongeveer de helft van het bedrag dat we voor kind uitgaven. Met de feestdagen hebben ze altijd, vanaf dag één allemaal een even groot cadeau gekregen.

mariska ro

mariska ro

25-01-2025 om 22:05 Topicstarter

Leuk om te lezen jullie reacties. Denk ook dat er geen goed of fout is hoor. Maar leuk om te lezen hoe jullie het doen. 
Zoonlief gaat er prima mee om hoor. 
Hij zegt alleen, "ik ga het zelf later anders doen".
Ik lees al, de één  doet het zus de ander zo. 
Alleen uitnodigen en voor je eigen kinderen betalen dat gaat er niet in bij mij. Maar goed, ieder zijn ding!

DGHK schreef op 25-01-2025 om 20:50:

De eerste 10 jaar kreeg ik voor mijn verjaardag 20 euro van schoonouders. Man zelf 100 euro (geloof ik). Toen we na 10 jaar relatie trouwden kreeg ik 50 euro. En sinds we een kind hebben krijg ik evenveel.
Man kreeg van mijn ouders vanaf het begin evenveel.

Schoonouders betaalden bij een familie uitje alleen voor de eigen kinderen en kleinkinderen. Schoonkinderen werden geacht zelf te betalen.
Ik kan er wel wat van vinden, maar dit is hoe ze het doen.
Familievakanties zijn we nooit aan begonnen. Daar offer ik geen vakantiedagen voor op.

Ging je dan wel altijd mee. Ik heb dit gelukkig nooit meegemaakt maar ik zou dan waarschijnlijk alleen meegegaan zijn als mijn partner het graag wilde en hij had dan voor mij mogen betalen.

Tuinfluiter schreef op 25-01-2025 om 22:12:

[..]

Ging je dan wel altijd mee. Ik heb dit gelukkig nooit meegemaakt maar ik zou dan waarschijnlijk alleen meegegaan zijn als mijn partner het graag wilde en hij had dan voor mij mogen betalen.

Goede vraag Tuinfluiter, bij ons net aan de orde, maar wat doet de partner in zo'n geval? 

Als het mij zou overkomen en partner zou niet eens de helft van mijn kosten betalen (terwijl er voor hem/haar wel altijd betaald wordt door mijn ouders), dan zou dat een flinke afknapper zijn.

Die kado's voor een verjaardag begrijp ik nog.
Hier hebben ze ook relaties maar wonen sws nog allemaal thuis en zij krijgen wel een kado maar inderdaad wel iets minder dan dat ik voor mijn kinderen doe.
Die krijgen iets wat ze graag willen krijgen en de aanhang krijgt een geldbedrag wat dan wel minder is dat de kosten voor het kado voor mijn eigen kinderen.

Dat uiteten zelf moeten betalen vind ik echt heel erg raar.
Zou echt nooit in mijn hoofd opkomen om de partners van mijn kinderen te vragen om zelf te betalen wanneer wij ze meenemen.
Heel apart.
Je wordt verplicht om mee uit eten te gaan en dan moet je verplicht voor de kosten opdraaien, lekker dan, ik zou ervoor bedanken.

Ik vind het schaamteloos dat laten betalen voor het diner en voor het festival.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.