T@sje
24-06-2024 om 14:18
Zomervakantie in het gips
Onze puber van 13 heeft afgelopen weekend haar been gebroken, zit tot half augustus in het gips. Ze heeft nu nog veel pijn, en zwaar gips. Als het goed is krijgt ze over een dag of 10 wat lichter gips waar ze iets beter mee uit de voeten kan op krukken.
Kampeervakantie hebben we geskipt, op advies van artsen. Maar hoe komen we de zomer nou een beetje leuk door? Heb even geen idee, ook omdat we (nog) even heel druk zijn met andere zaken. Over een week of twee is dat wat rustiger en komt er in mijn hoofd ook weer ruimte voor andere dingen.
Dochter zit m enorm te stressen, denkt dat haar vakantie helemaal in het water valt en dat ze zich dood gaat vervelen. Ik zou haar graag een beetje geruststellen maar kan op dit moment zelf ook nog niet echt overzien hoe en wat. Iemand ideetjes hoe we de zomervakantie toch leuk en relaxt (voor ons allemaal) kunnen maken, ondanks het gipspootje van dochter en het cancellen van de vakantie?
Netherfield
25-06-2024 om 08:46
Iets heel anders: toen ik mijn been in het gips had, had ik veel spierverlies na 8 weken niks doen. Als ze minder pijn/lichter gips heeft, ga langs de fysio voor oefeningen zodat het spierverlies beperkt blijft. Fysio is gratis onder de 18.
Temet
25-06-2024 om 09:08
" Iets heel anders: toen ik mijn been in het gips had, had ik veel spierverlies na 8 weken niks doen"
Hoe oud was jij toen? Want dit is vziw wel steeds erger naarmate je ouder bent. En niet alleen raak je meer spieren kwijt dan een jongere, het is ook nog eens moeilijker om het er weer aan te trainen.
Maar advies vragen aan arts of fysio lijkt mij ook een goed idee, want zelfs bij een puber zal er wel spier- en krachtverlies optreden.
Pytha123
25-06-2024 om 09:17
Een typecursus! Super nuttig en nog best leuk.
Haar de volgende vakantie volledig laten plannen. Budget geven en dan mag ze los. Liefst iets als een citytrip met veel uitjes of juist een rondreis. Kun je echt weken mee zoet zijn. Vooral als je meerdere opties uitwerkt om de beste te vinden.
mikado123
25-06-2024 om 10:25
krijgt ze hierna ook weer volledig gips? Of een brace? Mijn neefje kreeg een brace en daarmee kan je ieder geval douchen (want brace even af, zitten op een krukje) en douchen. Hij mocht volgens mij zelfs zwemmen met die brace.
Poekewiki
25-06-2024 om 11:29
Lezen voor de lijst en typecursus ? alsof jullie dat meisje nog extra willen straffen daar zou ik als puber echt niet voor te porren geweest zijn
Als ze graag gamet, zou ik het bespaarde budget inzetten voor een (betere) spelcomputer en nieuwe games. Een abonnement geoguessr of ander spel naar keuze. Alvast een vakantie naar X boeken voor de herfstvakantie en daar duolingo taal aan koppelen. Een cadeaukaart van de hema of de paris xl en dan een shopping middag met vriendinnen. Een leuk concert ? Een bbq/disco feest in de achtertuin voor de vriendinnen. Een comiccon bezoeken. Heel veel nieuwe gezelschapsspelletjes aanschaffen. Een movie cadeaukaart. Nagellak set aanschaffen - dan kunnen de vriendinnen langskomen voor een manicure. En verder gewoon heel veel tiktok laten kijken in de achtertuin.
Caroline80
25-06-2024 om 12:57
Poekewiki schreef op 25-06-2024 om 11:29:
Lezen voor de lijst en typecursus ? alsof jullie dat meisje nog extra willen straffen daar zou ik als puber echt niet voor te porren geweest zijn
Als ze graag gamet, zou ik het bespaarde budget inzetten voor een (betere) spelcomputer en nieuwe games. Een abonnement geoguessr of ander spel naar keuze. Alvast een vakantie naar X boeken voor de herfstvakantie en daar duolingo taal aan koppelen. Een cadeaukaart van de hema of de paris xl en dan een shopping middag met vriendinnen. Een leuk concert ? Een bbq/disco feest in de achtertuin voor de vriendinnen. Een comiccon bezoeken. Heel veel nieuwe gezelschapsspelletjes aanschaffen. Een movie cadeaukaart. Nagellak set aanschaffen - dan kunnen de vriendinnen langskomen voor een manicure. En verder gewoon heel veel tiktok laten kijken in de achtertuin.
Hier ook een dochter van 13. Haar zou je denk ik 'blij' kunnen maken met online shoppen en daar een tegoed voor geven, onbeperkt schermtijd (om tiktok te kijken). Lekkere gerechten uitzoeken om te bakken en/of koken, beautymiddag met gezichtsmaskertjes, haarmasker en make-up, een vakantie uitzoeken voor de herfstvakantie of een abonnement op netflix of videoland.
Gebruikersnaaminvullen
25-06-2024 om 14:40
Wat voor een krukken heeft ze? Okselkrukken zijn vaak veel fijner als je veel gips mee moet slepen.
Temet
25-06-2024 om 15:29
" Lezen voor de lijst en typecursus ? alsof jullie dat meisje nog extra willen straffen
daar zou ik als puber echt niet voor te porren geweest zijn"
Mijn idee. Daar zou ik als volwassene al niet voor te porren zijn.
SuzyQFive
25-06-2024 om 16:08
Netherfield schreef op 25-06-2024 om 08:46:
Iets heel anders: toen ik mijn been in het gips had, had ik veel spierverlies na 8 weken niks doen. Als ze minder pijn/lichter gips heeft, ga langs de fysio voor oefeningen zodat het spierverlies beperkt blijft. Fysio is gratis onder de 18.
Dat klopt niet, je kinderen zijn gratis meeverzekerd met het aanvullende pakket van ouders. Dus als ouders fysio hebben dan kinderen ook.
SuzyQFive
25-06-2024 om 16:10
Ik ben zelf helemaal into Lego momenteel.
Misschien vindt ze dat ook leuk?
Er zijn een heleboel bedrijven waar je lego kan huren. Je betaalt dan voor een grote set iets van €10 per week.
Flanagan
25-06-2024 om 16:29
SuzyQFive schreef op 25-06-2024 om 16:08:
[..]
Dat klopt niet, je kinderen zijn gratis meeverzekerd met het aanvullende pakket van ouders. Dus als ouders fysio hebben dan kinderen ook.
Als de fysio wordt aangeraden door de chirurg als onderdeel van herstel, valt het onder medische zorg en worden de uren vergoed terwijl het bereik van het aantal behandelingen in basispakket (8?) reeds gepasseerd zijn. Ik had een operatie aan de voorste kruisband. De nazorg gekoppeld aan de operatie, ging gepaard met 8 maanden revalidatie, dus ver buiten de basisvergoeding.
Vraag de chirurgie hoe en wat..
Cenote
25-06-2024 om 17:22
Wat sneu zeg!
Ik moet denken aan de filmpjes van bewegingsagoog Joël. Hij werkt in de ouderenzorg en daagt ouderen uit om te bewegen met de mogelijkheden die zij hebben naast hun beperking. Je zou misschien een soort spelletjesmiddag kunnen organiseren vol met spelletjes die hij met ouderen doet. Veelal zijn die spelletjes zittend maar wel grappig en uitdagend.
Of als ze van make-up houdt zou je een visagiste kunnen uitnodigen om een make-up middag te houden voor je dochter en haar vriendinnen.
Een of twee nachtjes naar een (heel) luxe hotel zou ook leuk kunnen zijn, echt iets anders dan anders.
Marit!
25-06-2024 om 17:34
SuzyQFive schreef op 25-06-2024 om 16:10:
Ik ben zelf helemaal into Lego momenteel.
Misschien vindt ze dat ook leuk?
Er zijn een heleboel bedrijven waar je lego kan huren. Je betaalt dan voor een grote set iets van €10 per week.
Nee, dat is volgens mij niet waar. Mijn toen 16- jarige had vorig jaar last van haar stuitje, en moest ook fysio. Omdat ze van t kastje naar de muur gestuurd werd, zaten er nogal wat behandelingen in. Uitgezocht: bij mijn verzekeraar 18 behandelingen basispakket + zelfde aantal behandelingen als mijn aanvullende...das 30 stuks. Das los van de fysio na chirurgie, want dat is idd medisch nog weer anders als t door chirurg aanbevolen wordt.
https://www.cz.nl/vergoedingen/fysiotherapie-en-oefentherapie/fysiotherapie-tot-18-jaar
(Geen aandelen, niet mijn verzekeraar).
To veel sterkte voor hè dochter, hopelijk kun je wat met de gegeven tips.
Marit
Vf_Watervrouw
25-06-2024 om 18:45
Gsleutel schreef op 24-06-2024 om 23:54:
Ik dacht meteen: varen. Zitten en ondertussen van alles te zien. Maar ja, dan moet je natuurlijk nog in en uit die boot zien te komen.
https://sailwise.nl/nl misschien al veel vol voor de zomervakantie, maar wie weet...
MamaE
25-06-2024 om 20:27
Wat sneu voor je dochter, heel veel beterschap gewenst. Altijd vervelend als de vakantie in het water valt door ziek zijn. Zeker als het warm is ze niet kan zwemmen.
Ik zou zeker niet dingen voor school gaan doen, het is niet alsof ze daarna niet naar school hoeft en huiswerk maken etc. Vakantie is om uit te rusten en leuke dingen te doen.
Ik heb al veel goede suggesties voorbij zien komen. Lezen, puzzelen, bouwen met lego, make-up sessies met vriendinnen, filmmarathon, misschien ook een mooie wandeling maken met de rolstoel. Of een dagje uit naar een leuk museum of zo.
Veer mee met haar behoeftes. Als ze minder pijn krijgt, krijgt ze vast ook weer zin om dingen te doen, wordt wat mobieler etc.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.