Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Straffen voor taalgebruik


Ah thanks. 
Vakantie vriend ipv camping vriend  
 Daarom vind ik hem niet.
Ja goede reacties van TO ook in dat topic !

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

17-08-2021 om 09:07

NinjeTurtle schreef op 17-08-2021 om 06:33:

Ah thanks.
Vakantie vriend ipv camping vriend
Daarom vind ik hem niet.
Ja goede reacties van TO ook in dat topic !

Oeps, sorry. Maar gevonden inmiddels zie ik.

" Sorry ik geloof ook niet dat een tiener/puber iemand uitscheld voor 'Witte VVD'er', politiek boeit ons niet"

Ik heb er geen enkele moeite mee om te geloven dat een puber iemand uitscheldt voor witte VVD-er. 

Mijn zoon van destijds 14 (overigens zelf niet helemaal wit) zei ooit een keer nadat ik met vriendinnen een dagje weg geweest was "jullie zijn saaie oude witte vrouwtjes". Het was vooral gekscherend bedoeld, niet als schelden, maar ik meld het even vanwege dat "witte". Ook op andere momenten hoor ik hem het woord "wit" wel eens geringschattend gebruiken. Je kan niet zeggen dat hij een hekel aan witte mensen heeft, als ik zo zijn vriendenkring bekijk (die bepaald bleekjes is uitgevallen als je het afzet tegen de leerlingenpopulatie van zijn Amsterdamse school). Ik krijg de indruk dat pubers - of waarschijnlijk bepaalde groepen pubers - 'witte' ook gebruiken als een soort extra aanduiding om aan te geven dat iemand saai/ouderwets/niet interessant is. Iets is bijvoorbeeld een 'wittemensending' of een 'wittemensenprobleem' (of misschien gebruikt hij net wat andere termen, ik moet wat beter opletten) Ik zal het eens navragen, maar volgens mij gebruiken zijn lelieblanke vrienden "witte" op eenzelfde manier. 

Groeten, 

Temet

Mijn dochter vertaalt wittemensenproblemen in first-world-problems.
Het idee erachter is hetzelfde: nietszeggende problemen van bevoorrechte mensen, die niet doorhebben hoe bevoorrecht ze eigenlijk zijn.

Vaak heeft ze dan ook wel een punt.

Vaasje

Vaasje

17-08-2021 om 15:45 Topicstarter

Temet schreef op 17-08-2021 om 12:01:

" Sorry ik geloof ook niet dat een tiener/puber iemand uitscheld voor 'Witte VVD'er', politiek boeit ons niet"

Ik heb er geen enkele moeite mee om te geloven dat een puber iemand uitscheldt voor witte VVD-er.

Mijn zoon van destijds 14 (overigens zelf niet helemaal wit) zei ooit een keer nadat ik met vriendinnen een dagje weg geweest was "jullie zijn saaie oude witte vrouwtjes". Het was vooral gekscherend bedoeld, niet als schelden, maar ik meld het even vanwege dat "witte". Ook op andere momenten hoor ik hem het woord "wit" wel eens geringschattend gebruiken. Je kan niet zeggen dat hij een hekel aan witte mensen heeft, als ik zo zijn vriendenkring bekijk (die bepaald bleekjes is uitgevallen als je het afzet tegen de leerlingenpopulatie van zijn Amsterdamse school). Ik krijg de indruk dat pubers - of waarschijnlijk bepaalde groepen pubers - 'witte' ook gebruiken als een soort extra aanduiding om aan te geven dat iemand saai/ouderwets/niet interessant is. Iets is bijvoorbeeld een 'wittemensending' of een 'wittemensenprobleem' (of misschien gebruikt hij net wat andere termen, ik moet wat beter opletten) Ik zal het eens navragen, maar volgens mij gebruiken zijn lelieblanke vrienden "witte" op eenzelfde manier.

Groeten,

Temet

Dat denk ik ook. Ik ben de Instagram van mijn dochter nagegaan en het valt mij op dat ze de correspondent en oneworld leest. Nou ik weet nu wat daarop staat over witte mensen en de VvD in het algemeen… De reacties erop zijn duidelijk van tieners.

Ik vond "Ik wil mijn dochter een keer goed straffen voor haar taalgebruik" wel grappig.
Het getuigt van weinig ervaring met opvoeden, dat als je een kind ergens maar een keer flink voor straft, het daarna altijd doet wat je zegt; mits je maar de goede straf hebt bedacht.
Zo werkt opvoeden niet. Zo werkt training ook niet trouwens. Of iets nieuws leren. Misschien zit daar wel een verband tussen?

Je dochter is iig creatief. En ook omgevingsbewust want het internet staat momenteel vol met dat alle problemen waar jongeren mee te maken hebben de schuld zijn van de nog steeds onder stemgerechtigden zeer populaire VVD. Trek je mond open over dat er de afgelopen jaren ook andere partijen in het kabinet zaten en dan hoor je weer dat toch alles de schuld is van mensen die op de VVD blijven stemmen. 

Je dochter lijkt me trouwens al gestraft voor haar uitlatingen want ze hebben allemaal negatieve consequenties voor haar. 


Is die buurman trouwens een man van 42 of 21? 

Vaasje schreef op 17-08-2021 om 15:45:

[..]

Dat denk ik ook. Ik ben de Instagram van mijn dochter nagegaan en het valt mij op dat ze de correspondent en oneworld leest. Nou ik weet nu wat daarop staat over witte mensen en de VvD in het algemeen… De reacties erop zijn duidelijk van tieners.

De gehele politiek is momenteel gericht op alles vooral zo comfortabel mogelijk maken voor een oudere generatie dan je dochter dus dat dat op die twee mediasites staat lijkt me niet zo gek. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.