Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zorgmelding door politie?


Friezinnetje schreef op 10-04-2023 om 21:07:

omdat ik niet meteen vind dat een keer een drankje verkeerd is. Met 18 jaar, zonder enige ervaring, het studentenleven in, lijkt mij veel gevaarlijker. Ook ben ik niet bang dat iedereen die voor zijn/haar 18e drank heeft gehad op het verkeerde pad komt.

Wie zegt dat dan, dat verkeerde pad? Is dat wat je uit die berichten haalt?

Kimdekim

Kimdekim

10-04-2023 om 21:15 Topicstarter

Kikki39 schreef op 10-04-2023 om 21:12:

omdat die leeftijd zo'n mooie tijd is. Laat ze lekker genieten en ervaren. Ik vertrouw erop dat ik ze goed heb opgevoed en ze echt niet aan de drank drugs gaan. En of je nu een drankje drinkt met 16,17 of 18 lijkt me echt niet zo'n probleem. Precies volop erin gaan met 18 jaar, lijkt me ook niet echt goed.

Ja dat speelt ook mee. Ik heb zo'n fijne middelbare schooltijd gehad.   Vergeet niet dat de kinderen zoveel hebben gemist met COVID. Ik vind ik dat ze het verdienen om hun grenzen te verkennen.

de meeste mensen gaan niet meteen volop aan de drank als ze student/18 worden. 
Het praat het geen nee durven zeggen wel lekker goed, dat wel.

Max88 schreef op 10-04-2023 om 21:13:

[..]

Wie zegt dat dan, dat verkeerde pad? Is dat wat je uit die berichten haalt?

dat wordt door een aantal zo geredeneerd. 

Kimdekim

Kimdekim

10-04-2023 om 21:23 Topicstarter

Valeria schreef op 10-04-2023 om 21:21:

de meeste mensen gaan niet meteen volop aan de drank als ze student/18 worden.
Het praat het geen nee durven zeggen wel lekker goed, dat wel.

Ik geloof niet dat het een kwestie is van geen nee kunnen zeggen.  Het is een kwestie van je kind ook die ervaring gunnen.

geen nee durven zeggen, wat bedoel je? Ik durf zeker wel nee te zeggen, maar dat willen wij niet. Dus waarom dan nee zeggen?

maar wij gaan toch ook niet tegen jullie in dat jullie tegen je kinderen "nee " zeggen. Waarom moeten wij ons wel verantwoorden? Ieder zijn eigen mening toch?

Valeria schreef op 10-04-2023 om 21:21:

de meeste mensen gaan niet meteen volop aan de drank als ze student/18 worden.
Het praat het geen nee durven zeggen wel lekker goed, dat wel.

Daar hoor ik toch echt heel andere verhalen over   

Kikki39 schreef op 10-04-2023 om 21:12:

omdat die leeftijd zo'n mooie tijd is. Laat ze lekker genieten en ervaren. Ik vertrouw erop dat ik ze goed heb opgevoed en ze echt niet aan de drank drugs gaan. En of je nu een drankje drinkt met 16,17 of 18 lijkt me echt niet zo'n probleem. Precies volop erin gaan met 18 jaar, lijkt me ook niet echt goed.

Genieten van het leven kan ook zonder verslavingsmiddelen. Ik heb een hele leuke pubertijd gehad zonder alcohol, je levensvreugde is daar niet afhankelijk van. Het is bewezen dat mensen die jong beginnen met drank een veel groter risico lopen een drankprobleem te krijgen.

Je gaat er ( als ik je goed begrijp) dus van te voren al vanuit dat ze toch wel gaan drinken zodra ze 18 zijn of  als ze gaan studeren zoals Friezinnetje aangeeft. 

Gingergirl schreef op 10-04-2023 om 21:30:

[..]

Genieten van het leven kan ook zonder verslavingsmiddelen. Ik heb een hele leuke pubertijd gehad zonder alcohol, je levensvreugde is daar niet afhankelijk van. Het is bewezen dat mensen die jong beginnen met drank een veel groter risico lopen een drankprobleem te krijgen.

Je gaat er ( als ik je goed begrijp) dus van te voren al vanuit dat ze toch wel gaan drinken zodra ze 18 zijn of als ze gaan studeren zoals Friezinnetje aangeeft.

linkje? 

ik heb wel een hele hoop lol gehad ja met drank, maar ook zonder drank. Je voelt je gewoon net was losser tenminste ik wel op die leeftijd en dat was gewoon super leuk! En ik drink nu nooit meer, dus geen probleem mee gehad.
Nee hoor ga ik niet vanuit, en wij hebben hele vriendengroepen gehad en volop gedronken en niet een drinkt er nu nog. En ja, die zullen er vast wel zijn. Maar ik ken ook iemand die een drankprobleem heeft ontwikkeld na zijn 18e omdat hij het van zijn ouder niet mocht.

overal is wat van te zeggen, laat ieder lekker zelf doen wat hij wilt. Mij interesseert het niet dat je kind geen alcohol mag en die van mij mag het wel...

En ik heb heel wat feesten gehoord en gezien van dochter en drinken allemaal. Hier lijkt het net of niemand het mag.

Libertine schreef op 10-04-2023 om 21:40:

[..]

Laatste bullet: https://www.alcoholhulp.be/jongeren-alcohol-risicos



Heb je de beperkingen van de onderzoeken gelezen die  de commissie van de gezondheidsraad bij die onderzoeken heeft geïdentificeerd?


Ysenda schreef op 10-04-2023 om 21:43:

[..]

Heb je de beperkingen van de onderzoeken gelezen die de commissie van de gezondheidsraad bij die onderzoeken heeft geïdentificeerd?


Jij lijkt alleen geïnteresseerd te zijn in de Gezondheidsraad. Ik informeer me liever iets breder. Bovendien laat het tweede linkje vooral Nederlandse cijfers zien, in vergelijking met buitenlandse  


Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.