Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


RodeKrullenbol schreef op 07-09-2022 om 14:50:

Ik zie lust overigens ook niet als een zonde. Maar het maken van vrouwen tot lustobject? Dat valt voor mij op z'n minst binnen de categorie 'vrouwonvriendelijk'.

Het woord lustobject moet je dan ook niet gaan opdelen in twee separate woorden.

RodeKrullenbol schreef op 07-09-2022 om 14:50:

Ik zie lust overigens ook niet als een zonde. Maar het maken van vrouwen tot lustobject? Dat valt voor mij op z'n minst binnen de categorie 'vrouwonvriendelijk'.

Kinderen tot lustobject maken is nog erger. 

RodeKrullenbol schreef op 07-09-2022 om 14:50:

Ik zie lust overigens ook niet als een zonde. Maar het maken van vrouwen tot lustobject? Dat valt voor mij op z'n minst binnen de categorie 'vrouwonvriendelijk'.

Maar dat doe ik niet? Er is al even een discussie gaande over hoe ouders in dit geval het beste kunnen reageren. Nergens zeg ik dat vrouwen/meisjes niet zelf mogen bepalen hoever ze gaan. Ik heb alleen aangegeven, dat het enige wat die 45-jarige vrouw hem te bieden heeft, is waarschijnlijk het feit dat ze dingen met dit deze puber doet, die een 16-jarige niet zo snel zou doen of nog niet ontdekt heeft. Dat is de incentive die er achter zit, lijkt me. En ik probeer dat te projecteren op mezelf, die ook ooit een 16-jarig jongetje is geweest die niet heel erg bleu was om het maar zo te stellen. En dan snap ik dat jongetje wel, dat die dat rete spannend vind. Ergens zal hij in gaan zien dat er verder niet veel is wat ze aan elkaar te bieden hebben. 

Maar daarmee impliceer ik NERGENS dat een vrouw/meisjes niet zelf mag bepalen wat ze wil. Als vader van 2 prachtige dochters van 7 stuit me die opmerking een beetje tegen de borst. 

Viva-amber schreef op 07-09-2022 om 15:05:

[..]

Kinderen tot lustobject maken is nog erger.

Maar dat is wat deze vrouw doet en dat is ook waarom een deel het echt problematisch vindt.


Waarbij ik ook de argumenten van de anderen wel begrijp. Ik ben het er alleen niet mee eens.

DS1971 schreef op 07-09-2022 om 15:12:

[..]

Maar dat is wat deze vrouw doet en dat is ook waarom een deel het echt problematisch vindt.


Waarbij ik ook de argumenten van de anderen wel begrijp. Ik ben het er alleen niet mee eens.

Maar ik keur het ook nergens goed he. Ik zeg niet dat die vrouw heel erg verstandig bezig is of dat het vanuit haar oogpunt heel erg goed te begrijpen is. Ik vind het vrij walgelijk, eerlijk gezegd. Ik moet er toch niet aan denken dat ik als 45-jarige man met een 16-jarig meisje kom aanzetten. Gadverdamme.


Dat ik wel snap wat hem aanzet tot dit, dat is een ander verhaal. Maar als ouder is dit natuurlijk een verdomd lastige situatie, omdat verbieden het alleen maar spannender maakt. Wil je dat risico lopen? Ik zie meer in het gesprek aan gaan, op een constructieve manier. Probeer die jongen te laten inzien, door vragen te stellen, dat die vrouw hem niks te bieden heeft, buiten het sexuele. En dat dit andersom eigenlijk precies hetzelfde is.

Elpisto schreef op 07-09-2022 om 15:27:

[..]

Maar ik keur het ook nergens goed he. Ik zeg niet dat die vrouw heel erg verstandig bezig is of dat het vanuit haar oogpunt heel erg goed te begrijpen is. Ik vind het vrij walgelijk, eerlijk gezegd. Ik moet er toch niet aan denken dat ik als 45-jarige man met een 16-jarig meisje kom aanzetten. Gadverdamme.


Dat ik wel snap wat hem aanzet tot dit, dat is een ander verhaal. Maar als ouder is dit natuurlijk een verdomd lastige situatie, omdat verbieden het alleen maar spannender maakt. Wil je dat risico lopen? Ik zie meer in het gesprek aan gaan, op een constructieve manier. Probeer die jongen te laten inzien, door vragen te stellen, dat die vrouw hem niks te bieden heeft, buiten het sexuele. En dat dit andersom eigenlijk precies hetzelfde is.

Ik doelde op de discussie die hier in zijn algemeenheid is gevoerd. Niet op jou. 

RodeKrullenbol schreef op 07-09-2022 om 14:46:

[..]

Had je - om de indruk weg te nemen vrouwen te reduceren tot seksobject - niet beter kunnen schrijven: Ik reduceer helemaal niemand?



RodeKrullenbol schreef op 07-09-2022 om 14:50:

Ik zie lust overigens ook niet als een zonde. Maar het maken van vrouwen tot lustobject? Dat valt voor mij op z'n minst binnen de categorie 'vrouwonvriendelijk'.


Je gaat toch weer niet beginnen hé!
Niet lezen en dan mensen andere woorden in hun mond leggen!

RodeKrullenbol schreef op 07-09-2022 om 13:07:

[..]

Oh jawel hoor. Ik lees juist heel goed. Uit jouw woorden valt op te maken dat je een generaliserende houding inneemt naar vrouwen. Je roept immers het beeld op dat een vrouw van middelbare leeftijd op seksueel gebied voor alles in is; zonder onderscheid des persoons. Je sluit daarmee overigens naadloos aan op de tamelijk gangbare praktijk om vrouwen te reduceren tot lustobject. Willens en wetens of - zoals je reactie suggereert - onbewust, vanuit een soort van automatisme?


Nou, daar ben ik het helemaal niet mee eens. Ik vind juist dat Elpisto een veel genuanceerdere indruk maakt dan de andere mannen die zich inleven in de 16-jarige jongen tot dusver in deze discussie. Door zijn bijdrage kan ik me iets meer voorstellen dat een puberjongen uit zichzelf seks zou willen met een oudere vrouw.

Ik weet wel dat er mannen zijn die makkelijker bereid zijn tot seks dan vrouwen, maar had me niet gerealiseerd dat dit ook voor zulke jonge jongens kon gelden. (Kan me het bij mijn eigen zoon nog steeds helemaal niet voorstellen eigenlijk). Misschien dat ik daar nog steeds iets wel een oordeel over heb, maar goed. Er is ook nog iets tussen dat interessant vinden en op je 16e al naar de hoeren gaan (sorry Valdemar, dat vind ik echt shocking voor een minderjarige).

Viva-amber schreef op 07-09-2022 om 15:05:

[..]

Kinderen tot lustobject maken is nog erger.

Ik denk dat geen mens erbij is gebaat om te worden gereduceerd tot lustobject; tenzij dit nu juist de uitdrukkelijke bedoeling is. Dat wil zeggen: wanneer dat als zodanig is gecommuniceerd.

En over communicatie gesproken? In dit draadje laat de kwaliteit ervan wel enigszins te wensen over; met als voorlopig diepste dieptepunt de jij-bak van Letterkoekje. - Dacht je mij een koekje van eigen deeg te kunnen geven? - We kunnen hier in principe eindeloos doorgaan met het projecteren van onze eigen belevingswereld op het verhaal van TO, maar zolang zij ons niet nader informeert, zal dat vermoedelijk slechts leiden tot een vervelende herhaling van zetten.

hoe is het nu Celine?

BrightEchidna89

BrightEchidna89

09-09-2022 om 23:16

troelahoep schreef op 07-09-2022 om 16:33:

[..]

...

Ik weet wel dat er mannen zijn die makkelijker bereid zijn tot seks dan vrouwen, maar had me niet gerealiseerd dat dit ook voor zulke jonge jongens kon gelden. (Kan me het bij mijn eigen zoon nog steeds helemaal niet voorstellen eigenlijk). Misschien dat ik daar nog steeds iets wel een oordeel over heb, maar goed. Er is ook nog iets tussen dat interessant vinden en op je 16e al naar de hoeren gaan (sorry Valdemar, dat vind ik echt shocking voor een minderjarige).

Geen probleem, je bent kennelijk een moeder met een eigen zoon dus ik kan me voorstellen dat je deze gedachten confronterend vindt. 
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar als hij de puberteit bereikt heeft zal hij zeer zeker seksuele fantasieën hebben over volwassen vrouwen. Natuurlijk zullen ze dit niet allemaal in de praktijk brengen, maar als de gelegenheid er is denk ik dat er weinigen zullen twijfelen. 

Valdemar schreef op 09-09-2022 om 23:16:

[..]

Geen probleem, je bent kennelijk een moeder met een eigen zoon dus ik kan me voorstellen dat je deze gedachten confronterend vindt.
Ik weet niet hoe oud je zoon is, maar als hij de puberteit bereikt heeft zal hij zeer zeker seksuele fantasieën hebben over volwassen vrouwen. Natuurlijk zullen ze dit niet allemaal in de praktijk brengen, maar als de gelegenheid er is denk ik dat er weinigen zullen twijfelen.

Ik denk dat jij te veel vanuit jezelf denkt. Volgens mij vinden de meeste jongens van 16 een vrouw van 45 een oud wijf en niet echt aantrekkelijk. Toen ik 16 was vond ik iemand van 45 ook oud. Ik zie de zoon van TO echt als uitzondering.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-09-2022 om 09:37

watertoren schreef op 10-09-2022 om 09:20:

[..]

Ik denk dat jij te veel vanuit jezelf denkt. Volgens mij vinden de meeste jongens van 16 een vrouw van 45 een oud wijf en niet echt aantrekkelijk. Toen ik 16 was vond ik iemand van 45 ook oud. Ik zie de zoon van TO echt als uitzondering.

Nee hoor, kijk maar naar vrouwen als Doutzen Kroes en Sylvie Meijs, een 16 jarige jongen zou daar geen nee tegen zeggen. 

Battle-Royale schreef op 10-09-2022 om 09:37:

[..]

Nee hoor, kijk maar naar vrouwen als Doutzen Kroes en Sylvie Meijs, een 16 jarige jongen zou daar geen nee tegen zeggen.

Ook dat zijn uitzonderingen. Ik heb het over de doorsnee vrouw van 45 en ik geloof echt niet dat de meeste jongens die aantrekkelijk vinden.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

10-09-2022 om 10:01

watertoren schreef op 10-09-2022 om 09:44:

[..]

Ook dat zijn uitzonderingen. Ik heb het over de doorsnee vrouw van 45 en ik geloof echt niet dat de meeste jongens die aantrekkelijk vinden.

Mwoah, ik vond de moeders van sommige maten toch zeker niet verkeerd. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.