Liesbeth11
30-03-2025 om 11:44
Verjaardag in restaurant met vriendinnen
mijn dochter wordt dit jaar 14 en wil voor haar verjaardag graag uit eten in een restaurant met de meiden uit haar klas. Ze zijn dan met negen meiden en gaan zonder volwassen uiteten. Of wij willen betalen. Zijn ze daar niet een beetje jong voor en is zo iets niet erg duur voor die leeftijd? Is gewoon een feestje thuis met pizza en een film niet ook goed?

Tuinfluiter
02-04-2025 om 17:16
FruitMoeder schreef op 02-04-2025 om 11:12:
[..]
10 vrienden waar je op school plezier mee hebt is wel iets heel anders dan 10 vrienden die je uitnodigd voor een (te) duur diner.
Ik vind het dan weer heel mooi dat er niemand wordt buitengesloten. Liever een feestje met iedereen wat in je budget past dan sommige meiden niet uitnodigen.

Kimdekim
02-04-2025 om 19:47
MarvelousM schreef op 02-04-2025 om 16:33:
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Cocktail
En google maar eens op cocktail. Dan kom je niet de gezellige fruitdrankjes tegen die jij bedoelt.
Dus ik geef geen waarde aan die naam. Die naam heeft een waarde. En dat is dat er alcohol in zit. En een mocktail is dan een variant van een alcoholisch drankje, zonder alcohol. En dat vind ik vergelijkbaar met alcoholvrij bier.Jij probeer het onschuldig te laten klinken, wat het niet is voor een 14-jarige.
Wat een geneuzel weer. Als er geen alcohol in zit is een cocktail gewoon een ander woord voor limonade. De naam zorgt er niet voor dat het ineens iets anders is.

2lievekindjes
02-04-2025 om 20:37
Ik zou het veel te duur vinden voor een feestje.
Je zit zo op 30euro p.p.
Hoeveel uur moet een tiener daar wel niet voor werken!

MarvelousM
03-04-2025 om 08:59
Kimdekim schreef op 02-04-2025 om 19:47:
[..]
Wat een geneuzel weer. Als er geen alcohol in zit is een cocktail gewoon een ander woord voor limonade. De naam zorgt er niet voor dat het ineens iets anders is.
Als jouw onderbuikgevoel niet overeenkomt met een feit, dan wil dat niet zeggen dat jij gelijk hebt.
Je zit gewoon verkeerd. Het zal vaker gebeuren. Deal ermee.

Anoniemvoornu
03-04-2025 om 10:35
MarvelousM schreef op 03-04-2025 om 08:59:
[..]
Als jouw onderbuikgevoel niet overeenkomt met een feit, dan wil dat niet zeggen dat jij gelijk hebt.
Limonade staat niet op de kaart in het hotel in het buitenland , mijn nichtje drinkt al vanaf dat ze op vakantie gaat cocktails, ze drinkt bijv weer geen cola of frisdrank . de link naar alcohol zal er vast zijn maar toch de hardheid van de discussie vind ik wel erg ver gaan, ikzelf drink mischien 1 of 2 keer per jaar en heb jaren geen druppel gedronken en cola kun je ook alchohol aan toevoegen dus dat een cocktail toe zet tot drank zie ik niet het is geen 0.0. Drankje zoals bier dat smaakt naar de alcoholversie ervan, een cocktail met drank is een compleet andere smaak is net zoals cola met rum enz. Het is in veel restaurants en zaken gewoon een drankje op de kinderkaart.

Broadway
03-04-2025 om 11:00
Kimdekim schreef op 02-04-2025 om 19:47:
[..]
ik doe geen moeite meer. als google ergens zegt dat het potentieel gevaarlijk is ben je meteen een bruut als je er binnen je eigen gezin anders mee omgaat en heel veel lol hebt met, in mijn geval, jongetjes van 10 en 12

MarvelousM
03-04-2025 om 12:14
Anoniemvoornu schreef op 03-04-2025 om 10:35:
[..]
Limonade staat niet op de kaart in het hotel in het buitenland , mijn nichtje drinkt al vanaf dat ze op vakantie gaat cocktails, ze drinkt bijv weer geen cola of frisdrank . de link naar alcohol zal er vast zijn maar toch de hardheid van de discussie vind ik wel erg ver gaan, ikzelf drink mischien 1 of 2 keer per jaar en heb jaren geen druppel gedronken en cola kun je ook alchohol aan toevoegen dus dat een cocktail toe zet tot drank zie ik niet het is geen 0.0. Drankje zoals bier dat smaakt naar de alcoholversie ervan, een cocktail met drank is een compleet andere smaak is net zoals cola met rum enz. Het is in veel restaurants en zaken gewoon een drankje op de kinderkaart.
Echt niet. Gewoon niet. Je bazelt. Ik heb nog nooit cocktails op een kindermenu gezien. En als je toch een restaurant zou vinden waar dat zo is, dan zou ik dat ook belachelijk vinden. En schadelijk.
Ik geef een mening.
Anderen verdraaien feiten, zoals dat een cocktail geen alcoholisch drankje zou zijn.

Broadway
03-04-2025 om 13:36
MarvelousM schreef op 03-04-2025 om 12:14:
[..]
Echt niet. Gewoon niet. Je bazelt. Ik heb nog nooit cocktails op een kindermenu gezien. En als je toch een restaurant zou vinden waar dat zo is, dan zou ik dat ook belachelijk vinden. En schadelijk.
Ik geef een mening.Anderen verdraaien feiten, zoals dat een cocktail geen alcoholisch drankje zou zijn.
Als je het niet snapt dat mensen binnen gezinnen dingen soms anders noemen hoef je niet zo te happen, je mag gewoon zeggen dat je het niet begrijpt

Anoniemvoornu
03-04-2025 om 15:25
[..]
Ik geef een mening.Anderen verdraaien feiten, zoals dat een cocktail geen alcoholisch drankje zou zijn.
Het assortiment dranken voor kinderen is volgens Arno van Eijmeren van Barrelproof Company in Rotterdam nog te vaak standaard. 'Een gemiste kans, aangezien ruim 15 procent van de restaurantbezoekers een gezin met kinderen is.' De ondernemer zet onder de naam Liquid Monsters kindercocktails in de markt. 'Het is een stoere toevoeging op je kaart.'
Dat je het nooit gezien hebt betekend niet dat het niet bestaat

Anoniemvoornu
03-04-2025 om 17:15
[..]
Met je je bazelt , wat een manier van communiceren, als je bewijs wilt zien prima ,dan ga ik ff wat foto's en menukaarten googlen voor je ,mijn regio houd ik liever prive , maar geloof me cocktails voor kinderen zijn echt geen bijzonderheid

Anne1234!
03-04-2025 om 17:45
Anoniemvoornu schreef op 03-04-2025 om 17:15:
[..]
Met je je bazelt , wat een manier van communiceren, als je bewijs wilt zien prima ,dan ga ik ff wat foto's en menukaarten googlen voor je ,mijn regio houd ik liever prive , maar geloof me cocktails voor kinderen zijn echt geen bijzonderheid
Klopt, hier is het ook gewoon een feestelijk gemixt drankje van ijs, siropen, sapjes, fruit en een parasolletje of suikerrandje voor extra feestelijkheid. Zowel in privé setting als restaurants zie ik dat voorbij komen voor kinderen. Nooit bij stil gestaan ook dat het schadelijk is voor kinderen, wij maken regelmatig zo'n feestelijk drankje.

Kimdekim
03-04-2025 om 18:32
MarvelousM schreef op 03-04-2025 om 08:59:
[..]
Je presenteert je mening als feit omdat Wikipedia het zegt. Hou op met me. Zonder alcohol is een cocktail gewoon limonade. Als jij zelf een mocktail geen mocktail of cocktail wil noemen helemaal prima. Maar dat dramatische gedoe om een naam die anderen aan een limonade drankje geven is echt niet nodig. En cocktail kan ook alcoholvrij zijn. Sterker nog ik geloof dat mijn kinderen zich pas een paar geleden realiseerden dat een cocktail ook met alcohol kan.