Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Verjaardag in restaurant met vriendinnen

mijn dochter wordt dit jaar 14 en wil voor haar verjaardag graag uit eten in een restaurant met de meiden uit haar klas. Ze zijn dan met negen meiden en gaan zonder volwassen uiteten. Of wij willen betalen. Zijn ze daar niet een beetje jong voor en is zo iets niet erg duur voor die leeftijd? Is gewoon een feestje thuis met pizza en een film niet ook goed?

De ouders kunnen toch betalen? 

Een high tea is misschien een leuk alternatief? Of iets te duur is, bepaal je zelf. Mijn buren huren een springkasteel voor het feestje van hun 2-jarige, dus sommige mensen geven sowieso makkelijker geld uit.

Lijkt me erg duur voor een verjaardagsfeestje. Ik zou er niet in meegaan. Dit soort dingen mag ze doen als ze het zelf kan betalen. Niet alles wat kan, hoeft.

Nick90 schreef op 30-03-2025 om 11:46:

Bedoel je de ouders van haar vriendinnen? Zou lekker worden, TO's dochter geeft een feestje, dat hoeven anderen toch niet te bekostigen?

Nick90 schreef op 30-03-2025 om 11:46:

Dat weet je niet. Misschien zitten de ouders van een of meer meiden in de bijstand, de schuldsanering oid. Dus dit lijkt me erg kort door de bocht.

Waarom geen compromis? Feestje bij de pizzeria. 

Bij andere kinderfeestjes heb je vaak activiteit + eten, dus als het in dit geval alleen eten is, dan mag dat eten misschien duurder dan patatje met kroket thuis?

Joszy schreef op 30-03-2025 om 11:51:

[..]

Dat weet je niet. Misschien zitten de ouders van een of meer meiden in de bijstand, de schuldsanering oid. Dus dit lijkt me erg kort door de bocht.

De ouders van de jarige natuurlijk. Pizza en film thuis is hier iets voor 10 tot 12 jarigen. Dus het idee vind ik op zich niet raar. 

Wat jij ervoor over hebt financieel. Dat is met alles zo. Wij gaven ook behoorlijk wat geld uit aan het verjaardagsfeestje, dat kon en we vonden het leuk. 
Thuis pizza eten en film kijken is ook prima. De leeftijd staat er wat los van voor mij, uit eten op je 14e of je 16e verjaardag heeft geen invloed op de kosten. 

wil40 schreef op 30-03-2025 om 11:58:

Wat jij ervoor over hebt financieel. Dat is met alles zo. Wij gaven ook behoorlijk wat geld uit aan het verjaardagsfeestje, dat kon en we vonden het leuk.
Thuis pizza eten en film kijken is ook prima. De leeftijd staat er wat los van voor mij, uit eten op je 14e of je 16e verjaardag heeft geen invloed op de kosten.

Ik dacht meer aan dat het misschien vreemd is om met alleen kinderen te dineren in een restaurant. Zitten die mensen daar wel op te wachten?

nou pannekoekhuisje misschien?

Als ik rijk zou zijn zou ik dit zo doen voor mijn kind. Maar ik zou het geld niet over hebben om veertien mensen uit eten te nemen zomaar. En nee is ook een antwoord he.  

het is maar wat jij er voor over hebt. En ik zou wel van te voren contact opnemen met het restaurant of zij dit willen (vooral zonder begeleiding van volwassenen). 
En idd, wat Absor zegt: Nee is ook een antwoord en als alternatief kun je ook thuis pizza's halen, kunnen ze lekker chillen met een film oid. 

absor schreef op 30-03-2025 om 12:03:

nou pannekoekhuisje misschien?

Als ik rijk zou zijn zou ik dit zo doen voor mijn kind. Maar ik zou het geld niet over hebben om veertien mensen uit eten te nemen zomaar. En nee is ook een antwoord he.

Volgens mij gaat het om 9 meiden niet 14 en is het voor een verjaardag, niet zomaar. Zou er voor mij ook aan liggen waar ze uit eten willen. Hier in de stad genoeg leuke restaurants waar je goedkoop uit eten kunt. Je bent dan niet perse meer geld kwijt dan wanneer je een andere verjaardags activiteit doet.

ik zou t ipv een cadeau doen dan. Zodat ze weet dat ze nogal wat vraagt. 
Snackbar is een alternatief. Of pizzeria met drie meiden. 

Gingergirl schreef op 30-03-2025 om 12:08:

[..]

Volgens mij gaat het om 9 meiden niet 14. Zou er voor mij ook aan liggen waar ze uit eten willen. Hier in de stad genoeg leuke restaurants waar je goedkoop uit eten kunt. Je bent dan niet perse meer geld kwijt dan wanneer je een andere activiteit doet.

Ik had altijd een min of meer vast budget voor de kinderpartijtjes, 100-150 euro. Dat is wel 10 jaar geleden. Meestal werd er wel iets duurs gedaan maar we hadden ook nooit 9 kinderen, dus dan paste het wel.

Een pannenkoek kost pakweg € 10, maar vaak zie je dat mensen dan toch voor de schnitzel of saté gaan, wat gerust het dubbele kost. Desondanks schat ik dat je met 9 wel voor om en nabij € 250 moet kunnen eten en drinken bij een pannenkoekhuis.

9 keer pizza met wat drinken 
9 keer mac donald met wat drinken 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.