Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zorgmelding door politie?


Jij drinkt zelf niet gaf je aan (helemaal niet overigens?). Hoeveel drinkt je man?

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 16:41 Topicstarter

mixjes he. Geen volle glazen uiteraard.  Gewoon bodempje en dan Fanta.  Over een hele avond.  Nou drink ik dus nooit, en heb ik echt lage tolerantie maar daar word ik zelfs niet aangeschoten van

Kimdekim schreef op 09-04-2023 om 16:41:

mixjes he. Geen volle glazen uiteraard. Gewoon bodempje en dan Fanta. Over een hele avond. Nou drink ik dus nooit, en heb ik echt lage tolerantie maar daar word ik zelfs niet aangeschoten van.

Jij bent volwassen, je dochter is 15, die zal dus een stuk eerder teveel gedronken hebben.

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 16:43 Topicstarter

Courage schreef op 09-04-2023 om 16:40:

Jij drinkt zelf niet gaf je aan (helemaal niet overigens?). Hoeveel drinkt je man?

Ja in het weekend paar pilsjes.  Hoogstens 3 per avond, maar meestal 1 of 2. 1e vrijdag van de maand iets meer.  Laat het er dan 5 zijn.  

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 16:46 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 09-04-2023 om 16:40:

[..]

Zeker omdat dat spul geen 12 % is, maar eerder 15.

Nee hoor die nep passoa is 12%. 

Wat ik hier helemaal niet terug lees en wat ik persoonlijk ook zorgwekkend vind is dat er 4 (ca 15/16jarige) meiden alleen zijn zonder toezicht met 6(!) Jongens en drank. Ik zou het nooit toestaan danwel faciliteren dat mijn dochter op die leeftijd in een situatie komt waarin ze op seksueel gebied (gewenst of ongewenst) kwetsbaar is, want dat is het als er geen ouderlijk toezicht is en er veel jongens en drank in het spel is. Dan ben ik misschien preuts en ze doen het vast ook als je het niet weet, maar dan nog hoef je het niet te faciliteren. Net zoals dat je je minderjarige kind geen fles drank meegeeft. 

Kimdekim schreef op 09-04-2023 om 14:15:

[..]

Hahaha ja klopt. Ik weet dat ze nu echt één glaasje had gedronken omdat ze de dag eerder iets te veel had gedronken en nu dus rustig aan wilde doen. Meestal drinkt dochter en glas of 3. Passoa van die neppe van 12 %.

Een glas of 3?? Je bent echt niet wijs hoor.

Ik gok dat de grootste problemen met politie en Jeugdzorg voor de vriendin gaan zijn. En haar ouders.

Die hebben kind van 15 immers achtergelaten én toegestaan om een feestje te organiseren. Waarbij er dus drank opdook, niet uitgenodigde gasten en vechtpartijen. Wat ze in zekere mate hadden kunnen voorzien of gedeeltelijk hadden kunnen tegenhouden als ze thuis waren geweest.
Ik gok dat zij wat uit te leggen hebben ...

Laat kind vooral ook nooit zelf drank meenemen. Lijkt mij dat als daar 10 man aanwezig is en 10 flessen sterke drank de politie ook anders oordeelt dan als er 1 fles staat voor 10 man.

Daglichtlamp schreef op 09-04-2023 om 16:43:

[..]

Jij bent volwassen, je dochter is 15, die zal dus een stuk eerder teveel gedronken hebben.

Dat heeft alles te maken met lichaamsgewicht en vet percentage, niet zo zeer met leeftijd, en dan is er nog gewenning. Daarom ook het verschil in hoeveelheid die mannen en vrouwen kunnen gebruiken voor ze bepaalde waarden overschreden, vrouwen zijn in het algemeen lichter dan mannen.


Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 16:53 Topicstarter

Miepjecody schreef op 09-04-2023 om 16:49:

[..]

Een glas of 3?? Je bent echt niet wijs hoor.

Ok

Miepjecody schreef op 09-04-2023 om 16:49:

[..]

Een glas of 3?? Je bent echt niet wijs hoor.

Bij elkaar waarschijnlijk 1 eenheid alcohol verdeeld over 3 drankjes. 90% Fanta, 10% passoa

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 16:55 Topicstarter

ik sta er eigenijk echt van te kijken dat er mensen zijn die 3 mixjes op een hele avond veel vinden.  Zeker als dit niet eens wekelijks is.  Maar nogmaals er kunnen nu nog 50 mensen zeggen dat ik niet wijs ben dat maakt geen verschil.  

Ysenda schreef op 09-04-2023 om 16:54:

[..]

Bij elkaar waarschijnlijk 1 eenheid alcohol verdeeld over 3 drankjes. 90% Fanta, 10% passoa

Sowieso ... Passoa met Fanta  ???

Ik vind hem toch écht lekkerder met sinaasappelsap of ananassap  .

Op mijn 15 à 16 hield ik het trouwens bij 1 à 2 mixjes. 3 was toch echt van 't goede teveel.

Kimdekim

Kimdekim

09-04-2023 om 16:57 Topicstarter

Marty1984 schreef op 09-04-2023 om 16:51:

Ik gok dat de grootste problemen met politie en Jeugdzorg voor de vriendin gaan zijn. En haar ouders.

Die hebben kind van 15 immers achtergelaten én toegestaan om een feestje te organiseren. Waarbij er dus drank opdook, niet uitgenodigde gasten en vechtpartijen. Wat ze in zekere mate hadden kunnen voorzien of gedeeltelijk hadden kunnen tegenhouden als ze thuis waren geweest.
Ik gok dat zij wat uit te leggen hebben ...

Laat kind vooral ook nooit zelf drank meenemen. Lijkt mij dat als daar 10 man aanwezig is en 10 flessen sterke drank de politie ook anders oordeelt dan als er 1 fles staat voor 10 man.

Het meisje is 16 een blijkbaar had ze dus geen toestemming voor het feestje.  Maar dat had vriendin niet tegen mijn dochter gezegd.  En ook niet tegen de andere gasten. 

Puber hersenen en alcohol 
Een slechte en gevaarlijke combi 
Google maar eens

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.