Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-01-2018 om 13:06
Hoi,
Ik ben nieuw op dit forum en ben moeder van 2 pubers die Chronisch honger en dorst hebben! Hahaha
Wat ik me afvraag is ; wat halen jullie per week in huis voor de kids?
Ik heb een dochter van 16 en een zoon van 13 .
Hier is echt altijd wat te snoepen drinken ,snaaien noem maar op.
Nu ben ik van mening dat het best wat minder mag, manlief denkt hier anders over.
Zo drinken ze hier liters frisdrank , pakken drinken en ranja weg.. ik vind dat je best eens thee of water kunt drinken maar ja als het er staat , ja....
Zo ook met snoep , chips en koekjes.
Hoe doen jullie dit?
Zomaar nieuwsgierigheid en wie weet leer ik er weer wat van.
Dank jullie wel alvast!
28-01-2018 om 20:02
Ad hombre
Toen mijn kinderen jong waren was ik ook heel strikt met eten. Een keer per dag sap met snoepje, de rest water en thee. Geen koekjes tussendoor, wel paprika, tomaat en komkommer en onbeperkt fruit. Maar in de puberteit gaan ze meer hun eigen gang. Ze hebben ook meer geld (van een krantenwijk of een ander baantje.)En het is ook gezond dat ze meer hun eigen gang gaan en soms keuzes maken die ik niet zou maken.
Ik maak iedere avond een bakje gesneden fruit voor mezelf, mijn pubers vinden dat ook heerlijk, dus ik maak voor hun ook een bakje. Dat pakken ze wel. Daarnaast hebben ze zelf buien dat ze veel fruit eten. (in de zomer aardbeien nu mandarijnen.)
10-08-2018 om 16:43
Fruitbakjes
zelf maak ik altijd fruithapjes bij het avond eten
Het is heel simpel, je snijdt wat verschillend fruit en doet het in een bakje, en dan zet je het naast het bord van je kind.
11-08-2018 om 18:57
Puber trek
Mijn puberende dochter van bijna 13 staat bekend om haar kipnuggets-hamburger-ik eet niets gezond-trek... aangezien ik alleen de laatste 2 weken van de vakantie vrij ben zit dochter veel alleen thuis helaas. De eerste week vlogen de tosti’s en hamburgers de deur uit. Nu zit al het lekkers opgesloten in een kast ( ze eet echt alles op) en haal ik alleen nog voor het weekend. Verder drinkt dochter veel water en icetea. Ze vraagt wel om fris maar vaak zeg ik nee. (Ivm beugel). Dit krijgt ze in het weekend 1-3 glazen. Verder ligt er fruit wat ze graag eet. Haar voorkeur is wel hamburgers en zo
12-08-2018 om 23:13
Sandy
Als je alleen gezond brood (volkoren) in huis hebt is een tosti toch niet ongezond?
Ook een hamburger kun je erg lekker en erg gezond maken.
Ik koop vaker wat er gevraagd wordt door puberella, ook als het ongezond is. En als het de spuigaten uitloopt zeg ik: zo, dit heb ik nog voor je gekocht maar vanaf morgen ga ik bezuinigen (oid) en koop ik alleen nog gezonde dingen. Als jij dan zin hebt in ice tea of fris mag je dat zelf kopen.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.