Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Studiebeurs en kosten vragen


April2021 schreef op 25-03-2022 om 12:32:

[..]

Natuurlijk is dat prima, maar in deze post word daar toch helemaal niks over gezegd door de op?

Ik zou haar mogelijkheden zo groot mogelijk willen houden.

Huh waarom zouden je mogelijkheden kleiner zijn? Het zou goed zijn als er veel meer via BBL wordt gewerkt of meer 50-50. Gewoon meteen aan de slag en dat gaat vooral bij bedrijfstakken waar vraag naar is. Dat is een stuk beter dat kinderen van 16 opleiden tot werkloosheid (of zelfs criminaliteit) gezien de meest vergezochte MBO opleidingen die we hebben. Daarmee verklein je juist de mogelijkheden. 

Gemberkoekje schreef op 25-03-2022 om 16:22:

Bedankt voor de info...dus een mbo opleiding is wel grotendeels betaalbaar met de basisbeurs begrijp ik als ze thuis blijft wonen. Dan is het dus geen ramp als je geen grote spaarrekening hebt.

Nee, dat is geen ramp. Ik had vroeger vriendinnen die daarom een MBO-opleiding zijn gaan doen. 
Je moet alleen wel die boeken en materialen betalen in het eerste jaar. Mijn dochter deed eerst verpleegkunde. Daar was ze ongeveer €600 aan boeken en licenties in het eerste jaar aan kwijt. Een laptop (kan je zo duur maken als nodig, ze krijgen vaak nog wel info over de specificaties van de laptop die minimaal nodig zijn) en een jasje van ongeveer €60,-. Zeg dat je het eerste jaar zo’n €1000-€1200 kwijt bent. In het tweede jaar was het nog zo’n €200. Ze is daarna van studie geswitcht. 

Kerstin75 schreef op 25-03-2022 om 09:59:

[..]

 Probeer het zelf maar eens.

Heb ik meerdere malen gedaan want had ook twee kinderen op het MBO toen ze 16 waren.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.