Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

wat vinden jullie van "uit de kast komen" onnodig of niet ?


aurelia

aurelia

09-03-2021 om 13:55 Topicstarter

bedankt voor de reacties.                                                                                              helaas is mijn vraag niet door iederren goed begrepen.                                                    pippeltje het is inderdaad niet mijn probleem maar met mijn vraag bedoel ik meer wil je dat jou kind het apart tegen je zegt als hij of zij homo/lesbi/bi is of maakt het jou niets uit. en rutiel ik bedoelde niet dat mijn dochter zich op haar 7e al verlied was op meisjes/vrouwen ze zei wel alleen "ik trouw later met een meisje " en met een jaar of 10 vertelde ze dat ze verliefd was op een meisje uit haar klas.mij maakt het zelf niks uit of ze uit de kast willen komen of niet. ik heb dat wel gedaan toen ik 17 was gewoon om duidelijk te maken dat het "officieel" was.

Mij maakt het niks uit, maar ik denk dat jouw dochter, die opgroeit met twee moeders, wat makkelijker zegt dat ze later ook met een meisje wil trouwen. Logisch, want zo kent ze de situatie en zo zegt ze dat ze zoveel van je houdt, dat ze net als jij wil zijn. In een omgeving waar homoseksualiteit geen rol speelt, omdat er niet over wordt gesproken of omdat het juist verzwegen wordt, zal een kind van 10 dat niet zo snel zeggen. die kent die mogelijkheid namelijk niet. 

en in een homofobe omgeving, van die christelijke dominees die iedere week hel en verdoemenis preken over homo's en dan op een dag ontmaskerd worden omdat ze zelf homoseksueel contacten hebben naast hun huwelijk (er zijn diverse Amerikaanse voorbeelden), zal een kind wijselijk zijn of haar mond houden. 

Aurelia: ik begrijp heel goed dat je punt was  wat de ouders zouden willen. Maar begrijp je mijn punt ook? Dat het geen zin heeft daar ook maar iets over te zeggen omdat iedereen waarbij het aan de orde is zelf bepaalt hoe hij/zij het doet.

Ik vind dat hele uit de kast komen van de laatste jaren behoorlijk opdringerig. Het lijkt wel een trend om lesbie of homo te zijn. Op de leeftijden die jij noemt vind ik dat al helemaal niet normaal. Twee lesbies met 6 dochters en 4 daarvan zijn lesbies? Denk dat een psycholoog en jeugdzorg eens wat gesprekken moet gaan voeren.

Aurelia,

Als ik het zo lees, vraag ik me af, wat vindt je er eigenlijk zelf van?

En ik ben ook meestal wel iemand van de cijfers. En wat hierboven iemand zich afvroeg, hoe komt het dat bij jou thuis de dekkingsgraad zo hoog is. Zijn de kinderen jou aan het pleasen. Dat is het gevoel wat het mij geeft.

Angie72: doe niet zo belachelijk!!! Het zou een trend zijn om lesisch of homo te zijn. Serieus; geen woorden voor hoe je kunt zijn om zo'n uitspraak te doen.

De enige trend die je hier in zou kunnen ontdekken is dat men er eindelijk voor uit durft te komen!!! En dat is meer dan positief.

Angie-1972 schreef op 10-03-2021 om 07:54:

Ik vind dat hele uit de kast komen van de laatste jaren behoorlijk opdringerig. Het lijkt wel een trend om lesbie of homo te zijn. Op de leeftijden die jij noemt vind ik dat al helemaal niet normaal. Twee lesbies met 6 dochters en 4 daarvan zijn lesbies? Denk dat een psycholoog en jeugdzorg eens wat gesprekken moet gaan voeren.

Eens. In zo'n setting is 'uit de kast komen' bijna synoniem voor hetero zijn.

Meike en AngieT: stel dat jullie gelijk hebben, dat een gay omgeving gay kinderen oplevert: 

a. geldt dat dan ook niet voor een hetero-omgeving?

b. waarom zou dat problematischer zijn?

Lexus schreef op 10-03-2021 om 11:15:

Meike en AngieT: stel dat jullie gelijk hebben, dat een gay omgeving gay kinderen oplevert:

a. geldt dat dan ook niet voor een hetero-omgeving?

b. waarom zou dat problematischer zijn?

Ik zeg nergens dat een gay omgeving gay kinderen oplevert. Ik zeg dat in deze specifieke gay OMGEVING, benadrukt door TS (!) je bijna raar bent als je niet gay bent. 

Lexus schreef op 10-03-2021 om 11:15:

Meike en AngieT: stel dat jullie gelijk hebben, dat een gay omgeving gay kinderen oplevert:

a. geldt dat dan ook niet voor een hetero-omgeving?

b. waarom zou dat problematischer zijn?

Hoi Lexus,

Ik heb Meike en AngieT deze bewering ook niet zien maken. Maar ik vraag me bij jou vraag af: Wil hij nou een knuppel in het hoederhok gooien of wat is je bedoeling?

geef je mening. Of is dit jou mening: Dat een hetro omgeving hetro kinderen opleverd.

En is je andere mening dat dit een problematische situatie is?

Reactie op Lexus: Ik denk niet dat een hetero omgeving hetero kinderen oplevert, maar wel dat het in zo'n omgeving lastiger is om ervoor uit te komen dat je geen hetero bent. Idem met een gay omgeving.

Nou ik stel de vraag omdat de volgende opmerkingen niet gesteld worden in een hetero situatie: "Twee lesbies met 6 dochters en 4 daarvan zijn lesbies? Denk dat een psycholoog en jeugdzorg eens wat gesprekken moet gaan voeren." en de bevestiging daarvan door Meike: 'Eens. In zo'n setting is 'uit de kast komen' bijna synoniem voor hetero zijn."

Eens met Jippox overigens (en de ander ook dus): de omgeving waar de norm heerst is het lastiger als tegenovergesteld uit de kast te komen. Mijn punt is, dat daar ineens een punt van lijkt te worden gemaakt bij gay mensen.

Maar goed, jullie doelen op de specifieke situatie van ts. tja, ik heb daar niet genoeg inzicht in

aurelia

aurelia

10-03-2021 om 15:14 Topicstarter

bedankt voor de reacties even voor de duidelijkheid mijn vraag was : wat vinden jullie van uit de kast komen en mijn vraag was niet :wat vinden jullie van mijn lesbische dochters want dat weet ik namelijk wel ik weet dat het "raar" is dat mijn 4 dochters lesbisch zijn en ik en mijn vrouw ook .en ook reacties als : laat er een jeugdzorgmedewerker is naar kijken heb ik helaas ook al vaker gehad . en ja het zou mischien zo kunnen zijn dat een "lesbische" of "gay" omgeving er voor zou zorgen dat kinderen dit later ook zijn . en wat is daar dan mis mee? voorzover ik weet is er niet een limiet aan lesische/homoseksuele/panseksuele/biseksuele/hetero mensen op de wereld .en ik ben volgens mij best wel open over seksuele geaardheid . we leren onze dochters dat ze op jongens of meisjes mogen vallen en dat het allemaal even normaal is. mijn oudste dochter moest het allemaal nog een beetje zelf uitvinden dat "uit de kast komen" zij vond het toch wel "raar" dat lesbi zijn ondanks onze vrije opvoeding wat betreft verliefdheid vind de buitenwereld het altijd wel bijzonder en ongewoon een meisje verliefd op een meisje mijn andere 3 dochters hadden het veel makkelijker zei wisten dat niet alleen hun moeders maar ook hun zussen lesbisch of hetero altijd van ze zullen houden. nu de rest van de wereld nog!!!!

Hoe denken jullie hierover? Sinds er meer aandacht is voor ‘andere’ genders, zijn er in mijn omgeving al twee personen (die vroeger als meisje door het leven gingen) uit de kast gekomen als non binary. Ik vind dat een lastig begrip, want hoe voelt dat als je geen man of vrouw bent? Als ik de informatie erover bekijk, valt me ook op dat het eigenlijk alleen ‘meisjes’ zijn die non-binary zijn. Net of er voor jongens al voldoende te kiezen was (homo, queer, travestiet).

Mijn kinderen zijn er erg makkelijk in, die accepteren zoiets gewoon als een feit en ik krijg dus wel eens verwijten dat ik niet tolerant genoeg ben, terwijl ik echt niet van kleur verschiet van een man-man of vrouw-vrouw relatie.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.