Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Wat mee naar school voor lunch

Mijn puberdame houdt niet van brood. Afgebakken broodjes en tosti’s wel. Maar wat moet je dan mee naar school? We hebben een tijdje brood gedaan, maar dat komt over het algemeen niet aangeraakt weer terug. Op de basisschool at ze vaak wraps met kruidenboter, maar dat begint haar ook de keel uit te hangen. Wat nemen jullie pubers mee naar school ipv brood? 


Ik zou in ieder geval stoppen met lunch klaar te maken voor je kinderen. Ze zijn echt oud genoeg om dat zelf te doen. Zeker als ze per dag wat anders willen en allerlei ingewikkeldere dingen dan een boterham met kaas.

Ik zou het ook belangrijk vinden dat ze eet, maar als de lunch weinig is, kan een uitgebreider ontbijt, wat eten na school of meer avondeten (dus andere verdeling van de hoeveelheden) ook een optie zijn. 

wat ik vaak eet als ontbijt zou ook prima kunnen als lunch: overnight oats met  yoghurt. Doe je er nog wat bevroren fruit in om het koel te houden. Is alles op n goede temperatuur tegen lunchtijd.  Je zou dan evt nog wat (gehakte) nootjes kunnen toevoegen voor de crunch. Makkelijk te maken ook. 

Index224 schreef op 07-11-2022 om 13:42:

[..]

Helemaal mee eens hoor. Met het juiste beleg kun je een boterham heel lekker maken. Zelfs een droog broodkapje kun je lekker maken met bijv chocopasta.

Euhm spreek voor jezelf, jij vind een droog broodkapje met chocopasta lekker. Voor mij moet er veel gebeuren wil ik brood lekker vinden .

Netherfield

Netherfield

08-11-2022 om 21:39 Topicstarter

Ze heeft een vrij goede thermosfles waar het heel lang heet in blijft, dus dat komt wel goed denk ik. 

Misschien als ze dat lust ook eens aan eierkoeken of ontbijtkoek denken of af en toe worsten of sausijzenbrood.

watertoren schreef op 09-11-2022 om 09:29:

Misschien als ze dat lust ook eens aan eierkoeken of ontbijtkoek denken of af en toe worsten of sausijzenbrood.

Dat lijkt me nou niet bepaald een gezonde keuze. Een saucijzenbroodje is meer een snack en een eierkoek is gewoon een koek, geen vervanging voor brood.

MatureJackal76

MatureJackal76

09-11-2022 om 09:58

Fijn Netherfield dat je een oplossing kon vinden! Smakelijk eten gewenst aan je puber 

GrandioseZebra62 schreef op 07-11-2022 om 12:48:

[..]

Eten moet gezond zijn. En brood past prima in een gezond voedingspatroon.

Ligt eraan wat voor brood en wat er op gaat, brood is niet automatisch gezond.

Netherfield

Netherfield

23-11-2022 om 12:03 Topicstarter

Ze heeft een paar keer couscous en een thermos heet water meegehad, maar dat was het toch niet. (Ik denk dat ze zich schaamde). Ook een paar keer witte bolletjes met pindakaas gedaan (ik was helemaal verbaasd dat ze dit voorstelde). Vandaag heeft ze cornflakes en melk mee. Ach ja. Zolang ze maar eet. 

Netherfield schreef op 23-11-2022 om 12:03:

Ze heeft een paar keer couscous en een thermos heet water meegehad, maar dat was het toch niet. (Ik denk dat ze zich schaamde). Ook een paar keer witte bolletjes met pindakaas gedaan (ik was helemaal verbaasd dat ze dit voorstelde). Vandaag heeft ze cornflakes en melk mee. Ach ja. Zolang ze maar eet.

Evt van te voren een couscous salade maken en dat meenemen? Elke dag couscous is ook erg eenzijdig. Zolang ze maar iets eet inderdaad.

Ik heb een voedselpotje van "Flaske", als we een restje hebben van het avondeten warm ik het 's ochtends op en neem ik het in mijn Flaske mee naar mijn werk. Dan lunch ik warm tussen de middag, zou zoiets iets zijn?

Ik zag laatst dat de SoLow ook een goedkope variant heeft. Het is een soort thermoskan, maar dan iets lager en breder.

Evt een gevulde omelet mee? 

Noedels? In zo'n beker (á la yougurt en zo) deksel er af, heet water erbij. Bij de Dirk pakweg €1,10 per beker (die van Yummie). Verschillende smaken. Je hebt ze ook in een zakje (Yum-Yum of Mama). Zijn goedkoper. Maar dan moet ze zelf een beker of schaaltje daar hebben.

Bijtje82

Bijtje82

23-11-2022 om 17:48

Ben ik de enige die dat allemaal maar gedoe en geknoei vind voor een school lunch?
Ik ben echt van het makkelijk hoor. Gewoon hapklaar. Ham kaas croissant, krentenbol met kaas, eierkoek en makkelijk fruit. 

Bijtje82 schreef op 23-11-2022 om 17:48:

Ben ik de enige die dat allemaal maar gedoe en geknoei vind voor een school lunch?
Ik ben echt van het makkelijk hoor. Gewoon hapklaar. Ham kaas croissant, krentenbol met kaas, eierkoek en makkelijk fruit.

Ik zou het ook gedoe vinden maar als mijn kind het ervoor over heeft, haar feestje dan. Overigens zou ik elke dag een croissant en een eierkoek nou niet bepaald gezond vinden als lunch. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.