Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


yette schreef op 04-09-2022 om 08:54:

[..]

Grappig.

Manipuleren doe je om een reactie uit te lokken die je van een ander wil zien.

Wilde jij met deze opmerking bereiken dat vrouwen hier gingen zeggen dat zij niet manipulatief zijn?

Waarom zou hij vrouwen willen uitlokken om te gaan liegen?

DS1971 schreef op 04-09-2022 om 09:55:

[..]

Waarom zou hij vrouwen willen uitlokken om te gaan liegen?


Misschien kunnen we concluderen dat iedere m/v tussen 0-99 manipuleert? 

Mija schreef op 04-09-2022 om 10:15:

[..]


Misschien kunnen we concluderen dat iedere m/v tussen 0-99 manipuleert?

Veruit de meesten in ieder geval.

Zullen we zo'n domme opmerking gewoon maar niet zo belangrijk maken, dames?

Pippeltje schreef op 04-09-2022 om 10:41:

Zullen we zo'n domme opmerking gewoon maar niet zo belangrijk maken, dames?

We zitten volgens mij nu in de fase dat we wat melig worden. Ik in ieder geval wel. Ik zal me beter gaan gedragen. 

Pippeltje schreef op 04-09-2022 om 10:41:

Zullen we zo'n domme opmerking gewoon maar niet zo belangrijk maken, dames?

Zo’n opmerking niet op jezelf betrekken (wat sommigen volgens mij doen) helpt ook.

Wat een vreselijke situatie! Ik snap dat je dit het liefst wil tegenhouden maar ben bang dat je je zoon dan alleen maar dichter bij haar brengt. Heeft hij nog wel gewoon contact met leeftijdsgenoten? Nodig die ook eens uit zodat hij merkt wat hij misloopt en doe dat op een luchtige manier niet van jij kan niet stappen of op vakantie met vrienden door haar maar meer van nou jij zit gezellig thuis met haar kinderen lekker spelletjes doen want alles waarvan jij zegt dat negatief is aan deze situatie daar zal hij zijn best voor doen om te laten zien dat het echt niet zo is. En als zij kinderen heeft dan hoort daar toch ook een ex bij en daar hoort hij dan toch ook kennis mee te maken als hij zoveel bij die kinderen is. En hoe moeilijk het ook is ik zou haar toch ook regelmatig uitnodigen en dan poeslief doen, laat het haar maar spuugzat worden. 

iedereen zegt maar dat ze de vriendin van de zoon moet uitnodigen, maar die gaat toch helemaal niet komen? Zou ik tenminste niet doen als ik die vrouw was. Waarmee ik niet zeg dat ik dit een normale relatie vind. 

Mija schreef op 04-09-2022 om 11:16:

[..]

We zitten volgens mij nu in de fase dat we wat melig worden. Ik in ieder geval wel. Ik zal me beter gaan gedragen.

Nou Mija, ik bedoelde met name de opmerking van Batle royale over vrouwen in het algemeen.

Rhonda schreef op 05-09-2022 om 20:48:

iedereen zegt maar dat ze de vriendin van de zoon moet uitnodigen, maar die gaat toch helemaal niet komen? Zou ik tenminste niet doen als ik die vrouw was. Waarmee ik niet zeg dat ik dit een normale relatie vind.

Al vóór TO dit topic begon, heeft ze die vriendin uitgenodigd èn ontmoet. 

(zie OP)

yette schreef op 06-09-2022 om 05:46:

[..]

Al vóór TO dit topic begon, heeft ze die vriendin uitgenodigd èn ontmoet.

(zie OP)

En die vriendin had het gore lef om te zeggen dat ze niet zou gaan stoppen. Dus ja... ze heeft haar klauwen wel goed in die jongen gezet. 

Ik volg eigenlijk al lang de discussie niet meer. Ik scrol enkel er nog over om te zien of er van TO nog nieuws is gekomen. En voor zover ik denk is dat niet het geval. Wel interessant om te zien hoe dus de forumleden onderling nog steeds in de 'praat' blijven.

Mona-xxx schreef op 06-09-2022 om 06:54:

[..]

En die vriendin had het gore lef om te zeggen dat ze niet zou gaan stoppen. Dus ja... ze heeft haar klauwen wel goed in die jongen gezet.

Maar wie moet je dat aanrekenen? Even terugdenkend aan mijn 16-jarige ik, snap ik die jongen wel. Een ervaren vrouw waarmee het duizend keer zo leuk is waarschijnlijk dan met iemand van je eigen leeftijd. 


Maar als 31-jarige vader van een zoon van 9, kijk ik daar nu natuurlijk wel anders tegen aan. Die vriendin is natuurlijk gewoon niet helemaal lekker bezig. Ergens heb ik ook altijd het idee dat als het andersom was geweest dat de negativiteit omtrent dit wel een stuk groter zou zijn. Als in de man zo oud en het meisje zo jong.

Als ouder sta je hierin denk ik machteloos, maar daarin ken je je eigen kind het beste. Ik denk dat mijn ouders me met rust gelaten hadden en me er zelf achter zouden hebben laten komen dat dit niet werkt. Maar vooral ook omdat ze zelf wel weten dat je zo in elkaar steekt. Hoe je het went of keert, dat kereltje wordt straks wat ouder en dan gaat die vanzelf in zien dat een vrouw van die leeftijd hem, buiten wat er in de slaapkamer gebeurd, niet zoveel te bieden heeft. Maar nu alles gaan verbieden en constant de discussie aan gaan met hem, levert denk ik alleen maar meer weerstand op.

Maar ook dat blijft lastig. Alles valt of staat bij hoe de zoon van TO in elkaar steekt en dat is iets wat TO het beste weet. Ik kwam als 15-jarig kereltje met een vrouw van 23 thuis. Daar waren mijn ouders ook totaal niet over te spreken. Achteraf. Maar er echt wat van zeggen, hebben ze nooit gedaan. Een kleine 2 maand later was dat ook over, omdat ik als 15-jarige hele andere interesses had dan deze dame. De spanning en lol gaat er vanaf en dan blijft er niks over. Toegegeven dat het leeftijdsverschil een stuk kleiner was dan hier, maar de intentie een beetje hetzelfde. 

Hee..... dit vind ik toch al een andere toon dan de andere heren hier.

"Maar wie moet je dat aanrekenen? Even terugdenkend aan mijn 16-jarige ik, snap ik die jongen wel. Een ervaren vrouw waarmee het duizend keer zo leuk is waarschijnlijk dan met iemand van je eigen leeftijd."

Elpisto, denk jij serieus dat (sommige) puberjongens een oudere vrouw leuk zouden vinden vanwege haar ervaring op seksgebied??

troelahoep schreef op 06-09-2022 om 09:59:

Hee..... dit vind ik toch al een andere toon dan de andere heren hier.

"Maar wie moet je dat aanrekenen? Even terugdenkend aan mijn 16-jarige ik, snap ik die jongen wel. Een ervaren vrouw waarmee het duizend keer zo leuk is waarschijnlijk dan met iemand van je eigen leeftijd."

Elpisto, denk jij serieus dat (sommige) puberjongens een oudere vrouw leuk zouden vinden vanwege haar ervaring op seksgebied??

Het hoeft natuurlijk niet per se om de ervaring te gaan. Ik denk, nu ik daar zo over nadenk, niet dat dat iets is waar je bij voorbaat over na denkt. Maar het zou zeker een issue kunnen zijn als je het een keer mee maakt en dat het heeeeeeel anders is als met meisjes van 15/16 die nog op ontdekking moeten. 

Maar alles valt of staat bij wat voor 16-jarige puber het is. Als ik het op mezelf betrek en terug denk aan toen ik 16 was, was ik al vrij sexueel actief. En vond ik het als 16-jarige misschien wel wat lastig dat ik 1. vrij ver voor mijn leeftijd was, vriendengroep die allemaal minimaal 3 jaar ouder waren en 2. het lastig vond om om te gaan met meisjes van mijn leeftijd, die helemaal nog niet in de fase zaten waarin ik zat. 


Het volgende klinkt erg pretentieus en wat platvloers, dus excuses alvast daarvoor. Soms schaam ik me ook echt nog wel voor de puber die ik was. Maar bij de oudere meisjes/dames van laten we zeggen 18-22 was de vraag bij het versieren nou niet of er wat zou gebeuren. Je wist als puber dat de kans dat je daar mee in bed belande nou eenmaal een stuk groter was dan met een 16-jarige. En laten we wel zijn: Als 16-jarige puber vol hormonen denk je niet bepaald altijd met je hoofd.

Ik leerde mijn huidige vrouw kennen toen ik 18 was en best wel wat ervaring had, dacht ik. Mijn vrouw was 24. Er ging een complete wereld voor mij open, kan ik je wel vertellen. 


Toegegeven: Behoudens een enkele keer op een feest, ben ik nooit in de situatie geweest waarin een oudere vrouw (Laten we zeggen 10+ leeftijdsverschil) een dingetje werd of was op die leeftijd. Eenmaal een situatie gehad, maar ik had destijds een vriendinnetje. Maar als ik dat vriendinnetje niet gehad had, dan weet ik zeker dat ik daar niet rationeel over nagedacht had. Gelet wel, dat zou dan waarschijnlijk bij een enkele ontmoeting gebleven zijn, omdat ik wel echt geen zin had in iemand met kids op die leeftijd.

Maar het is gewoon erg lastig om dit zwart/wit te bekijken. Als ouder moet je in deze situatie heel voorzichtig te werk gaan, terwijl je eigenlijk je kind natuurlijk voor een hele stomme actie wil behoeden. En omdat we allemaal niet weten wat voor puber het is, is het lastig om daar advies over te geven. En laten we wel zijn: Je kunt als ouder dan misschien ook niet helemaal rationeel meer nadenken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.