Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Zoon heeft veel oudere vriendin


GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

29-08-2022 om 07:13

Mona-xxx schreef op 29-08-2022 om 07:09:

[..]

Ik denk dat TO bedoeld dat het gewoon te vies is om voor te stellen een 45 jarige met een 16 jarige

Ja dat is haar idee erbij maar dat houdt hem niet tegen en als het niet mag wordt het alleen maar spannender om de regels te breken. En ja het leeftijdsverschil is groot maar blijkbaar ziet hij toch iets in haar of heeft hij een ander verlangen op het gebied van seks en relaties. Wie weet valt ie op ouder of whatever.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

29-08-2022 om 07:15

Mona-xxx schreef op 29-08-2022 om 07:12:

[..]

Misschien niet officeel, maar die vrouw kan tegen haar dochters zeggen dat ze hem papa moeten noemen. Die vrouw is erg gek genoeg voor

Ja dan is er toch nog geen man overboord?  Een titel krijgen maakt het niet officieel. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

29-08-2022 om 07:21

Celine3838 schreef op 29-08-2022 om 06:59:

@ Pippeltje en Valdemar,

... Volgens mijn man was zoon in het gesprek heel blij en bijna trots toen het over het vrijen ging. Vertelde met blosjes op zijn wangen hoe lekker hij dat gevoel vindt. En dat is wat mij raakt, want met iemand van zijn eigen leeftijd is het veel fijner/lekkerder.
Iemand vroeg of hij vrienden en zeker, heel veel zelfs. Heb ze er nog niet echt over gesproken.

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dit zeker niet klopt. Het wordt echt leuk om met een vrouw te vrijen wanneer ze zich comfortabel voelen bij hun lichaam en dit is veelal niet het geval bij meisjes van zijn leeftijd of zelfs vrouwen van in de twintig. 

Mona-xxx schreef op 29-08-2022 om 07:12:

[..]

Misschien niet officeel, maar die vrouw kan tegen haar dochters zeggen dat ze hem papa moeten noemen. Die vrouw is erg gek genoeg voor

Nounou, er worden weer conclusies getrokken. Ken jij deze vrouw toevallig? We weten alleen van haar wat TO over haar schrijft. 

Pippeltje schreef op 29-08-2022 om 03:28:

(...)
Stennis gaan lopen schoppen bij AH is helemaal uit den boze. Meerdere mensen hebben al gezegd dat het geen zin heeft, maar ik wil daarbij aanvullen dat het behalve zinloos ook zeer beschadigend is. Deze vrouw gaat vreselijk voor schut en dat vergeeft jullie zoon jullie nooit. Dat wordt een gigantische rel.

Je moet je ook goed realiseren dat als hij het in zijn bol krijgt en hij trekt bij haar in, dat de politie hem echt niet voor je gaat halen of zo. Hij kan dit gewoon doen als hij wil. Dus als je je relatie met je zoon enigszins goed wil houden, behandel hem en zijn vriendin dan met respect ook al begrijp je niets van deze keuze.

En daar zou het me precies om te doen zijn

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

29-08-2022 om 07:40

Aviendha schreef op 29-08-2022 om 07:37:

[..]

En daar zou het me precies om te doen zijn

En dan een zoon hebben die niks meer met jou te maken wil hebben? Hij heeft tenslotte een adres waar hij meteen in een gespreid bedje valt.

Rhonda schreef op 29-08-2022 om 07:36:

[..]

Nounou, er worden weer conclusies getrokken. Ken jij deze vrouw toevallig? We weten alleen van haar wat TO over haar schrijft.

Een 45 jarige vrouw die seks heeft met een 16 jarige en hem ook al voorgesteld heeft aan haar kinderen, krijgt van mij niet de voordeel van de twijfel. Al mijn pijlen zijn op haar gericht. En ik ga inderdaad uit van het ergste. Deze vrouw heeft al laten zien dat ze tot veel toe instaat is. 

Battle-Royale schreef op 29-08-2022 om 07:40:

[..]

En dan een zoon hebben die niks meer met jou te maken wil hebben? Hij heeft tenslotte een adres waar hij meteen in een gespreid bedje valt.

Als hij eenmaal een paar nachtjes bij haar is komt hij weer huilend terug naar zijn ouders. Dus zo snel raak je je kind niet kwijt

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

29-08-2022 om 07:44

Mona-xxx schreef op 29-08-2022 om 07:43:

[..]

Als hij eenmaal een paar nachtjes bij haar is komt hij weer huilend terug naar zijn ouders. Dus zo snel raak je je kind niet kwijt

Dat zou ik niet te hard roepen. 

Aviendha schreef op 29-08-2022 om 07:37:

[..]

En daar zou het me precies om te doen zijn

Om iemand voor schut te zetten of om de zoon het huis uit te jagen linea recta in haar armen?

Dat voor schut zetten zou ook wel eens andersom kunnen zijn overigens. Wie zegt dat collega's het niet weten? Waarom gaan mensen ervan uit dat de werkgever er wel iets van zal vinden en dat dat dan gevolgen voor haar heeft? Ik vermoed dat de werkgevers juist bij zo'n melding zullen denken dat de melder normaal moet doen en het niet via de werkgever moet spelen. 

Melden bij de werkgever is vreselijk kinderachtig en kan totaal averechts werken. 

Ik zou mij alleen richten op de zoon. Op tijd thuis zijn 's avonds. Cijfers mogen niet wegzakken en er goed op letten dat zoon zich geen dingen gaat ontzeggen. Uitstapjes met school en met vrienden. Een bijbaantje blijft houden. Iemand van 45 leeft een totaal ander leven dan een 16 jarige scholier. Ik zou er wel op letten dat die jongen nog wel ook de dingen blijft doen die horen bij zijn leeftijd.  

Jullie zoon voelt zich volwassen genoeg voor deze relatie. Zijn vriendin denkt daar net zo over. Het gaat ook al een tijdje goed. 

Tijd dus om hem als volwassene te gaan behandelen. Als je dingen gaat verbieden of op andere manieren je ouderlijke macht gaat uitoefenen, loop je de kans dat hij zich van je afkeert en kiest voor het leven waarin hij als volwassene wèl serieus wordt genomen (no pun intended).

Ga het gesprek met hem aan zoals je praat met een vriendin die in een bijzondere of ongelijke relatie zit. Stel vragen. Uit je zorgen. Luister. 

Ik zou hier niet met zijn vrienden over gaan praten. Dat is niet aan jou en ze zijn geen partij hierin. Als zij hier iets van vinden en hem laten vallen, gaat hij alleen nog maar meer aan die vrouw hangen want hij heeft niemand meer om op terug te vallen.

Adoptie lijkt me niet aan de orde. Daarvoor moet de biologische vader toestemming geven als hij nog in leven is. Daarbij is je zoon nog minderjarig en heeft hij weinig tot geen inkomen terwijl het een hele verantwoordelijkheid is. Ik denk dat een rechter daar ook niet zonder meer mee akkoord gaat. 

Ik vind het wel een beetje gek om condooms te kopen terwijl die vrouw al lang en breed volwassen is en eigen inkomen heeft. Ik zou niet willen dat mijn ouders, laat staan mijn schoonouders, voor mijn anticonceptie betalen. 

ja met je zoon moet je in contact blijven, hoe moeilijk ook.  Niet wegjagen recht in de armen van die vrouw

maar mén wat een moeilijke situatie zeg. 

Ik vraag mij ook wel af hoe mensen met een dergelijk leeftijdsverschil hier later op terugkijken. Is dat dan 'wat fijn dat mijn ouders me het vertrouwen gaven om zelf keuzes te maken' of 'wat de fuck bezielde mij in hemelsnaam en waarom vonden mijn ouders dit oké?' 

Celine, wat een verschrikkelijk moeilijke situatie.
Wat ik zou doen is zo ie zo een gesprek met de mentor aan gaan, zodra je zoon weer naar school gaat
Zorgen dat iedereen je zoon in het vizier houdt. Ontvang die vrouw zodat je er juist zicht op blijft houden en niet om het goed te keuren! 
Ik hoop dat zijn vrienden invloed op hem gaan hebben en hem er op wijzen dat het niet normaal is.
Probeer je moederhart even in het gareel te houden en hem juist omarmt inplaats van weg jaagt.
Misschien kun je hulp zoeken bij een praktijkondersteuner? Of iemand waar je je hart bij kunt uiten en objectief mee kijkt.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.