Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Tweeling verwisselt continu

LieverAnoniem

LieverAnoniem

09-03-2021 om 12:10 Topicstarter

tsjor schreef op 09-03-2021 om 08:49:

Alles altijd samen? Er is dus wel een duidelijk verschil in mentaliteit tussen de twee, de een haat school en de ander wil wel leren of kan het goed.

Zijn er andere activiteiten die ze niet samen doen, bijvoorbeeld de een op atletiek en de ander op voetbal? Dan komen ze in elk geval iedere zelf hun eigen grenzen tegen.

Voor de rest, tsja, pech als je gesnapt wordt, zeker niet goed te praten, maar ook wel de grap voor een identieke tweeling. Als ze examens hebben zal het ze niet meer lukken. Bereid ze daarom toch voor op een gescheiden leven. Deze levensfase gaat voorbij.

Tsjor

Ze doen zeker niet alles samen.De een zit op voetbal en honkbal.En de ander houdt niet zo van sporten,is meer een gamer. Maar ik merk werk zeker dat ze veel samen willen doen. En ik vind het ook wel fijn dat ze zo goed met elkaar over weg kunnen maar soms merk ik wel dat degene die school haat, de ander wel een beetje pusht om zijn toetsen te maken. Maar goed toen ik het er nog even met degene over had die houdt van gamen, zei die dat hij het toetsen maken niet zo heel leuk vindt omdat hij dan die toets 2x moet maken, maar als ze een dagje wisselen vindt hij het wel heel leuk en grappig. Ik had nog even extra uitgelegd dat ik er niet blij mee ben dat hij dat doet. Hij zegt dan wel dat het hem spijt maar ook dat het 'erbij hoort als je een tweeling bent'. Ik vond dat wel een rare opmerking. En natuurlijk heb ik 2 zonen die allebei uniek, dat weet ik heel goed. 

Mijn ooms deden dat vroeger ook, zo is er 1 geslaagd

LieverAnoniem schreef op 08-03-2021 om 20:10:

Ze willen zelf dezelfde kleren dragen.Op de basisschool bepaalde ik meestal wat ze droegen en dat was vaak dezelfde kleding en nu ze op de middelbare zitten mogen ze het zelf bepalen maar ze willen nog steeds hetzelfde dragen.En het is zeker niet dat ze elke dag dezelfde kleding dragen,meestal 1 of 2x per week.

Prima, maar niet als ze daar misbruik van maken op school. En dat doen ze zo te lezen. Dan zou ik als ouder toch een pittig gesprek voeren en verwachten dat ze verschillende kleding dragen totdat ze het geschonden vertrouwen hersteld hebben.

Ik zou geloof ik het verwachten niet afwachten en alle dubbele truien en shirts uit de kasten trekken en opbergen zodat het simpelweg niet meer mogelijk is dat ze gelijk gekleed naar school gaan. 

Eigen beslissingen en eigen verantwoordelijkheid, prima, maar als ze er zo'n potje van maken dan moet je misschien maar gewoon ingrijpen. 

Als het puur een lolletje was, dacht ik er misschien nog anders over. Maar je krijgt hier toch wel de indruk dat de ene broer lijdt onder het gedrag en de afkeer van school van de andere broer. Dan lijkt optreden me toch wel gewenst, eigenlijk. 

Groeten, 

Temet

Zo te lezen zit er een hele dynamiek achter dit grapje, waar beide zonen op termijn (of nu al) niet beter van worden. Ik zou denk ik zelfs overwegen om ze op een aparte school te doen, zodat ze zichzelf beter en zelfstandiger kunnen ontwikkelen. 

Ik snap niet zo goed wat het uit maakt of ze dezelfde kleren dragen op school. Ik denk dat docenten niet alle kleding van alle leerlingen onthouden om het onderscheid te maken. 

Ik kan het mis hebben, maar het gaat vooral om het feit dat ze misbruik maken van de situatie, dat anderen hun niet uit elkaar kunnen houden. Het lijkt mij als eerste een probleem van de jongens en de school. De jongens moeten leren geen misbruik te maken van de situatie want het brengt ze op korte termijn en op langere termijn in de problemen. De school zal moeten dealen met de situatie en de jongens bewust maken dat hun gedrag onwenselijk is. Wat de jongens doen is fraude plegen. Daar hoort een consequentie bij. In dit geval een 1. Welke consequentie gaat de school verbinden aan nog een keer zo'n actie.... Dat school dit gesprek met jullie als ouders en de jongens wil voeren, vind ik niet meer dan logisch. Dat jullie dan naast de school staan, zou ik ook passend vinden. 

nog een aanvulling. Ik vind de situatie vergelijkbaar met ouders die nu naast kinderen zitten tijdens online toetsen om te zorgen dat hun kind iig een voldoende maakt. Of ouders die toestaan dat nu de toetsen online zijn, kinderen allerlei spiekbriefjes gebruiken. Je maakt misbruik van de situatie. 

Als ik het zo lees krijg ik toch de indruk dat het ene kind teveel overwicht heeft op het andere. Dat is best ongezond. Dat je zene oon zegt dat dat zo hoort als je tweeling bent, geeft al aan dat er morele druk wordt uitgeoefend.

Misschien is het goed om ze vaker apart mee op stap te nemen, zodat je dit soort onderwerpen ook eens kunt bespreken, hoe je met dit soort druk omgaat en dat je dat niet bij een ander mag doen. Dat ze er toevallig erg hetzelfde uitzien geeft de een niet het recht om alsmaar voordeel te trekken van de ander, en verplicht de ander niet om zich weg te cijferen voor de ene.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.