Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


dan

dan

10-09-2022 om 10:35

Battle-Royale schreef op 10-09-2022 om 10:01:

[..]

Mwoah, ik vond de moeders van sommige maten toch zeker niet verkeerd.


De ene 45 jarige vrouw is inderdaad de andere niet. 

Battle-Royale schreef op 10-09-2022 om 09:37:

[..]

Nee hoor, kijk maar naar vrouwen als Doutzen Kroes en Sylvie Meijs, een 16 jarige jongen zou daar geen nee tegen zeggen.

Doutzen is 37.

En Meis is wel een enorme uitzondering. Die heeft een mooier figuur dan de gemiddelde 21 jarige vrouw. 

Volgens to was het geen mooie 45 jarige. Een gemiddelde 45 jarige vrouw, die vind ik al te oud eruit zien. En voor de omgekeerde seksisten: dat geldt ook voor de gemiddelde 45 jarige man. Daar kan ik het ook niet op.

Bijtje82

Bijtje82

10-09-2022 om 12:32

DS1971 schreef op 10-09-2022 om 12:21:

[..]

Doutzen is 37.

En Meis is wel een enorme uitzondering. Die heeft een mooier figuur dan de gemiddelde 21 jarige vrouw.

Volgens to was het geen mooie 45 jarige. Een gemiddelde 45 jarige vrouw, die vind ik al te oud eruit zien. En voor de omgekeerde seksisten: dat geldt ook voor de gemiddelde 45 jarige man. Daar kan ik het ook niet op.

Mooi is maar relatief. 

Iedereen is op een bepaalde manier mooi. Mijn vriend vind mij de meest prachtige vrouw en heeft niks met een Doutzen of een Sylvie. Maar er zullen vast genoeg mannen zijn die mij niks vinden. En gelukkig maar, als iedereen dezelfde persoon leuk zou vinden dan zou het maar een hysterische bende worden en die ene persoon zou ook niet gelukkig zijn. 

Het gaat hier ook niet om uiterlijk, maar om het enorme leeftijd verschil. Als zoon 20 jaar ouder zou zijn zou het ook even slakken worden. Maar dan is hij zelf mentaal en lichamelijk een stuk verder ontwikkeld. 

Dat iemand van 45 in bed meer te bieden heeft dan iemand van 16/17/18, dat is wel zo. Maar als het enkel daar om gaat, dan hoef je geen liefdesrelatie aan te gaan, contact met kinderen etc. Het gaat dus, in ieder geval voor die vrouw, verder dan dat.

Op de middelbare school hadden wij een hele knappe tekenlerares en veel jongens hadden een soort van crush op haar. Maar meer in de zin van 'zou ik wel een keer een avond mee uit willen', niet in de zin van 'dat wordt de moeder van mijn kinderen'.
En die vrouw was toen ergens eind twintig, niet halverwege de veertig.

Er is nog een verschil tussen iemand aantrekkelijk/mooi vinden en er een relatie mee willen. Ik kan vrouwen ook heel mooi vinden, maar ik hoef er geen relatie mee.

Op zich is lust een van de doodzonden, dus dat lust geen zonde is klopt dan weer niet helemaal. 

Netherfield schreef op 10-09-2022 om 12:41:

Op zich is lust een van de doodzonden, dus dat lust geen zonde is klopt dan weer niet helemaal.

Je bedoelt hoofdzonden denk ik. 
Dat zijn op zich hele menselijke neigingen, en vanuit een bepaald perspectief is de veronderstelling dat het goed is om die neigingen te onderdrukken. 
Ben persoonlijk ook niet van de one night stands en de friends with benefits etc. maar ik begrijp ook dat mijn persoonlijke opvattingen niet de maat der dingen zijn en dat ik wat dit soort dingen betreft nogal conservatief ben.

Netherfield schreef op 10-09-2022 om 12:41:

Op zich is lust een van de doodzonden, dus dat lust geen zonde is klopt dan weer niet helemaal.

Zozeer als ik lust geen zonde vind, ben ik van mening dat er een zeker gevaar uitgaat van mensen die steevast pretenderen de waarheid in pacht te hebben om die vervolgens aan de gehele mensheid op te dringen.

Bijtje82 schreef op 10-09-2022 om 12:32:

[..]

Mooi is maar relatief.

Iedereen is op een bepaalde manier mooi. Mijn vriend vind mij de meest prachtige vrouw en heeft niks met een Doutzen of een Sylvie. Maar er zullen vast genoeg mannen zijn die mij niks vinden. En gelukkig maar, als iedereen dezelfde persoon leuk zou vinden dan zou het maar een hysterische bende worden en die ene persoon zou ook niet gelukkig zijn.

Het gaat hier ook niet om uiterlijk, maar om het enorme leeftijd verschil. Als zoon 20 jaar ouder zou zijn zou het ook even slakken worden. Maar dan is hij zelf mentaal en lichamelijk een stuk verder ontwikkeld.

Natuurlijk gaat de discussie primair over dat een 16 jarige jongen met een 45 jarige vrouw mentaal geen enkele match is en dat misbruik op de loer ligt. 

Maar het punt dat de gemiddelde 16 jarige jongen een 45 jarige vrouw oud en onaantrekkelijk zal vinden (en je kan hier ook gerust de sekses omdraaien) vind ik wel valide  (Sylvie Meis is daarvoor denk ik niet een heel goed voorbeeld. Dat is zonder twijfel een bovengemiddeld mooie vrouw, maar die heeft zacht gezegd de gunfactor niet, waardoor heel weinig mensen dat schijnen te willen accepteren). 

En andersom ook. Ik weet nog wel dat ik een jaar of 37 was en een meisje van 15 jaar interesse toonde in mij. Heel schattig allemaal, maar geen haar op mijn hoofd. Mooi meisje om te zien, maar een meisje. Het is dus heel ongebruikelijk van beide kanten denk ik. 

Netherfield schreef op 10-09-2022 om 12:41:

Op zich is lust een van de doodzonden, dus dat lust geen zonde is klopt dan weer niet helemaal.

Stoppen met het katholieke geloof, niet naar de kerk op zondag, blasfemie, abortus, euthanasie, seks buiten het huwelijk, anticonceptie, zelfbevrediging, homoseksualiteit, enz. enz. 

Allemaal doodzondes volgens de katholieke kerk (het zijn er teveel om op te noemen). 

Vind jij het zondes? Ik niet. 

MamaE schreef op 10-09-2022 om 12:51:

[..]

Je bedoelt hoofdzonden denk ik.
Dat zijn op zich hele menselijke neigingen, en vanuit een bepaald perspectief is de veronderstelling dat het goed is om die neigingen te onderdrukken.
Ben persoonlijk ook niet van de one night stands en de friends with benefits etc. maar ik begrijp ook dat mijn persoonlijke opvattingen niet de maat der dingen zijn en dat ik wat dit soort dingen betreft nogal conservatief ben.

Nee, het valt echt onder de doodzondes. Net als lid worden van de PvdA trouwens. Maar goed, dat begrijp ik dan weer wel.

Intussen zijn we 20 bladzijden ver, laat TO zich al in geen dagen (of bladzijden) meer zien en ontspoort (in mijn ogen) de discussie steeds verder. Het gaat er helemaal niet over of een jongen niet een keertje sex mag hebben met een 45-jarige vrouw, dat moet iedereen zelf weten. TO kaart aan dat haar zoon bij die vrouw thuiskomt, aan haar kinderen wordt voorgesteld, dat die vrouw ook al bij haar thuis is geweest en ze dreigt niet te stoppen na verbod van ouders jongen.

Dan gaat het niet over sex tussen jongen en vrouw, dan gaat het over relatie.

Het is normaal dat er in een discussie al eens een zijweggetje wordt ingegaan, maar men moet toch altijd terug op de hoofdweg (lees: hoofdprobleem) komen. En in mijn ogen wordt er hier (bij gebrek aan input van TO) maar steeds meer ge-off-topic-t.

letterkoekje schreef op 10-09-2022 om 13:01:

TO kaart aan dat haar zoon bij die vrouw thuiskomt, aan haar kinderen wordt voorgesteld, dat die vrouw ook al bij haar thuis is geweest en ze dreigt niet te stoppen na verbod van ouders jongen.

On topic: er is naar mijn beste weten geen sprake geweest van een verbod.

DS1971 schreef op 10-09-2022 om 12:59:

[..]

Nee, het valt echt onder de doodzondes. Net als lid worden van de PvdA trouwens. Maar goed, dat begrijp ik dan weer wel.


De zeven hoofdzondes:

  1. Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid)
  2. Avaritia (hebzucht - gierigheid)
  3. Luxuria (onkuisheid - lust - wellust)
  4. Invidia (nijd - jaloezie - afgunst)
  5. Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht)
  6. Ira (woede - toorn - wraak - gramschap)
  7. Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid)

Misschien heb ik me ook wel onvoldoende verdiept in alle ins en outs van de katholieke leer hoor. Maar ik ben persoonlijk van mening dat ik van boven ook gezond verstand heb gekregen om zelf na te denken en keuzes te maken in het leven.

Er zit overigens wel wat in. Als je enkel bezig bent met het bevredigen van je lusten, denk je vooral aan geluk op de korte termijn en niet aan de gevolgen op lange termijn.
De seks met een ervaren iemand zal best fijn zijn. Net als meerdere vrouwen op een avond bezoeken. Maar je deelt wel iets heel intiems van jezelf. Wil je dat met jan en alleman delen?

ik lees ook vol geloof en ongeloof mee. Ben ook benieuwd hoe het ervoor staat. Is de relatie al over? Bleek het toch korte lustzonde. Van beider zijden misschien wel.

als mensen echt verliefd zijn doe je er niet zoveel aan. Er zijn relaties die met grote leeftijdsverschillen stand houden. Het is alles behalve doorgaans. Stel dat het ons overkwam in deze rollen. Als ik moeder van deze zoon was zou ik ook schrikken. Maar zou ook niet weten wat te doen, in elk geval geen politie of instanties bijhalen. 
Wat de man van Celine zegt, zou ik me mee stillen waarschijnlijk 

  1. -Superbia (hoogmoed - hovaardigheid - ijdelheid)
  2. Avaritia (hebzucht - gierigheid)
  3. Luxuria (onkuisheid - lust - wellust)
  4. Invidia (nijd - jaloezie - afgunst)
  5. Gula (onmatigheid - gulzigheid - vraatzucht)
  6. Ira (woede - toorn - wraak - gramschap)
  7. Acedia (gemakzucht - traagheid - luiheid - vadsigheid)-      

leuke kost! Doet mij aan de film Seven denken 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.