Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-08-2015 om 15:12
Van de week hoorde ik dat het min of meer 'de bedoeling' is om al in 5 vwo te gaan oriënteren op je studiekeuze. Dochter en ik gaan dus binnenkort naar een open dag van een universiteit. Ze heeft ook al een bepaalde studie in gedachten. Dat is geen studie met een heel gunstig arbeidsmarktperspectief, dus daar zitten we wel een beetje mee. Enerzijds denk ik dat ze een studie moet kiezen die ze wil en die bij haar past, en dat het dan uiteindelijk allemaal wel op zijn pootjes terecht komt, maar dat moet dan natuurlijk wel gebeuren Uit alle online testjes die ze heeft gemaakt komt ook zo ongeveer hetzelfde (ze zit in de culturele/taalkundige hoek), maar dat is niet verrassend.
Hoe ging dat bij jullie? Ik probeer er af en toe wel wat nieuws voor te stellen (bestuurskunde, politicologie, geschiedenis), maar vooralsnog is ze daar niet voor te porren.
En is het raar als je je ouders mee neemt naar een open dag van een instelling voor hoger onderwijs?
25-08-2015 om 13:21
Taalwetenschap
Je hoeft niet per definitie een taal te gaan studeren, je kunt ook taalwetenschap kiezen. Dit wordt weer onderverdeeld in bijvoorbeeld spraak- en taalpathologie en technische taalwetenschap.
25-08-2015 om 14:51
Ja Violetta
Algemene taalwetenschap was een onderdeel van mijn studie (van alle talenstudies, destijds tenminste wel) en ik vond het superinteressant! Katniss, heeft ze al aan iets van taal- en spraaktechnologie gedacht? Het raakvlak tussen taal en technologie is ook erg fascinerend.
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.